MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lidt pandekager, en lille frokostbøf fra jensens, saftevand, nachos, og noget lemonsorbetis?  :)  :)  :)  :)

:lol:

damnit, jeg har ikke noget saftevand.

Så kan det også være lige meget :tongue:

PS: Du er vel ikke gravid?

Link to comment
Share on other sites

Og tænk sig, da jeg havde fået min is og gik ud efter cyklen stod selveste hr hvemsomhelst og frue i køen :)

Så spørger du om jeg (også?) skulle have 3 kugler, og om det ikke var meget langt at køre for en smule is??? :blink::blink::blink:

Anders, altså, har du ikke fattet en skiii' :tongue:

Hahaha… Jeg tænker altid i kugler! :D

Jeg synes det er langt at køre tværs over fælledparken for at hente is, så at du gider cykle 32 km virker sindsygt! :blink:

Bortset fra det er det god is, især da misses sætter pris på den! B)

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 6, dag 3 , 31-05-2004

Det tog lidt tid at få taget mig sammen til at komme afsted, men det lykkedes da :)

Military Press

10 x 1 @ 55kg

5 x 5 @ 50kg

ok, rimelig overkommelige

DB Incline bænkpres

3 x 8 @ 31,5kg

Er skiftet tilbage til håndvægte fra udgaven med stang. Den er nu sjovere med håndvægte, men den var dog lidt hård idag.

Closegrip bænkpres

3 x 8 @ 65kg

kørte ok idag

Lean Away Laterals (A1)

4 x 10 @ 11kg

Den er bare LÆKKER :devil:

Jeg kan slet ikke få nok - HAHA

Incline Reverse Crunch (A1)

3 x 10 @ ribbe 5

Inverted Crunch (A1)

2 x 10 @ mig

Det er lige før den er bedre uden vægt, fordi jeg bedre kan fokusere på at lave den rigtigt ;)

Derudover fik jeg flyttet en fandens masse skiver for at få et overblik over hvor mange vi egentlig har og om det så er nok :wacko:

Og sikke fint der også blev :lol:

:banana: :banana: :banana:

anyone -> hvad vil du helst, cykle 32km eller deromkring med det eneste formål at cykle, eller cykle 32km med det formål at spise verdens bedste is? It's a no brainer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 6, dag 4 , 01-06-2004

Dødløft er jo som nævnt droppet, så jeg måtte finde på noget andet idag. Det gik såmænd også meget fint.

Ben pres (S1)

2 x 5 @ 200kg

8 x 5 @ 250kg

Det var rimelig konservativt med 5 reps, så jeg måtte kompensere ved at øge antallet af sæt :devil:

Shrugs (S1)

5 x 8 @ 100kg

Supersættene startede efter andet sæt benpres med 250kg

Prøvede den også lige bag om ryggen ligesom Ronnie C, men min fede røv var lidt for meget i vejen :bootyshake:

Rimelig strict stil, skulle ikke belaste lænden for meget.

Low incline dumbbell rows (S2)

4 x 8 @ 34kg

Peanuts idag :devil: - og endda meget strict stil.

Også en fin øvelse til at træne lidt statisk transversus.

Pausen imellem tredje og fjerde sæt blev dog lidt lang pga kæbe-træning :D - men det er ok.

Calfraise i den skrå benpres (S2)

4 x 12 @ 250kg

Forsøgte at køre med både pause i bunden (hvor det strækker), peak contraction i toppen, langsom excentrisk og eksplosiv koncentrisk. DET brændte :firebounce:

Incline dumbbell curls (S3)

3 x 8 @ 16,5kg

Rimelig, men lidt tung i det synes jeg nok.

Lying triceps extensions (S3)

3 x 8 @ 12,5kg

Ikke lige en del af planen, men det er jo så oplagt at nuppe den sammen med db curls. Vægten var også rimelig let. :bigsmile:

5 sæt chins á 5 reps fordelt over dagen.

