MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 5, dag 2 , 20-05-2004

Så faldt hammeren <_<

MaxP: 17

Tyngdekraften: 1

Squat

10 x 1 @ 135kg

3 x 5 @ 120kg

No more, finished, kaput, STOOOP :(

Singler kørte egentlig nogenlunde, men lænden begyndte at genere rimelig hurtigt.

5'erne blev allerede i andet sæt alt alt for tunge og nærmede sig semi breathing meget tæt på failure. Lænden sagde også stop. :(

Barbell rows (A1)

1 x 8 @ 77,5kg (m. Touch'n'Go)

2 x 8 @ 77,5kg (normal stil)

Ramte faktisk bedre uden T'n'G.

Tung, men ok

Calfraise in legpress (A1)

1 x 10 @ 250kg PR

1 x 12 @ 250kg PR :devil:

1 x 10 @ 250kg m. 1 sekunds peak contraction

Seated high rows (med bredt lige greb) (A2)

2 x 10 @ 30kg

kørt ultra-strict

Drag curls (A2)

3 x 8/7/7 @ 30kg

lækkert PÅMP :4flex:

Db preacher curls

1 x 8 @ 11kg

buuuuuurn :devil:

Chinups

2 x 5 @ mig

det ene sæt lavet lige efter squat og det andet til allersidst.

øv bøv, dum squat :angry:

Nu har den lænd generet mere og mere, så for at være bare lidt fornuftig må jeg hellere holde en pause med squatten, så må vi se hvor længe jeg kan holde den kørende med de andre 3 øvelser. :unsure:

Men bortset fra squatten gik det da ikke total råddent:

:banana: :banana:

-----------------------------

Derefter Paradis Max-forsøg

Dvs først 32km cykling - alt for meget modvind hjemaf, men jeg fik da stadig tvunget mig selv lidt op af sadlen på en del stigninger.

Jeg havde ringet i forvejen og ville bestille den liter jeg ikke fik sidst, men de havde STADIG ikke fået 1000ml bokse <_<

Nå, er du mand eller mus?

...

"Så skal jeg have 1½ liter, tak" :devil:

Menuen var:

Jordbær: friske jordbær som is - himmelsk :w00t:

Hindbær: mmmm, goood

After eight: nam

Ferrero Rocher: lækker og cremet

Stracciatella: fino

Og det lykkedes at spise det hele, alle 1,275kg is :devil: - men det tog sin tid, og jeg må indrømme at jeg var ikke ligefrem superfrisk bagefter :lol:

Jeg tror der går noget tid inden jeg kan nyde sådan en satan... mindre KAN gøre det.

Jeg spiser nok heller ikke så meget aftensmad lige om lidt :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:respekt: :respekt: :respekt: :respekt: Tillykke med din PR !!!! :w00t::w00t::w00t::w00t: WTG !!!!!!

"Så skal jeg have 1½ liter, tak" 

Menuen var:

Jordbær: friske jordbær som is - himmelsk 

Hindbær: mmmm, goood

After eight: nam

Ferrero Rocher: lækker og cremet

Stracciatella: fino

Og det lykkedes at spise det hele, alle 1,275kg is  - men det tog sin tid, og jeg må indrømme at jeg var ikke ligefrem superfrisk bagefter 

Link to comment
Share on other sites

Respekt herfra! Arghhhhhh Iron Stomach... :smilejap:

Men du cutter jo unge mand ligesom mig. Men jeg var så inde på deres side og så at fedtindholdet var omkring 5% i deres is, så helt slemt kan det jo ikke være trods alt. Dog ville jeg lige høre om du har nogle kcal-tal på isen?! Og fordeling af k/p/f!

Uha, - skal have plukket min paradis-is-blomst i morgen :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

Respekt herfra! Arghhhhhh Iron Stomach... :smilejap:

Men du cutter jo unge mand ligesom mig. Men jeg var så inde på deres side og så at fedtindholdet var omkring 5% i deres is, så helt slemt kan det jo ikke være trods alt. Dog ville jeg lige høre om du har nogle kcal-tal på isen?! Og fordeling af k/p/f!

