Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Ugens Stats:

Mandag: Svømning 1t15min, 10Km Løb + Styrketræning

Tirsdag: 52min Hometrainer

Onsdag: Svømning 1t15min

Torsdag: 85Km Cykling + Styrketræning

Fredag: Svømning 1t15min

Lørdag: Svømning 2800M

Søndag: 19.5Km Løb

Fy for s.... en træningsmængde på denne tid af året. Ingen hviledage og som jeg kan se det så er det +13 timer! :w00t:

Nu har jeg ikke læst hele din log - og som du ved det så er jeg lidt ny her på siden. Mener dog ikke jeg er helt grøn indenfor træning og tri, som jeg ved du dyrker. :tongue:

Kan du ikke delagtiggøre mig i dine tanker og planer - bare sådan lidt overordnet - om dine mål, og ikke mindst hvorfor du allerede har skruet dine træningstimer op som du har på nuværenede tidspunkt.

Er det meningen du vil kvalle til Hawaii næste år?

/Mads

Link to comment
Share on other sites

Fy for s.... en træningsmængde på denne tid af året. Ingen hviledage og som jeg kan se det så er det +13 timer! :w00t:

Nu har jeg ikke læst hele din log - og som du ved det så er jeg lidt ny her på siden. Mener dog ikke jeg er helt grøn indenfor træning og tri, som jeg ved du dyrker. :tongue:

Kan du ikke delagtiggøre mig i dine tanker og planer - bare sådan lidt overordnet - om dine mål, og ikke mindst hvorfor du allerede har skruet dine træningstimer op som du har på nuværenede tidspunkt.

Er det meningen du vil kvalle til Hawaii næste år?

/Mads

Tak - Tror jeg :smile:

På skrift ser det også ret hæftigt ud, men sandheden er vist at træningen bare har kørt og jeg har følt mig klar. :blush::devil: Denne uge vi går ind i bliver mindre intens træningsmæssigt, da jeg skal på 3-dages konference ons-fredag, og jeg samtidig kan mærke kroppen har brug for et hvil. Især løbeturen igår har sat sine spor, og min nattesøvn var særdeles dårlig ovenpå den med mange opvågninger og ømhed overalt. Benene har det dog fint idag, og bortset fra de småskavanker jeg altid render rundt med, så er der ikke noget galt :smile: .

Jeg har tidligere skriblet lidt om tanker og planer - At komme til Hawaii er en stor drøm og ligenu vist kun en drøm. At kvalificere mig næste år er vidst tæt på en umulighed, da jeg så skal lave Lanzarote på 9t50min, hvilket kun bliver min anden full-distance IM. Men Lanzarote og 2012 bliver et år hvor jeg vil stabilisere mig på Tri-fronten og prøve mig ad med forskellige konkurrencer - nok mest de lange som jeg har haft det godt med so far.

Sæsonen 2012 starter tidligt for mig, og er nok en af grundene til at jeg allerede nu har skruet træningsmængden op. Jeg kører meget på gefühl og lyst, hvilket for mig er to parametre der er enormt vigtige i træningen. Selvfølgelig skal der struktur på, og der er også en hvis plan med træningen, dog er der også plads til indskydelser, såsom løbeturen igår.

Min sæsonplan for 2012 er:

3. Marts - Abu Dhabi Long Distance Triathlon

19. Maj - IM Lanzarote

17. Juni - Challenge Aarhus (1/2 IM)

12. August - Challenge Copenhagen

/Motta

Link to comment
Share on other sites

3. marts - Abu Dhabi Long Distance Triathlon

Ambitiøse planer :w00t:

Men den der tri i marts: Hvordan vil du få cykelkilometer sat ind på kontoen til den, hvis vinteren bliver ligesom sidste år? Ruller? Spinning? Mallorca? :cool:

Det er i hvert fald noget af en udfordring, så vidt jeg lige kan se …

Link to comment
Share on other sites

Sæsonen 2012 starter tidligt for mig, og er nok en af grundene til at jeg allerede nu har skruet træningsmængden op. Jeg kører meget på gefühl og lyst, hvilket for mig er to parametre der er enormt vigtige i træningen. Selvfølgelig skal der struktur på, og der er også en hvis plan med træningen, dog er der også plads til indskydelser, såsom løbeturen igår.