God træning idag - lækkert drive

:banana: :banana: :banana: :banana:

Ryggen er dum, men heldigvis påvirker det ikke selve rygtræningen negativt ;)

Link to comment
Share on other sites

AAAAAAAAAAAAUUUUUUUUU

Hvornår mon jeg lærer at jeg IKKE kan gå fra 0 til 2-3 timer i solen uden at betale dyrt for det :lol:

Men jeg havde dog solcreme i fjæset, men da jeg tog hjemmefra havde jeg ikke lige regnet med det ville blive så varmt jeg kunne smide trøjen. Nu da post dk ikke har givet mig uniform endnu må jeg vel selv bestemme hvad jeg har på :lol:

nakke, skuldre og det øverste af ryggen er lidt rødt i det - ikke helt postkasserød :tongue: men jeg skal vist ikke i bar overkrop i morgen...

Og i øvrigt så er en ½ liter vand bestemt ikke nok når man er 6 timer på cykel :4slap: Det har været ok på de mindre varme dage, men ikke idag.

Jeg drak godt 1½ liter da jeg endelig kom i nærheden af en vandhane - total sahara i halsen

Men hold da ferie det var godt vejr - man skulle jo slet ikke være på arbejde i sådan et vejr. Mon man kan få indført varmefri indenfor posten? :unsure:

Det var også første dag jeg havde ansvaret for en rute selv :bigsmile: Det gik fint bortset fra et par irriterende forsinkelser jeg ikke rigtig kunne gøre for ;)

Jeg får nok først trænet igen fredag <_< - men nu glæder jeg mig bare til i morgen når jeg bliver revet rundt af fyssen... den dumme dumme ryg :angry:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en tur hos Mr Fys :)

Ryggen har været jævnt skidt de sidste dage, så det var tiltrængt. Det var især højre rhombe-muskel jeg var øm i, så der blev jeg trykket godt igennem. Problemet var igen at musklen åbenbart ikke er udholdende nok, vist nok både Serratus Anterior og Rhombemusklen, ligesom med multifidierne.

Midlet var at lave to ting:

1. Roning i C2, 10 min som opvarmning hver træning. Naturligvis meget fokus på at trække skulderbladene sammen. Den kunne også passende kombineres med lidt transversustræning f.eks. i intervaller med 5 tag af gangen, hvor TV holdes spændt.

2: En øvelse der simpelthen går ud på at samle og splitte skulderbladene. Man står i den sædvanlige udgangsposition til armstrækkere, men i stedet for at lave armstrækkere hæver og sænker man overkroppen (og kun den), så skulderbladene hhv skilles ad og samles. Røven skal holdes rimelig højt, så man ikke hænger for meget. Den er så lagt oveni det daglige arsenal af øvelser, der indtil videre inkluderer elastikshowet og benløft-tamtam'en, og nu også denne øvelse som ikke har noget navn endnu. Nogen der har et navn til den? :)

Indtil videre fortsætter jeg hos fyssen en gang om ugen - ikke for at lære nye øvelser, men for at han ville "arbejde lidt mere i dybden" med min dumme ryg.

Jeg bliver en rigtig spørgejørgen når jeg er dernede :angelgrin: - både for at lære mere, men også lidt for at teste ham fyssen :tongue:

Vi snakkede bl.a. fibertyper, aktivering, læg-anatomi og trænin, og udstrækning i forbindelse med konditræning vs styrketræning. Han sagde bla. meget skråsikkert, at de langsomme fibre ikke får nævneværdig træning, når man løfter tungt, hmmm :unsure:

Ang udstrækning gav han mig ret i at det ikke var egentlig dokumenteret at udstrækning hjalp på f.eks. doms, men det mente han bestemt ikke var grund nok til

ikke at strække ud ;)

Og da det næppe kan skade vil jeg strække i hvert fald ryggen godt igennem efter træning eller når jeg nu får lyst.

