Den store kampsportstråd


incognito
 Share

Recommended Posts

Vi skal have nørdet lidt mere kampsport!!! Der er masser af folk herinde der interesserer sig for, og ved noget om forskellige typer kampsport og

I aften kører UFC 105 af stabelen med følgende fight card (Sakset fra wiki)

Main card

Light Heavyweight bout: Randy Couture vs. Brandon Vera

Welterweight bout: Mike Swick vs. Dan Hardy

Middleweight bout: Michael Bisping vs. Denis Kang

Welterweight bout: James Wilks vs. Matt Brown

Lightweight bout: Ross Pearson vs. Aaron Riley

Preliminary Card

Welterweight bout: Paul Taylor vs. John Hathaway

Lightweight bout: Terry Etim vs. Shannon Gugerty

Welterweight bout: Nick Osipczak vs. Matthew Riddle

Lightweight bout: Paul Kelly vs. Dennis Siver

Light Heavyweight bout: Alexander Gustafsson vs. Jared Hamman

Lightweight bout: Andre Winner vs. Rolando Delgado

Udover det åbenlyst fede i at Randy "The natural" Couture skal på igen, så burde også kampene med Dan hardy og Bisping kunne byde på noget sjov. På Prelim cardet er der også andre winner som gjorde en rigtig god figur i the ultimate fighter showet.

Derudover er der snart K1 finale (d. 5 december), som byder på the usual suspects:

Hari

Bonjasky

Schilt

Karaev

Zimmermann

Jerome Le Banner er lidt overraskende med igen, selv om han de sidste gange han har været med i toppen har skuffet med overraskende ringe udvikling. Schilt har vistnok tabt sig en del og siden sidst tabt nogle kampe i K1 franchiset (qualifier til sidste års K1 finale, og en total henrettelse begået af Hari tidligere i år).

Som bekendt smed Hari sidste år sejren i K1 finalen væk ved at begå en svinestreg mod Bonjasky (i en kamp han ellers førte), men han har siden overraskende tabt i en opvisningskamp til MMA-kæmperen Alistair Overeem.

Den samme Alistair ragdollede Peter Aerts totalt i 8-dels finalen og kan imho vise sig at blive den store overraskelse. Jeg kunne iøvrigt godt tænke mig at se ham i UFC også, da han også er en glimrende MMA kæmper (ifølge UFC sladder er det også noget der kommer til at ske i løbet af 2010.)

Mine forudsigelser for K1 fnalen er at Hari, Overeem, Schilt og Bonjasky går til semifinalerne og jeg tror at finalen bliver mellem Hari og Schilt, hvor Hari vinder. Dog med forbehold for at Overeem tager Hari igen og erstatter hans position i min forudsigelse...

Der har lige været afholdt ADCC, som nærmest er OL i brydesport, men jeg kender meget få af dem der har stillet op. Kun Shanti herindefra i kvindernes 60+ klasse og Ben Askren i mændenes 77- siger mig noiget som helst. Er der nogen der har noget klogt at sige om ADCC?

Link to comment
Share on other sites

Der har lige været afholdt ADCC, som nærmest er OL i brydesport, men jeg kender meget få af dem der har stillet op. Kun Shanti herindefra i kvindernes 60+ klasse og Ben Askren i mændenes 77- siger mig noiget som helst. Er der nogen der har noget klogt at sige om ADCC?

Jeg kan sige mange kloge ting om ADCC. Hvad vil du vide? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

hvordan er reglerne egentlig i ADCC? Hvordan er atleternes baggrund? Det ser ud som om majoriteten har baggrund i BJJ eller amerikansk college/freestyle brydning...

Jeg kender Ben Askren perifært fra det universitet, hvor jeg arbejdede i USA for nyligt. Der stillede han op for deres brydehold og havde faktisk været til OL. Desuden underviste han i BJJ på det nærliggende American Top Team center.

Link to comment
Share on other sites

Super! Er selv begyndt at følge med i MMA gennem de sidste 7-8 måneder.

Har desværre ikke mulighed for at se UFC i nat, men må indrømme at maincardet heller ikke siger mig det store. Couture er selvfølgelig en legende, men jeg synes sgu han er blevet for gammel. Vera er en ret stor fyr med en stor rækkevidde så for mig at se må han være favorit medmindre COuture kan holde kampen på gulvet.