Min sæsonplan for 2012 er:

3. Marts - Abu Dhabi Long Distance Triathlon

19. Maj - IM Lanzarote

17. Juni - Challenge Aarhus (1/2 IM)

12. August - Challenge Copenhagen

/Motta

Sejt program for seje mål dejligt at se. Håber jeg kan komme ud og se jer lave tri i 2012. rigtig god grundtræningssæson, det er i den her periode man laver de ben der skal bære en frem til målene.

Link to comment
Share on other sites

Pisse spændende!

Og så er det fandme evil at løbe næten 20 Km. oven på en druktur.

Ser også frem til 2012! Økonomisk er det lidt en belastning, men ligenu har jeg overblik over mine udgifter så skal bare have strammet ind for at nå målet.

Ambitiøse planer :w00t:

Men den der tri i marts: Hvordan vil du få cykelkilometer sat ind på kontoen til den, hvis vinteren bliver ligesom sidste år? Ruller? Spinning? Mallorca? :cool:

Det er i hvert fald noget af en udfordring, så vidt jeg lige kan se …

Tak Henrik. Jeg regner ikke med at det bliver et stort problem. Jeg har en træningslejr på La Santa til December, og så vil jeg prøve at holde cyklen igang henover vinteren med kortere ture. Og som du selv er inde på, så er spinning et glimrende alternativ. I FDK kommer vi til at have 3-timers spinning-sessions om lørdagen vinteren igennem.

Sejt program for seje mål dejligt at se. Håber jeg kan komme ud og se jer lave tri i 2012. rigtig god grundtræningssæson, det er i den her periode man laver de ben der skal bære en frem til målene.

Tak Lars - Formen skal vedligeholdes og formen skal forbedres. Jeg har holdt meget godt fat siden CC, og føler jeg er på vej til at udbygge formen nu.

/M

Link to comment
Share on other sites

Aften spin med Potentials

Første rigtige træning i denne sæson med Potentials. Fantastisk at træde ind i spinningsalen og se 10-15 velkendte ansigter man har gennemført CC med - hvor mange af dem har jeg ikke set rigtigt siden 14.august! Vi sad i en stor flok, og stemningen var så eminent at jeg sjældent har prøvet noget lignende. Instruktøren var Rørbæk, som er hovedansvarlig for tri-satsningen, og pludselig var vi tilbage til den periode op til CC som var så fokuseret på at få formen i top!

Træningen var på vores præmisser, og de andre motionister der havde sneget sig med ind til timen fik lov til at smage kræfter med en omgang Tri-spinning. Det var simplicitet hele vejen igennem. 10min opvarmning, derefter 5x5min intervaller og tilsidst lidt afsluttende tempokørsel. Intervallerne var bygget simpelt op med stående enkelttakt (6-7% stigning) og med øgning intervallerne igennem så sidste interval blev all-out sprint! Bum!

Screen%20shot%202011-10-25%20at%208.26.04%20PM.png

Pulskurven for Motta

76% gns

96-98% Max

Derefter 20mins stræk og chit-chat udenfor salen!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Solo Svømning

Marienlyst_forsidetop_pooltrappe.jpg

Når ikke til aftenens svømme-pas med Vogel, da jeg skal på konference de næste 3-dage. En masse nørderi inden for min verden fyldt med DNA damage, Ubiquitin Signaling og Genomic Instability! Det skal nok blive fedt :4thumbup: ! Desuden foregår det på Hotel Marienlyst, hvor buffetten altid er uovertruffen :superman: :4mewantfood: !

Jeg tog træningspasset her til formiddag inden jeg drager nordpå - Der bliver desværre nok ikke så meget tid til træning deroppe, men vil se om jeg ikke kan squeeze en løbetur ind på et tidspunkt imorgen!

Dagens pas var et program fra Mark, så selvom han ikke stod på kanten blev det alligevel helt hæderligt:

200M Blandet Opvarmning (Prøvede lidt bryst og ryg! Uhuhu)

2x50M Catch (25M Teknik 25M Stil)

2x50M En-arms Crawl (25M Teknik 25M Stil)

2x50M Kaste-Bold (25M Teknik 25M Stil)

6x100M - Progressivt 1-2. Tiderne fordelte sig mellem 1.33 og 1.45. Udemærket.

300M-200M-100M - Jævnt Tempo

400M Arme

100M Afsvømning

4x5 Hævninger på Kanten

Total: 2500M

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Desuden foregår det på Hotel Marienlyst, hvor buffetten altid er uovertruffen !

Jeg tog træningspasset her til formiddag inden jeg drager nordpå - Der bliver desværre nok ikke så meget tid til træning deroppe, men vil se om jeg ikke kan squeeze en løbetur ind på et tidspunkt imorgen!