Det var alt for denne gang :wave:

PS: Når man skal masseres er det IKKE så heldigt at være solskoldet :lol: - men heldigvis gjorde han mest i direkte tryk, så det var ikke så slemt

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

PS: Når man skal masseres er det IKKE så heldigt at være solskoldet :lol: - men heldigvis gjorde han mest i direkte tryk, så det var ikke så slemt

hej max - så kan du måske lære det ???? :lol: fortsat god bedring med ryggen! :)

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

PS: Når man skal masseres er det IKKE så heldigt at være solskoldet  :lol: - men heldigvis gjorde han mest i direkte tryk, så det var ikke så slemt

hej max - så kan du måske lære det ???? :lol: fortsat god bedring med ryggen! :)

/Vivs

1 sol - skyer + 3 timer - solcreme = av :blink: :lol:

Tror jeg har lært det nu :bigsmile:

Og mange tak, det er jo ikke fordi jeg er total invalid endnu, og fyssen virker meget sikker på at vi nok skal få ordnet det, så det tror jeg på :)

Faktisk er det øvelsestid LIGE nu :wave:

Link to comment
Share on other sites

Og i øvrigt så er en ½ liter vand bestemt ikke nok når man er 6 timer på cykel :4slap: Det har været ok på de mindre varme dage, men ikke idag.

;) hæhæ rookie..

Her er et fif når det bliver 30 grader.

Tag 3 ½-liters med og frys den sidste ned aftenen før.

med henblik på det med uniform- har jeg hørt om en pige, der blev fyret for at cykle i bikini :w00t: det forstår man jo ikke

Link to comment
Share on other sites

Og i øvrigt så er en ½ liter vand bestemt ikke nok når man er 6 timer på cykel :4slap: Det har været ok på de mindre varme dage, men ikke idag.

;) hæhæ rookie..

Her er et fif når det bliver 30 grader.

Tag 3 ½-liters med og frys den sidste ned aftenen før.

Det var faktisk stort set hvad jeg gjorde igår.

Frøs 2x½ liter ned og fik dem anbragt i depotet på halvvejen sammen med min madpakke :)

Jeg havde så en halv liter med hjemmefra også.

Jeg havde dog fyldt dem næsten helt op inden jeg smed dem i fryseren, så de var ikke tøet meget da jeg kom dertil, det hjalp dog da de kom ud i solen. Halvt fyldt i fryseren (liggende halvt på siden for større overflade) og resten fyldt med koldt vand om morgenen havde været perfekt.

med henblik på det med uniform- har jeg hørt om en pige, der blev fyret for at cykle i bikini  :w00t: det forstår man jo ikke

Det er en kold og ubarmhjertig verden vi lever i :thumb_down:

Men hvad de ikke ved har de intet ondt af - bare der ikke kommer nogen klager :lol:

Ingen har sagt hvordan man skal gå klædt og jeg har ingen uniform, så de har intet på mig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Men hvad de ikke ved har de intet ondt af - bare der ikke kommer nogen klager  :lol:

Lige præcis :) Jeg fik at vide man ikke måtte køre med walkman, men det er altså mere hyggeligt med musik til arbejdet så den kom på så snart jeg var ude på turen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Men hvad de ikke ved har de intet ondt af - bare der ikke kommer nogen klager  :lol:

Lige præcis :) Jeg fik at vide man ikke måtte køre med walkman, men det er altså mere hyggeligt med musik til arbejdet så den kom på så snart jeg var ude på turen :tongue:

:lol: Ja det kan de glemme. Ham jeg blev indlært af kørte selv rundt med en bærbar radio, så deeet...

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 7, dag 1 , 04-06-2004 (dvs igår)

Det blev en sen træning, da der havde været lukket det meste af dagen pga eksamen. Dines var i huset og JL dukkede også op.

Bænkpres

10 x 1 @ 97,5kg

5 x 5 @ 87,5kg

nøøøj, det tog lang tid :lol:

Jeg var ikke lige i stødet

Sidepress

3 x 8 @ 24kg

helt ok

Dips

3 x 10/10/9 @ 10kg

Ristede triceps udmærket

Lean Away Laterals (A1)

3 x 10 @ 12,5kg

ME LIKE DIS :devil:

Liggende røvløft med håndvægt (A1) :blink: :lol:

2 x 8 @ 11kg

Hva' dælen ska' man kalde den???

