carb cycling


tenace
 Share

Recommended Posts

Hvis man nu skulle anvende "carb-cycling" for at smide de sidste 4% fedt.. dvs gå fra 13,9 -10% fedt ca... Ville carb-cycling så ikke være vejen frem.

Jeg tror mit ligevægtsindtag ligger omkring de 3000kcal ... ( set over ca. 2 måneder med kostlogging).

Hvordan ville jeg så skulle anvende en carb-cycling, hvis jeg ikke var interesseret i at spise forskellige fødevarer.. men bare justere mængden af de fødevarer jeg i forvejen bruger. Kunne det f.eks. være:

low carb ( ratio: Protein 41%, kulhydrat 20,5%, fedt 38,5% ) større deficit i kcal f.eks. 2125 kcal ( ca. 15% mindre )

high carb ( ratio: Protein 40%, kulhydrat 40%, fedt 20% ) svagt deficit i kcal f.eks. 2500 kcal

mandag high (mindre kcal underskud) 2500kcal (styrketræning hård)

tirsdag low (mindre kcal underskud - 15%) 2125kcal

onsdag low (mindre kcal underskud - 15%) 2125kcal (styrketræning let)

torsdag low (mindre kcal underskud - 15%) 2125kcal

fredag high (mindre kcal underskud ) 2500kcal (styrketræning medium ... bill starr)

lørdag low (mindre kcal underskud - 15%) 2125kcal

søndag low (mindre kcal underskud - 15%) 2125kcal

(jeg spiser alle mine styrketræningskcal oven i kosten, for ikke at blive for flad hele tiden)

Nogle forslag eller indvendinger ? er det i overkanten at gå helt ned på de 2125kcal på low dage ?

Edited by tenace
Link to comment
Share on other sites

Du bør også have medium dage. Hvad har du læst om emnet?

Jeg har læst lidt forskellige steder på nettet .. men ikke så meget god . ville nok være godt med en bog.

Synes de fleste tilgange på bodybuilding sider virker ret besværlige ... desuden er jeg ikke sikker på jeg gider leve af grøntsager og kød kun i hele dage ...

måske skulle jeg bare cycle min kcal lidt i stedet ... f.eks. få flere kcal 3 gange om ugen .. ( stadig underskud ) .. og så bare 15% mindre på ikke træningsdage og ikke arbejdsdage.

Link to comment
Share on other sites

synes ikke artiklen går særlig meget i dybden .. synes jeg mangler lidt info om antal kcal ... hvis jeg regner ud fra det eksempel der er i skemaet ligger jeg ret lavt med kcal .. lavere end jeg burde ... måske skal jeg bare regne det om til procent og overføre ... han siger dog ikke så meget om moderate dage .. osv ..

Link to comment
Share on other sites

Carb cycling, er vel inspireret af Phase Shift Diet opfundet af Mauro Di Pasquale. Uden at komme for meget ind på detaljer tror jeg at jeg kan fastslå at han mener at ens kropssammensætning forbedres af 5-6 low-carb dage efterfulgt af 1-2 high carb dage. Tror ikke det er muligt at give dig præcise retningslinier for energiindtag, da vi alle er forskellige, og dit ligevægtsindtag påvirkes også af energisammensætningen og mængden vil jeg mene.

Personligt synes jeg at dit proteinindtag på ca 40E% er unødvendigt meget og ernæringsbøger påpeger også at proteinindtag på over 20-25E% nedsætter proteinopbygningen.

Mvh Andreas

PS undskylder på forhånd hvis jeg har misset trådens pointe :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

kcal ligger højere end du tror. Fx tæller du KUN carbs i havregryn og ikke fedtet og proteinerne.

Hvad vejer du pg hvad er din target weight?

jeg vejer pt 80,6 kg ca ... (morgenvægt) .. vil gerne ned på 76 kg ( kommer lige fra 85kg ).

mit ligevægts indtag kcal mæssigt er ca. 3000kcal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan smide nogle grafer over det jeg kører i morgen, ved ikke hvordan jeg laver screenshots på en mac der er installeret windows på og jeg er for doven til at tænde den anden computer.

Du kan måske selv udrede det herfra:

http://www.bodybuilding.dk/kost/?u=10394

Men fangede du at du skal lave en del cardio?

yes der skal gerne køres cardio på lowcarb dage .. da fedtforbrændingen er høj. :)

Link to comment
Share on other sites

ok. tror jeg vil købe mig en bog om det ..... er der nogle specielt gode du kan anbefale .. lyder som om du har prøvet det på egen krop et par gange :)

Der var en ebook til like 5 dollar (den var meget kort) af Shelby Starnes på elitefts.com om emnet, men kan ikke lige finde den længere.

Link to comment
Share on other sites

Der var en ebook til like 5 dollar (den var meget kort) af Shelby Starnes på elitefts.com om emnet, men kan ikke lige finde den længere.

mange tak for hjælpen.

Fandt en .pdf med UD2 i Anders' log. Den beskriver meget godt omkring carb-cycling, fordel ulemper .. grundlag osv .... tror måske jeg vil give mig i kast med sådan en 6-8 uger når jeg engang er færdig med denne kur, og den efterfølgende "milde" bulk. :)

ps. mandag-torsdag aften. lyder ikke særlig rart i den udgave hehe ... tror dog jeg vil flytte så jeg carbloader fredag-lørdag i stedet for torsdag-fredag...Hvis man blivre så træt som han nævner i den .pdf lyle.

Link to comment
Share on other sites

mange tak for hjælpen.

Fandt en .pdf med UD2 i Anders' log. Den beskriver meget godt omkring carb-cycling, fordel ulemper .. grundlag osv .... tror måske jeg vil give mig i kast med sådan en 6-8 uger når jeg engang er færdig med denne kur, og den efterfølgende "milde" bulk. :)

ps. mandag-torsdag aften. lyder ikke særlig rart i den udgave hehe ... tror dog jeg vil flytte så jeg carbloader fredag-lørdag i stedet for torsdag-fredag...Hvis man blivre så træt som han nævner i den .pdf lyle.

Du skal være opmærksom på at min Excell ark er modificeret så det passer ind i min dagligdag, hvilket vil sige kun morgentræninger i hverdagene.

Ellers så skal du da se at komme igang. Jo flere på UD2, desto bedre kan man sammenligne approaches og resultater! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du skal være opmærksom på at min Excell ark er modificeret så det passer ind i min dagligdag, hvilket vil sige kun morgentræninger i hverdagene.

Ellers så skal du da se at komme igang. Jo flere på UD2, desto bedre kan man sammenligne approaches og resultater! :bigsmile:

Jeg har slet ikke set i dit excel-ark ... har ikke lige excel eller excel-reader inde ... jeg har bare læst .pdf'en :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share