MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Du skulle have gået efter de 1000 eller 1500, du havde kapacitet til det :lol:

Helt sikkert, jeg havde til de 1000 på dagen - 1500 havde jeg virkelig skulle kæmpe for.

Men jeg kan da se fremgang og tager progressionen stille og roligt - som du måske kan se er jeg startet med at sætte frekvensen lidt op :lol:

vivsen -> :wave:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skulle have nye forsyninger af frossen pipper idag, så jeg hev lågen frem og rullede en omvej ned til Føtex i Lyngby Storcenter. Da jeg kom frem kunne jeg så se at der vist ikke var så meget omvej over den alligevel :lol: , så på hjemvejen tog jeg turen over Holte incl. Geels bakke.

UBEHAGELIG TYPE :devil:

Godt nok en stejl satan, men heldigvis ikke så lang.

Turen blev i alt 14,37km, ca 500kcal awbrændt ;)

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 4, dag 1 , 10-05-2004

Jeg kom da i det mindste helskinnet igennem ;)

Bænkpres

10 x 1 @ 100kg

5 x 5 @ 85kg

tunge hele banden, men de blev trods alt ikke tungere.

Det trykkede noget i kæben, men der var ingen blod, og så må man jo bare klø på :devil:

Sidepress

3 x 10/8/8 @ 24kg

Dejlig øvelse

Dips (A1)

3 x 10/8/8 @ lille mig +15kg

Umiddelbart efter sæt 2 og 3 ville jeg prøve med lidt dropsæt agtigt ved at lave armstrækkere.

Pææænt hårdt og det blev da også kun til 2x10 stykker

Lean Away Laterals (A1)

3 x 10/10/12 @ 11,4kg

helt ok

Reverse Incline Crunch

2 x 8 @ ribbe 6

Alm. Crunch på bølgebænken

2 x 10 @ 5kg

Ikke noget særligt, men jeg forsøgte at "deaktivere" hoftebøjerne :bigsmile: ved at holde fødderne over støtterne og klemme ned på dem. Lidt kunne den trods alt mærkes.

Jeg tog den i stedet for inverted, for jeg havde ikke lige lyst til at vende på hovedet ;)

Bryst pres i tryk-luft dims

1 x 10 @ noget luft

1 x 10 @ mere luft

1 x 10 @ en hel del luft

Mærkelig maskine :lol:

Modstanden er helt håbløs og ujævn, men den kunne nu stadig få et fint pump i patten.

Sættene blev udført som et omvendt dropsæt kan man vel kalde det - kun ca 10 sekunder mellem hvert sæt og "vægten" blev øget fra gang til gang.

Puha - jeg følte mig totalt tappet for energi, selvom kosten indtil da havde været helt ok. Jeg var også meget længe om at få taget mig sammen til at komme afsted idag - men trænes det skulle der :devil:

Det kan kun blive til

:banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Sikke en opmuntrende tur til fyssen :bigsmile:

Jeg fik desværre ikke en :boobs: -fys, men en meget flink og ung gut ved navn Jens. Det er dog ok, for han lød til at have supergodt styr på det. Så vidt jeg kunne forstå bagefter da jeg skulle have booket en ny tid var han faktisk startet derude igår :lol: - men bare han er god.

Hænder/håndled:

Problemet med at mine fingre sover af og til, især i forbindelse med længere cykelture, er formentlig at blodtilførslen bliver afklemt. Så vidt jeg kunne forstå kunne det være en kombination af den position jeg ofte holder mine håndled i, men han snakkede også om at håndledsknoglerne kunne risikere at sidde lidt skidt, så de generede. Det prøvede han at løsne lidt op på.

Ryggen:

Han "studerede" mig fra alle sider og kunne se at jeg havde et rimelig stort lændesvaj og en tendens til at krumme lidt sammen med det øverste af ryggen. Det vidste jeg nu i forvejen, men så langt så godt :)

Så var det ellers ned og ligge, så han kunne trykke lidt hist og her. Og det lod til han kun mærke præcis hvad der var galt :w00t: Han ramte i hvert fald nogle ømme punkter.

Han var dog heller ikke i tvivl om at min muskulatur var sund og stærk, men måske ikke så udholdende. :bigsmile:

Albuen:

Når der ikke var nogen smerter synes han ikke jeg skulle bekymre mig om det. Vi skal knase lidt åbenbart :lol:

Så i næste uge skal jeg ned og lave nogle øvelser med ham for at ramme nogle af de rygmuskler der åbenbart er forsømt. Det var noget med de muskler som hæftede på rygsøjlen sammen med transversus - noget i den stil i hvert fald.