Det var en øvelse jeg så en anden lave sidst, og han fortalte det var en maveøvelse han havde lært af Jan Moos :o

Princippet er det samme som når man ligger ned på ryggen med benene strakt lige op i luften og så løfter røven fra gulvet og skubber fødderne endnu højere op. I denne variant tilføjer man bare en håndvægt som hænger imellem fødderne for at give yderligere belastning. Den skulle man lige vænne sig til og det var bare en smule skræmmende at have en vægt svævende næsten over hovedet som man ikke har fat i med hænderne. Hvis det skulle glide ud ville jeg så den lige i smasken :unsure:

Jeg ved dog ikke helt hvor god jeg synes den var, men jeg vil da nok prøve den igen.

Inverted Crunch

2 x 8 @ 5kg

Ramte rigtig fint idag :)

Concept 2 roning

982m @ 5 minutter

Meget stille og roligt med fokus på teknik og på at samle skulderbladene - undtagen lige de sidste 44 sekunder hvor jeg forsøgte at nå de sidste 200meter op til 1000. Det lykkedes ikke helt ;)

Endnu en navneløs øvelse

2 x 10 @ mig

Den jeg beskrev sidst, hvor man står i udgangspositionen til armstrækkere, men i stedet for at bøje albueleddet, flytter man overkroppen ift skulderleddet. Dvs. trykker overkroppen ned så skuldrene presses tilbage og trækker overkroppen op igen så skulderbladene spredes.

Den skulle vist være god for Rhomberne (hvordan staver man til den på dansk?) og serratus anterior.

Det føles meget pudsigt når man samler skulderbladene, fordi der nærmest er en fold eller noget i den stil som vist nok flytter sig rimelig pludseligt når man kommer tilstrækkeligt langt ned. Sådan føles det i hvert fald.

Jeg var lidt sløv i optrækket, men efter bænk gik det fint:

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

OG SÅ stod den eller på Kaos i Køkkenet idag - altså igår

Jeg skulle forsøge mig med hele to ting:

- Proteinbomberne, der ikke skulle bages

- Nogle forhåbentlig lækre grovboller af en art.

Proteinbomberne var nemt lavet, her er opskriften. Bland lidt honning med lunkent vand og rør indtil det var flydende og ensartet. Rør alt det andet sammen og tilsæt honningen. Det blev godt nok en klistret masse, så jeg var noget skeptisk. Efter en del timer i køleskabet skulle den prøves.

MEGET MYSTISK...

Den var meget klæbrig - klistrede endda til bagepapiret - og den kunne bestemt ikke bare spises med fingrene (jeg forsøgte slet ikke), så det blev med gaffel og på en tallerken.

Det smagte virkelig som en kage der ikke var blevet bagt endnu, så jeg tænkte "what the hell, jeg prøver sgu' at bage lortet" :lol:

Det kan aldrig gå værre end helt galt ;)

Så den fik en god tur i ovnen ved 175 grader indtil jeg synes konsistensen var tilpas fast. Det blev vist til 35-40 minutter

Nu her til morgen skulle den så prøvesmages. Det viste sig at være lidt af en udfordring bare at få klodsen skåret ud. Den var STENHÅRD :lol: og lignede vel mere noget murværk af en art end en kage. Smagen var jævnt kedelig, så ud med den :thumb_down:

Jeg må nok holde mig den versionen der skal bages og håbe på at proteinpulveret kan klare det.

Videre til grovbollerne...

Jeg fandt nedenstående opskrift på nettet et sted og tænkte den lød da meget fornuftig (og rimelig nem at lave :bigsmile: ), så det prøvede jeg.

-----

Grovboller

Bollerne mætter godt, de har en god smag og kan spises som "bideboller" uden smør eller lign.

2 tsk groft salt

2 tsk sukker

1 pose tørgær (alm. gær kan bruges-50 gr.)

