2010...here we go.


Nat
 Share

Recommended Posts

2010 wohoo...!

Nyt år, mere træning.

Køn: Pige.

Alder: 25.

Højde: 158 cm.

Vægt: 65,8 kg.

Mål: 58 kg.

Er begyndt at føre mere målrettet log med min træning på et site hvor jeg kan uploade mine løbeture fra en gps. Håber det kan være et spark i den rigtige retning for at holde motivationen oppe!

Har lige været 5 dage på ski/snowboard i Østrig, så har startet året meget godt.

Kom hjem søndag aften og var nede at træne en gang styrke. Kører Full body program hver gang.

Så igang igen....go gogo!

Link to comment
Share on other sites

14.01.2010

Kom afsted på en løbetur tirsdag...7,11 km blev det til, med en gennemsnitsfat på lidt over 10 km/t. Det skal kunne gøres bedre, men skal også lige igang. Bliver godt når det bliver lunere i vejret, og solen kommer mere frem :smile: skal nok hjælpe lidt mere på løbelysten!

Onsdag var jeg nede og træne et full body. Ømme stænger efter løb.

Er sært, kæmper med bystøvelsen i øjeblikket. Laver bænkpres, bare med frie vægte. Kan tage 3 x 12 med 17,5 kg i hver hånd. Men jeg kan ik tage 6 gentagelser med 20 kg i hver hånd. Ville gerne kunne køre 3 x 6 med 20 kg. Og senere mere self. Men first things first.

Nogen der ved hvad den bedste fremgangsmåde til det er? At tage flere og flwere gentagelser med de 17,5 og så senere prøve med de 20 kg. Eller bare tage de 20 kg til failure i hvert sæt, og så håbe at jeg får flere og flere gentagelser på?!

Link to comment
Share on other sites

Er sært, kæmper med bystøvelsen i øjeblikket. Laver bænkpres, bare med frie vægte. Kan tage 3 x 12 med 17,5 kg i hver hånd. Men jeg kan ik tage 6 gentagelser med 20 kg i hver hånd. Ville gerne kunne køre 3 x 6 med 20 kg. Og senere mere self. Men first things first.

Nogen der ved hvad den bedste fremgangsmåde til det er? At tage flere og flwere gentagelser med de 17,5 og så senere prøve med de 20 kg. Eller bare tage de 20 kg til failure i hvert sæt, og så håbe at jeg får flere og flere gentagelser på?!

Velkommen (tilbage) :smile:

Jeg er ikke sikker på, hvad den bedste fremgangsmåde er, men jeg ville nok selv tage de reps kunne med 20 kg, uden at gå til failure. Få evt. en til at spotte dig, så han/hun lige kan assistere dig på sidste rep. Gør det et par sæt og tag så et par sæt med de 17.5 kg, så du mener du har passende volumen på øvelsen. Efterhånden vil du kunne tage flere og flere reps med de 20 kg. Det er faktisk en rigtig flot vægt du har fat på allerede :4thumbup:

Har du ikke lyst til at skrive dine øvelser, sæt og reps på hele programmet? :smile:

edit: smiley optimering :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Velkommen (tilbage) :smile:

Jeg er ikke sikker på, hvad den bedste fremgangsmåde er, men jeg ville nok selv tage de reps kunne med 20 kg, uden at gå til failure. Få evt. en til at spotte dig, så han/hun lige kan assistere dig på sidste rep. Gør det et par sæt og tag så et par sæt med de 17.5 kg, så du mener du har passende volumen på øvelsen. Efterhånden vil du kunne tage flere og flere reps med de 20 kg. Det er faktisk en rigtig flot vægt du har fat på allerede :4thumbup:

Har du ikke lyst til at skrive dine øvelser, sæt og reps på hele programmet? :smile:

edit: smiley optimering :smile:

Takker for velkomsten :smile:

Vil prøve din foreslåede fremgangsmåde næste gang jeg skal ned i centret, og se over tid om ikke det skulle give pote.

Jo, vil gerne prøve at skrive mit program ind, efter næste træning.

Det varierer en lille smule fra gang til gang, hvad mine øvelser er, både for forandrings skyld, men også for at variere det for kroppen. Men basis er det de samme muskler der bliver trænet.

