Den store kampsportstråd


incognito
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Nogen, der så sidste Strikeforce stævne? Der var et par gode kampe, men desværre endte det i et kæmpe brawl (med bl.a. Nate Diaz efter kampen) live på TV. Rigtig dårlig reklame for sporten nonono.gif

http://www.youtube.c...h?v=vau4RSvV834

Idioter! Nick Diaz er en af mine favoritkæmpere, men som person er han et fjols. Hvis han kunne styre sit temperament, var han stadig i UFC og tjente en del mere, end han gør nu. Ellers var det et fedt stævne med masser af overraskelser. Især i de sidste kampe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke helt at kampene levede op til deres potentiale, men alt i alt ret godt af et Strikeforce stævne at være. Jeg ville dog godt have set hele Mayhems kamp i stedet for 10 sekunders highlights.

...og det der brawl til sidst - pinligt!

WEC 48 på lørdag, DET bliver godt! :)

Link to comment
Share on other sites

echo that.. Man kan faktisk se på videoen at Nate Diaz sparker miller, mens resten af banden holder ham nede. Mage til white trash taber skal man godt nok lede længe efter... Kom han ikke også op og slås "i huset" under TUF?

Sorry, det var mig, der skrev forkert - det var Nick Diaz, der gik amok i brawlen. Er ik specielt imponeret over hans MMA-skills og så er han en usympatisk idiot - hvilket han beviser her. Det var hans bror Nate, som var med i TUF sæson 5, hvor han flere gange var ved at komme op at slås - bl.a. med Karo Parysian.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Sorry, det var mig, der skrev forkert - det var Nick Diaz, der gik amok i brawlen. Er ik specielt imponeret over hans MMA-skills og så er han en usympatisk idiot - hvilket han beviser her. Det var hans bror Nate, som var med i TUF sæson 5, hvor han flere gange var ved at komme op at slås - bl.a. med Karo Parysian.

ja, ok. Du har ret. Men så er de vel bare begge whte trash taber typer...

Link to comment
Share on other sites

Helt fint.

Er allerede inde på wrestlingbay, men de er ikke altid lige så hurtige mht strikeforce.

Er der i øvrigt nogen der fik set WEC 48?

Syntes efterhånden UFC har fået overtaget for meget i WEC, og nu skal vi altså se de samme kommentatorer på tværs af programmerne.

I øvrigt et udmærket show, og nogle gode kampe.

De slår satme på tæven, i de små vægtklasser.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

UFC 113 - any comments?

Jeg er helt vild med Kimbo, han er en skæg type og sådan, men slap lige af, hvor er han ringe. Jeg fatter ikke, de kan blive med at tale så rosende om hans udvikling i mma, for ligeså snart han ryger til jorden, er han fuldstændig hjælpeløs. Mitrone gjorde tilgengæld et glimrende stykke arbejde med at massakrere Kimbo's i forvejen dårlige knæ.

Koscheck vs. Daley havde jeg forventet mig en del af (de har bare trashtalket hinanden), og så bliver det sådan en cirkusforestilling. Som jeg forstod det, så blev Daley losset ud af UFC for good som følge af hans usle suckerpunch. Men så får Koscheck da en chance mod GSP på et tidspunkt.

Machida vs. Shogun: Så fik Shogun endelig cementeret, det de fleste også konkluderede efter deres første kamp - at han er Machida langt overlegen. En kamp mellem Shogun og A. Silva kunne være rigtig fed IMO.

Link to comment
Share on other sites

jeg forstår faktisk ikke at White kyler Slice ud. Han er da sådan set en ret underholdende kæmper at se på.

Og så synes jeg faktisk at det er skandaløst at det er Daley der bliver udnævnt til bussemanden alene, når Koscheck efter alt at dømme gennemsnitligt set har udvist mere usportslig adfærd i denne kamp samt i mange forrige. Koscheck er dog blevet god og det er en af dem jeg helst vil se mod GSP, da han er en super bryder og dermed forhåbentlig kan neutralisere GSP's takedowns.. De har jo kæmpet før, men den kamp har jeg ikke set - hvordan er den?

En ting der undrede mig ved machida og Rua var at de rent kropsligt ikke så særligt skarpe ud. Begge fyre kunne enten have stillet op med 2-4 kg fedt mindre eller 2-4 kg muskler mere, hvilket bare må være en fordel. Men ja, det kunne være fedt at se Rua mod Silva. Endnu federe at se Silva gå op i vægt for at bokse mod Lesnar. Det ville være god lol.

Link to comment
Share on other sites

Kimbo har aldrig været min kop te. Syntes faktisk det var et dårligt signal for sporten, at hive ham ind i UFC, men Dana White holdt jo sit ord omkring TUF. Der er ingen tvivl om, at han udelukkende er med pga. den omtale og de ekstra seertal det giver. Personligt gider jeg ikke rigtig se hans kampe, men jeg så denne her, da Mitrone faktisk imponerede mig - selvom jeg også har det lidt stramt med tidl. NFL heavyweights. Især efter sidste omgang TUF.