400 g grahamsmel

600 g hvedemel

1 dl hørfrø

1 dl 3-kornsblanding

8 dl vand

æg til pensling

Varm 2 dl vand (af de 8) op med hørfrø og 3-kornsbland. Lad det trække, til det er håndvarmt. I et stort fad blandes salt, sukker, tørgær, mel og grahamsmel, og heri hældes den håndvarme kornblanding og resten af vandet. Ælt dejen godt sammen med hænderne, den skal være let klistret. Stil den til hævning lunt og tildækket 1 time. Ælt igennem, og form 24 boller. Sæt dem på en plade, og rids dem i toppen. Efterhæver en halv time. Pensl bollerne med sammenpisket æg, og bag dem midt i ovnen ved 200 grader i ca. 20 minutter.

Opbevares i køleskab. Bollerne er fryseegnede.

------

Mængderne stemmede ikke helt overens synes jeg, for da alt melet og vandet var blandet sammen var dejen mildt sagt MEGET klistret, ikke kun "let klistret", så der røg vel et par DL mere mel i, både lidt grahams og hvede.

Her var resultatet til gengæld en STOR succes :firebounce:

Jeg delte godt nok kun dejen i 16 stykker, så det blev nogle lækre store klodser jeg fik ud af det. De fik også 5 min mere i ovnen.

Nu er det lidt spændende at se hvordan de smager efter nogle dage, men den jeg spiste hertil morgen var rigtig fin - jeg havde dog også lige givet den en tur på risteren. :)

Det var alt fra Master Chef MaxP for denne gang :wave:

Vi bages ved :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

ENDELIG!!!

3 dage praktisk talt uden net :freaked: :wacko:

Men jeg har da fået trænet både søndag og mandag - opdateringer følger.

Men i de 3 dage her uden mol er vægten steget med lidt over 1 kg :rolleyes: - sådan kan det gå, men jeg har vist også spist lidt mere end sædvanligt, så jeg gætter på det meste er mad i systemet og væske.

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 7, dag 2 , 06-06-2004 (søndag)

Det var den træning vi kom fra :)

Et bens squat (A1)

10 x 1 @ 14kg

5 x 5 @ 5kg

Nasty :devil:

Har haft en fornuftig Doms i røv og lår mandag og tirsdag

Lavede 5'erne skiftevis med chinups

Chinups (A1)

5 x 5 @ mig

ok

Supported barbell rows (A2)

3 x 10 @ 40kg

god teknik (læs: let vægt :bigsmile: )

Leg curls (A2)

3 x 10 @ 35kg

brændende haser

Drag curls

3 x 10 @ 25kg

Synes ikke den var så vild idag.

Calfraise in legpress

3 x 12 @ 270kg

nice and slow

Lidt bonus-gun til sidst:

Db preacher curl

2 x 8 @ 12,5kg

YEAH!

Concept 2 roning

1174m @ 5 min

fik givet ok gas

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 7, dag 3 , 07-06-2004 (mandag)

Mere træning :w00t:

Concept 2 roning

1041m @ 5 min

Tog det bevidst lidt mere roligt ift sidst.

Military Press

10 x 1 @ 57,5kg

5 x 5 @ 52,5kg

Relativt lette singler, noget sværere 5'ere

Incline bænkpres

3 x 8 @ 34kg

1 x 14 @ 24kg

YEAH - PUMP I PATTEN :devil: :4flex:

Closegrip bænkpres

3 x 8 @ 67,5kg

i orden, men stadig svagt <_<

Lean Away Laterals (A1)

3 x 12/10/10 @ 14kg PR

:devil: DET STYRER!!!

Incline Reverse Crunch (A1)

2 x 10 @ ribbe 6

fino

Inverted Crunch (A1)

1 x 8 @ 5kg

1 x 8 @ 7,5kg

rigtig fino

Benløft tam-tam

mange x mine ben

varieret med 1 ben af gangen, begge ben let bøjede, begge ben strakte (sådan næsten) og begge ben asynkront.

