Muskeltab ønskes


mikkelhansen_kbh
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg har dyrket styrketræning i 2 år, men har ikke trænet de sidste 3 måneder (ud over lidt cardio, men ingen vægttræning).

Jeg håbede derfor på at jeg derfor ville tabe noget muskelmasse, da jeg syntes mine lår blev for store og mine arme fik for meget masse. Det er dog ikke sket, og har stadig samme mængde muskel.

At stoppe med at spise er ikke en løsning, nogen gode ideer til muskeltab?

Vh.

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Spis mindre, drik mere alkohol, sov meget mindre, få lidt mere stress, spis kaloriefattigt mad, spis mindre protein, spis en mindre varieret kost så du ikke får så mange vitaminer, drop fysisk aktivitet og hvis du laver fysisk aktivitet, så lad være med at spise før og efter. Helt seriøst, læg dig i sengen og lad være med at lave noget i flere uger, så skal du nok miste noget af dine freakishly muskuløse ben.

PS. pics or GTFO. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Spis mindre, drik mere alkohol, sov meget mindre, få lidt mere stress, spis kaloriefattigt mad, spis mindre protein, spis en mindre varieret kost så du ikke får så mange vitaminer, drop fysisk aktivitet og hvis du laver fysisk aktivitet, så lad være med at spise før og efter. Helt seriøst, læg dig i sengen og lad være med at lave noget i flere uger, så skal du nok miste noget af dine freakishly muskuløse ben.

PS. pics or GTFO. :blink:

--

Tak for buddet. Du har ikke et mere seriøst bud?

GTFO.. Hvad er det dog for noget at skrive?

Det kan ikke være seriøst, at man gerne vil tabe lidt muskelmasse?

Der står intet skrevet om at jeg er en kæmpe bodybuilder, bare at jeg ønsker at tabe lidt muskel (omend det for dig åbenbart ikke seriøst)

Edited by mikkelhansen_kbh
Link to comment
Share on other sites

Men Eruption har jo ret :bigsmile:

Bliv mere inaktiv og få dig nogle dårligere kostvaner er vitterligt de "bedste" råd.

Herudover kan du jo krydre den med at begynde at dyrke udholdenhedstræning. Du ser ikke mange marathonløbere der rammer en tid < 3 timer med en god portion muskelmasse :smile: +50km løb og +250km cykling om ugen, så er du igang.

Link to comment
Share on other sites

Men Eruption har jo ret :bigsmile:

Bliv mere inaktiv og få dig nogle dårligere kostvaner er vitterligt de "bedste" råd.

Herudover kan du jo krydre den med at begynde at dyrke udholdenhedstræning. Du ser ikke mange marathonløbere der rammer en tid < 3 timer med en god portion muskelmasse :smile: +50km løb og +250km cykling om ugen, så er du igang.

Hvis jeg nu blot lader være med styrketræning, og træner lidt cardio (inkl. roning)

Vil musklerne så ikke tilpasse sig efterhånden til det aktivitetsniveau de har?

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Helt seriøst. Se på hvordan man bygger muskelmasse, og så gør det omvendte - som i det jeg skrev i det første svar.

Lad være med, at lave cardio som involverer de muskelgrupper, såsom roning, men begynd at jogge e.l. kom i kalorieunderskud, gerne ved indtagelse af mindre protein.

Dvs. man kan bygge sig op til et "muskel-niveau", og så bare holde det ved lige ved, at spise tilstrækkeligt til de ikke svinder ind?

De pågældende musklers aktivitetsniveau spiller ingen rolle?

Link to comment
Share on other sites

Dvs. man kan bygge sig op til et "muskel-niveau", og så bare holde det ved lige ved, at spise tilstrækkeligt til de ikke svinder ind?

De pågældende musklers aktivitetsniveau spiller ingen rolle?

Æhh det er jo ikke det han skriver

At nogen så vil ønske mindre muskelmasse er mig en gåde :blink: men hey vi er heldigvis forskellige og det skal der selvfølgelig også være plads til

Link to comment
Share on other sites

Du må nok have forståelse for, at på en hjemmeside som MOL vil det blive opfattet som stærkt kontroversielt at ønske at tabe muskelmasse. De, som er aktive her på siden, har typisk et stærkt ønske om at øge deres muskelmasse. Derfor må du nok leve med, at svarene på din forespørgsel bliver mindre høflige og mere ironiske end, det er rimeligt.

Når det så er sagt, så vil jeg tilslutte mig Eruption. Lange løbeture, ingen styrketræning og mindre mad herunder navnligt mindre proteinindtag. Hold igen med mejeriprodukter og kød. Som du selv har været inde på, så forsvinder muskelmassen ikke så let selv om man holder op med at styrketræne eller skærer ned på styrketræning.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share