22 reps chinups....


wasabi
 Share

Recommended Posts

Hey gutter

Jeg kan for tiden lave 22 reps i chinups, men ville gerne op på en del mere. Hvad er den smarteste måde at forbedre dette på? Skal jeg køre med ekstra kilo hver gang, skal jeg køre til failure, hvad siger I?

Tak på forhånd

Nu har jeg aldrig selv været i nærheden af at tage 22 chinups i et sæt da jeg er for lang / tung / slap, men du kan eventuelt tage et kig på 'grease the groove' princippet.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg aldrig selv været i nærheden af at tage 22 chinups i et sæt da jeg er for lang / tung / slap, men du kan eventuelt tage et kig på 'grease the groove' princippet.

Ville jeg helt sikkert også kigge på, selvom jeg heller ikk er i nærheden af de rep.

http://trainingdimensions.net/SOS/SOS%202007/Grease%20the%20Groove%20for%20Strength.pdf

Link to comment
Share on other sites

klassisk periodisering i forhold til strenght endurance er:

maks styrke - høj intensitet + vedligeholde nuværende niveau

progression i volume + vedligeholdelse af maks styrke

man kunne sagtens kører en periode med masser af volume. Vende tilbage til maks styrke + vedligeholde nuværende niveau og igen tilbage til volume...

man kunne også have en concurrent periodisering hvori maks styrke ikke fylder for meget, men bare har en stille og rolig progression. evt. regulerede via nogen let volume uger, så der er plads til progressionen

det vigtigst er volume, men maks styrke kan være med til at øge progression.

Link to comment
Share on other sites

klassisk periodisering i forhold til strenght endurance er:

maks styrke - høj intensitet + vedligeholde nuværende niveau

progression i volume + vedligeholdelse af maks styrke

man kunne sagtens kører en periode med masser af volume. Vende tilbage til maks styrke + vedligeholde nuværende niveau og igen tilbage til volume...

man kunne også have en concurrent periodisering hvori maks styrke ikke fylder for meget, men bare har en stille og rolig progression. evt. regulerede via nogen let volume uger, så der er plads til progressionen

det vigtigst er volume, men maks styrke kan være med til at øge progression.

Den der er du nødt til lige at skære ud i pap!!

Og hvad mener du med +- tegenene?

Link to comment
Share on other sites

Hey gutter

Jeg kan for tiden lave 22 reps i chinups, men ville gerne op på en del mere. Hvad er den smarteste måde at forbedre dette på? Skal jeg køre med ekstra kilo hver gang, skal jeg køre til failure, hvad siger I?

Tak på forhånd

19 ud af 20 jeg ser i fitness centret tager chin ups med meget dårlig stil (kommer ike langt nok op, strækker ikke armene og dingler frem og tilbage) og jeg skal derfor lige høre om du tager alle 22 i perfekt stil - dvs. helt op til stangen med hagen og helt ned og hænge i strakte arme mellem hver gentagelse og ikke noget med at bøje i kroppen som hjælp til at komme op?

Hvis ikke så prøv hvor mange du kan tage af dem.

Og hvis du tager dem i perfekt stil så siger jeg også grease the groove4thumbup.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share