Den sidste er en rigtig dræber: kører begge ben op samlet, holder det ene ben oppe, sænker den andet ben nedaf, men ikke ned til jorden, sænker ben 1 ned til ben 2, begge ben op igen og gentag med modsatte ben - alt sammen uden pause hvor maveregionen arbejder på højtryk. BURN-BABY-BURN :firebounce:

Godt nok var jeg varm allerede, men det var alligevel vildt så meget sveden væltede ud af hovedet på mig :lol:

Back bridge

3 minutter

gode gamle :)

En lille smule bims i bøtten bagefter, men den er nu lækker.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

fast -> :bigsmile: det kører måske, men jeg synes vejen er lidt hullet :unsure:

MOL BC Status uge 10

tænk, så er der gået 2 uger mere, og der er kun 2 uger tilbage nu :o :bigsmile:

Kost

Der er ok styr på det. Får 5, nogen gange 6, rimelig fornuftige måltider om dagen.

I weekenden og lige idag røg der lidt meget indenbords grundet diverse sociale arrangementer.

Motion

Jeg får leveret en helvedes masse post og endnu flere reklamer og aviser. Den har stået på 4-6 timers gåtur med cykel / cykling 5 dage om ugen.

Det blev til en enkelt længere tur på 32km forrige søndag var det vist.

Vægt

Var nede og vende på 87,2 inden weekenden, hvor jeg efterfølgende røg op på 88,5 igen.

Endte idag på 87,6kg, hvilket er 1,2kg mindre end for 2 uger siden. Det må bestemt være godkendt.

De kolde facts siger nu som det ses på billedet -6,3kg fedt og -2,1kg fedtfri masse. Men måske er tallet for den fedt-frie masse der er røget en smule for højt, for jeg har lavet målingerne her til aften, hvor jeg vejer 88 rent, men de nævnte tal er regnet ud fra 87,6kg. Med 88kg som udgangspunkt for udregningerne er massetabet faktisk uændret ift for 2 uger siden :w00t:

Hvis jeg ender på noget der ligner 75% af vægttabet er fedt og de sidste 25% masse, så vil det også være helt tilfredsstillende, størrelsen af vægttabet og de øvrige omstændigheder taget i betragtning :)

post-12-1086816454.gif

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 7, dag 4 , 10-06-2004

Total Turbo Træning idag :2000-pontiac-red:

Men det var nu helt min egen skyld fordi jeg havde sløset de første mange timer af dagen væk <_<

Det betød helt konkret af så godt som alle pauser blev droppet, dvs imellem alle supersæt var kun den tid det tog at gøre øvelsen klar, stille/sætte sig til rette osv. At der derudover var dømt drivhus og lummerkrog i dagens anledning gjorde ikke ligefrem at jeg svedte MINDRE end jeg plejer.

Det var ren svømmehal efter meget kort tid :swim:

C2 roning

1182m @ 5 min

Prøvede at ro dem lidt hurtigere idag, men det tog stadig 5 min :blink:

Det var eller turbo i det sidste minut hvor jeg nåede cirka 260m.

Er det monster dårligt eller bare dårligt?

Benpres (S1)

opv. 1 x 5 @ 200kg

1 x 5 @ 250kg

2 x 5 @ 260kg

2 x 5 @ 270kg

1 x 20 @ 200kg backoff sæt

udmærket

backoff sættet var rimelig vildt. De første 10 reps føltes det som en tom slæde, men SÅ begyndte de at brænde :devil:

Jeg tror nok min rep PR er 25 med 200kg på slæden

Shrugs (S1)

1 x 8 @ 60kg

1 x 8 @ 100kg

2 x 8 @ 105kg

2 x 8 @ 110kg

1 x 20 @ 80kg - YEAH!

Lad os sige relativt strict idag :D

Dumbbell rows (S2)

3 x 8 @ 36,5kg

Rigtig fornuftigt. Jeg tror faktisk godt jeg ville kunne tangere min pr på 8 med 41,5kg

Calfraise in legpress (S2)

1 x 12 @ 260kg

2 x 12 @ 270kg

Brææændeeeaaaargh :devil:

Jeg smed lige et enkelt sæt chins på 5 ind midt i det hele - nøøj den var hård, så det gad jeg ikke mere :tongue:

Incline dumbbell curls (S3)

2 x 8/6 @ 19kg

1 x 10 @ 12,5kg backoff sæt

puny <_<

Men backoff sættet brændte godt.

Var også så småt ved at tabe pusten på det tidspunkt, så der blev trods alt lige til et minuts pause eller deromkring.