Håndleddene skulle vi også lave lidt for.

Se, DET er jo konstruktivt.

Dagens morale: Lad ALDRIG en læge forsøge gøre en fysioterapeuts job ;)

-------------------

Det er også blevet til en del cykling i løbet af dagen:

2x3km - indkøb/bibliotek

1x10km - skodsborg tur-retur

2x4,5km - til fyssen, sjovt nok også i skodsborg :)

I alt 25km og ca 1000kcal

På tilbagevejen på 10km turen prøvede jeg på den eneste bakke at køre lidt stående. Først ca 250m op af stående, så ca 150m fladt og siddende og derefter ca 350m stående op af bakke.

PUHAAAA det var ondt :devil:

Allerede efter første del var jeg godt syret i stængerne, så den sidste del var ren tortur, men jeg VILLE blive stående hele vejen op :devil::devil:

Det lykkedes også.

Det var vist alt for denne gang - roger over.

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 4, dag 2 , 12-05-2004

Stadig noget doms i øvre ryg, men det var stængerne der skulle brændes af idag :devil:

Squat

10 x 1 @ 130kg m. bælte

5 x 5 @ 115kg RAW

Singlerne kørte rigtig godt og nogle af dem kunne næsten karakteriseres som nemme. 5'erne var ÜBER-NASTY og pauserne blev noget lange. Jeg sad og stenede og var totalt ristet!!!

Men jeg kom da igennem ;)

Som straf for de lange pause prøvede jeg lige lidt squat walkouts.

Squat walkout - RAW

175kg

205kg

225kg - Mon ikke det er PR :devil:

HÆÆÆÆVI WEIGHT

DAMN, hvor blev jeg bare trykket i gulvet. Stod 5-10 sekunder med hver vægt og hyggede :lol:

Barbell rows (A1)

3 x 8 @ 75kg

Noget tunge idag. I andet sæt kørte jeg dem så jeg var nede og røre jorden mellem hver rep. Det var ikke så tosset, for jeg synes jeg har en tendens til at så mere og mere oprejst efterhånden som sættet skrider frem. Det bliver effektivt forhindret ved at køre ned og røre.

Calfraise in legpress (A1)

1 x 12 @ 220kg

2 x 10/12 @ 240kg :devil:

LIGHT WEIGHT!!!

Drag curls

3 x 9/8/8 @ 27,5kg

dropsæt 8 @ 20kg :4flex:

Og bare for lige at få lidt ekstra PÅMP B)

Strict Cable rows

1 x 8 @ 60kg

1 x 10 @ 50kg

Og desuden 1 sæt chins (á 5 reps) under træningen og 1 da jeg kom hjem.

Jeg skal lige have taget mig sammen til at komme igang med dem igen. Tror bare jeg stiler efter at lave 5 sæt hver dag til en start.

Squatten var ond som bare fanden og tog vel i omegnen af 40 minutter :lol: men resten gik rimelig tjept og trækker lidt op igen:

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

225kg - Mon ikke det er PR

HÆÆÆÆVI WEIGHT

DAMN, hvor blev jeg bare trykket i gulvet. Stod 5-10 sekunder med hver vægt og hyggede :lol:

Hehe, blev du ikke bare lidt fristet til at dykke med skidtet ;)

Link to comment
Share on other sites

MOL BC Status Uge 6

Vægt:

Startvægt: 96kg

Efter 2 uger: 93,1kg (-2,9kg)

Efter 4 uger: 92,3kg (-3,7kg totalt, 0,8kg for de sidste 2 uger)

Efter 6 uger: 89,8kg (-6,2kg totalt, 2,5kg for de sidste 2 uger :freaked: og den har været nede og vende på 89,5)

Det er gået lidt voldsomt for sig, for at sige det mildt. "Synderen" skal nok findes i kosten.

Kost:

Kosten blev noget påvirket af mit lille besøg hos tand-dokteren, hvor jeg stort set ikke kunne spise noget tykkere end havregrød i 3-4 dage. Jeg får ikke spist voldsomt mange gange i løbet af dagen (normalt 4-5 gange), men de sidste 3 dage hvor jeg har talt kalorier har det ligget ok imellem 3000 og 3500kcal (det var søndag incl 750ml Paradis :bigsmile: ). Fordelingen har også været helt fornuftig med omkring 200g prots dagligt.

