MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Vivs -> joda, man må jo holde det ved lige :tongue:

spock -> :lol: Jeg kan godt forstå du undrer dig, men jeg har ikke helt kapacitet til 1,5L endnu og nu jeg trods alt er på diæt synes jeg det må begrænses til cirka en gang om ugen ;)

Giver det mening? :lol:

Torben F -> Jeg mener de selv siger at isen godt kan holde 3 kvarter bare i termoboksen. Da jeg også har godt 3 kvarter hjem ligger jeg boksen i en køletaske med et par køleelementer omkring, og der er overhovedet ingen problemer med at det smelter.

snoopy -> jep B)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det der paradis-foretagende begynder at minde mere og mere om en kult!  :lol:  :w00t:  :tongue:  :lol:

hmm...

Every cult can be defined as a group having all of the following 5 characteristics:

      1.  It uses psychological coercion to recruit, indoctrinate and retain its members

      2.  It forms an elitist totalitarian society

      3.  Its founder leader is self-appointed, dogmatic, messianic, not accountable and has charisma

      4.  It believes 'the end justifies the means' in order to solicit funds

          recruit people

      5.  Its wealth does not benefit its members or society

1. jep, vi lokker og lokker gør vi :lol: - og når man først har prøvet det er man hooket.

2. "Thor Thorøe overtog Paradis i Århus i efteråret 2000." - Vores leder :bigsmile:

3. jep

4. AL MAGT TIL PARADIS

5. billigt er det jo ikke

Konklusion: VI ER EN KULT!!! :blink::blink::blink:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jamen Max !

Du stagnerer jo ! Hvis 1000 ml. var udsolgt, så må du jo gå efter 1500 ml, evt. failure !

Du får aldrig PardIS DOMS med den træning !

:tongue::tongue::tongue:

Ælsger at du resonerer dig frem til dagens kalorieunderskud ved at spise ParadIS :rolleyes: :4whistling: :nahnah:

Men hov..............jeg har 44 km til ParadIS=MINDST 1000 ml forbrændt :tongue: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved det, Claus - RBE må snart have hentet mig.

Jeg har også grublet længe over hvordan man kunne tilpasse en HST-progressionsmodel til Paradis - dog uden held :lol: På det punkt er jeg heller ikke glad for at skulle starte så langt fra mit max.

Overvejer dog lidt at springe deload over og gå direkte på et nyt max-forsøg...

44km i alt passer meget godt med 1000 :w00t:

Paradis DOMS lyder måske fristende lige i starten, indtil man så tænker over hvad det egentlig er :lol:

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 4, dag 4 , 16-05-2004

Så lykkedes det at komme igennem endnu en dag :)

Dødløft

10 x 1 @ 150kg

4 x 5 @ 130kg

1 x 8 @ 130kg :devil: - DU KAN JO GODT, DIN SLAPSVANS!!! *bitchslap*

Huha - jeg havde frygtet den, men singlerne gik faktisk en smule lettere end forventet. Det skal så også siges at jeg havde forventet de ville have været urimeligt tunge :lol:

5'erne var brutale som altid og fik revet godt i mine små og sølle computerhænder. Måske noget KRÅÅDT - øhh jeg mener kridt kunne hjælpe lidt :bigsmile:

Bare lige for at vise mig selv der trods alt var lidt overskud nuppede jeg 8 til sidst, og hvis en person havde truet mig på livet kunne jeg nok godt have taget 2 mere ;)

Selvom det er rockertungt, så er det ok, og for dødløft og squat jeg ser hver dag jeg gennemfører som en sejr i sig selv :)

I bænk og mili virker jeg trods alt ikke helt så presset endnu.

Dumbbell rows (S1)

4 x 10/8/8/8 @ 36,5kg

Tog lige et ekstra sæt :)

Venstre er tydeligvis svagere end højre, så den skal jeg huske at starte med.

Calfraise in legpress (S1)

3 x 12/10/10 @ 240kg

:devil:

Kørte godt

Single Leg DB Calfraise

1 x 8 @ 20kg

Stående på en 25kg skive uden støtte.

Quantanamo lavede den i fredags i LVK, så jeg skulle lige prøve. Det er jo pisse svært at holde balancen, men jeg synes nu det gik ok.

