Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Audi A3 Sportback - Masser af fornuftigt udstyr og en lille smule blær-effekt. Det kan vi li'... Ked af det PP, men en Golf var en close runner-up :D

:unhappy:

Skal lige høre :wub: Denne hersens "sød pige" :wub: Er det den samme "sød pige" der bliver refereret til, gennem de sidste par måneder?

#businessmanmotta #londonbaby #likeaboss

Link to comment
Share on other sites

Tungt Tråd

Igår efter en lang dag med system-træninger var jeg mør og klar til at få tømt hovedet med lidt træning. Jeg valgte at køre en god lang monoton-serie på "Tru-Gyms" technogym bike. Faktisk en af de bedste indoor-bikes jeg har kørt på, og virkelig en god indoor-bike til at køre tri-specific træning på, da man kan skubbe sadlen vildt langt frem, og handlebars kan bruges som aero's.

7075_2852_gal_07_big.jpg

Serien blev 10min opvarmning, 40min tung kadence omkring 60-65, og en puls under 80%, mest af alt tæt på 75%.

Derefter fulgte en gang styrketræning, mest for overkroppen, men også lige en gang squats.

Squat

8x100kg

7x100kg

6x100kg

Bænkpres

8x80kg

7x80kg

DB Rows

10x32kg

10x32kg

Guns, Laterals og triceps.

Derefter en kæmpe chicken-bacon burger fra Red Iron burgers, og hjem og ligge på skjoldet. Aaaaah....

/N

Link to comment
Share on other sites

:unhappy:

Skal lige høre :wub: Denne hersens "sød pige" :wub: Er det den samme "sød pige" der bliver refereret til, gennem de sidste par måneder?

#businessmanmotta #londonbaby #likeaboss

Hmm... Der har vidst været et par stykker :blush:

Men den her har stået på i November måned, og det er udviklet nærmest explosivt som den slags nogen gange gør. Historien er ret krøllet, og den er på vej til at blive endnu mere krøllet fremadrettet. Hun er ret langt i planlægningen om at flytte til udlandet fra feb/mar 2014. Og det gør bare situationen helt åndssvag. Især i lyset af at jeg har fået nyt arbejde og nu er lidt i et dilemma. #Drama #realdrama

Link to comment
Share on other sites

Tilbage igen i DK, og har fået trænet fornuftigt i weekenden.

Lørdag stod den på alle 3 discipliner, og da tiden var lidt en faktor blev det høj intens træning hele vejen rundt.

60min Svømning, 2000M med sprint-serier.

45min Spinning, 10x2min Halifax intervaller

20min Crosstrainer + 10min Løbebånd

Styrketræning

Squat: 8x140/6x160/6x160

Benpres: 3x8-12x190kg

Søndag stod den på en fantastisk cykeltur i sen efterårs-vejret. 75Km, og nogle gode serier rundt på Tyren. Små 3 timer i sadlen :smile:

/N

Link to comment
Share on other sites

Søndag stod den på en fantastisk cykeltur i sen efterårs-vejret. 75Km, og nogle gode serier rundt på Tyren. Små 3 timer i sadlen

Fedt med en tur på lågen:-)

Hvornår får du den nye TT´er?

Jeg håber ikke at det blæste ligeså meget på djævleøen som det gjorde i det mørke Jylland. Havde jeg sat mig på raceren igår, så var jeg blæst væk.....

Link to comment
Share on other sites

Mandags Magi

Igår aftes kørte jeg en FTP test på BKOOL hometraineren, og det var en super god test der både afslørede hvor min AT ligger pulsmæssigt og watt-mæssigt på nuværende tidspunkt af året. Jeg har rykket mig siden sidste gang jeg kørte en test, og generelt har jeg en følelse af power i stængerne i benene. Det er virkelig godt på nuværende tid af året, og mens vi stadig ligger i base-træningen. Så må vi se om det kan veksles til ekstra hastighed når sæsonen begynder for alvor. Men det interessante er at min cykeltræning har været meget moderat, og med mere fokus på løb/svøm har jeg stadig bibeholdt mit niveau, og måske endda øget det en smule.

