MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er nu officielt isoman :lol: (og i Paradis)

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM NAM

Ferro Rocher er faktisk ok, bare man starter med den, men Mango er uden tvivl min favorit - den er bare SÅÅÅÅÅ frisk, cremet og lækker :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

DAMN de 750 forsvandt hurtigt :4eat: - heldigvis er der 750 mere i fryseren :w00t:

Tak for opmærksomheden, alle sammen. Han er en dygtig tandlæge ham jeg var hos og som sagt var bedøvelsen uden tvivl det som gjorde mest ondt. Det gør selvfølgelig også lidt ondt nu, men ibuprofenen gør et godt stykke arbejde. Det virker bare som om det giver et irriterende ryk i det hver gang jeg synker - og det gør jeg tit <_<

Og så er der naturligvis det med maden ;)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om i har samme tanita måler i jeres center som i obbc... Vores giver også mig 12% på athlete og omkring de 18-19 stykker på adult!..

Hvor mange kcal kører du med om dagen? jeg kører pt med 2700 men syntes dog ligesom dig, at det går en anelse for hurtigt, og har overvejet at sætte den op på 2800

Link to comment
Share on other sites

Nu var tanita-dimsen i det center min bror træner i, men ellers skal det nok passe ;)

Egentlig er det jo totalt til grin med de "normal" og "athlete" modes, for hvad med alt det der ligger midt imellem. De skal vel også have deres egne parametre, så de kan få den fedtprocent de gerne vil ha' :lol:

Jeg har ikke styr på kalorierne, men det er næppe over 3k lige for tiden. :(

Jeg burde nok spænde hjelmen på det punkt ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er en lidt ringe funktion. Den giver dig bare automatisk, et vist procenttal lavere når du vælger athlete, det siger vel noget om hvor præcist lortet egentligt kan måle :thumb_down:

Det eneste jeg bruger den til er en indikator på om det går nedaf i fedtprocent eller opaf. At den efter en uge, viste min fedtprocent som 2% lavere, tager jeg bare som et vink til at den måske er faldet med 0,2 ...

Du burde virkeligt tælle dine kalorier, det er faktisk utroligt nemt når man først kommer igang, og det bliver på en mystisk måde også lidt sjovt!

Det eneste der kræver er en digital vægt. Æder du feks 32 gram rugbrød, kigger du lige på indholder for 100, det er så feks 280, så siger du bare 0,32*280 = 89,6 ... bliver ikke meget lettere ;)

Link to comment
Share on other sites

hmm, var lige ved lægen og få kigget på mine småskavanker, de snurrende hænder, knasende højre albue og let til ondt i ryggen.

Ang de to første fik jeg den sædvanlige svada om at jeg træner for meget og for tungt (fortalte kun at jeg trænede 3-4 gange pr uge, intet om intensitet). Det værste er at tænk hvis han har ret :( :cries:

Det med albuen lyder fair nok - han forklarede at en irriteret sene godt kunne give den slags knasende lyde som jeg beskrev. Med hænderne var jeg knap så overbevist - især fordi jeg har haft det problem med at hænderne sover når jeg vågner længere tid end jeg har trænet - men jeg skal da ikke udelukke at træningen kan forværre det. Han mente carpal tunnel syndrom var meget usandsynligt ikke mindst for en i min alder, muligvis også på baggrund at min beskrivelse, men hvad kan jeg bruge det til hvis det rent faktisk ER det???

Desuden forklarede han at især biceps øvelser var slemme til at belaste hånden og håndleddet meget. Jeg spurgte så om det ikke så også galt for alle rygøvelser, hvor biceps er kraftigt involveret. Han sagde man sagtens kunne træne ryggen uden at involvere biceps overhovedet :blink: Jeg kan kun lige komme i tanke om stiff arm pulldowns...

Den ømme ryg kunne han trods alt ikke give træningen skylden for.