Incline dumbbell curls (S2)

3 x 8 @ 19kg

nasty tung, men det så fedt ud :bigsmile:

supersættet med en masse rear delt som jeg ellers har forsømt en del.

Rear delt machine (link) (S2)

1 x 10 @ 30kg

1 x 8 @ 40kg

40 var lige i den tunge ende.

DB Seated rear lateral raise (link) (S2)

1 x 10 @ 10kg

lidt bedre

Cable rear lateral raise (link) (S2)

1 x 10 @ 15kg

1 x 8 @ 20kg

bedst :)

20 var dog lidt for tungt

Som bonus kræver denne også en hel del stabilisering i maven :4thumbup:

Fin træning - lige hvad jeg trængte til.

:banana: :banana: :banana: af de lidt store :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Selvom det er rockertungt, så er det ok, og for dødløft og squat jeg ser hver dag jeg gennemfører som en sejr i sig selv

I bænk og mili virker jeg trods alt ikke helt så presset endnu.

Det lyder bekendt :) Jeg har det på præcis samme måde. Jeg er ikke engang sikker på at military når at føles tungt. Men dødløft er en dræber allerede i uge 2, hvor jeg også sveder så meget at jeg dårligt kan holde på stangen :o

Men du har godt nok mange hjælpeøvelser i forhold til TJ's anbefalinger.

Link to comment
Share on other sites

Men du har godt nok mange hjælpeøvelser i forhold til TJ's anbefalinger.

Hehe, lige idag var også lidt speciel.

normalt ville jeg kun have rows, calfraises og curls som "hjælpeøvelser", men den anden læg-øvelse skulle lige prøves, og så fik jeg lyst at teste lidt bagskulder.

Når jeg først er igennem "den store" øvelse går det sådan set også fint og der virker det som om jeg godt kan drøne derudaf 1 time endnu.

Dagens træning blev i øvrigt på ca 1:20

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 5, dag 1 , 17-05-2004

MaxPower: 17

Tyngdekraften: 0

Men det var LIGE på et hængende hår idag <_<

Bænkpres

10 x 1 @ 100kg

5 x 5 @ 90kg

Singler var tunge, men dog til at klare.

Fra 3. sæt af 5'erne begyndte det at blive rigtig ondt, og den sidste rep i de sidste 3 sæt blev temmelig meget grindere :(

MEN jeg klarede dem :devil: og pauserne på singler blev holdt under 1 minut.

Sidepress

3 x 8 @ 24kg

Hårde, men ellers ok

Dips

3 x 8 @ mig+15kg

fin fart og man kunne ane skyggen af overskud :)

Lean Away Laterals (A1)

1 x 12 @ 11kg

2 x 8 @ 12,5kg

Sad kanon :4flex:

Inverted Crunch (A1)

2 x 8 @ 10kg

udmærket

Reverse Incline Crunch (A1)

2 x 8 @ ribbe 6

eksperimenterede lidt med at variere sværhedsgraden med benstillingen. Gik ok.

og lidt bonus spas bare for at der var tid til lidt ekstra kæbe og for lige at klemme det sidste ud af patværket :devil:

Pec deck

1 x 8 @ 80kg

1 x 8 @ 70kg

1 x 8 @ 60kg

:bigsmile: Den er nu meget sjaw

Det er hårdt at være på skrump og det går bestemt ikke det hele nemmere når man har været ude på hvad der svarer til 4 timers powerwalk (sådan cirkus).

Men jeg gennemførte da igen idag, så

:banana: :banana: :banana:

Ting jeg har lært idag:

1. Det er lidt hårdt at være post - men for satan et fedt vejr idag. :kickass:

2. Post DK bruger for lidt tid på at lave cykler.

3. Pudsigt nok bliver man ret solbrændt af at være 4 timer udenfor, selv når det er ret tidligt på dagen.

4. Man bliver TRÆT af at være ude i 4 timer.

5. Hår (eller i hvert fald mit hår) svarer cirka til solcreme med en faktor 1000 :afro:

6. Post DK vil nok ikke blive så glade hvis man delte post ud i bar overkrop (eller tank top) :lol:

7. Man skal SELV have mad med :freaked:

8. Det er MEGET dyrt at købe en MEGET sølle erstatning for frokost på tanken. :smileysex5: (jeg var desparat)

Ja, det har været en lærerig dag :bigsmile:

Jeg kommer til at sove meget godt lige om lidt :wave:

PS: For dem som ikke lige fangede den, så skal "scoren" øverst forstås sådan at jeg indtil videre har klaret alle vægtene ifølge hepburn-delen af programmet (10x1 og 5x5) ;)

Link to comment
Share on other sites

Anden tur til fyssen

Den stod på træning idag, og heldigvis var det ikke "bare" nogle almindelige øvelser.

