Cykeltest (lactat, iltoptagelse etc)


Sidelmann
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

I forbindelse med forberedelsen til cykelsæsonen 2010, kunne jeg godt tænke mig at blive testet mht. lactat, iltoptagelse, hæmatokritværdi osv og ud fra det få lagt et træningsprogram.

Ved at der er Testcenteret, men findes der andre, som I kan anbefale? Og kan man evt. købe sig til test hos TeamDanmark og få lagt program?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

I forbindelse med forberedelsen til cykelsæsonen 2010, kunne jeg godt tænke mig at blive testet mht. lactat, iltoptagelse, hæmatokritværdi osv og ud fra det få lagt et træningsprogram.

Ved at der er Testcenteret, men findes der andre, som I kan anbefale? Og kan man evt. købe sig til test hos TeamDanmark og få lagt program?

http://www.danishsportsacademy.dk/home.asp?ContentID=229

De skulle vist have testet Rolf Sørensen for 1 måned siden, så lidt må de vel vide om det.

Link to comment
Share on other sites

FitnessDK i Valby har et center, der er lavet i samarbejde med TeamDK. De laver test både på løbebånd og cykel (med maske, måling af ind-/udånding).

Hæmatocrit tror jeg ikke super interessant, da den måling påvirkes ganske nemt alt efter hvor vel-/dehydreret du er. Jeg mener du kan få den hos din læge eller løbe et lille test-sæt selv.

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

I forbindelse med forberedelsen til cykelsæsonen 2010, kunne jeg godt tænke mig at blive testet mht. lactat, iltoptagelse, hæmatokritværdi osv og ud fra det få lagt et træningsprogram.

Ved at der er Testcenteret, men findes der andre, som I kan anbefale? Og kan man evt. købe sig til test hos TeamDanmark og få lagt program?

Hvor højt niveau er du på? Tror sikkert det er sjovt at kende sine værdier men i den virkelige verden gør det næppe den store forskel! Hvis du træner meget og hårdt vil du hurtigt lære din krop at kende. Derudover er det muligt at estimere sin VO2Max og anaerobe tærskel uden brug af et testcenter!

Vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Hvor højt niveau er du på? Tror sikkert det er sjovt at kende sine værdier men i den virkelige verden gør det næppe den store forskel! Hvis du træner meget og hårdt vil du hurtigt lære din krop at kende. Derudover er det muligt at estimere sin VO2Max og anaerobe tærskel uden brug af et testcenter!

Vh Andreas

Hej

Niveauet er til b-rækken herhjemme. Men den egentlig grund er, at jeg gerne vil optimere men særdeles gerne effektivisere min træning. Cykel og styrketræning tager jo en del tid, og det er ikke altid man får ros af fruen derhjemme ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Niveauet er til b-rækken herhjemme. Men den egentlig grund er, at jeg gerne vil optimere men særdeles gerne effektivisere min træning. Cykel og styrketræning tager jo en del tid, og det er ikke altid man får ros af fruen derhjemme ;)

Er ikke selv rytter men kunne sikkert godt blive det hvis jeg kunne nøjes med en lavere rang!

http://home.hia.no/~stephens/

På den hjemmeside vil du få en god forklaring på hvad du bør vide om træning da det ikke er så kompliceret! Tror i øvrigt ikke at man kommer uden om at der skal mange timers ugentlig træning til at blive blandt de bedre! Styrketræning behøver ikke tage meget tid, 2-3x30min skulle være tilstrækkeligt i mine øjne, da du ikke har brug for andet end generel styrkelse af kroppen.

Vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Guest OnTheRun

Jeg er ikke selv blevet testet hos dem, men har i en anden sammenhæng mødt Rune Larsen fra AimHigh. Han er en utrolig sympatisk og kompetent fyr, og så vidt jeg ved, har hans firma gode resultater. Det tæller også med, at hans eget fokus er cykeltræning. De er dog ikke helt billige.

AIM HIGH

Edited by OnTheRun
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share