Forerunner 310 XT med pulsmåler - pulszoner


TheDexterTeam
 Share

Recommended Posts

Hej derude,

Jeg har anskaffet mig et Forerunner 310XT med pulsmåler - jeg er så småt ved at sætte mig ind i de mange funktioner.

Jeg vil løbe med/i pulszoner, men kan uret kun indstilles til at give vibrering, hvis man kommer under en puls og ikke også over en "anden" puls?

Desværre kan jeg ikke umiddelbart finde svaret i manualen :unhappy:

Hilsen Torben

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv lige for 5 min. siden bestilt et eksemplar på pulsur.dk. Der skriver de netop at vibratoren kan bruges til at markere pulsen.

Af gode grunde kan jeg ikke fortælle dig hvordan du gør det, men på 305'eren kan du, når du opretter et løb, angive diverse mål for træningen. Altså f.eks. at du skal løbe 10 km. og at målet er en given hastighed. Kommer du derunder, vil den bibbe. Hvis menusystemet er nogenlunde ens, så burde det derfor være under "mål" når du opretter et nyt træningsprogram og så burde den jo spørge dig om du vil have meddelelsen via bib eller vibrator.

Ellers skal jeg prøve at se på det når jeg selv får den i hånden i løbet af ugen.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Torben

Nu har jeg selv siddet med uret i hånden, og du gør således:

Menu

Træning

BrugerDif (man kan vel også i interval)

Mål: Puls, herunder kan du så vælge imellem dine forskellige pulszoner som enten er standardiserede ud fra din højde, vægt og få andre ting, eller mere præcist efter hhv. hvile- og maxpuls. Alternativt kan vælge brugerdefineret og selv indstille pulsintervallet.

God træning

PS. Måske du kan fortælle mig hvad hhv. "PWR" og "Puls HHR." står for? :tongue: jeg støder på det når jeg er inde at indstille datafelterne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej igen Torben

Nu har jeg selv siddet med uret i hånden, og du gør således:

Menu

Træning

BrugerDif (man kan vel også i interval)

Mål: Puls, herunder kan du så vælge imellem dine forskellige pulszoner som enten er standardiserede ud fra din højde, vægt og få andre ting, eller mere præcist efter hhv. hvile- og maxpuls. Alternativt kan vælge brugerdefineret og selv indstille pulsintervallet.

God træning

PS. Måske du kan fortælle mig hvad hhv. "PWR" og "Puls HHR." står for? :tongue: jeg støder på det når jeg er inde at indstille datafelterne.

Jeg er godt klar over, at jeg kan få alarm over og under en bestemt puls, men det jeg gerne vil er, at jeg får nævnte alarm eks. ved 90% af max puls samt igen hvis jeg bevæger mig ned i et andet interval eks. 70%. Procenterne er ikke afgørende, men sprøgsmålet er bare, om man kan få flere alarmer dvs. i flrere intervaller og ikke kun i ét.

Hilsen Torben

PS: jeg har ikke lige funder ud af det "andet" du nævner/spørger om...endnu ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share