Øget proteinindtag og dårlig ånde


mightymouse
 Share

Recommended Posts

Hej,

jeg har i forbindelse med genoptagelse af styrketræning øget mit proteinindtag noget. Det betyder, at jeg indtager ca. 200 g protein om dagen, hvoraf ca. de 75 gram er proteinpulver.

Min kæreste klager nu over, at jeg har dårlig ånde, hvilket jeg naturligvis ikke bryder mig om.

Nogen der har oplevet noget lignende og i givet fald?: Hvad gjorde I ved det ?

På forhånd tak

MM

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg oplever, at hvis jeg spiser hvidløg sammen med proteinpulver, så får jeg dårlig ånde. Så der er sikkert noget om snakken...

Ej, jeg tror ikke det har noget med proteinindtaget at gøre. Måske spiser du mere mad generelt, så der ophober sig flere bakterie, eller lign. Men jeg tror næppe det har noget med protein at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Hej VenaN,

Først og fremmest: Tak for dit svar - god humor...

Det er bare underligt, at jeg kun oplever det, når jeg øger proteinindtaget.

Til info: Jeg vejer 80 kg, så mit indtag svarer til ca. 2,5 gram pr. kg kropsvægt. Er det for meget ???

MM

Der er lige så mange meninger om proteinindtag, som der findes forskellige sprog. Jeg plejer dog altid at råde til omkring 2g pr. kropsvægt, som er det mest "normale" råd, hvis man kan sige det.

Men det er dog ikke farigt at spise mere, det overskydende protein vil blot blive omdannet til fedt. Jeg tror bestemt ikke der er en sammenkobling mellem mere protein og dårlig ånde. Medmindre det er makrel du får dit protein fra :wink:

Min "joke" hentyder blot til, at mange har det med at konkludere ting, uden lige at tænke over det først. Der er meget muligt en anden logisk forklaring, som man ikke lige umiddelbart tænker over.

Link to comment
Share on other sites

Hej VenaN,

Først og fremmest: Tak for dit svar - god humor...

Det er bare underligt, at jeg kun oplever det, når jeg øger proteinindtaget.

Til info: Jeg vejer 80 kg, så mit indtag svarer til ca. 2,5 gram pr. kg kropsvægt. Er det for meget ???

MM

2,5g pr kg. pr dag kører jeg også med, og vi vejer ca. det samme. Så er jeg på den sikre side, og kunne godt holde til at 'gaine' lidt, da jeg er pænt høj ;). Bare sørg for at få det fordelt over flere måltider, så du ikke lige smider 100gr protein indenbords 2 gange om dagen... det kan kroppen vidst ikke administrerer, også bliver man bare tyk :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share