Jeg er så nok en af de få, der var begejstret for Koscheck-kampen, hvilket nok hænger sammen med min forkærlighed for god brydning/boksning i MMA. Koscheck gør det han er god til - og gør der rigtig, rigtig godt. Og ja, han er pissearrogant, men synes da ikke, han udviste specielt usportslig adfærd ..... Ok, lidt dramaqueen med hensyn til det ulovlige knæ, men han fortsatte jo kampen og der blev ikke trukket point fra? Ang. første kamp mod GSP kan jeg ikke huske den SÅ tydeligt, men det var forbavsende så meget GSP dominerede Koschecks brydning - hvilket bare viser hvilken FREAK GSP egentlig er. Koscheck har nok en af de stærkeste bryde-bagrunde i UFC og GSP begyndte først at bryde meget sent efter han kom i UFC. Men ville da gerne se om Koscheck kan komme op med en ny og bedre gameplan.

Machida vs. Shogun..... Karate vs. Thai kan aldrig blive en god og underholdende kamp, men jeg er bare glad for Machida endelig tabte (både i ringe og hos dommerne).

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

UFC 113 - any comments?

Jeg er helt vild med Kimbo, han er en skæg type og sådan, men slap lige af, hvor er han ringe. Jeg fatter ikke, de kan blive med at tale så rosende om hans udvikling i mma, for ligeså snart han ryger til jorden, er han fuldstændig hjælpeløs. Mitrone gjorde tilgengæld et glimrende stykke arbejde med at massakrere Kimbo's i forvejen dårlige knæ.

Koscheck vs. Daley havde jeg forventet mig en del af (de har bare trashtalket hinanden), og så bliver det sådan en cirkusforestilling. Som jeg forstod det, så blev Daley losset ud af UFC for good som følge af hans usle suckerpunch. Men så får Koscheck da en chance mod GSP på et tidspunkt.

Machida vs. Shogun: Så fik Shogun endelig cementeret, det de fleste også konkluderede efter deres første kamp - at han er Machida langt overlegen. En kamp mellem Shogun og A. Silva kunne være rigtig fed IMO.

Kimbo er god for forretningssiden, og sælger billetter pga. sin personlighed og youtube-baggrund, men i længden er han ikke interessant som kæmper. Han er ikke dygtig nok, hverken stående eller på gulvet, og han er efter sigende ikke disciplineret nok til at blive det. Det var bl.a. derfor, Bas Rutten ikke gad at træne ham længere.... Men han ryger sikkert videre til Strikeforce, så der skal nok være rig mulighed for at se ham få tæv igen.

Koscheck vs. Daley var ret ensidig og ensformig - ikke den mest spændende kamp - men jeg kan også godt lide at se dominerende gulvkæmpere, der mestrer nedtagninger og positionering. Og det gør Koscheck jo. Han var dog ikke i nærheden af at true St. Pierre i deres første kamp. Den eneste forskel, jeg umiddelbart ser i Koschecks game siden da, er hans forbedrede boksning. Jeg tror, en rematch bliver en gentagelse af den første kamp.

Machida vs. Shogun 2: Jeg synes ikke, man på baggrund af så kort en kamp, hvor Machida også havde træffere og to take downs, kan konkludere, at Shogun er Machida "langt overlegen". Selvom Shogun vandt første kamp, var den tæt. Der er dog ingen tvivl hos mig om, at Shogun pt. er den bedste LH i verden. Shogun vs. Evans/Rampage bliver mega fee'!

Edited by Lasse B
Link to comment
Share on other sites

113 var lidt lala synes jeg.

Det er selvfølgelig smag og behag, man har alle sine favorit fightere. Det ramte ikke rigtigt for mig.

Mitrione vs. Kimbo: Jeg havde håbet på mere fra Kimbo, for han virker som en rigtig behagelig person efter hans TUF tur og hans efterfølgende udtalelser. Men han er done, det er tydeligt. Han vil aldrig blive en well rounded fighter. Shine eller Strikeforce er vist det bedste han kan håbe på. Mitrione var til gengæld imponerende. Han har en fed afslappet stil og kan faktisk godt når det kommer til stykket. (jeg hadede ham ellers under TUF hehe).

Kos vs. Daley: Godt Kos vandt, for Daley har åbentlyse mangler i sit game. Desuden var hans late punch til grin. Godt vi er af med ham. Men Dana har jo tidligere taget folk tilbage som gjorde langt værre ting.

Iøvrigt havde jeg ren deja vu da kos "fakede" det knæ i hovedet. Det syntes jeg også skete i hans forrige kamp eller husker jeg bare forkert?

Kos har dog ikke en chance mod GSP. http://www.youtube.com/watch?v=mvk5kp7sRHw

Machida vs. Shogun: Lækkert! Havde dog regnet med en meget længere kamp. Shogun er absolut en værdig mester, men han skal ikke ophøjes til at være i top3 P4P som folk allerede snakker om. Der skal altså lidt mere til efter min mening.

Glæder mig til Strikeforce på lørdag: Overeem vs. Rodgers & Andrei Arlovski vs. Bigfoot Silva. Det bliver godt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Strikeforce Heavy Artillery fra sidste weekend var iøvrigt et af de bedre Strikeforce shows.

