Program til en tyndskid? Jeg vil tage på!


Campbell
 Share

Recommended Posts

Hmmm, jeg vidste ikke at maskinerne kun betragtes som supplement til de frie vægte. Må jeg være så uhøflig at spørge hvorfor eller hvad I baserer det på? Hvis det virkelig er så sandt som I skriver, så må jeg åbentbart prøve de frie vægte. Det er bare lidt pinligt at løfte de mindste vægte :P

Læs evt. denne artikel på bodybuilding.dk, se: http://www.bodybuild...ellerkabler.php

Maskiner har afgjort deres berettigelse. I sidste ende er det dit valg. Hvis du har det bedst med at træne i maskiner, så træn i maskiner. Du kan få udmærkede fremskridt ved at træne i maskiner.

Men prøv for din egen skyld alligevel de frie vægte af... og skide være med at du tager de små vægte. Der har alle været på et tidspunkt.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Hmmm, jeg vidste ikke at maskinerne kun betragtes som supplement til de frie vægte. Må jeg være så uhøflig at spørge hvorfor eller hvad I baserer det på? Hvis det virkelig er så sandt som I skriver, så må jeg åbentbart prøve de frie vægte. Det er bare lidt pinligt at løfte de mindste vægte :P

Det bliver meget hurtigt anderledes, især hvis du starter med at lære teknikken og så går igang med det program der er postet tidligere i tråden.

Det her kan være dig om en måned

Link to comment
Share on other sites

Lige et nyt spørgsmål.

Nu hvor jeg spiser og træner som en gal, hvad kan jeg så gøre for at få en sixpack? Skal jeg vente til jeg har taget på i form af muskler, og først derefter fokusere på sixpack'en? Jeg er nu ca. 61-62 kg og 175 cm høj. Mit mål er at nå 70 kg til juni/juli måned.

Grunden til at jeg spørger er jo, at med min kostplan så får jeg selvfølgelig lidt af en ølmave, og ved ikke om det overhovedet er muligt at træne (effektivt) en sixpack med denne kostplan/træningsplan.

Edited by Campbell
Link to comment
Share on other sites

Du vejede 61 kg på side 1 hvor du selv sagde du var en tyndskid.

Du vejer nu 61 kg, så du er sikkert stadig en tyndskid.

Tag nu for fanden 4 måneder på starting strenght, overhold programmet og spis godt og se hvad der sker.

Og derefter kan du fokusere på evt 6pack.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej alle,

jeg har de seneste uger set fremskridt. Mine arme er blandt andet blevet lidt større! Det er fantastisk.

Jeg har bare et problem - både igår og i dag har jeg følt at min mave er mega fyldt. Jeg er simpelthen mega mæt! Jeg tror helt sikkert at jeg skal skære lidt ned, i hvert fald på mine hviledage, som jeg har tre af om ugen. Nedenfor kan I se hvor meget jeg plejer at indtage dagligt, uanset om jeg træner eller ej. Hvilke parametre synes I jeg skal fokusere mest på, i forbindelse med nedskæringen? Og hvor meget "er det tilladt" at skære ned?

Fedt: ca. 120g

Protein: ca. 170g

Kulhydrat: ca. 450g

Energi (Kcal): ca. 4100

Ps. Jeg drikker omkring 2-3 liter mælk om dagen. Måske er det for meget? :D

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil skære, så skær nogle carbs ud. Kan du ikke give den fulde kostplan? Hvor har du tastet din mad ind henne?

Går ud fra at du gik i gang med Startingh strenght?

Tak for svaret. Jeg brugte FatLow samt bagsiden af produkterne til at regne ud hvor meget jeg får indtaget. Jeg har holdt nedenstående kostplan i cirka tre uger, det er bare på det sidste jeg har følt mig over-mæt. Måske har jeg drukket for meget mælk? I dag har jeg drukket et glas mælk og lidt kakao - og intet spist. Jeg kan simpelthen ikke indtage noget uden at blive lidt svimmel (jeg er heller ikke sulten). Jeg håber det går over snart så jeg kan fortsætte min træning! Skal jeg evt. prøve med noget natmad?

Morgen

Havregryn

2 æg

0,8 liter mælk

Klokken 10.00

1 Banan

2 stk rugbrød med ost

0,5 liter kakao

Frokost

1 banan

4 stk rugbrød med ost/kød

Eftermiddag

1 banan

2 stk rugbrød med ost/kød

25 mandler

0,5-1 liter mælk

Aften

1 banan

Fiskeolie

25 mandler

Varm mad (baked beans, kylling, kartoffler, andet proteinrigt)

0,5-1 liter mælk

PS. Jeg træner med maskiner i øjeblikket, 3-4 gange om ugen, en time ad gangen.