Uha, - skal have plukket min paradis-is-blomst i morgen :angelgrin:

Spørg Hoosier eller Spock - de har Paradis i blodet. Så de må vide det! Mener jeg har set tallene et eller andet sted, men kan ikke huske hvor :confused3:

Link to comment
Share on other sites

snoopy -> mavsen har det bedre, og JO det er svinedyrt :lol:

torben F -> jeg forsøger at bevise at der KAN være plads til paradis selvom man cutter. Vægten sagde også 89 rent idag efter at have ligget rimelig stabilt mellem 89,5 og 90 de sidste 10 dage.

Nu er det lidt spas hvad den siger i morgen.

Jeg har ikke talt kalorier idag, men jeg vil tro det ser cirka således ud:

Morgenmad: 500kcal

Inden træning: 250kcal

Træning: 450kcal

Paradis: ~200kcal pr 100g, dvs 2400kcal :devil:

Aftensmad: <300kcal, jeg spiste ikke meget :lol:

Total: 3900kcal

MEN der røg ca 1000kcal på cykelturen og en smule på træningen også, så helt tosset er det ikke :bigsmile:

Havde jeg nøjedes med 750ml havde jeg været i underskud for dagen :lol:

http://www.kalorietabel.dk/slik.htm siger mælkeis ligger på 170kcal pr 100g, så jeg tror de 200 er et rimelig konservativt bud, altså højt sat. Flødeis står til 242kcal/100g

Mener hoosier ligger inde med en opskrift på en af sorbéterne, så for dem kan vi nok nogenlunde regne os frem til det egentlig indhold... but do we REALLY want to? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

http://www.kalorietabel.dk/slik.htm siger mælkeis ligger på 170kcal pr 100g, så jeg tror de 200 er et rimelig konservativt bud, altså højt sat. Flødeis står til 242kcal/100g
Ok, lyder som et rimeligt bud. :)
Mener hoosier ligger inde med en opskrift på en af sorbéterne, så for dem kan vi nok nogenlunde regne os frem til det egentlig indhold... but do we REALLY want to?

:lol: Næhhh, lad os i stedet bare antage at den ligger på 200 kcal/100g, så er det også lettere at regne med.

Link to comment
Share on other sites

snoopy -> mavsen har det bedre, og JO det er svinedyrt  :lol:

Er det derfor du leger postmand Per ????? :blink::blink::tongue:

CLO -> 100% :lol:

vivs -> takker :bigsmile: spontane maxforsøg styrer :smilerock:

Igår: vægt 89,0kg og som nævnt, 1,275kg Paradis

Idag: vægt 88,9kg :D

Det er det jeg siger, paradis passer fint i diætkost :lol: :tongue:

NØØØØØØØØØØØØØØJ hvor er jeg busted idag :beatup:

DOMS i stængerne og 10 timer på arbejde :crazy::crazy:

Moralen var lav inden det var tid at stige på cyklen, monstermeget post og den ONDE reklamebunke, men turen gik faktisk ok, og fordi en anden blev dårlig og min "læremester" måtte overtage hendes rute kørte jeg størstedelen selv - og jeg kørte slet ikke forkert nogen gange :)

Jeg er dælme glad for at jeg scorer overarbejdsbetaling for de ekstra timer. ;)

Hvor meget mon man forbrænder på sådan 6-7 timer i det fri, skiftevis trækkende og cyklende? :unsure:

Ifølge min trofaste Calories Burned Estimator giver walking med 2mph cirka 1500kcal :o :o :o

Af de 1500 tyder det dog på at ca 500 er hvilestofskifte/basalforbrænding, så det er nok ca 1000kcal brændt aw :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

CLO -> exactly :)

Mine wheel-DOMS fra igår er bare blevet endnu mere nasty idag, så stængerne er bare stive :lol:

Jeg synes diæten og fedttabet går helt ok for tiden. Jeg begynder at kunne se det selv i spejlet nu, packen ER tydeligere, faktisk fremstår det meste noget mere defineret :bigsmile:

Imens jeg stod og kiggede i spejlet lavede jeg for sjov den øvelse fyssen havde vist mig for at aktivere transversus. Øvelsen går i alt sin enkelthed ud på at man holder fingrene på det (eneste?) sted foran hvor transversus ikke er dækket af rectus abdominis, sådan cirka ved den hvide firkant på billedet. Når man holder fingrene der kan man mærke om transversus er spændt. Hvis man ikke lige har kontakt til transversus var den nemmeste måde at aktivere den at lave et kraftigt fnys, hvor man nok mere eller mindre af sig selv spænder i hele maveregionen og ligesom trækker navlen indaf.

