Sign in to follow this  
JCVD

FB-styrketræningsprogram med DB's

Recommended Posts

Halløj

Jeg blev i en tidligere tråd henvendt til et såkaldt "full-body program".

Det siger jo sig selv - man træner hele kroppen. Hvis kroppen så tilmed

skal have hvile, giver det jo sig selv, at man træner tre gange ugentligt.

Jeg har brugt MOL's egen guideline mht. øvelser, og jeg har valgt disse:

Full-body program m. dumbbells

BEN

- Squats

- Step-ups

TRICEPS

- Overhead extensions

- Kick-back extension

BICEPS

- Incline curls - skiftevis højre og venstre

- Hammer incline curls - skiftevis højre og venstre

RYG

- One-arm Rows

- Bend-over Rowing

SKULDRE

- Overhead Shoulder Press

- Front Raises

BRYST

- Chest Press

- Flyers

3 sæt af hver øvelse med 12 reps

Det jeg ikke umiddelbart forstår er, om man skal udføre de ovennævnte øvelser tre gange ugentligt,

eller udføre forskellige øvelser mandag, igen nye onsdag, og til sidst nye fredag?

Eller kan man godt udføre alle disse øvelser tre gange om ugen med en restitutionsdag?

Mvh.

JCVD

Edited by JCVD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halløj

Jeg blev i en tidligere tråd henvendt til et såkaldt "full-body program".

Det siger jo sig selv - man træner hele kroppen. Hvis kroppen så tilmed

skal have hvile, giver det jo sig selv, at man træner tre gange ugentligt.

Jeg har brugt MOL's egen guideline mht. øvelser, og jeg har valgt disse:

Full-body program m. dumbbells

BEN

- Squats

- Step-ups

TRICEPS

- Overhead extensions

- Kick-back extension

BICEPS

- Incline curls - skiftevis højre og venstre

- Hammer incline curls - skiftevis højre og venstre

RYG

- One-arm Rows

- Bend-over Rowing

SKULDRE

- Overhead Shoulder Press

- Front Raises

BRYST

- Chest Press

- Flyers

3 sæt af hver øvelse med 12 reps

Det jeg ikke umiddelbart forstår er, om man skal udføre de ovennævnte øvelser tre gange ugentligt,

eller udføre forskellige øvelser mandag, igen nye onsdag, og til sidst nye fredag?

Eller kan man godt udføre alle disse øvelser tre gange om ugen med en restitutionsdag?

Mvh.

JCVD

Du kan sagtens lave de øvelser du har listet op her 3 gange om ugen, du skal dog tænke på at et full-body program ikke indeholder særlig mange isolationøvelser. Reelt set kan du nøjes med 6 øvelser: Bænkpres, pull-ups/træk til bryst, squat, military press/dips, bent over rows, dødløft/oh squat/front squat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halløj

Jeg blev i en tidligere tråd henvendt til et såkaldt "full-body program".

Det siger jo sig selv - man træner hele kroppen. Hvis kroppen så tilmed

skal have hvile, giver det jo sig selv, at man træner tre gange ugentligt.

Jeg har brugt MOL's egen guideline mht. øvelser, og jeg har valgt disse:

Full-body program m. dumbbells

BEN

- Squats

- Step-ups

TRICEPS

- Overhead extensions

- Kick-back extension

BICEPS

- Incline curls - skiftevis højre og venstre

- Hammer incline curls - skiftevis højre og venstre

RYG

- One-arm Rows

- Bend-over Rowing

SKULDRE

- Overhead Shoulder Press

- Front Raises

BRYST

- Chest Press

- Flyers

3 sæt af hver øvelse med 12 reps

Det jeg ikke umiddelbart forstår er, om man skal udføre de ovennævnte øvelser tre gange ugentligt,

eller udføre forskellige øvelser mandag, igen nye onsdag, og til sidst nye fredag?

Eller kan man godt udføre alle disse øvelser tre gange om ugen med en restitutionsdag?

Mvh.

JCVD

Du burde nok udskifte front raises med lateral raises i stedet (løfte armene ud til siden i stedet for foran dig). Og som tidligere nævnt flere "store" øvelser i stedet for en masse isolationsøvelser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvad kendetegner de "store" øvelser?

Hvordan er de anderledes fra de såkaldte isolationsøvelser?

Mvh.

JCVD

De store øvelser går over flere led, bruger flere muskler og du kan dermed løfte tungere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this