Fedt med noget ordentligt ædelse :4thumbup: Marienlyst er i det hele taget et cool sted. Skal du overnatte deroppe de næste dage?

2x50M En-arms Crawl (25M Teknik 25M Stil)

Fed øvelse! Lidt svær i starten, men den hjælper virkelig til at få balancen på plads.

Hvad skal de der hævninger fra kanten gøre godt for?

Link to comment
Share on other sites

Tilbage fra Konference i Helsingør på Marienlyst! Fuck et lækkert sted, og en fed fest vi havde igår aftes. Kom i seng kl 4 - vågnede klokken 8 - væltede morgenbuffeten og gik tilbage i seng til kl 11, kørte hjem, fik en fartbøde og et klip i kortet, sov 1 time og så var det over og træne! :devil:

Her er lidt musik at lytte til mens du læser igennem dagens tal:

http://www.youtube.com/watch?v=lcdk3ghymzQ

Styrketræning

Squat

8x60kg

4x4@100kg

Step-Ups (High Box)

8x20kg

3x5x50kg

Step-Ups (Low Box)

8x12/12kg KB

Ditto

Derefter 1times Kettlebell swingeri på KB-Hold! Fedt nok. Fik lavet frit fra hukommelsen:

100Swings@16-20kg

100Snatches@16-20kg

100One-Arm Swings@16-20kg

lidt gøjl med 24+32kg Kettlebell!

/Done

Link to comment
Share on other sites

Dagens Kilder

Bestod idag af 3 triatleter der lå og svømmede hver deres program i 1 bane, da Coach var fraværende. :dry: . Omend det blev helt fornuftigt for mit vedkommende - Især da de to andre strakte gevær efter 1times svømning og jeg fortsatte ufortrødent! :devil: I nabo banerne lå der to triatler med guld-badehætte = pro'er fra CC :cool: Fik kigget lidt på deres stil og hvordan de lå og trænede, men var ikke særlig imponeret over det de havde gang i. :blink:

Dagens Tal

200M Pre-opvarmning da jeg kom 10min for tidligt

200M Opvarmning

2x50M Catch-Up (25M + 25M Alm.)

2x50M One-arm (25M + 25M Alm.)

2x50M Kaste-bold (25M + 25M Alm.)

2x300M Prog. 1-2 (5.20min og 4.58min)

2x200M Prog. 1-2 (3.25min og 3.10min)

2x100M Prog. 1-2 (1.37min og 1.28min)

2x50M Ben

600M Arme (Pull-Buoy + Pads)

300M Arme 2 (Pads + Fødder)

100M Afsvømning

4x5 Hævninger (30sek/set)

3000M Total

Link to comment
Share on other sites

? :smile:

Forestil dig du griber ud efter en bold der ligger helt ude ved dine finger spidser, den tager du i hånden og fører den med bagud, hvor du kaster den op ad vandet. Ikke så stor forskel på den og alm. crawl, men giver et godt stræk i skulderen og en effektivitet igennem dit tag i vandet. Prøv den. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Forestil dig du griber ud efter en bold der ligger helt ude ved dine finger spidser, den tager du i hånden og fører den med bagud, hvor du kaster den op ad vandet. Ikke så stor forskel på den og alm. crawl, men giver et godt stræk i skulderen og en effektivitet igennem dit tag i vandet. Prøv den. :smile:

Plus du får din arm ført lidt længere tilbage - formentligt det du mener med effektivitet. Når man er træt har man tendens til at tage armen op for tidligt, så trækket bliver forkortet og ineffektivt.

Link to comment
Share on other sites

Plus du får din arm ført lidt længere tilbage - formentligt det du mener med effektivitet. Når man er træt har man tendens til at tage armen op for tidligt, så trækket bliver forkortet og ineffektivt.

Præcis!

Det er en sindssyg god ide at køre et par teknik øvelser inden hovedserierne, så man vender ens CNS til den bevægelse man ønsker!

Link to comment
Share on other sites

Forestil dig du griber ud efter en bold der ligger helt ude ved dine finger spidser, den tager du i hånden og fører den med bagud, hvor du kaster den op ad vandet. Ikke så stor forskel på den og alm. crawl, men giver et godt stræk i skulderen og en effektivitet igennem dit tag i vandet. Prøv den. :smile:

Plus du får din arm ført lidt længere tilbage - formentligt det du mener med effektivitet. Når man er træt har man tendens til at tage armen op for tidligt, så trækket bliver forkortet og ineffektivt.