Men det sjove var, at imens jeg gjorde det og kiggede på min ryg bulede der nærmest to cirkler ud på hver side af rygsøjlen :unsure:

På billedet i det næste indlæg har jeg tegnet to cirkler der viser placering og cirka-størrelse. Det er sikkert meningen det skal gøre sådan, det håber jeg da :lol: , men jeg synes nu det var lidt sjovt alligevel. :)

post-12-1085255200.gif

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 5, dag 3 , 23-05-2004

Så fik Max P, som i Puny, kørt endnu en træning af :(

Military Press

10 x 1 @ 65kg

5 x 5 @ 55kg

5kg mere end sidst på singlerne, og de kom stadig op alle sammen, så det var da lidt positivt ;)

De sidste sæt 5'ere var rigtig hårde.

Incline bænkpres

3 x 7/6/6 @ 72,5kg

dropsæt 5 @ 60kg

puuuuny :( og højst en fra failure

min 8RM sat inden starten var 80kg

Lidt bonus-ryg:

T-bar row

1 x 8 @ 45kg

1 x 8 @ 55kg

Kørt meget strict

Closegrip bænkpres

2 x 7/5 @ 75kg

1 x 10 @ 60kg - weeee hele 10 reps

Monster puny :cry:

Samme vægt som sidst, 2,5kg mindre end planlagt, og der var bare ikke power til 8 reps.

Incline Reverse Crunch (A1)

3 x 8/8/10 @ ribbe 7

Udmærket.

Havde lidt kortere ROM end normalt, men fokus på at spændingen ikke røg i toppen, dvs benene blev holdt rimelig langt ude. Virkede kanon :bigsmile:

Lean Away Laterals (A1)

2 x 10/10 @ 12,5kg

1 x 15 @ 12,5kg PR

WUHUU :w00t:

Helt slap er jeg ikke endnu :)

Inverted Crunch (A1)

2 x 8 @ 10kg

ok

Cable rear laterals

1 x 8 @ 15kg

1 x 10 @ 17kg

fino

Desuden 5 sæt chins a 5 reps fordelt ud over dagen, 2 af dem i løbet af træningen.

Den første halvdel føltes godt nok som en sølle omgang, men det blev dog lidt bedre i anden halvdel :)

Det kan dog stadig ikke blive til mere end

:banana: :banana:

Som et lille men vigtigt lyspunkt synes jeg dog ikke jeg ser helt så puny ud som jeg er (styrkemæssigt), og kondien virker også som om den er gået frem. :)

Tanker om de næste uger:

Sidst var det kun lige med nød og næppe bænkpressen kom i hus, jeg gik lidt ned på squatten og lænden sagde av, military var temmelig presset idag og dødløft har været grum lige fra starten. Minus 7kg på 7 uger har kostet MEGET - sådan er det åbenbart når man/jeg er på skrump :wacko:

Der er desværre ikke megen tvivl om at de sidste 3 uger af programmet er urealistiske at gennemføre med de planlagte vægte, og squatten har jeg allerede valgt at sløjfe i hvert fald et par uger, for derefter at starte let op.

Derfor overvejer jeg lidt at stoppe programmet her når jeg lige har givet den gas med dødløft mm på tirsdag.

Derefter bliver det nok bare lidt varieret fullbody 3-4 gange om ugen. Så må vi se hvad jeg får lyst til når MOL BC og cutningen er slut, men der er nok ingen tvivl om at der skal opbygges lidt workcapacity inden der rigtig kan gives gas :)

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 5, dag 4 , 25-05-2004

Jeg var sulten... sulten efter en PR :devil:

Derfor blev dødløft taget lidt anderledes end det var planen

Dødløft

opvarmning.

