MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

tulle -> du behøver skam ikke undskylde :smile: Jeg kan jo bare aktivere fedtklumpen på øverste etage :laugh:

Morgenmotion

Det ville være ret skidt ikke at komme afsted idag, da jeg igår lovede at komme ordentligt ud af starthullerne mindst 5 gange om ugen.

Men selvfølgelig gjorde jeg det :cooldance: og jeg tror faktisk jeg var vågen inden vækkeuret ringede, hvilket det kun fik lov at gøre en gang :bigsmile:

4km på 35 minutter

Dvs næsten 7km/t så det kan vel godt karakteriseres som PW

Da jeg var hjemme igen lavede jeg også:

2 x 20 armstrækkere

og

2 x 20 liggende armløft (en af fys-øvelserne)

Udstrækning

haser

hoftebøjere

baller

indadføre

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Morgenpowerwalk :4jumpy:

Det her var den RIGTIGE test - det var mørkt og koldt og jeg var faldet i søvn med linser på og vågnede 4:30 liggende meget mærkeligt med nakken. Man skal IKKE have en pude bag hovedet!

Men jeg kom afsted :w00t:

30 minutters udmærket PW.

Nu laver jeg lige lidt stræk også.

Ha' en god dag, alle sammen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 17-01-2005

Jeg fik da trænet igår gjorde jeg - kom bare så sent hjem at jeg ikke fik skrevet det ind.

Så den kommer her.

Sumo

1 x 5 @ 50kg

1 x 3 @ 70kg

2 x 3 @ 90kg

Det blev desværre ikke til så mange sæt, da jeg havde lidt travlt. Den begynder at køre nogenlunde.

Front squat

et par sæt @ 30kg

2 x 5 @ 60kg

NASTY :devil: på den fede måde.

Bænkpres

1 x 3 @ 70kg

2 x 5 @ 100kg

1 x 10 @ 80kg

Det er måske sidste gang i et stykke tid jeg kører bænkpres, fordi jeg får mit nye program fra fyssen i morgen, så jeg måtte lige give hvad jeg havde, hvilket så desværre ikke var så meget igen :laugh:

Men den mærkes godt idag :smile:

Pulldown underhånds

1 x 10 @ 70kg

1 x 10 @ 80kg (tangering af PR)

Udmærket :devil:

Den må kunne nakkes indenfor en overskudelig fremtid.

Supported rows

1 x 10 @ 30kg

1 x 10 @ 40kg

Rimelig let vægt, men den blev også kørt 100% strict med pause i bunden, så den var skam hård nok.

Db incline flyes

2 x 8 @ 21,5kg

Skulle lige presse patten - og den ku' li' det, ku' den :bigsmile:

Db incline reverse flyes (rear delt)

2 x 8 @ 10kg

Ikke så tosset øvelse for bagside skulder, men der findes bedre :wink:

Balancebræt på 1 ben - med ben-"sving"

1 x med hvert ben

Det er sgu' svært, men god udfordring for maven og balancen i øvrigt.

Bensving er måske lidt overdrevet, så det er et meget langsomt og kontrolleret "sving" frem og tilbage.

Jeg ved rent faktisk ikke om det er den bedste måde at lave det på, men jeg forestiller mig det er bedre end egentlige sving. :smile:

Fin træning, selv den blev lidt kortere end jeg havde ønsket.

:banana: :banana: :banana:

Morgenmotionen idag måtte desværre droppes, da jeg virkelig bare var en død sild i morges, men i morgen er jeg på banen igen - bare det ikke regner, for jeg har ikke fået købt mig et regntæt sæt løbetøj endnu. Forslag til hvad den slags bør koste og eventuelt konkrete anbefalinger modtages. :smile:

Her i eftermiddags havde vi i idrætten ved DTU første "rigtige" møde omkring opgradering af træningsfaciliteterne. :w00t:

Meget af det vi gerne vil afhænger helt af om vi får mulighed for at udvide vores nuværende område - ikke nogen let opgave, men det skulle være muligt, så vi krydser fingre.

Link to comment
Share on other sites

Morgenpowerwalk

Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle tage afsted, fordi min hals har været lidt irriteret, men jeg fik pakket mig selv godt ind og så afsted.

Tog den lille rute på godt 3km.

Det var en ok tur bortset fra et par småting. :wink: Nogle steder var der pæænt glat og selvom jeg ikke gik super hurtigt blev mine skinneben alligevel en smule ømme. Jeg bliver nødt til at høre hvad fyssen mener om det senere idag.

Tanker:

En af de ting jeg mangler i min træning er en makker, der har lige så høje eller højere standarder end mig mht målet med træningen. Jeg har en god ven som makker pt, men jeg fornemmer stadig at han træner mere fordi han er i knap så god form, og ikke fordi han kan lide det.