Men jeg fik da den henvisning til en fys som jeg kom efter, så nu må jeg hellere stoppe med dommedagstankerne inden jeg får hørt hvad fyssen har at sige ;)

Link to comment
Share on other sites

ooooh, stakkels dig Maxi mht. de visdomstænder :( håber det er helet nu....min veninde har lige været igennem det samme, det er sgu blodigt :cry:

Jeg håber ikke det står slemt til med dine hænder, albue og ryg...det gør det sikkert ikke.. :bigsmile: jeg havde forresten også en periode hvor jeg efter 2½ time spinning helt mistede følelsen i min venstre hånds lille- og ringfinger. Det var så slemt, at jeg ikke engang kunne åbne mit skab i omklædningsrummet...og jeg havde dagene efter svært ved at holde ordentlig på blyanten osv. osv. :) Jeg er sikker på at det bare skyldtes måden jeg holdt styret på, nu har jeg så fået en anden køre-teknik og holder også anderledes på styret. Derfor oplever jeg det heldigvis ikke mere :bigsmile: ...Jeg tror det er det samme med dig :unsure: det er sgu sikkert en nerve der kommer i klemme :unsure:

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Hvor er du sød, fast :bigsmile: men jeg skal nu nok klare den. Det blødte "kun" igår ;)

Kæben er næsten det jeg tænker mindst på lige idag - det er sgu' noget af en våd klud at få kastet i ansigtet med sådan en melding fra lægen :(

Sjovt du lige nævner at det var de fingre, for mit problem er de tre andre :unsure:

Der er næppe nogen tvivl om at noget komme i klemme, men præcis hvorfor og hvad der kan afhjælpe det er spørgsmålet.

Ang ryg-halløjet, så står det faktisk som et af mine mål med træningen allerede på side 2 i loggen, men noget tyder jo på at alm. træning ikke rigtig har hjulpet på sagen som jeg havde håbet, så nu må der prof. hjælp til.

Albue og håndled bøvlet kan jeg leve med som det er nu, men det er da irriterende og hvis jeg kan slippe af med det vil jeg naturligvis helst det.

Det store spørgsmål er om jeg kan eller vil droppe træningen (evt kun midlertidigt) for at slippe af med de skavanker. Det kan jeg ikke svare på pt :confused:

Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst din log i går, har jeg tænkt på dine hænder der sover.

Jeg kender det godt.

Hvis man sover med hænderne med hænderne op over hovedet

og ikke ned langs sideb, kan det være årsagen, har jeg fået at vide.

Kan det ikke også være fordi dine arme og skuldre er vokset, for hurtigt

og for meget, så der er mindre plads til nerver og blodtilførsel ?

Og så løser det forhåbentlig sig selv.

Og selvfølgelig skal du ikke droppe din træning, men en forandring

kan vel være en god ting.

God bedring og træning :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man sover med hænderne med hænderne op over hovedet

og ikke ned langs sideb, kan det være årsagen, har jeg fået at vide.

Hehe, det kan det vel godt, jeg har ikke lige tjekket hvordan jeg ligger når jeg sover. Jeg falder i søvn hver gang jeg prøver at ligge mærke til det :lol:

Det forklarer dog ikke hvorfor de også begynder på det når jeg f.eks. cykler.

Kan det ikke også være fordi dine arme og skuldre er vokset, for hurtigt

og for meget, så der er mindre plads til nerver og blodtilførsel ?

mon dog ;)

Og selvfølgelig skal du ikke droppe din træning, men en forandring

kan vel være en god ting.

Hvis jeg får at vide at det er den eneste måde at slippe af med problemerne på, så kan det da godt være :(

Forandring er vel i mange sammenhænge en god ting, men hvis det handler om at man må droppe en af ting der gør én aller gladest i hverdagen, så har jeg svært ved at se det positive :cry:

Link to comment
Share on other sites

Max... i know what you mean!! det er ikke nemt, men det kan jo altså være nødvendigt for at "hele" sine skader og dårligdomme!!!!!

Ønsker dig god bedring -

Mange hilsner

en i samme båd <_<

Link to comment
Share on other sites

Forandring er vel i mange sammenhænge en god ting, men hvis det handler om at man må droppe en af ting der gør én aller gladest i hverdagen, så har jeg svært ved at se det positive  :cry:

:o Så galt går det da forhåbentlig ikke! :( Håber, fyssen kan komme med en mere positiv melding vedr. dine skader. :doctor:

Link to comment
Share on other sites

Og selvfølgelig skal du ikke droppe din træning, men en forandring

kan vel være en god ting.