1 x 1 @ 155kg

1 x 5 @ 140kg

1 x 1 @ 160kg

1 x 5 @ 145kg 5RM PR +5kg :devil:

1 x 1 @ 160kg

1 x 5 @ 150kg 5RM PR +10kg :devil::devil:

1 x 1 @ 155kg :lol:

YEAH - U-BEHAGELIG!!!

brææææææændeeeaaargh!!!!

Alle worksæt (og singler) med bælte.

Min gamle 5RM på 140 var efterhånden rimelig gammel, så jeg mente den burde være mulig at slå, selv i min nuværende puny tilstand. 150 var hvad jeg havde håbet på, så det var KANON.

den sidste 155'er var et optimistisk forsøg på at nuppe 5 mere, men efter den første, som var latterlig tung, var der bare totalt udsolgt :lol:

Dumbbell rows (A1)

3 x 8 @ 39kg PR

puha - tung. Udført på en flad bænk idag, så det var faktisk PR - det tænkte jeg dog ikke lige på under træningen.

Det var cirka grænsen for hvor mange, nogenlunde pæne reps jeg kunne lave idag.

Calfraise in legpress (A1)

1 x 12 @ 250kg

1 x 12 @ 270kg PR

1 x 12 @ 300kg PR m. ca. 3 sek peak på de sidste 3 reps :devil:

Der flyver bare vægt på :lol:

Faktisk synes jeg det er utrolig svært at finde en fornuftig læg-øvelse hvor vægten kan ligges i 6-10RM området uden at det bliver akavet. Måske gør det ikke så meget ;)

Prøvede den lige med et ben bagefter for at sammenligne

One leg calfraise in legpress

1 x 10 @ 100kg

1 x 10 @ 150kg

Føltes ikke så god, lidt mere ustabil på en eller anden måde.

Egentlig kunne den nok noteres som PR, men den er lidt billig, og jeg har ikke tænkt at bruge den øvelse. Så hellere noget fritstående læg.

Incline dumbbell curls (A2)

3 x 8 @ 19kg

kørte ok.

fino PÅMP :4flex:

Rear laterals machine (A2)

1 x 10 @ 30kg

1 x 10 @ 35kg

kabel-tårnet var optaget - honest :bigsmile:

Men jeg synes nu heller ikke den er så tosset, denne her.

Havde godt fokus på de rigtige muskelgrupper.

Jeg synes selv det var rimelig godt brændt idag, lænden er allerede godt ristet :devil:

Den bliver nasty i morgen!!!

:banana: :banana: :banana::banana:

I stedet for at hoppe på noget freestyle fullbody har jeg besluttet at gå et par skridt tilbage med vægten og så forhåbentlig ende lidt højere end nu om 4 uger. Squatten er dog stadig droppet. :( Jeg har enkelte gange igår og idag oplevet at det giver et jag af smerte fra lænden og ned i venstre ben. Jeg ved det er en stor rød advarselslampe, og jeg tror også lige jeg vil vende det med fyssen på torsdag. Men sålænge dødløften ikke er påvirket af det fortsætter jeg med den.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Squatten er dog stadig droppet.  :(  Jeg har enkelte gange igår og idag oplevet at det giver et jag af smerte fra lænden og ned i venstre ben. Jeg ved det er en stor rød advarselslampe, og jeg tror også lige jeg vil vende det med fyssen på torsdag.

Puha lyder lidt ligesom det jeg fik af at lave squat også. Det gik over af sig selv på en 3-4 dage, men jeg har kun kørt let i squat siden da. Det bliver spændende hvad din fys siger til det, så få lige det hele med.. tag noter! :bigsmile: Ej håber fyssen har en god løsning på det, så kan jeg måske gøre det samme :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Og det lykkedes at spise det hele, alle 1,275kg is  :devil:

Der er godt nok stor forskel på portionerne. Vejede lige min i dag: 1670 g :devil: - dvs. jeg har fået ca. 30 % mere is end dig. :o (Ekspedienten havde godt nok også fyldt boxen så grundigt, at låget ikke kunne klemmes på). :blink:

For nu at komme ind på noget træningsrelevant... tillykke med din dl-PR. :kickass: Men lyder da ikke for godt med lænden. :(

Link to comment
Share on other sites

Og det lykkedes at spise det hele, alle 1,275kg is  :devil:

