Dehydrering


Nordiskmand
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvordan kommer man sig hurtigst muligt over en dehydrering?

Lidt bange for jeg har været for dårlig til at drikke noget i varmen..

Altså udover at drikke vand..

Kan bare ikke rigtig drikke noget vand...det vil ikke rigtig ned.

Er ikke sulten..har fået dårlig mave osv.

Mit hoved er fuldstændig desorienteret og jeg kan ikke huske særlig lang tid tilbage..

Link to comment
Share on other sites

alm. konfus kunne godt tyde på dehydring her i sommer varmen - hvor du skal huske at drikke 2l+ vand.

Har du snoren i fingre/hænder? Har du også haft opkast?

Spiser du Magnesium som kosttilskud?

Den hurtigste måde at komme over dehydrering er med et saltvands-drop -det er dog ikke noget du selv gør på køkkenbordet!

Solstik kan afhælpes med afkøling af fødderne - fodbad (ikke for koldt - det kan give dig ubehag når du tager fødderne op igen) + våde/kolde klude på hænder og panden.

Er det helt slemt med dig så få hjælp til et smut på skadestuen.

Hjemme kan du opløse ganske lidt salt OG sukker i alm. postevand - ikke for meget da det så tager længere tid at komme gennem maven. Zip lidt ad gangen (1 dL) Det vil give dig lidt energi, samt speede optagelsen op.

For meget salt vil få dig til at kaste op - det er ubehageligt og giver yderligere væskemangel.

Hvis du kan - så snup en banan i mindre portioner! Det vil give dig lidt mere til maven og kalium.

Stil tingene i nærheden. Og slap af!

Ring endelig til vagtlægen, hvis du får det rigtigt dårligt!

Link to comment
Share on other sites

Er snoren i fingre eller hænder tegn på dehydrering? Kan det være tegn på andet?

Jeg har oplevet det nogle gange når jeg har været ude at løbe mere end 5-10km.

Mange tak for de gode råd har brugt natten på at tanke vand og de andre ting som anført. Det har klart hjulpet og er i klar fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Er snoren i fingre eller hænder tegn på dehydrering? Kan det være tegn på andet?

Jeg har oplevet det nogle gange når jeg har været ude at løbe mere end 5-10km.

Ja, hvis vi ser på dét isoleret, kan det være det tegn på Carpal tunnel syndom, hvlket betyder, at en nerve er indeklemt i håndledet :)

Væskettabet/manglen kan du se på den meget farvede urin, når du kommer hjem og tager en bad etc. Men den korte distance burde ikke i sig selv give anledning (i DK). Drik evt en sjat ½ time inden. Prøv at veje dig (før og efter), hvis du gerne vil hvor meget du taber.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share