Det gik overordnet under temaet "Find din Transversus abdominis... og aktiver den".

Og det er pæænt svær skulle jeg hilse og sige - ikke mindst hvis man skal kunne trække vejret og IKKE spænde i hele maveregionen samtidig :)

Så jeg lavede lidt forskelligt hvor det gik ud på at aktivere transversus imens man lavede andre ting, for ligesom at få det ind på rygraden. Til at starte med gik det bare ud på at finde den og aktivere den.

Derefter tre øvelser, som blev lavet med sådan noget elastik-bånd.

Rotation af overkroppen (gult bånd)

Stående roning med albuerne højt (rødt bånd)

Triceps ekstensioner (rødt bånd)

Det han mente der er mit generelle problem er at de stabiliserende muskler omme i ryggen er for svage. Jeg mener han kaldte dem multifidi, det skulle være dem som transversus (også?) hæfter vha. på rygsøjlen, så ved at aktivere transversus får man også fat i dem.

I øvrigt faldt snakken naturligt ind på rygøvelser og hvilke øvelser der bedst aktiverede Rhomboideus og Trapezius. Jeg nævnte at jeg også lavede dødløft og spurgte hvordan den rammer. "Dødløft?" sagde han så :blink: Den kendte han så ikke lige - lidt scary, men det kan jeg se igennem fingre med, for det lader til han har styr på hvad der skal til for at ordne min ryg.

Desuden blev jeg næsten beordret til at lave flere rows, fordi mine skuldre er lidt for fremadskudte.

SIR, YES, SIR :bigsmile:

Jeg forestiller mig at jeg smider lidt cable rows eller high rows ind på de to ryg-dage sammen med hhv barbell og db rows.

Link to comment
Share on other sites

men det kan jeg se igennem fingre med, for det lader til han har styr på hvad der skal til for at ordne min ryg.

Det må vi håbe :) Det giver ihvertfald mening, så held og lykke med øvelserne...håber de vil gavne :bigsmile: Og tillykke med jobbet, det må være nice :bigsmile: hvilket minder mig om, at jeg også snart ska ud og finde mig et arbejde for at kunne betale de 35kilo tilbage :dozingoff: :jehon: ...fuuuuck :tongue:

:bike: :heartpump::sun:

Link to comment
Share on other sites

:lol: Dem havde du måske helt glemt :tongue:

Og jo tak - jeg er da glad for jeg har fået et job så jeg kan tjene lidt (og for at jeg ikke bare driver den af i 4 mdr), men NØØØØØJ den var grum idag. På arbejde 9 timer og ude i vind og vejr i de 6. Der var hele 2 aviser til HVERT hus i dagens anledning, dvs det er der hver onsdag :freaked:

Ryggen har desværre også skabt sig lidt idag - ikke sjaw :(

Link to comment
Share on other sites

Maxpower>

Jeg tror det er et ret almindeligt problem blandt styrketrænede folk at have "instabile" eller "svage" stabiliserende muskler. Inde for fysioterapien er der stor fokus på bl.a. m. transversus abdominis, m. multifidi, de transversospinale muskler, bækkenbunden mfl. (nr. 2 & 3 ligger dybt helt inde ved rygsøjlen). Det er vigtigt at ikke bare den store rygstrækker (m. erector spinae), men også de nævnte muskler er stærke for at bevare harmonien i styrkeforholdende. Ingen tvivl om at f.eks. dødløft er en kanon øvelse til erector spinae, men tvivler på den træner de stabiliserende muskler langs rygsøjlen (m. transversus abdominis bliver dog hos de fleste aktiveret når man træner tungt).

Har du overvejet at købe dig en swiss ball eller lign. model til hjemmetræning? Efter min mening er der mange gode øvelser man kan lave på den til at aktivere muskler man ikke vidste eksisterende!