Der er godt nok stor forskel på portionerne. Vejede lige min i dag: 1670 g :devil: - dvs. jeg har fået ca. 30 % mere is end dig. :o (Ekspedienten havde godt nok også fyldt boxen så grundigt, at låget ikke kunne klemmes på). :blink:

For nu at komme ind på noget træningsrelevant... tillykke med din dl-PR. :kickass: Men lyder da ikke for godt med lænden. :(

:lol: Heldige S*** :tongue:

Så hut jeg visker virkede min nu også pænt fyldt - der var godt med top på, formet efter låget.

hvis det passer med at deres is vejer ca 800g pr liter har der jo været omkring 2 liter i din. Måske det har betydning hvilken is de vælger - nogle er mere tætte end andre...

Spiste du så det hele på en gang? :blink:

Og mht dødløften: takker :bigsmile: - synes også jeg fik brændt godt. Lænden er bare behageligt ristet lige nu, så det er ok. Det andet er selvfølgelig noget møj, men det er ikke sådan at det kommer hele tiden, og jeg kan da bevæge mig relativt normalt uden problemer :lol:

Tillykke med dødløften, den er sq da ond!

:asthanos:

Link to comment
Share on other sites

MOL BC Status Uge 8

Lige en hurtig status

Vægt:

Startvægt: 96kg

Efter 2 uger: 93,1kg (-2,9kg)

Efter 4 uger: 92,3kg (-3,7kg totalt)

Efter 6 uger: 89,8kg (-6,2kg totalt)

Efter 8 uger: 88,8kg (-7,2kg totalt, vægten har dog lige være nede og runde 88,4)

Gået helt ok de sidste par uger.

Kost:

Rimelig god kost.

Ikke total styr på den, men generelt ok proteinmængde og total indtag.

Motion:

I uge 7 fik jeg kørt 3 ture, en på 20 og 2 på 32km (gæt selv hvorhen :tongue: )

Jeg har ikke fået lavet noget yderligere motion den sidste uge, men 5-7 timers gåtur/cykling pr arbejdsdag tæller vel også lidt

Fedttab vs massetab ser også rimelig fornuftigt ud som det kan ses på vedhæftningen - 6-packen lader dog stadig vente på sig :unsure::cry:

Kropmålene er dog kanon - kun fald ved lår, hofte og talje :4thumbup:

post-12-1085607479.gif

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 6, dag 1 , 27-05-2004

Et skridt frem og to tilbage. Vægtene er sat lidt baglæns.

Dines var i hytten, og Apoc + makker dukkede op da jeg var ved at være færdig.

Bænkpres

10 x 1 @ 95kg

5 x 5 @ 85kg

Ikke ligefrem lidt, men pauserne blev også holdt rimelig strikse - dog lidt kæbe

Sidepress (A1)

3 x 8 @ 21,5kg

Helt ok. Rammer både trisserne og delts rigtig godt

Dips (A1)

3 x 8 @ skinnyboi + 5kg

Ikke supergodt, men nu blev den også taget samtidig med sidepress

Lean Away Laterals (A2)

3 x 10 @ 10kg

ME LIKE DIS :D

Inverted Crunch (A2)

2 x 8 @ 5kg

Helt udmærket

Reverse Incline Crunch (A2)

2 x 8 @ ribbe 5

yep yep

Ok træning og fint tempo.

:banana: :banana: :banana:

---

Dagens anden træning - En tur til hr fys

Han fik alle problemer kastet lige i ansigtet og så blev jeg eller beordret ind på briksen :lol:

Den ømme ryg var noget muskulært som han løsnede lidt op i. Det var daajli' :)

Det er formentlig pga forkerte arbejdsstillinger, måske lidt med træningen også.

Lændebøvlet og de jag jeg fik pga squatten for nogle dage siden mener han også bunder i de svage multifiduser. Noget i retning af, at hvis musklerne der holder sammen på de enkelte hvirvler af røgsøjlen (multifidierne) ikke er stærke/udholdende nok, så kan en bestemt bevægelse få sektionerne til at flytte sig en smule ift hinanden med det resultat at der bliver klemt på en nerve eller to.