Ikke at det er en dårlig grund, at man er blevet så træt af éns nuværende situation at man har valgt at gøre noget ved det, for det er jo ofte sådan man kommer igang med noget, og forhåbentlig er lysten og glæden også noget der kommer efterhånden.

Link to comment
Share on other sites

8. gang ved fyssen

I dag fik jeg så mit spritnye fys-program, som jeg skal hygge mig med de næste 6-8 uger.

Det bliver delt på to forskellige dage som jeg vil fordele på 3 ugentlige træningsdage, dvs en uge ser sådan ud:

mandag - dag 1

tirsdag - hvile

onsdag - dag 2

torsdag - hvile

fredag - dag 1

lørdag - hvile

søndag - hvile

Og næste uge vil der så være to "dag 2" og en "dag 1".

Jeg har glemt opdelingen på dagene og får først programmet på skrift når det er skrevet ind med tempo-angivelser, sæt, reps og hele pivtøjet, så her kommer øvelser i en helt tilfældig rækkefølge:

  • sumo dødløft
  • front squat
  • chinups (overhånds)
  • et bens balancebræt med bensving - mavestabilitet
  • bækkenløft med fødderne på balancebræt - ond for haserne
    stående cable-crunch
  • armstrækkere med vægtskive på ryggen - også god for mavsen
  • Liggende benløft med TVA aktivering - mere mave
  • "Krydsløft" på alle fire - hvor skiftevis højre arm og venstre ben (og modsat) løftes og holdes vandret i 10 sekunder - evil mavetræning :devil:
  • Push lunges
  • Squat rows
  • vandret ryg-extension bare statisk - dvs hæng vandret i 1-3 minutter
  • Et bens balance på sammenrullet måtte - hvor hovedet skal køre fra side til side, så jeg ikke kan fokusere på ét punkt.

Meget af det lyder jo meget mærkeligt, og det er det bestemt også :laugh: - men jeg kan love det også er hårdt.

Og inden hver træning skulle jeg strække ud - også inden opvarmningen. Jeg studsede lidt ved at hun sagde før og ikke efter, men ideen skulle være at jeg på den måde udføre øvelserne mere teknisk korrekt. Formålet med strækøvelserne er ikke så meget at øge smidigheden og den lille hæmning udstræk siges at have på maksimal kraftudvikling er næppe relevant i denne sammenhæng.

I øvrigt vil jeg også strække ud dagligt enten efter morgen-gåturen eller efter træning for at blive mere smidig i de muskelgrupper hvis stivhed begrænser mig. Usmidige hoftebøjere overdriver f.eks. mit svaj i bænkpres.

Jeg skal strække følgende (som minimum synes jeg selv):

Haser

Hoftebøjere

Indadføre

Bryst

Så spurgte jeg hende også om hun havde nogen gode forslag til hvorfor jeg hele tiden får ondt i skinnebenene når jeg laver powerwalk.

Og det havde hun :smile: - nemlig at det meget vel kunne være fordi jeg flekser fodleddet for meget og dermed spænder i tibialis anterior, så det skal jeg arbejde lidt med at undgå. Og i den sammenhæng forslog hun så at jeg måske kun tog hver anden dag som powerwalk og dagene ind i mellem bare alm. gang.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Træning 20-01-2005

Måske sidste gang træning inden jeg starter på fys-programmet. Jeg skriver måske, fordi jeg burde få programmet med posten i morgen, men man kan jo aldrig vide :wink:

Uanset hvad så dagens program således ud:

Sumo dødløft (S1)

2 x 10 @ 70kg

FØJ det er ondt :devil:

Chinups (S1)

2 x 5 @ mig

Det er da lidt hårdt, hvis det skal foregå MEGET kontrolleret.

Db rows (S2)

1 x 10 @ 31,5kg

2 x 10 @ 41,5kg

Der går nok længe inden vi ses igen :4goodbye:

Weighted pushups (S2)

3 x 12 @ +10kg

En lille smule bøvlet at få skiven derom selv, men det gik bedre de to sidste sæt. Sved og sort gummi er dog en dårlig blanding, så jeg blev godt snavset af det :wink:

Stående Cable Crunch (S3)

1 x 10 @ 20kg

1 x 10 @ 25kg

En af fys-øvelserne, og kablet skulle trækkes nedefra. Derfor er det ikke voldsomt behageligt med et reb der kun er 50 cm, for man får den der plastik dims boret lige ind i ryggen. Jeg skal have købt noget længere tov.