20min test: Puls gns 180-185, og 404w = 383w/time = 4.1w/kg.

Derefter et smut ud til KSH hvor der var mega packed. Heldigvis stod en af mine buddies på kanten hos skovshoved triatlon klub, og da der kun var 3 i banen, så fik vi lov at svømme med (Mia, Mads og jeg). Hovedet blev lagt på kanten og jeg fik svømmet 2400M med kvalitet, og tempo!

Stærk mandag!

Link to comment
Share on other sites

Lækker løbetur inden frokosten. Vi har heldigvis på tid og plads til at vi kan tage løbetøjet på og lunte en tur, så jeg havde pakket tasken med det nødvendige udstyr til en let lunte tur. De to kollegaer jeg skulle have løbet med udskød deres løb, men jeg ville gerne have det overstået inden frokost så jeg kan spise uden problemer og heller ikke skal rives ud af eftermiddagsrutinerne.

Så på med skoene og afsted. Jeg havde planlagt en rute inde i hovedet som jeg tænkte ikke ville være for lang, men den endte alligevel med at være 8Km. Men hvad gør det når benene er gode og man løber pace 4.46/Km. :w00t: ...

8km @4.46/Km... Skønt!

Link to comment
Share on other sites

Træning igår aftes

30min Crosstrainer

Styrke

Smith Squat

10x100kg

6x120kg

6x120kg

Smith Goodmornings

10x60kg

10x60kg

10x60kg

Military + Guns

3set ish

Svømning 2000M

500M Opv

4x200m (Easy, Fast, Easy, Fast)

4x150m (50m easy, 50m fast, 50m easy)

100m ud

Og derefter til et sindssygt godt foredrag med Niklas Pyrdol, der arbejder med motivation/psyke hos sportsfolk.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag: Fri

Fredag: En lille tur på hometrainere op ad et bjerg i virtual player. Kørte +300w i 45min, med en ret fornuftig puls.

Lørdag: 90min løb med Mia, og derefter 2500M i Bellahøj. Og til sidst, SMAG frokost og afslapning på sofaen. Tiltrængt.

Imorgen skal jeg køre spinning for tri-klubben. Bliver fedt, og har forberedt et fint lille program til en lang session på 150min.

/God Weekend

Link to comment
Share on other sites

Søndags: 150min Spinning (som instruktør), 15min løbebånd og 15min styrketræning

Mandag: 45min prg. løb og 2500M svømning

Træning går ret godt, og de sidste 3 dage er der virkelig blevet kørt nogle solide pas ind på træningskontoen. Det er fedt. Arbejdslivet er også begyndt at falde i takt, og hverdagen er ved at få en god rytme med massere af indhold. Det er spændende at være igang med nye ting hele tiden, og jeg er overrasket over hvor hurtigt tiden den går lige nu.

Jeg har fået clearing på min to races næste år (Mallorca og Nice), så nu er der 100% fokus på dem fremadrettet i træningen. Om jeg tager til CLS i marts måned ved jeg ikke endnu. Der er lige kommet en skæv tanke ind i hovedet på mig, og hvis muligt vil jeg virkelig gerne rykke på den. Jeg er klogere lige omkring nytåret :D

Link to comment
Share on other sites

Søndags: 150min Spinning (som instruktør)

F***, hvor er det altså bare en lang session at være instruktør på:-O

Mixede du selv musikken eller kørte du nogle lange færdiglavede mixes?

