Grøn te ekstrakt


SC88
 Share

Recommended Posts

Hej,

Min far er overvægtig, men ikke vildt meget. Han vejer ca 105-110 kg. Jeg er bange for, at jeg har arvet nogle af generne, for jeg tager meget let på. Jeg er 187 høj og vejer 88,5 kg. Jeg vil ikke vurdere mig selv som overvægtig men heller ikke som trimmet.

Jeg synes jeg gør meget for at holde mig i form. Jeg styrketræner i fitness, spiller fodbold og løber. Skal bl.a løbe Broløbet 2010. Kosten forsøger jeg at holde nogenlunde sund, men af og til i weekenderne kan der godt komme pizza, kebab og sodavand ind.

Jeg savner bare at se resultater for mit slid og så komme af med det fedtlag der er overalt på kroppen.

Hvad erfaringer har I med grøn te ekstrakt? Jeg har set dette produkt: http://slankning.dk/shop/green-t-diet-slankeprodukt-204p.html

Er det noget der virker? Er der bivirkninger? osv..

På forhånd tak..

Edited by SC88
Link to comment
Share on other sites

Min far er overvægtig men ikke så meget, så det er rigtig meget.
Det her giver dælme ingen mening....

personligt vile jeg HELT sikkert spare pengene. Spørg altid dig selv: Hvis det virker, hvorfor er det så ikke noget alle bruger?

Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det sikkert også.

Den med at fedme ligger i generne, tror jeg personligt ikke en meter på. Hvis man med gener, mener "social arv" som indebære dårlige madvaner, ja så har det sikkert noget med gener at gøre.

Spis sundt og varieret, og ikke mere end dit ligevægtsindtag, som højst sandsynligt er helt normalt, så er du sikkert ude af farezonen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Min far er overvægtig, men ikke vildt meget. Han vejer ca 105-110 kg. Jeg er bange for, at jeg har arvet nogle af generne, for jeg tager meget let på. Jeg er 187 høj og vejer 88,5 kg. Jeg vil ikke vurdere mig selv som overvægtig men heller ikke som trimmet.

Jeg synes jeg gør meget for at holde mig i form. Jeg styrketræner i fitness, spiller fodbold og løber. Skal bl.a løbe Broløbet 2010. Kosten forsøger jeg at holde nogenlunde sund, men af og til i weekenderne kan der godt komme pizza, kebab og sodavand ind.

Jeg savner bare at se resultater for mit slid og så komme af med det fedtlag der er overalt på kroppen.

Hvad erfaringer har I med grøn te ekstrakt? Jeg har set dette produkt: http://slankning.dk/shop/green-t-diet-slankeprodukt-204p.html

Er det noget der virker? Er der bivirkninger? osv..

På forhånd tak..

Du er helt sikkert ikke disponeret så dårligt rent genetisk at du ikke ville tabe dig hvis du følger en kostplan med et energiunderskud. Der er flere måder at gribe det an på. Du kan forsøge dig med livsstilsændringer (nok i virkeligheden den smarteste måde at opnå et vægttab der holder lang tid ud i fremtiden), eller du kan forsøge dig med en bestemt diæt i et stykke tid for at opnå et hurtigere vægttab (afhængigt af energiindholdet i din diæt). Til at starte med, vil det for mange mennesker virke at lave en kostugeplan og så følge den til punkt og prikke. Dvs du går uden om sult-mæthedssystemet og følger dit eget system. Det kræver så selvfølgelig at den plan du udarbejder indeholder mindre energi end du forbruger, men det vil den med stor sandsynlighed.

Grøn te ekstrakt er spild af dine penge.

Den med at fedme ligger i generne, tror jeg personligt ikke en meter på. Hvis man med gener, mener "social arv" som indebære dårlige madvaner, ja så har det sikkert noget med gener at gøre.

Der bliver i øjeblikket forsket for millioner af kroner i at identificere hvordan arvemassens udtryk har betydning for diverse livsstilssygdomme. Heriblandt fedme. Der er allerede identificeret (omend sjældne)mutationer der disponerer for fedme. Så det er bestemt noget at holde øje med i fremtiden. (Hermed ikke sagt at 99% af befolkningen ikke er underlagt termodynamikkens 1. lov)

Link to comment
Share on other sites

Lyle Mcdonald, og flere andre, snakker om "partitioning", altså "p-ratio", hvor går kalorierne hen, muskler eller fedt, både ved kalorieunderskud og kalorieoverskud.

De hormoner der styrer det er genetisk bestemt. F.eks. insulin-sensitivitet, testosteron niveau, cortisolniveau etc. Disse kan man så ændre mere eller minde ved kost, livsstil, kosttilskud og "tilskud".

Så selvfølgelig er det genetisk bestemt, men som Elvirus siger er det vel de færreste der bevæger sig langt fra medianen ud fra et genetisk synspunkt.

PS. Grønt the ekstrakt? Lol! Hvad Elvirus sagde, lyt til ham. Udover det, så kunne du måske tage et ekstra kig på, om din træningsplan og indsats i fitnesscenteret er optimal.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej!

Personligt har jeg aldrig hørt om at det skulle hjælpe, jeg vil gerne vide hvor gammel du er.

Fordi hvis man er ung og ikke færdig udviklet, så tager det kroppen meget længere tid for resultater.

Men jeg drikker selv meget te, og det er meget sundt, det kan anbefales men jeg ved ikke hvor meget, som det giver på det resultatsmæssige.

Men hvis jeg må give dig et tip til hvor jeg køber mit te, så kan du kigge lidt efter det her, der handler jeg tit: Tekanden.com

Mere kan jeg vist ikke hjælpe :S

De allerbedste hilsner!

Rasmus T. Nicolaisen

Edited by Wiicked_xD
Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Grønt the ekstrakt smager af lort.... Og så godt smager det ikke engang! crazy.gif Desuden er der - som nævnt i tråden - nok de første 1000 andre ting, der er vigtigere i forbindelse med vægttab! Spar dine penge.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg synes grøn the ekstrakt opløst i en kop varmt vand smager lidt i retning af... grøn the. Men vægttabsmæssigt er effekten nok yderst begrænset. Det kan vel sammenlignes med kaffe. Hvis man er sulten/træt kan begge dele give et kick.

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Der er nogle undersøgelser som viser at grøn te ekstrakt øger fedtforbrændingen, men for at få den effekt så skal man være sikker på at man får samme mængde (ret meget) og af samme gode kvalitet. Det får man formentlig ikke når man følger de anbefalinger der skrives på pakningerne, de sparer eller vælger forkert kvalitet.

Endvidere er det ikke alverden det batter.

Brug din sunde fornuft, dyrk motion, spis fornuftigt.

Vælg altid groft (fuldkorns- brød, pasta, ris) aldrig hvidt, og mange grøntsager og protein.

Drik vand (koldt fra køleskabet evt. med lidt citron), te (fx grøn te...) eller anden ikke-energi holdigt drik.

Spiser du snacks, så vælg fx gulerødder i stedet for slik (der skal dog også være plads til at skeje ud, men så gør det i slik ikke chokolade eller chips eller sukkerdrikke).

Spis langsomt, tyg maden ordentligt så kommer mæthedsfølelsen langt hurtigere.

Lad være med at spise slik til fjernsyn eller foran computeren (automatik-spise) - med mindre det er gulerødder. Der må du spise alle dem du vil.

Bare et par enkelte råd.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share