Hvis jeg får at vide at det er den eneste måde at slippe af med problemerne på, så kan det da godt være :(

Forandring er vel i mange sammenhænge en god ting, men hvis det handler om at man må droppe en af ting der gør én aller gladest i hverdagen, så har jeg svært ved at se det positive :cry:

Men man bliver jo noedt til at tage sine fysiske begraensninger alvorligt, MaxP. ;)

Ved godt det ikke er helt nemt, - specielt ikke for maend. Det er dog lykkedes mig endelig at faa fordboldnoerden derhjemme med det slidte knae til at spise glucosamin. Han bryder sig ikke om at spise piller, - paa den anden side vil han gerne kunne spille fodbold nogle aar endnu.

Og du vil vel paa laengere sigt gerne blive ved med at traene? Det handler saa maaske om at tilpasse din traening saa det rigtigt sjove maaske ikke sker saa tit som nu, men stadig er muligt?

Man kan jo ikke altid det hele! :) Men derfor kan det jo godt gaa alligevel.

Held og lykke hos fyssen.

:upwave: meadow

Link to comment
Share on other sites

De første 3-4 måneder da jeg startede med at spinne meget, fik jeg lidt af de samme symptomer - men kun i de yderste 3 fingre på hver hånd. Samtidig fik jeg i tide og (specielt) utide kramper i underarms-musklen, totalt ukontrollabelt.

Men efter ca. 5 måneder fortog det sig igen, så måske det blot er et spørgsmål om tilvænning? JEg har ihvertfald ikke problemer med det længere - og det var et stort problem i starten....

Link to comment
Share on other sites

Me 2 hoos ;) :unsure:

meadow -> i know i know ;) Det er bare rent ud sagt pisse svært at acceptere, at selv med alt det jeg synes jeg gør for at træne fornuftigt, at det måske ikke engang er nok. Jeg er jo i min bedste alder - sådan rent fysisk :)

Men det er klart, at kan fyssen komme med nogle konstruktive forslag er jeg da åben for det. Det virker bare ikke helt så overbevisende når min læge, som i øvrigt er en flink fyr, fortæller han selv træner og at jeg træner for tungt og for meget. Mindre vægt og flere reps, siger hr pindarm :tongue:

Where's the fun in that???

Men det skal nok gå det hele - lige nu sidder jeg og stirre på en dejlig stor bøtte is der venter på at blive spist :devil: (den skal bare lige tø lidt først)

MAM MAM

Link to comment
Share on other sites

lige nu sidder jeg og stirre på en dejlig stor bøtte is

Troede kun, du havde købt 750 ml?!? :unsure:

nope, 1500 - men delte den i to :)

Aaahh!! Okay - jamen så var det jo en stor bøtte. :) Men da ikke meget is. :cry::tongue:

Link to comment
Share on other sites

meadow -> i know i know  ;) Det er bare rent ud sagt pisse svært at acceptere, at selv med alt det jeg synes jeg gør for at træne fornuftigt, at det måske ikke engang er nok. Jeg er jo i min bedste alder - sådan rent fysisk  :)

Men det er klart, at kan fyssen komme med nogle konstruktive forslag er jeg da åben for det. Det virker bare ikke helt så overbevisende når min læge, som i øvrigt er en flink fyr, fortæller han selv træner og at jeg træner for tungt og for meget. Mindre vægt og flere reps, siger hr pindarm  :tongue:

Where's the fun in that???

Selvfølgelig er du i din bedste alder, - du er en meget ung mand, det ved jeg godt. :) Men desto vigtigere er det vel at få nogle kvalificerede råd af din fys, så du kan træne mange mange mange mange mange år endnu.

Men kan godt se det må være noget af en kamel at sluge at skulle høre på ham der hr. pindarm. :lol:

Det er godt du tager dine småskavanker alvorligt, - selvom det ikke er nemt. ;)

Håber du nød din is - må klart prøve den med mango :4mewantfood: næste gang jeg er i DK.

Link to comment
Share on other sites

lige nu sidder jeg og stirre på en dejlig stor bøtte is

Troede kun, du havde købt 750 ml?!? :unsure:

nope, 1500 - men delte den i to :)

Aaahh!! Okay - jamen så var det jo en stor bøtte. :) Men da ikke meget is. :cry::tongue:

pas nu på - jeg hører rygter om at du kun skal have 1000 på søndag :tongue:

Det er godt du tager dine småskavanker alvorligt, - selvom det ikke er nemt.

lige præcis - jeg vil hellere tage dem lidt seriøst nu selvom det bare er småting, end at vente til de bliver virkelige problemer ;)

mango rulez :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share