lidt hjælp til en kostplan :)


Atriz
 Share

Recommended Posts

hey, kunne godt tænke mig der en som kunne hjælpe lidt, vil til at styrketræne, men mangler lige noget hjælp til en kostplan.

jeg er 19år 172 høj og vejer 58kg, jeg går til karate 4 gange om ugen, mandag tirsdag onsdag torsdag, og jeg har tænk mig at ligge 3 dage ind til styrketræning, tirsdag torsdag og søndag, og så skal jeg løbe intervald tirsdag og torsdag inden jeg tar til karate, og det lyder sådan her 12gange med 45 spurt og 1 min pause.lad mig sige om mandagen og onsdagen laver jeg ikke så meget da jeg er træner på det hold.

Men det jeg har tænk mig er at få nogle støre muskler, så jeg bliver mere markered håber der nogle der kan hjælpe da jeg ikke er så god til det med kostplan. :)

Link to comment
Share on other sites

Linkene er sikkert(har ikke selv set dem, har en smule travlt :bigsmile: ) rigtig god læsning. Du skal sætte dig selv lidt ind i hvad "kost" handler om.

nogle hurtige genrelle points:

Find dit energi forbrug(det antal kolorier der kræves for at opretholde din nuværende vægt) - du finder en let udregner på forsiden. Ligger dit kalorie indtag under dit daglige engergi forbrug taber du dig. ligger det over tager du på - gainer muskler.

Prioter protien, fedt førs(sund fedt: fed fisk(laks, nødder, avocadoer osv.) og derefter kulhydrater for resten. husk at få nok af det sunde fedt min. 20 gram om dagen. Og et sted mellem 0.8-1.7 g. protien pr kg/kropsvægt.

Jeg kan varmt anbefale madlog.dk(koster lidt penge) til at holde styr på kalorie forbruget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share