Motionscykel


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Kæresten har kig på motionscykel.

Hun har umiddelbart fundet denne:

http://www.billigsport24.dk/pi/Reebok_B5_1_Motionscykel_5042_87.aspx

Jeg ved intet om emnet, så er den god eller dårlig? Findes der noget bedre til prisen?

Jeg har selv haft kigget lidt på denne cykel, og havde sikkert købt den, hvis det ikke havde vist sig, at min Kettler kunne holde lidt endnu.

10 kg svinghjul er i hvert fald udmærket på en alm. kondicykel (en spinner har som oftest tungere svinghjul).

Kvaliteten er sikkert udmærket, generelt betragtet. Bedst er det at prøve cyklen, så man kan fornemme, hvordan den er.

Om der findes bedre produkter til prisen, ved jeg ikke. Hold evt. udkig efter demo-modeller. Der kan man være heldig at spare mucho dinero.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender den ikke men prisen er jo oppe et sted hvor den burde være i orden.

Prisen er så også oppe hvor det er muligt at købe en decideret spinningcykel i stedet for. Spørgsmålet er hvad type hun er.

Skal man sidde mange timer i sadlen hvor man går til stålet, så er der nogen der vil blive trætte af "bedstemodsadlen" der ofte er på motionscykler og tit er de bygget så knæene er alt for langt fremover krankboksen - det gælder selv de volddyre cykler som står i motionscentrene. Jeg ville som Oksen skriver, helst prøve den først.

Til gengæld kan den lave programmer og det kan jo være meget lettere at komme op i intensitet end hvis man selv skal dreje på belastningsskruen. Displayet kan også, men de informationer det giver, være motiverende at køre efter.

Men jeg er slet ikke neutral nok til at rådgive andre, da jeg vil jo vægte ligheden i siddestillingen på spinningscyklen med den ægte vare "for" højt.

En mere normale kondicykel vil i de fleste tilfælde være den bedste løsning men ville bare påpege at den anden mulighed er til stede inden for prisklassen.

klikkelik

En grov, måske fordømmende men sådan er det ikke ment, tommelfingerregel kan være:

Jo mere man hælder til at læse ugeblade/se TV mens man cykler, jo mere rigtig er en motionscykel.

Jo mere man har brug for drypbakke under cyklen til at tage svedsøen, jo mere rigtig vil en spinningcykel være.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share