Han synes det ville være en rigtig god ide at droppe både squat og dødløft (og nok også andet der belaster lænden hårdt), indtil det hele er lidt mere stabilt. Det er nok ikke så tosset endda, så jeg vil prøve at være lidt fornuftig og give begge to en pause. Bent over row tror jeg også er en god ide at droppe, til gengæld smider jeg noget ryg-træning på som ikke er så hårdt for lænden. Supported rows, måske T-bar, cable rows og lidt pulldown-variationer havde jeg tænkt.

Så skulle der ellers leges stabilisator-øvelser igen - denne gang i form af de onde benløft. Udført superslow, nogle gange med pauser midtvejs, benene bevæget uafhængigt af hinanden osv, så mine mavemuller til sidst bare rystede og dirrede. Fokus var hele tiden på at holde lændesvajet fast OG TRÆKKE VEJRET :bigsmile:

Prøv evt at se hvor svært det er at trække vejret normalt, hvis man skal holde hele maveregionen spændt og trække navlen ind samtidig :)

Det skal jeg ligge og lave ca 5 min af HVER DAG.

Derudover fik jeg en elastiks så jeg kan lave de øvelser jeg fik vist sidste gang herhjemme.

Penge godt givet ud - håber jeg :)

CLO -> will do :devil: (og tak)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder ikke helt dumt maxpower. kan du ikke beskrive øvelserne lidt nærmere givet af fyssen?

Nej, ham fyssen er ikke så tosset endda.

Som beskrevet går det hele ud på at aktivere transversus (TV). Man kan mærke om man aktivere transversus ved at starte med fingrene på hoftebenet (den der hårde dims der sidder foran på maven, på hver side af 6-packen (uanset om den er synlig eller ej). Så bevæger man dem lidt ind og lidt ned til et område der er lidt blødt i det. Når man spænder TV kan det mærkes der.

Et par metoder man kan bruge til at spænde TV er at trække navlen ind eller ved at lave et fnys.

Til at starte med skal man så bare lære at få fat i den.

Næste skridt er at kunne holde TV spændt samtidig med man trækker vejret relativt normalt. Det er som nævnt ikke skide nemt når hele maveregionen er superspændt. Jeg vil tro det skal lære en hvilke muskler det ikke er nødvendigt at spænde i samtidig med TV.

Øvelserne jeg fik vist forrige gang:

For dem alle gælder at man aktivere TV og holder spændet IMENS man trækker vejret.

Egentlig tror jeg ikke der er så meget hokus pokus i øvelserne, ud over at man lære at bruge TV imens man gør andre ting.

Øvelse 1: Rotation af torso

Stå med fødderne solidt plantet på jorden, afstanden imellem fødder er cirka skulderbredt.

Stå med et let spændt elastikbånd i hver hånd, hvor du holder overarmen ned langs siden og underarmen lige frem. Armenes position ift kroppen skal være den samme under hele øvelsen.

Og så er det ellers bare at lave en langsom og kontrolleret rotation af torso, først den ene vej, og så den anden vej og gentag 10 gange.

Øvelse 2: Træk med albuerne højt. (high row)

Stå solidt.

Elastikbånd i hver hånd, denne gang med armene strakt fremad.

Så trækker du albuerne tilbage ligesom du ville gøre i en "almindelig" row-øvelse, men holder albuerne højt.

Øvelse 3: Triceps ekstensioner

Stående triceps ekstensioner, med bånd i hver hånd og armene ned langs siden. Bøj og stræk abuen. Skulle give sig selv - mere eller mindre.

Benløft-øvelserne jeg fik vist idag gik, ligesom de andre, ud på at TV skal aktiveres og stabilisere det hele.

Du ligger fladt på et relativt hårdt underlag (en seng er knap så velegnet). Et gulvtæppe eller tynd måtte er nok bedre.

Lænden svajet og en flad hånd ind under. HOLD svajet.

Benene løftes langsom op og ned (~10 sek både op og ned). Sværhedsgraden kan varieres ved at bruge enten et eller begge ben, bøje i knæet, køre benene uafhængigt af hinanden osv i den dur.

Hvis øvelsen går godt, så er maveregionen stærk nok til at holde lændesvajet, men er den ikke det vil trykket på ens hånd øges.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share