Mvh Lau

Link to comment
Share on other sites

:lol: Dem havde du måske helt glemt  :tongue:

Ryggen har desværre også skabt sig lidt idag - ikke sjaw  :(

:lol: ja, sgu...nærmere fortrængt det :tongue:

Og jo tak - jeg er da glad for jeg har fået et job så jeg kan tjene lidt (og for at jeg ikke bare driver den af i 4 mdr), men NØØØØØJ den var grum idag. På arbejde 9 timer og ude i vind og vejr i de 6. Der var hele 2 aviser til HVERT hus i dagens anledning, dvs det er der hver onsdag :freaked:

stakkels Maxi :o men du ka tåle det, i'm sure :devil: :thumbwink: Pas bare på at det ikke går for meget ud over din ryg :doctor: :)

Link to comment
Share on other sites

laush -> Du har sikkert helt ret. Jeg har jo nok troet/håbet at tilstrækkeligt med basisøvelser ville give det hele en fornuftig træning, men åbenbart ikke :unsure:

Jeg har overvejet en swissball lidt, men jeg har bare overhovedet ikke plads til sådan en på mine lousy 11 m^2 +bad og entré :lol:

Jeg vil i hvert fald lige vente og se om min fys lærer mig nogle gode øvelser. Jeg prøvede godt nok en enkelt sidste gang, men den virkede vist ikke så godt, eller også var jeg ikke helt klar til den, så den gik vi hurtigt væk fra.

fast -> :bblush: Jeg klarer den. Ved ikke lige hvorfor idag var specielt hård ved ryggen. Jeg tror måske det kommer lidt i perioder, men meget gåen og ståen kan måske være lidt hårdt. Det er set før :unsure:

Nu skal jeg jo nok også lige vende mig til at være så aktiv :lol:

THANK GOD, fordi det er fridag i morgen :firebounce: :partycrowd:

Det må næsten fejres... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Og jo tak - jeg er da glad for jeg har fået et job så jeg kan tjene lidt (og for at jeg ikke bare driver den af i 4 mdr), men NØØØØØJ den var grum idag. På arbejde 9 timer og ude i vind og vejr i de 6. Der var hele 2 aviser til HVERT hus i dagens anledning, dvs det er der hver onsdag :freaked:

Hey Maxp :)

Vind er træls når man er post, men vær glad for årstiden alligevel... har selv prøvet at dele post ud i ca 15 cm sne, det er absolut en udfordring... og når der så nogle steder også er is nedenunder :w00t: Har taget nogle groteske styrt :tongue:

Og glæd dig til industriferien, der er stort set intet at køre med ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, med et par fornuftigt anvendte elastikker er vinden ikke så slem, sådan virkede det i hvert fald ikke. Regnen kunne jeg egentlig også godt vænne mig til, bare man er klædt på til det. Problemet er bare at posten hele tiden skal dækkes til og alligevel bliver den våd. Og igår regnede det vist endda kun 15 min, hvis ikke mindre.

Årstiden er velvalgt :lol: - jeg havde bestemt ikke søgt ind til posten hvis vi havde været i oktober/november ;)

Ingen styrt endnu efter 3 dage, selvom sådan en loaded postcykel er noget alternativ at køre med, men før jeg fik gaflet en cykel med et ordentligt støtteben nåede jeg da at vælte den et par gange. Igen bliver man glad for elastikker :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

fast ->  :bblush: Jeg klarer den. Ved ikke lige hvorfor idag var specielt hård ved ryggen. Jeg tror måske det kommer lidt i perioder, men meget gåen og ståen kan måske være lidt hårdt. Det er set før  :unsure:

Nu skal jeg jo nok også lige vende mig til at være så aktiv  :lol:

Godt så :bigsmile: Jeg kan også huske dengang jeg var på arbejdsmarkedet (ja, ja...der var engang hvor jeg faktisk ikke nassede på min mor nonstop :lol: ), der havde jeg også en tendens til at var øm her og der...fik også tit at vide at jeg skulle passe på ryggen :)

THANK GOD, fordi det er fridag i morgen  :firebounce:  :partycrowd:

Det må næsten fejres... :4mewantfood:

:tongue: fejres med :4mewantfood:...yeah!! :devil::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share