Desværre er Lesnar blevet syg så hans kamp mod Carwin er udskudt. Det bliver spændende at se om Carwin kan være med mod de helt store og om Lesnar har udviklet sig yderligere. Lige nu kan der jo ikke være tvivl om at Fedor - Lesnar er drømmekampen, men der går nok et stykke tid inden det sker. Mht. Fedor viser han jo bare igen at han er den bedste p4p. Fuck hvor er han ond! Rogers gjorde det ellers fornuftigt.

Mht. Fedor og hans næste kamp snakkes der jo om Alistair som en af mulighederne, men han vil vidst ikke så gerne kæmpe i USA men hellere i Japan. Werdum må også være den næste i rækken indenfor Strikeforce.

Hvordan ser det egentlig ud med Martin Kampmann. Hvor god er han? For mig at se var Marquardt et niveau eller to over, men ellers har han gjordt det godt i UFC. Han mangler måske lidt styrke i forhold til en som Marquardt, men et par på hovedet kan ihvertfald godt tage :)

Link to comment
Share on other sites

Super! Er selv begyndt at følge med i MMA gennem de sidste 7-8 måneder.

Har desværre ikke mulighed for at se UFC i nat, men må indrømme at maincardet heller ikke siger mig det store. Couture er selvfølgelig en legende, men jeg synes sgu han er blevet for gammel. Vera er en ret stor fyr med en stor rækkevidde så for mig at se må han være favorit medmindre COuture kan holde kampen på gulvet.

Desværre er Lesnar blevet syg så hans kamp mod Carwin er udskudt. Det bliver spændende at se om Carwin kan være med mod de helt store og om Lesnar har udviklet sig yderligere. Lige nu kan der jo ikke være tvivl om at Fedor - Lesnar er drømmekampen, men der går nok et stykke tid inden det sker. Mht. Fedor viser han jo bare igen at han er den bedste p4p. Fuck hvor er han ond! Rogers gjorde det ellers fornuftigt.

Mht. Fedor og hans næste kamp snakkes der jo om Alistair som en af mulighederne, men han vil vidst ikke så gerne kæmpe i USA men hellere i Japan. Werdum må også være den næste i rækken indenfor Strikeforce.

Hvordan ser det egentlig ud med Martin Kampmann. Hvor god er han? For mig at se var Marquardt et niveau eller to over, men ellers har han gjordt det godt i UFC. Han mangler måske lidt styrke i forhold til en som Marquardt, men et par på hovedet kan ihvertfald godt tage :)

desværre er sværvægterne i UFC ret svage og/eller inkonsistente. Ingen af dem er jo tekniske orakler og de fleste er ikke voldsomt veltrænede. Lesnar vinder på at være større og ret hurtig af sin størrelse, så han rimeligt let kan dominate på brute force alene. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på at Lesnar ser så meget større ud end de andre sværvægtere. Jeg kunne sagtens forestille mig at han sveder temmeligt meget af for at komme under de 265 lbs, mens de fleste andre kun lige akkurat fylder vægtklassen ud. Jeg tror ikke carwin kommer til at slå Lesnar for han kan stort set kun det samme som Lesnar, Lesnar er bare bedre til det.

På papiret er Kampmann ret god. Hans sidste kamp skulle have været om retten til at få et skud mod GSP, men da modstanderen trak sig pga af en skade, gav en sejr i denne kamp ikke længere adgang til en skud mod GSP. Han tabte den jo også, men det må betyde at han bliver anset for at være blandt de bedste 10, måske 5 weltervægtere i UFC franchiset. Jeg har dog stadig svært ved at forstå hvorfor han gik ned i vægt fra 185-lbs'erne. Det forekommer mgiat weltervægten er mere crowded, samt at flere af de rigtigt god i middleweight er på vej ud (f.eks. er Anderson Silva lige på nippet til at trække stikket ud).

Kunne evt. skrive hvilken kanal til dem der ikke gider bladre tv-guiden igennem :wink:

Nogen der ved om det kommer på andre kanaler end 9'eren?

jeg tror kun det er spiketv og PPV, men jeg er ikke sikker. Jeg kender sådan en svensk kanal, der hedder noget med nogen sørøvere, der plejer at have det ret hurtigt...