Jeg har fået clearing på min to races næste år (Mallorca og Nice), så nu er der 100% fokus på dem fremadrettet i træningen. Om jeg tager til CLS i marts måned ved jeg ikke endnu. Der er lige kommet en skæv tanke ind i hovedet på mig, og hvis muligt vil jeg virkelig gerne rykke på den. Jeg er klogere lige omkring nytåret :D

FEDT! Jeg glæder mig til at høre mere om dine planer:-)

Link to comment
Share on other sites

Torsdags Tryk

Jeg havde muligheden for at snige mig afsted lidt tidligere end planlagt, så jeg skyndte mig hjem for at finde træningstøjet frem. Jeg fik ikke min cykling i tirsdags, så alt fokus var på en god lang hård serie på spinning cyklen. Jeg fandt et solidt mixtape frem, og så var det ellers bare afsted på cyklen i en hård enkelt-takt. Hele ideen bag at køre tungt kommer fra flere studier der har påvist at ens TT både med lav og høj kadence bliver øget ved at træne med lav kadence (60rpm). Nørderne kan kigger her: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21479957

Men serien var opbygget med totalt 42min i 60RPM området, og en puls der arbejder sig stille og roligt op imod AT. Ramte faktisk over AT på sidste interval.

5min Opvarmning

2min 60Rpm (Tung Enkelt-takt)

1min 90Rpm Stående, Let

4min 60Rpm (Tung Enkelt-takt)
1min 90Rpm Stående, Let

6min 60Rpm (Tung Enkelt-takt)
1min 90Rpm Stående, Let

8min 60Rpm (Tung Enkelt-takt)
1min 90Rpm Stående, Let

10min 60Rpm (Tung Enkelt-takt)
1min 90Rpm Stående, Let

12min 60Rpm (Tung Enkelt-takt)
5min afrul

http://connect.garmin.com/activity/415162497

D
erefter en tur på løbebåndet, 15min og så lidt styrketræning på lår-drengene:

HBS: 10x50kg, 10x80kg, 8x120kg, 8x140kg, 6x160kg, 6x160kg

GM: 2x10x50kg

Military: 2x10x50kg

Lunges: 2set

Link to comment
Share on other sites

Nu læste jeg kun lige abstractet, men tænker at følgende sætning har en vis relevans for hele undersøgelsen "For the control group, no interval training was conducted.". Nu har jeg som sagt ikke læst det hele, men hvis man tester mod en gruppe der ikke laver TT specifik træning, så kunne jeg forestille mig at der var ret store forskelle på grupperne. Det kan selvfølgelig være at der står noget andet i undersøgelsen.

Link to comment
Share on other sites

Manglende updates er ved at blive en vane herinde. Betyder nok at der er fokus andre steder lige i øjeblikket, men jeg prøver at holde liv i loggen.

Søndag stod den på spinning med klubben, og vi havde julearrangement med gave-lege og andet sjov. Træning blev det også til, 45min intensivt på pulten, og så 60min afrulning bagefter (kunne ikke hidse mig op til at køre med selv).

Mandag fik jeg kørt lidt på min nye HT fra Elite, 45min uden noget program.

Tirsdag: Morgen, Crosstrainer 30min + Styrke 30min

Tirsdag: Aften, HT 70min. 10min WU, 10x1min ON/1min OFF, 5min Rul, 4x4min TT (2min pause), 13min afrul.

Og idag håber jeg på at få svømmet. Det er så også snart en uge siden. Gaah.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Godt Nytår,

Igår var der træning på programmet og der blev kørt 60min tung hometraining med 2-10min i hård enkelttakt.

Ellers har der været monster tryk på, CLS hen over julen og så ligner det at jeg skal sponseres med cykel i den kommende sæson. Hovsa :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Motta

Vil lige høre om du har nogle holdninger til hvilket hjulsæt man skal bruge til en kuperet cykelrute (+3000) på jernmand-distancen? Er aero-vigtigst eller skal man gå efter lette hjul? Har du nogle erfaringer fra Ironman Lanzarote?

Edited by crawk
Link to comment
Share on other sites

Hometrainer 120min

40min - Tril

20min - Tung Enkelt-takt, 5-4-3-2-1 min stående, med 1min siddende imellem

20min - Tril

20min - Tung Enkelt-takt, 5-4-3-2-1 min stående, med 1min siddende imellem

20min Afrulning

Skift til løbeskoene, 30min løb:

1Km Opvarmning (5.30/Km)

4Km Prg, med 3x30sek surges

1Km Ned

Done

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share