Sign in to follow this  
Kousgaard

Væddemål!

Recommended Posts

Hej MOL

Har for vane med mine kollegaer i centeret, at vi i ny og næ udfordrer hinanden rent fysisk. Sidst fik vi den skøre ide om alle 3, at gennemføre et halv marathon og da dette så var gjort var mit næste store projekt X-Fit certificering og dens fysiske testkrav. Nu da uddannelsen så er i hus. Mangler jeg noget nyt, at kaste mig i krig med. Derfor har jeg nu indgået et nyt væddemål med mine to kollegaer. Inden d. 1 december skal jeg nå flg:

DL: 170 kg (150)

SQ: 160 kg (140)

BP: 120 kg (110)

Totalt: 450 kg (400)

Dvs. totalt set en 50 kg forøgelse på de 3 store på en 6 måneders periode.

Lidt bonus stats:

73.4 kg > Regner selvfølgeligt med lige, at gaine lidt for, at gøre processen lettere!

Ellers har jeg god erfaring med alle 3 løft og har den sidste tid kørt en del tunge cyklusser med de 3. (Se evt. log!)

Det store spørgsmål er nu om det vil være realistisk. Selv er jeg nødt til at tro på det. Men næste spørgsmål er hvordan det bedst gribes an?

Program forslag og ideer er derfor mere end velkomne :smile:

Edited by Kousgaard

Share this post


Link to post
Share on other sites

lækkert at du kommer tilbage til vægtstængerne, efter alt den tid med crossfit :)

jeg har selv haft meget stor fremgang med baby hepburns styrkeprogram.

læs evt mere her http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=23752 eller fang mig på facen en dag ;)

som nævnt tidligere så er tror jeg bestemt ikke at det er umulige mål du har sat dig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan sagtens lade sig gøre. Meget realistisk!

Find dine svagheder, og arbejd på dem, mens du arbejder på din teknik. Så er der rigtigt meget at hente, rigtigt hurtigt.

Vil du være god til dødløft; så squat, dødløft, mavetræning, good mornings og grebsstyrke, (f.eks. høj-rep DB rows)

Squat; så squat, good mornings, mavetræning, lunges, benpres

Hvis du vil bænke mere; bænk, military (alt overhead), dips, chins, DB-Rows. (og så tage mere på i vægt og lær ordentlig bænkpres teknik)

Der er en vis sammenhæng.

Hvad er dit eget forslag? Og har du andre mål?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan sagtens lade sig gøre. Meget realistisk!

Find dine svagheder, og arbejd på dem, mens du arbejder på din teknik. Så er der rigtigt meget at hente, rigtigt hurtigt.

Vil du være god til dødløft; så squat, dødløft, mavetræning, good mornings og grebsstyrke, (f.eks. høj-rep DB rows)

Squat; så squat, good mornings, mavetræning, lunges, benpres

Hvis du vil bænke mere; bænk, military (alt overhead), dips, chins, DB-Rows. (og så tage mere på i vægt og lær ordentlig bænkpres teknik)

Der er en vis sammenhæng.

Hvad er dit eget forslag? Og har du andre mål?

Har ganske godt styr på alle teknikkerne og laver i forvejen et bredt udvalg, at de øvelser du lister op. Teknik kan man altid blive bedre til og specielt på disse løft. Men er nu heller ikke derfor jeg har henvendt mig her.

Leder efter input til det kick ass program der skal bringe mig godt hen af vejen. Har før trænet Sheiko, Jim Wendlers 5-3-1 og er nu igang med en Cyklus af Tj's 10x3. Så er lige så meget få, at kunne hente noget nyt inspiration og hører hvad folk har haft bedst fremgang med :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har ganske godt styr på alle teknikkerne og laver i forvejen et bredt udvalg, at de øvelser du lister op. Teknik kan man altid blive bedre til og specielt på disse løft. Men er nu heller ikke derfor jeg har henvendt mig her.

Leder efter input til det kick ass program der skal bringe mig godt hen af vejen. Har før trænet Sheiko, Jim Wendlers 5-3-1 og er nu igang med en Cyklus af Tj's 10x3. Så er lige så meget få, at kunne hente noget nyt inspiration og hører hvad folk har haft bedst fremgang med :smile:

No offence, men har haft bedst fremgang ved, at fokusere på svagheder, og på lign. øvelser af dem jeg listede.(og teknik - det er fint, at erklærer du er teknik-konge, men det er de færreste hvor den sidder lige i skabet..)

Sheiko, 5/3/1 og alm. 10x3 er fint, og der er mange andre lige så fine programmer, men når du har så relativt lave løft, tror jeg du skal have det rette fokus, find noget du syntes er motiverende, og hold dig til det. Med svaghed mener jeg både imbalances (er din lænd svag i forhold til ben i squat?), mobilitet, sticking points(hvor stopper du hver gang i squat?), eksplosivitet (er du mere eksplosiv i squat, kunne boxsquat være noget?) etc. etc.

Hvis du kender dine svagheder (eller skriver om dem) kunne du også vælge program ud fra det - og ikke fordi det hedder noget smart som WS4SB-II..

Og så er det ikke programmet der er kick-ass, men den måde det bliver udført på. Folk har haft succes med alle de store populære programmer/metoder. De virker allesammen, og alt efter hvordan dit temperament er.

Hvor lang tid kørte du wendlers? Han anbefaler netop at køre den i lang tid, og ikke kun 1 cyklus.

Men.. Hvis du vil have programmer er der masser at hente her; http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=3740

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det burde slet ikke være noget problem. I og med at du ikke er nybegynder men har nogle nogenlunde fornuftige løft i forvejen vil jeg anbefale The Texas Method. Hvis du spiser rigtig godt igennem burde du kunne smide 2,5 kg på alle øvelserne minimum en gang om ugen. Og det er det der vil være det vigtigste for dig, at du øger vægten konstant, men meget langsomt, helt til december.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det burde slet ikke være noget problem. I og med at du ikke er nybegynder men har nogle nogenlunde fornuftige løft i forvejen vil jeg anbefale The Texas Method. Hvis du spiser rigtig godt igennem burde du kunne smide 2,5 kg på alle øvelserne minimum en gang om ugen. Og det er det der vil være det vigtigste for dig, at du øger vægten konstant, men meget langsomt, helt til december.

Såfremt man skulle benytte sig af "The Texas method" Hvordan vil det så være nemmest og vil det være optimalt, at køre de 3 store samme dag når der skal køres tungt eller kunne man med fordel gøre som flg:

Dag 1:

SQ (Tung)

BP (Medium)

DL (Let)

Dag 2:

SQ (Medium)

BP (Tung)

DL (Medium)

Dag 3:

DL (Tung)

BP (Let)

SQ (Let)

Eneste problem med sættene så er at det bliver noget rod m.h.t fredag, hvor der vil skulle sættes PR's!

Nogen forslag til sæt og progression med udgangspunkt i ovenfor stående sammensætning og er den iøvrigt helt dum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this