Motion:

I uge 5 inden tand-turen nåede jeg kun en enkelt tur på 15km og i dagene efter havde jeg ikke lige lyst til så meget. Men mandag og tirsdag fik jeg tilbagelagt cirka 40km ud over de sædvanlige ture.

I alt ca 55km

Total estimeret kalorieforbrug: 2100kcal

Det er ok efter omstændighederne

Der er lige røget 1 mm på hver af målingerne siden d. 08-05 hvor jeg lavede en lille testmåling, så det er toppen. Min fedtprocent skulle nu være faldet fra 18,3 til 14 svarende til et fedttab på 5kg og et massetab på lidt over 1kg

:w00t:

Nu mangler de synlige resultater bare at dukke op så :unsure:

Kropsmål og fedtprocentmåling er vedhæftet.

post-12-1084396448.gif

Link to comment
Share on other sites

225kg - Mon ikke det er PR

HÆÆÆÆVI WEIGHT

DAMN, hvor blev jeg bare trykket i gulvet. Stod 5-10 sekunder med hver vægt og hyggede :lol:

Hehe, blev du ikke bare lidt fristet til at dykke med skidtet ;)

Det kan jeg 100% ærligt svare NEJ til ;) - for den var ROCKER-TUNG

På 175 overvejede jeg lige at lave en partial, men det var det hele.

Jeg havde naturligvis også fundet de tykke røde skiver frem, så det så totalt cool ud med 4 på hver side :devil:

Men jeg glæder mig da til når jeg kan :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Max Power i pedalerne

Sikke en fin og lang tur jeg fik begivet mig ud på i aftensolen. Egentlig havde jeg tænkt at køre en rute jeg regnede med ville være 15-17km. Nu da jeg målte efter kan jeg se den var på cirka 20 :bigsmile:

Men alt det kan være lige meget, for allerede da jeg havde kørt 5km mod syd og skulle dreje mod øst synes jeg det gik så fint, så jeg ville lige tage lidt ekstra.

Turen blev sådan cirka: Nærum - Jægersborg - Gentofte - Hellerup - Mod nord af strandvejen - Skodsborg - Nærum

Distance: 26,01km

Tid: 1:01:15

Hastighed: 25,49km/t MONSTER PR :devil:

Estimeret kalorieforbrug: 1000kcal

Det var jo helt vildt!!! Mine wheels :tongue: var godt ristede fra squatten igår, men det generede overhovedet ikke når vejen var flad (eller vendte nedaf) og omdrejningerne var hurtige. På stigningerne gjorde det dog lidt nas, ikke mindst fordi jeg tog de fleste af dem stående. DOG ikke den onde jeg også kørte forleden. Den lå efter ca 21km idag, og der var jeg GODT ristet.

Til gengæld gik det som lyn og torden ud af Strandvejen. I 2,5km lå jeg med 33-35km/t - rimelig hæderligt synes jeg selv :bigsmile: , og faktisk virkede det ikke voldsomt hårdt, først op imod Bellevue Teatret hvor vejen stiger lidt begyndte den at kunne mærkes.

Det må blive top-karakter i dagens anledning:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Alternativ Hypertrofi-træning

Uge 4, dag 3 , 14-05-2004

Pinden fra Nærum (aka undertegnede) var i dagens anledning på gæstevisit i LVK, hvor Blackice, Torben F og Quantanamo også var i grotten.

Military Press

10 x 1 @ 60kg

5 x 5 @ 55kg

Singlerne kørte godt. De sidste af 5'erne var en tand tunge i det - men det var vel også forventet.

Incline bænkpres

3 x 8 @ 70kg

Man skulle ikke tro det var så svært at lave et godt incline stativ, men det er det åbenbart for det var godt nok en mystisk konstruktion :blink:

Ikke mindre end 2 (to) fodplader havde det og så de mærkeligste standere eller hvad de hedder (der hvor man ligger stangen). De var gummibelagt og skrå på det stykke hvor man rammer ind med stangen når man ligger den tilbage, hvilket bevirker at stangen nærmest hopper/triller ned i bunden.