Cable Pulldowns (S3)

1 x 8 @ 50kg - neutralt greb

1 x 8 @ 50kg - normalt overhåndsgreb

Det var egentlig ikke meningen at jeg skulle supersætte curls, men nu fik jeg lige lyst til den.

Er du gal hvor er det neutrale greb dårligt :angry: - man skal holde meget præcist for at trækket ikke bliver skævt, fordi stangen kan rotere frit.

25 sæt plus 5 min roning overstået på i alt 40 minutter - så du røgen :bigsmile:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Jeg skulle nemlig nå til lægen for at få et lille stik (allergivaccinen) - og det nåede jeg da også.

Bagefter skulle jeg så ned og købe mere græs-gift (ikke gas-ditto :bigsmile: ) på apoteket, hvor jeg så på disken opdager nogle lækre chokoladebarer af en slags. Men det var ikke hvilken som helst slags, for de var "Natural balance, uden tilsat sukker, tandvenlige og færre kalorier".

Dem måtte jeg da lige tjekke ud og naturligvis også prøve :bigsmile:

Pakningen sagde ikke mindre end 525kcal pr 100g :freaked: (med ekstrem lille skrift), og en bar var 42g - ikke ligefrem hvad jeg kalder lav-kalorie, og jeg tænkte det egentlig kunne være skægt at spørge ekspedienten hvordan de kunne tillade sig at skrive sådan, når den nu indeholdt mere energi end rent sukker, men det ville alligevel være lidt for ondt, så jeg nænnede det ikke :)

Men damn den smagte godt :w00t: - næsten som nougat med knas. Uhhhmmmm - med masser af mættet fedt...

post-12-1086889787.jpg

Link to comment
Share on other sites

C2 roning

1182m @ 5 min

Prøvede at ro dem lidt hurtigere idag, men det tog stadig 5 min :blink:

Det var eller turbo i det sidste minut hvor jeg nåede cirka 260m.

Er det monster dårligt eller bare dårligt?

Tja jeg plejer at ro 500m på omkring 1 minut og 50 sekunder, men kan godt svinge mellem 1.40 og 2.00. Det er typisk over 1500m med maskinen på 4.

Vi (diverse folk jeg træner med eller kender deroppe) havde en lille konkurrence på 500m med maskinene på max (dvs. 10). Jeg har rekorden med lige over 1.30. Prøv at se om du kan slå den :)

Link to comment
Share on other sites

Meget informativ tur til fyssen idag - omend på nogle mindre sjove omstændigheder...

Ryggen havde været rigtig dum igår og den gjorde ondt i perioder stort set hele dagen. Monster øv...

Som konsekvens tog jeg idag hjemme :(

Min chef var noget overrasket og havde ikke lige regnet med mig som den mest oplagte til at have rygproblemer, men sådan er det jo ;)

Problemet:

Der er åbenbart en svaghed i højre Serratus Anterior OG Rhombemusklen, så de i bestemte positioner ikke kan holde skulderbladet ordentlig på plads.

For sattan da det var ømt da hr Fys gik i gang med dagens æltning.

Jeg fik også et par rygsøjle-knæk som bonus. :)

Det kan meget vel opstået eller måske fremprovokeret af forkerte/uheldige bevægelser gentaget mange gange, f.eks. når man sorterer posten i Den Store Reol :bowdown: eller måske når man griber efter posten i den forreste taske på cyklen. Jeg skal prøve på at bruge venstre arm lidt mere, så højre ikke går helt i stykker. hvis jeg så er rigtig heldig går begge sider måske kaput :cry:

Øvelsen jeg skal lave for at styrke det er stadig den med at føre skulderbladene frem og tilbage ift resten af kroppen, og muligvis er den liggende version (selv på knæ) for hård, så jeg skal nok lave den stående skråt ind mod væggen. 3-4 sæt, 15-25 reps både morgen og aften, og naturligvis fortsætte med det andet også ;)

Udførslen skal være ultraslow for fuld kontrol - mindst 5 sekunder hver vej tror jeg det blev til.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share