Edited by Campbell
Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret. Jeg brugte FatLow samt bagsiden af produkterne til at regne ud hvor meget jeg får indtaget. Jeg har holdt nedenstående kostplan i cirka tre uger, det er bare på det sidste jeg har følt mig over-mæt. Måske har jeg drukket for meget mælk? I dag har jeg drukket et glas mælk og lidt kakao - og intet spist. Jeg kan simpelthen ikke indtage noget uden at blive lidt svimmel (jeg er heller ikke sulten). Jeg håber det går over snart så jeg kan fortsætte min træning! Skal jeg evt. prøve med noget natmad?

Morgen

Havregryn

2 æg

0,8 liter mælk

Klokken 10.00

1 Banan

2 stk rugbrød med ost

0,5 liter kakao

Frokost

1 banan

4 stk rugbrød med ost/kød

Eftermiddag

1 banan

2 stk rugbrød med ost/kød

25 mandler

0,5-1 liter mælk

Aften

1 banan

Fiskeolie

25 mandler

Varm mad (baked beans, kylling, kartoffler, andet proteinrigt)

0,5-1 liter mælk

PS. Jeg træner med maskiner i øjeblikket, 3-4 gange om ugen, en time ad gangen.

Jeg undres over hvorfor jeg spilder min tid.

Men du er en IDIOT. :smile:

Nu bestiller du den her bog:

http://www.aasgaardco.com/tacpr/?page_id=110

Du sætter et hak i "Its a gift" og så skal du ikke betale told. Det er så under 200 kr af dine surt optjente penge, til gengæld går alle de fantastiske kcal du spiser ikke til spilde!

Hvis du starter med at squatte og dødløfte skal du nok blive sulten igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg undres over hvorfor jeg spilder min tid.

Men du er en IDIOT. :smile:

Nu bestiller du den her bog:

http://www.aasgaardco.com/tacpr/?page_id=110

Du sætter et hak i "Its a gift" og så skal du ikke betale told. Det er så under 200 kr af dine surt optjente penge, til gengæld går alle de fantastiske kcal du spiser ikke til spilde!

Hvis du starter med at squatte og dødløfte skal du nok blive sulten igen.

HEHE. Jamen hvis det løser mine problemer, så bør jeg nok købe bogen!

Anyway. Squat og dødsløft, kræver det ikke en rimelig stærk rygrad? Jeg har i forvejen problemer med min ryg - nærmere helt nede ved lænden. Ville kabler være et godt alternativ?

Link to comment
Share on other sites

HEHE. Jamen hvis det løser mine problemer, så bør jeg nok købe bogen!

Anyway. Squat og dødsløft, kræver det ikke en rimelig stærk rygrad? Jeg har i forvejen problemer med min ryg - nærmere helt nede ved lænden. Ville kabler være et godt alternativ?

Gæt hvordan din ryg bliver stærkere?

Ved at squatte og dødløfte.

Jeg er ude af tråden indtil du har læst bogen eller lavet minimum et SS træningspas.

Link to comment
Share on other sites

Hej Campbell

Jeg har haft nogenlunde samme problem med vægtøgningen. Uden at træde nogen over tæerne, for du har sikkert fået en masse gode råd og jeg har ikke gidet læse dem alle igennem, får du her det kostprogram jeg har brugt til at øge min vægt fra 75 til 85 kilo. Det er selvfølgeligt brugt i forbindelse med et seriøst træningsregimen.

Hvis du føler du har opnået indsigt i hvad du vil gøre med din kost ser du selvfølgeligt bare bort fra det.

Morgenmad:

6 hele æg (du bestemmer selv hvordan de tilberedes)

1 skål havregrød

1 banan

1 glas juice

Mellemmåltid 1:

1 sandwich af en art(kylling, laks eller anden kødpålæg), gerne groft brød og med frit valg af grønt i.

Frokost:

3 skiver rugbrød

1 dåse makrel, tun eller torskerogn.

½ liter skummetmælk

grønt efter eget valg

Mellemmåltid 2:

1 skål frugtyoghurt

1 solid håndfuld mandler eller valnødder.

Aftensmad:

kylling, fisk eller magert oksekød.

pasta, ris eller kartofler

grønt efter eget valg.

1 glas juice

Mellemmåltid 3: (lige inden sengetid)

250 gram hytteost med vindruer eller anden frugt.

Hvis du virkeligt vil tage på i muskelmasse duer det ikke at sjusse med det og tung træning er den nemmeste vej mod det mål. Du bør aldrig misse en træning ligesom du ikke bør misse et måltid.

