Garmin 305 - GPS-kvalitet?


Thiesen
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har investeret i Garmin Forerunner 305. Jeg har imidlertid store problemer med at finde satellitter. Det kan godt lykkes, men det tager omkring 10 minutter, hvilket er mindre end holdbart, når jeg vil løbe en tur.

Jeg bor i Aarhus, så det er begrænset, hvor langt jeg kan gå væk fra høje bygninger. Jeg har både prøvet at stå stille og vente, og jeg har prøvet at gå lidt rundt for at opfange et signal

Kan jeg gøre noget, bortset fra at bytte uret?

/løber nu en tur med et relativt dyrt stopur.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Det virkede, da jeg gik ud igen. Jeg ved ikke, om det kan skyldes, at jeg tidligere i dag stod derude i adskillige minutter.

Det er normalt at det kan tage nogle minutter for uret at "finde" satellitterne. Men 10 minutter er godt nok lige i overkanten...

Er der hot fix på din 305'er. Hot fix bruges bruges til at skaffe hurtigere forbindelse til satellitterne.

Spørgsmålstegn. Er er en software-update?

Du kan evt. prøve at slå GPS'en fra og til igen smile.gif

Det har jeg skam prøvet :)

Link to comment
Share on other sites

Hot fix - tjek instruktionsbogen om din Garmin har det :smile:

Bruges, når man løber ud fra samme adresse hver gang. Så er gps-modtageren "låst" på de positioner, hvor satellitterne tidligere er fundet. Nedsætter søgetiden...

Det har den vist ikke, men tak for svaret!

Link to comment
Share on other sites

Det lyder lidt som om du tager uret på og så går ud og forsøger at finde et signal. Hvis det er tilfældet, så lad være. Tag uret i hånden og læg det et sted udenfor, så det kan ligge 100% stille. Så burde det ikke tage så lang tid. Oplevede jeg aldrig med mit eget i hvert fald, hvorimod det godt kunne være besværligt hvis jeg havde det på armen.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder lidt som om du tager uret på og så går ud og forsøger at finde et signal. Hvis det er tilfældet, så lad være. Tag uret i hånden og læg det et sted udenfor, så det kan ligge 100% stille. Så burde det ikke tage så lang tid. Oplevede jeg aldrig med mit eget i hvert fald, hvorimod det godt kunne være besværligt hvis jeg havde det på armen.

Lige præcis. Tænd uret, inden du begynder at klæde om til løbeturen, og læg det i vindueskarmen eller uden for døren.

Når dine sko er færdigsnøret, er uret klar.

Derimod kan det tage (eller i hvert fald føles) som evigheder, hvis du tager uret på, går ud og tænder og venter på signal.

Edited by iballan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share