Er hånden knyttet, når jeg fører den ned gennem vandet?

Jeg laver selv en øvelse, hvor min tommel skal snitte låret så langt nede som muligt. Det er vel lidt det samme?

Link to comment
Share on other sites

Er hånden knyttet, når jeg fører den ned gennem vandet?

Jeg laver selv en øvelse, hvor min tommel skal snitte låret så langt nede som muligt. Det er vel lidt det samme?

Nej, strakte og spredte fingre som var det en baseball handske. Jeg snitter ikke låret - det er der vidst ingen grund til??

Link to comment
Share on other sites

Nej, strakte og spredte fingre som var det en baseball handske. Jeg snitter ikke låret - det er der vidst ingen grund til??

Jeg tror også det er mere pædagogik, når min træner siger det. Så jeg har en idé om, hånden skal føres helt tilbage i vandet, og tomlen dermed lige markerer på låret. Du har at gøre med en nybegynder, skal du tænke på :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hangover WO

Puuha - Endnu en af de dage. Nu må det snart slutte. Var afsted med alle PhD'erne fra arbejdet igår, og der blev drukket hæftige mængder af G&T's. Men som altid Good Times, og efter at have ligget og bandet mit liv langt væk i 3timer pga seriøse tømmermænd anstrengte jeg mig for at komme op og over at træne. Det blev hæderligt.

Inden blev iPod'en lige fyldt med en masse lækre remix'es fra porter robinson, knife party, avicii, dada life mm.

Cardio - Løbebånd

5min @6km/t

25min @12km/t

Squat

8x20kg

4x60kg

2x4@100kg

2x4@105kg

KB Swings

30/30 20kg Double

30/30 20kg OA

KB Snatches

30/30 16kg

10/10 20kg

Step-Ups (High Box)

3x10@40/40

Swim Rows + Facepulls + OA Swim Rows

3-4set blandet!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sgu imponeret over, at du overhovedet er i stand til at træne med tømmermænd! Hatten af for det..... At det så nok var smartere at lade være med det (altså drikke), er en helt anden sag :innocent:

Det var heller ikke kønt da jeg vågnede :crazy: lå og vred mig i 3timer med de ondeste smerter i skallen, men da først panodilen virkede var det bare med at komme afsted. Har altid en vis trods-reaktion på tømmermænd da de er mega anabolic. Tror ikke nødvendigvis kroppen har godt af at blive presset yderligere, men samvittigheden får det i det mindste bedre!

Ugens Stats

Mandag: Off

Tirsdag: 1time Spin

Onsdag: Svømning 2500M

Torsdag: Off

Fredag: Styrketræning + 1times KB Hold

Lørdag: Svømning 3000M

Søndag: 5Km Løb + Styrketræning

Tid: 6-7timer

Denne uge har stået i restitutionens tegn, og været meget begrænset på træningsfronten. Desuden var jeg 3dage på konference, men fik dog trænet morgenen inden jeg tog afsted, samt eftermiddagen da jeg kom hjem. Er fint tilfreds med svømningen, og det er klart der jeg har de største opture i øjeblikket - der skal lidt mere spinning på programmet, alternativt noget hometrainer :dry: . Oh well - Er igang med program for næste uge, og planlægger lidt intensivering!

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Uge 44 - Træning 1

Har fidlet lidt med en træningsplanlægning da der nu kun er 200dage (gulp) til IM Lanzarote og endnu mindre til Abu Dhabi. Håber på at få det hele til at gå op i en højere enhed. Men først og fremmest gælder det at få afsluttet 2011 med maner!

Igår aftes havde jeg egentligt en rolig løbetur på programmet med FDK - Men lært af erfaring vidste jeg at dem der løber intervaller lige inden, sjældent har lyst til at løbe en tur bagefter. Så i stedet dukkede jeg op til intervallerne og løb med i et fornuftigt tempo. Det udviklede sig så til at jeg pressede mig selv lidt ekstra da benene var gode.

1.5Km Løb til stadion

10x400M Intervaller - De to første var på 1.37-1.40min, Derefter lå jeg konsekvent på 1.24-1.28. Pulsgraf kommer op når jeg er kommet hjem, glæder mig selv til at se den, for havde virkelig godt styr på pulsen langt det meste af tiden.

1.5Km hjem til FDK

Hurtigt hjem og skifte til en tør T-shirt, og så tilbage i FDK til

1times Bodyflow

flowgroupkuso_t481.jpg

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share