Desuden burde du også anskaffe dig noget gainer og kreatin. Bodylabs fungerer udemærket og er til en fornuftig pris. Jeg har gjort det til rutine at nuppe en shake (1 scoop gainer og 1 scoop kreatin) lige inden træning og en shake (2 scoops gainer og 1 scoop kreatin) lige efter træning.

Og husk for guds skyld at drikke masser af vand og at få din nattesøvn.

Mvh

Vækst1986

Link to comment
Share on other sites

Hej Campbell

Jeg har haft nogenlunde samme problem med vægtøgningen. Uden at træde nogen over tæerne, for du har sikkert fået en masse gode råd og jeg har ikke gidet læse dem alle igennem, får du her det kostprogram jeg har brugt til at øge min vægt fra 75 til 85 kilo. Det er selvfølgeligt brugt i forbindelse med et seriøst træningsregimen.

Hvis du føler du har opnået indsigt i hvad du vil gøre med din kost ser du selvfølgeligt bare bort fra det.

Morgenmad:

6 hele æg (du bestemmer selv hvordan de tilberedes)

1 skål havregrød

1 banan

1 glas juice

Mellemmåltid 1:

1 sandwich af en art(kylling, laks eller anden kødpålæg), gerne groft brød og med frit valg af grønt i.

Frokost:

3 skiver rugbrød

1 dåse makrel, tun eller torskerogn.

½ liter skummetmælk

grønt efter eget valg

Mellemmåltid 2:

1 skål frugtyoghurt

1 solid håndfuld mandler eller valnødder.

Aftensmad:

kylling, fisk eller magert oksekød.

pasta, ris eller kartofler

grønt efter eget valg.

1 glas juice

Mellemmåltid 3: (lige inden sengetid)

250 gram hytteost med vindruer eller anden frugt.

Hvis du virkeligt vil tage på i muskelmasse duer det ikke at sjusse med det og tung træning er den nemmeste vej mod det mål. Du bør aldrig misse en træning ligesom du ikke bør misse et måltid.

Desuden burde du også anskaffe dig noget gainer og kreatin. Bodylabs fungerer udemærket og er til en fornuftig pris. Jeg har gjort det til rutine at nuppe en shake (1 scoop gainer og 1 scoop kreatin) lige inden træning og en shake (2 scoops gainer og 1 scoop kreatin) lige efter træning.

Og husk for guds skyld at drikke masser af vand og at få din nattesøvn.

Mvh

Vækst1986

Super at læse din madplan. Hvordan styrketrænede du? Og hvor mange gange om ugen? Jeg er forresten begyndt at lave squats og deadlifts hver dag udover et andet fokusområde (fx ryggen)...

Link to comment
Share on other sites

Super at læse din madplan. Hvordan styrketrænede du? Og hvor mange gange om ugen? Jeg er forresten begyndt at lave squats og deadlifts hver dag udover et andet fokusområde (fx ryggen)...

FØLG NU PROGRAMMET DU HAR FÅET ANBEFALET HER I TRÅDEN FLERE GANGE.

Link to comment
Share on other sites

Super at læse din madplan. Hvordan styrketrænede du? Og hvor mange gange om ugen? Jeg er forresten begyndt at lave squats og deadlifts hver dag udover et andet fokusområde (fx ryggen)...

Hvis du squatter og dødløfter hver dag er der noget du slet ikke har forstået...

Link to comment
Share on other sites

FØLG NU PROGRAMMET DU HAR FÅET ANBEFALET HER I TRÅDEN FLERE GANGE.

Ja undskyld jeg spørger. Jeg har i de seneste uger taget 5 kg på, så et eller andet har jeg vel gjort rigtigt. Og jeg spørger kun for at få (mere) inspiration. Intet træningsprogram er perfekt går jeg ud fra.

Hvis du squatter og dødløfter hver dag er der noget du slet ikke har forstået...

Min fejl, jeg var for hurtigt ude. Det er ikke hver dag jeg squatter og dødløfter :D

Link to comment
Share on other sites

Ja undskyld jeg spørger. Jeg har i de seneste uger taget 5 kg på, så et eller andet har jeg vel gjort rigtigt. Og jeg spørger kun for at få (mere) inspiration. Intet træningsprogram er perfekt går jeg ud fra.

Min fejl, jeg var for hurtigt ude. Det er ikke hver dag jeg squatter og dødløfter :D

Er helt fint du spørger, men du har fået det samme at vide MANGE gange i denne tråd uden det har båret frugt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share