Link to comment
Share on other sites

så er UFC 105 overstået. Heldigvis gik det dem jeg nævnte i den første post godt

Preliminary Card

Lightweight bout: Andre Winner vs. Rolando Delgado

Winner defeated Delgado via KO (punch) at 3:22 of round 1. This bout, although preliminary, was aired on the live broadcast and Spike TV broadcast following the Wilks vs. Brown fight.

Light Heavyweight bout: Alexander Gustafsson vs. Jared Hamman

Gustafsson defeated Hamman via KO (punches) at 0:41 of round 1. This bout, although preliminary, was aired on the live broadcast and Spike TV broadcast following the Bisping vs. Kang fight.

Lightweight bout: Paul Kelly vs. Dennis Siver

Siver defeated Kelly via TKO (strikes) at 2:53 of round 2.

Welterweight bout: Nick Osipczak vs. Matthew Riddle

Osipczak defeated Riddle via TKO (punches) at 3:53 of round 3.

Lightweight bout: Terry Etim vs. Shannon Gugerty

Etim defeated Gugerty via submission (guillotine choke) at 1:24 of round 2.

Welterweight bout: Paul Taylor vs. John Hathaway

Hathaway defeated Taylor via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-26).

Main card

Lightweight bout: Ross Pearson vs. Aaron Riley

Pearson defeated Riley via TKO (doctor stoppage) at 4:34 of round 2.

Welterweight bout: James Wilks vs. Matt Brown

Brown defeated Wilks via TKO (punches) at 2:26 of round 3.

Middleweight Bout: Michael Bisping vs. Denis Kang

Bisping defeated Kang via TKO (punches) at 4:24 of round 2.

Welterweight bout: Mike Swick vs. Dan Hardy

Hardy defeated Swick via unanimous decision (30-27, 30-27, 29-28).

Light Heavyweight bout: Randy Couture vs. Brandon Vera

Couture defeated Vera via unanimous decision (29-28, 29-28, 29-28).

Jeg har ikke set nogle af kampene endnu, så jeg har ikke noget klogt at sige om dem. Hardy's sejr har åbenbart fået ranket ham som no.1 contender og sikrer ham dermed en kamp mod GSP, som er blevet foreslået til UFC 109-110. Spændende.

Couture blev med sin sejr den ældste kæmper der har vundet en sejr i UFC. 46 år gammel og tough as nails...

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

hvordan er reglerne egentlig i ADCC? Hvordan er atleternes baggrund? Det ser ud som om majoriteten har baggrund i BJJ eller amerikansk college/freestyle brydning...

Jeg kender Ben Askren perifært fra det universitet, hvor jeg arbejdede i USA for nyligt. Der stillede han op for deres brydehold og havde faktisk været til OL. Desuden underviste han i BJJ på det nærliggende American Top Team center.

ADCC regler ligner i høj grad BJJ regler, og dog. Man gør sig meget meget klog i at træne meget specifikt efter ADCC regler når man skal kæmpe ADCC. Størst forskelle er at der ikke gives point i de første 5 minutter (af 10min indledende kampe),og så i hvordan man får point for nedtagninger og sweep. Det er i det hele taget svært at få point, mest fordi i no-gi kan man ikke blive holdt nede på samme måde af sin modstander, og det bliver derfor svært at etablere positionerne længe nok til at få point. Mange af de kampe jeg så gik i overtid (5min ekstra x2 overtid hvis nødvendigt) og endte stadigvæk med ret beskeden pointstilling ift BJJ. For at give et eksempel, så tabt jeg min kamp 0-3 (fandt dog aldrig ud af hvor de 3 point til hende kom fra), men havde det været under BJJ regler ville det nok have været 8-5 til mig eller sådan noget.

En anden ting ved reglerne er at det kommer meget an på hvem er kæmper, dommer, og trænere. :dry::wink: Det er absolut ikke fair og det giver de mere eller mindre selv udtryk for - sagt til regelgennemgang "If the score is even, we have our own secret system of advantages." ......