Kragelaterals (S3)

2 x 10 @ 10kg

superstrict :devil:

Hammercurl

1 x 5 @ 21,5kg

1 x 5 @ 24kg :devil:

1 x 10 @ 16,5kg dropsæt (lavet som alm. db curls)

så var køllerne pumpet

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Morgenpowerwalk

45 minutter - en fin tur, selvom jeg var tæt på at skvatte et par gange. Jeg fik også lige to mini-haglbyger (MEGET små hagl) på turen, men det var nu bare dejligt :bigsmile:

Eneste lille problem er at jeg simpelthen ikke kan få mig selv ud af sengen (og ud på vejen), når det er mørkt. Heldigvis løser det problem jo sig selv efterhånden :wink:

Men det er stadig et indstillingsproblem som viser jeg ikke har 100% kontrol endnu.

Jeg nåede kun ud 4 gange sidste uge, hvor jeg havde planlagt mindst 5. Det irriterer mig at jeg ikke kunne tage mig sammen til det, men det er nu bag mig, intet kan ændre ved det, og jeg må bare gøre det bedre denne uge.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Morgentur

På trods af et alt for stort indtag af alkoholiske væske i tidsrummet 1600 til sent, så kom jeg ud og gå idag. Jeg er stadig stiv, men meget stolt :laugh:

Det blev en rask gåtur på den lille rute (godt 3km) og ca 30 minutter i alt.

Jeg har fået mit program fra fyssen, som jeg formentlig kører en gang i aften eller i morgen. Det ser sådan her ud:

Dag 1:

Udspænding:

Bryst

Haser

Indadfører

Hoftebøjere

Øvelser:

Sumo 2-4 sæt x 10-15 reps UBEHAGELIGT!

Push lunge 2-4 sæt x 10-15 reps

Chinups 3-4 sæt x 6-8 reps

Stående mave i nedre kabel 2-4 sæt x 10-15 reps

Diagonalløft på alle fire 3x10 med 10 sek hold

Balancebræt (eller sammenrullet måtte) på 1 ben og drej hovedet 3 x 2 minutter

Dag 2:

Udspænding:

samme som dag 1

Øvelser:

Front squat 2-4 sæt x 10-15 reps

Pull squat 2-4 sæt x 10-15 reps

Pushups med vægt 3-4 sæt x 8-12 reps

Bækkenløft m. fødder på balancebræt 2-4 sæt x 10-15 reps

Balancebræt på 1 ben med bensving 3 x 2 min

Liggende nedre mave 2-4 sæt x 8-10 reps

Statisk ryg-"extension" 1 x 1-3 minutter

Link to comment
Share on other sites

Formiddagstur

Man kan altid liiige sove en time mere - heldigvis betød det ikke det store for tidsplanen for idag :blush:

Det blev en tur på 40 minutter i den friskeste friskeste luft. Lidt køligt i starten da jeg ikke havde taget vanter og pandebånd på, men når jeg først er gået varm behøver jeg det heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Morgenpowerwalk

Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle tage afsted, fordi min hals har været lidt irriteret, men jeg fik pakket mig selv godt ind og så afsted.

Tog den lille rute på godt 3km.

Det var en ok tur bortset fra et par småting.  :wink: Nogle steder var der pæænt glat og selvom jeg ikke gik super hurtigt blev mine skinneben alligevel en smule ømme. Jeg bliver nødt til at høre hvad fyssen mener om det senere idag.

Tanker:

En af de ting jeg mangler i min træning er en makker, der har lige så høje eller højere standarder end mig mht målet med træningen. Jeg har en god ven som makker pt, men jeg fornemmer stadig at han træner mere fordi han er i knap så god form, og ikke fordi han kan lide det.

Ikke at det er en dårlig grund, at man er blevet så træt af éns nuværende situation at man har valgt at gøre noget ved det, for det er jo ofte sådan man kommer igang med noget, og forhåbentlig er lysten og glæden også noget der kommer efterhånden.

<{POST_SNAPBACK}>

dine tanker om en makker er headon.... Hvor bor du egentlig henne? Hvis du bor inde i byen skal du være velkommen til at kigge ud i Thor. Jeff og undertegnede ligger vel nogenlunde styrkemæssigt som dig og målet er bare at blive stor og leeee'.

Link to comment
Share on other sites

Lige nu ville være et godt tidspunkt at lave denne log til en blog - og den er lige her

Det er ikke uden betænkning jeg skifter, men som loggen er nu er det utrolig begrænset hvad jeg selv kan bruge den til. Samtidig skal jeg da gerne indrømme at det har betydet rigtig meget for mig at folk forhåbentlig læser min log og følger nogenlunde med. Og jeg tror da også det er lykkedes mig at inspirere en enkelt eller to til at lave nye ting i træningscentret.

Det ændre sig forhåbentlig ikke fordi jeg fortsætter i bloggen.

Så vi ses. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share