By the way, var lige omkring din log og kigge lidt. Du har været her noget tid hva :smile:

Så i nogle af dine tidlige opslag, at du havde billeder fra dit pulsur (grafen tænker jeg på). Købte selv et pulsur den anden dag, er Polar RS100...og sagde i sportsforretningen at det skulle være til løb, og at jeg skulle kunne uploade mine træninger til computeren. Og det kunne det sagtens sagde han, men det ser det ikke ud til....føler mig temmelig snydt. Havde dog ikke råd til at købe et af de "dyre" til flere tusinde kroner. Så ved godt det ikke er det mest fancy af slagsen. Men ærgeligt alligevel.

Edited by Nat
Link to comment
Share on other sites

16.01.2010

*15.01.2010*

Styrke.

Pul-ups

3 x 6 BW (med hjælp fra makker på de sidste) Er sgu stadig for tung i gumpen.

Træk til bryst liggende skråt på maven

3 x 6 á 25 kg.

Bænkpres med vægt i hver hånd (kg angivet er pr. vægt)

3 x 6 á 20 kg (fik hælp på den 6. rep i 3. sæt. Ellers pokkers tæt på at fuldføre.

Brystøvelse i kabel

3 x 8 á 2,5 kg

Biceps curl fri

3 x 8 á 10 kg med hver arm.

Skulderpres med vægt i hver hånd(kg angivet er pr. vægt)

3 x 8 á 12,5 kg.

Dips

3 x 6 BW

Triceps i kabel med reb.

3 x 8 á 22,5 kg.

Lændeøvelse på skrå bænk.

3 x 10 BW + 15 kg vægtskive på bryst.

Div. maveøvelser for øvre, nedre og skrå mave.

(plejer at have en skulder og bicepsøvelse mere, men havde ikke så meget tid, og kører som regel også et par benøvelser, men ville spare lidt kræfter til en løbetur dagen efter).

*16.01.2010*

Løb 8,4 km.

Har fået byttet mit pulsur til et der kan uploade til nettet, og venter på et Flowlink til det skal komme hjm. Glæder mig til at komme igang med det :smile:

Og har her til aften meldt mig ind på en hjemmeside hvor jeg kan indtaste mit madindtag og følge med i kcal-indtag. Er spændt på om det kan hjælpe at blive lidt mere bevidst om det; sådan set i tal.

Kender andre der bruger den, som er godt tilfredse med deres resultater.

Link to comment
Share on other sites

18.01.2010

*17.01.2010*

Styrketræning, som d. 15. januar, med få ændringer.

Kørte også benm denne gang.

Benpres

3 x 10 á hhv. 100 kg, 110 kg og 120 kg.

Maskine til overlår

3 x 8 á 25 kg.

Håber på en svømmetur i aften.

Link to comment
Share on other sites

*18.01.2010*

Fik taget mig sammen til en svømmertur, selvom det ikke hjælpr på motivationen at falde i søvn en lille times tid i toget. Det blev til 1250 m...fik ret ondt i hænderne til sidst...de er ike vandt til at svømme og flytte så mget vand :smile:

Er forresten på min første dag med at veje mad og tælle kalorier. Håber jeg ikke kører sur i det, og håber at det er det værd!!!

Link to comment
Share on other sites

20.01.2010

*19.01.2010*

En omgang styre blev det til, men en sølle en af slagsen...ikke værd at snakke mere om :unhappy:

*20.01.2010*

Tog en spinningtime idag, er længe siden jeg har spinnet...

Havde pulsuret på og toppede dag på 198 bpm. Gennemsnittet var på 158, men det er ford den også talte mens vi varmede op og ned. Under selve træningen lå den ca på 180 +/-

Tror jeg skal til at spinne noget mere, det virker som rigtig god cardio...svedte som en gal og er helt ødelagt i benene... :smile: så alt er vel som dt skal være hehe.

Link to comment
Share on other sites

26.01.2010

Har holdt et par fridage, men var oppe og lave en gang styrke igår. Har kørt på mit kalorietællingsprojekt i en uge nu, og i lørdags havde sagde vægten 63,9 kg, altså minu 1,9 kg. Spiser lige nu 1500 kcal på en dag. Indtil videre ser det ud til at virke.

Lyder det realistisk, eller har jeg bare været heldig?

Motionerer typisk 5-6 dage om uge, løb og styrke primært.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share