Muskel 'spasme'


THC1989
 Share

Recommended Posts

Hey

De sidste par gange efter træning har jeg den efterfølgende dag oplevet små spasmer i den øvre del af min venstre biceps. Det er små gentagende ryk, det er ikke en bevægelse jeg er i stand til bevidst at imitere fordi det kun er en lille del af bicepsen der aktiveres. Det minder om de små trækninger man kan få ved øjet. Der er ingen smerte, ømhed eller irritation forbundet med det, der er helleringen stivhed omkring musklen. Jeg har oplevet det før i mine lår- og skulder muskler. Som sagt er der intet ubehag forbundet med det så der gør mig som sådan ikke nervøs. Jeg er egentlig bare nysgerrig om der nogen derude der kan forklare hvad det er der sker?

Jeg varmer altid op og strækker også altid ud og oplever ellers sjældent nogen gener forbundet med træning.

Link to comment
Share on other sites

Er det sådan en her - jeg lider bare af det i læggen?

http://www.youtube.com/watch?v=u5tQZF7YG7Q

Jeg har dem når træningsmængden er oppe i størrelse som jeg ikke kan holde i længden; man kan vel kalde det lokal overtræning.

Jeg ved desværre ikke hvad man kan gøre ved det - hvis man kan.

Det er jo sikkert træningsrelateret, men jeg ville nok lige holde øje med det - om det spredte sig til uden for træning og så søge læge, hvis det gjorde :o)

/Frederik

Link to comment
Share on other sites

Det er jo sikkert træningsrelateret, men jeg ville nok lige holde øje med det - om det spredte sig til uden for træning og så søge læge, hvis det gjorde :o)

/Frederik

Det SKAL bare være træningsrelateret - og er indtil videre også er det blot også et overtræningstegn.

Men har da i baghovedet at mors cns er "kortsluttet", så hun ofte ligger med fullbodykramper og på de gode dage kan nøjes med følelsen af at blive boret hos tandlægen.

Men ingen ved hvad det er eller eller kan gøre noget ved det, så håber bare at det ikke er arveligt og jeg ser en forsmag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Er det sådan en her - jeg lider bare af det i læggen?

http://www.youtube.com/watch?v=u5tQZF7YG7Q

Jeg har dem når træningsmængden er oppe i størrelse som jeg ikke kan holde i længden; man kan vel kalde det lokal overtræning.

Jeg ved desværre ikke hvad man kan gøre ved det - hvis man kan.

Jeg har præcis det samme med min læg. Jeg kan nemt få det frem hvis jeg leger lidt med musklen og får den til at krampe får så at strække den ud af krampen. Så kan jeg som på videoen tydeligt se at musklen "arbejder" videre.

Det er altid lettest at få læggen til at krampe når jeg enten har løbet eller spinnet eller bare dagen efter en bytur. Mine ben er generelt ekstremt langsomme til at komme sig oven på en løbetur. Har jeg ikke løbet i fx to uger så kan jeg sagtens have ondt i benene i 3-5 dage efter en løbetur.

Link to comment
Share on other sites

Det SKAL bare være træningsrelateret - og er indtil videre også er det blot også et overtræningstegn.

Men har da i baghovedet at mors cns er "kortsluttet", så hun ofte ligger med fullbodykramper og på de gode dage kan nøjes med følelsen af at blive boret hos tandlægen.

Men ingen ved hvad det er eller eller kan gøre noget ved det, så håber bare at det ikke er arveligt og jeg ser en forsmag.

Kan berolige dig med at jeg har oplevet præcis det samme - typisk efter længere og hårde ture med cykelklubben. Det er dog en meget syret oplevelse :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share