Mystisk mystisk, men selve bænken var dog ok at ligge på ;)

Closegrip bænkpres

3 x 8 @ 75kg

puha - hård

Lean Away Laterals

1 x 12 @ 10kg (+håndtag)

2 x 10 @ 12,5kg (+håndtag)

En verdensnyhed i LVK :lol:

Lean Away Laterals udført for første gang nogensinde i det center :bigsmile:

Cable Crunch

1 x 10 @ 60kg

2 x 10 @ 65kg

I mangel af bedre maveapparatur ;)

Den rammer nogenlunde, men ikke fremragende.

Dips

2 x 10 @ lille mig

supersættet ind imellem Cable crunch

Tate Press

1 x 8 @ 12,5kg

1 x 8 @ 15kg

Så fik jeg prøvet den. Synes faktisk den virkede helt ok, og den formåede vist at få særdeles godt fat i hvad jeg tror der er det lange hoved af triceps.

Til sidst fik jeg også lige battlet Torben F i en lille grebsdyst. Plateholding i fingerspidserne med en tyk 15kg skive i hver hånd :devil:

Jeg vandt :tongue:

Udmærket træning - de store øvelse var lidt hårde, men det var forventet.

God kæbe :bigsmile:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

En verdensnyhed i LVK

Lean Away Laterals udført for første gang nogensinde i det center

Ja det er der ingen tvivl om. Den vil fremover blive trænet med stor entusiasme til minde om Bryllupsdagen.

Hygggeligt at du kiggede forbi, men pas nu på med diæten. Du er jo ved at svinde helt ind...

Spøg til side. Det ser godt ud med diæten, synes at du ser væsentlig mere tuned ud allerede

Q

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Heeeeyy - jeg har da lavet lean aways nogen gange - men jeg tæller heller ikke rigtigt når jeg ikke var der idag :( Den stod jo på angora marathon ... wee!!

Hmm, trist ville ellers gerne have haft hilst på dig Max - og battlet med ;)

Link to comment
Share on other sites

Q -> Mange tak ;)

Helt pind er jeg nu heller ikke endnu og jeg har en plan for heller ikke at blive det i morgen :devil: (det handler om noget koldt - men ikke for koldt :bigsmile: )

LungBrush -> fair nok - så havde jeg ikke æren af at lave den som verdens første i LVK. Det må jeg så leve med :lol:

Mon ikke vi kan støde på hinanden på et eller andet tidspunkt? ;)

Link to comment
Share on other sites

Yeah, det var 10 i 4. :) Også selv om jeg ikke er helt tilfreds med at jeg fik fede i pinchgripping... :headwall: :blink: :lol:

Men det der virkelig skræmmer mig fra vid og sans var, ... , at det var min højre hånd der gav op... :unsure: Se DET er skummelt.

Link to comment
Share on other sites

SKANDALE!!!

Nu var jeg totalt sat op til at gå efter literen og så er Paradis løbet tør for 1000ml bokse, så jeg måtte "nøjes" med 750ml. Jeg foreslog ellers at ekspedienten bare fyldte cirka en liter i en 1500ml boks, men den var hun ikke med på :lol:

Turen: Paradis tur-retur

Distance: 32,02km

Tid: 1:30:11

Est. kalorieforbrug: 1200kcal :devil:

Medvind ud, modvind hjem :wacko:

Faktisk passer det sjovt nok med at 750ml paradis er ca 600g med cirka 200kcal pr 100g, så kalorieregnestykket går lige op. Men da isen mere eller mindre erstatter et måltid er resultatet minus 500kcal - sådan cirkus :angelgrin:

Så ingen problemer med Paradis på diæten her :lol:

Menuen var:

Yoghurt skovbær - ok, men ikke helt så lækker som f.eks. jordbær

After eight - Mums som sædvanlig

Kokos - god, men lidt speciel. Nogle chokolade til at blande med havde sikkert været et hit

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hey MaxP.

Med alt den begejstring for paradis-is på mol, så bliver jeg jo også nødt til at prøve at se om det er noget værd :) . Dog ville jeg høre om du ved hvor lang tid sådan en termo-boks man kan bestille kan holde sig kold? - Jeg har nemlig ca. 40-50 min hjem fra butikken på Frb.

Link to comment
Share on other sites

Menuen var:

Yoghurt skovbær - ok, men ikke helt så lækker som f.eks. jordbær

After eight - Mums som sædvanlig

Kokos - god, men lidt speciel. Nogle chokolade til at blande med havde sikkert været et hit

After eight styrer :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share