Det er absolut værd at se.. :)

Hvis man er helt tosset med Strikeforce, så var der igår Strikeforce Challengers igen, hvilket nok bliver postet senere i dag eller i morgen.

Og så er det i dag at Moosin har sin store kamp mellem eks ufc champ Tim Sylvia og Strongman Pudz. Den bliver sjov at se!

For mma sportens skyld, håber jeg at Putz bliver KTFO! For det var ikke kønt det jeg har set i hans andre kampe, og han mener selv at han er guds gave til sporten.

Edited by huz
Link to comment
Share on other sites

hah! Pudz fik sig nogle fiskerlussinger...

Hvad siger i til overeem efter han tævede brett rogers? Er han god nok til fedor? Eller skal han tage springet til UFC og prøve mod nogle af de tunge drenge der? Begge dele er jo på tale...

hvad er jeres odds på carwin mod lesnar?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre ikke set Pudz kampen endnu (kom jeg til at skrive at den var i dag? hehe, pinsen fucker med min tidsfornemmelse).

Det så godt nok let ud for Overeem mod Brett Rogers, men jeg synes lidt at det var noget rod. Vildt med hans en-arms toss dog, Brett er jo en stor dreng hehe. Umiddelbart tror jeg han er en top 5 kæmper og der kan alt jo ske.

Carwin vs. Brock?

Jeg er 100% Carwin fan og er sikker på at han KO'er ham brutalt! WAR Carwin!

Jeg fik iøvrigt en håndskrevet hilsen fra Shane da jeg bestilte T-shits gennem hans webshop her fornylig! :)

Edited by huz
Link to comment
Share on other sites

hvad er jeres odds på carwin mod lesnar?

Den er meget svær at vurdere, synes jeg af følgende årsager:

Er Lesnar klar til kampen, eller er han blevet presset til at tage den ? - han var jo ved at krasse af med noget betændelse.

Som jeg ser det er Carwins styrker(ingen af hans kampe har dog været udover første omgang) at han er fysisk stærk og slår MEGET hårdt

Hvorimod Lesnar aldrig er blevet knockoutet og selv er ret stærk. De begge har desuden en god bryder baggrund.

jeg glæder mig til kampen, og kunne sagtens forestille mig Carwin kunne snuppe bæltet fra Lesnar.

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger folket til lørdag nats kamp mellem Rashad Evans og Rampage ??

For os der har fulgt med i TUF er man på nippet til at dø af spænding op til kampen. Jeg tror Rashad Evans vinder, men håber lidt Rampage vinder. Ikke fordi jeg synes han er mere sympatisk, tværtimod, men jeg gad bare godt se hvordan han ville reagere, og hvordan Rashad Evans ville reagere.

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger folket til lørdag nats kamp mellem Rashad Evans og Rampage ??

For os der har fulgt med i TUF er man på nippet til at dø af spænding op til kampen. Jeg tror Rashad Evans vinder, men håber lidt Rampage vinder. Ikke fordi jeg synes han er mere sympatisk, tværtimod, men jeg gad bare godt se hvordan han ville reagere, og hvordan Rashad Evans ville reagere.

Jeg glæder mig som en lille dreng til lørdag.

Jeg røg lidt fra side til side under TUF programmerne, startede på Rashads men er endt som Rampage støtte i sidste ende. Jeg er dog stadig lidt forundret over hans coaching eller mangel på samme når hans kæmpere tabte i TUF. Omvendt, så er han bare underholdende og farverig - til tider lidt primitivt, men han er jo også en Pride legende som man gerne ser fremover. Jeg tror det er hans sidste chance for et title-shot, for han har jo allerede pisset lidt ved siden af ved at pensionere sig selv og filme A-Team - og så fortryde igen.

Mht. til reaktioner hvis de taber? Hvis Rampage taber, så er jeg sikker på, at han tager endnu en tur i sin pick-up truck og hærger gaderne :laugh: . Jeg tvivler dog på at det sker, helt nøgterne set, så tror jeg Rashad bliver KTFO (håber vi ser et rampage slam!)

Link to comment
Share on other sites

jeg håber på at evans vinder fordi rampage er sådan en mega fucktard. Rampage er dog langt mere erfaren og har vundet over bedre modstandere end Evans i de sidste par år, så jeg vil tro at Rampage er favorit.

Dark horse i kampen kunne dog være hvis Rampage bliver så sur at han glemmer at tænke sig om. Jeg kunne godt forestille mig at Evans ville være bedre til at holde sig til sin game plan end Rampage og måske kunne trække en taktisk sejr hjem. Når det så er sagt, tror jeg alligevel det er ret usandsynligt den går tiden ud.

Jeg gætter på TKO(punches) i anden runde til Rampage

Link to comment
Share on other sites

UFC 114:

Hvad syntes i?

Levede det op til hypen?

Jeg mangler stadig at se den sidste 1½ time, for jeg har haft så sindsygt travlt hele ugen. Det burde jeg kunne klemme ind i aften, og så vender jeg tilbage til tråden ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share