Nå det så er sagt så er det jo stadig verdens fedeste stævne. :superman: :superman: Det var velorganiseret og ordentlig forhold (sikkerhed var der i hvertfald nok af - de havde vist hyret hele Barcelona's HA'er, og ja, de stod med rygmærke på ved indgangen). Alle dem som er noget som helst indenfor grappling og lidt til dels også MMA er der, så prestige-faktoren og stjernestatus er helt i top (hotellet vrimlede med journalister fra kampsportsblade fra hele verden), og det er et af de få stævner hvor man faktisk får hotel + transport betalt, og så ja, der er præmiepenge. $40K for superfighten og $40K for Absolute (mænd, vi kvinder får betydelig mindre) er jo også en slags penge, og det øger spændingen på en anden måde end det almindelig BJJ VM. :4thumbup:

Deres baggrund er som du selv er inde på, ofte BJJ eller brydning. Der er også nogle MMA'er med - desværre ikke så mange denne gang som ellers kunne have været - både Fedor, GSP og andre blev inviteret, men måtte ikke kæmpe pga deres MMA kontrakter. Havde ellers virkelig set frem til at se GSP'en takedowns live. :cool:

Link to comment
Share on other sites

ADCC regler ligner i høj grad BJJ regler, og dog. Man gør sig meget meget klog i at træne meget specifikt efter ADCC regler når man skal kæmpe ADCC. Størst forskelle er at der ikke gives point i de første 5 minutter (af 10min indledende kampe),og så i hvordan man får point for nedtagninger og sweep. Det er i det hele taget svært at få point, mest fordi i no-gi kan man ikke blive holdt nede på samme måde af sin modstander, og det bliver derfor svært at etablere positionerne længe nok til at få point. Mange af de kampe jeg så gik i overtid (5min ekstra x2 overtid hvis nødvendigt) og endte stadigvæk med ret beskeden pointstilling ift BJJ. For at give et eksempel, så tabt jeg min kamp 0-3 (fandt dog aldrig ud af hvor de 3 point til hende kom fra), men havde det været under BJJ regler ville det nok have været 8-5 til mig eller sådan noget.

En anden ting ved reglerne er at det kommer meget an på hvem er kæmper, dommer, og trænere. :dry::wink: Det er absolut ikke fair og det giver de mere eller mindre selv udtryk for - sagt til regelgennemgang "If the score is even, we have our own secret system of advantages." ......

Nå det så er sagt så er det jo stadig verdens fedeste stævne. :superman: :superman: Det var velorganiseret og ordentlig forhold (sikkerhed var der i hvertfald nok af - de havde vist hyret hele Barcelona's HA'er, og ja, de stod med rygmærke på ved indgangen). Alle dem som er noget som helst indenfor grappling og lidt til dels også MMA er der, så prestige-faktoren og stjernestatus er helt i top (hotellet vrimlede med journalister fra kampsportsblade fra hele verden), og det er et af de få stævner hvor man faktisk får hotel + transport betalt, og så ja, der er præmiepenge. $40K for superfighten og $40K for Absolute (mænd, vi kvinder får betydelig mindre) er jo også en slags penge, og det øger spændingen på en anden måde end det almindelig BJJ VM. :4thumbup:

Deres baggrund er som du selv er inde på, ofte BJJ eller brydning. Der er også nogle MMA'er med - desværre ikke så mange denne gang som ellers kunne have været - både Fedor, GSP og andre blev inviteret, men måtte ikke kæmpe pga deres MMA kontrakter. Havde ellers virkelig set frem til at se GSP'en takedowns live. :cool:

Men hvordan får man helt konkret point? Er det kun submissions og takedowns, eller er der også point på pins? Belønnes sweeps ligesom takedowns?

Link to comment
Share on other sites

Synd at hverken Swick eller Hardy kan udfordre GSP særligt.

Mht. Couture og Vera kampen, syntes jeg egentlig at sejren lige så godt kunne have gået til Vera.

Jojo, den var da interessant nok, men forskellen på de to var ikke så stor som forventet (jeg havde faktisk forventet en Vera sejr).

Link to comment
Share on other sites

Synd at hverken Swick eller Hardy kan udfordre GSP særligt.

Mht. Couture og Vera kampen, syntes jeg egentlig at sejren lige så godt kunne have gået til Vera.

Jojo, den var da interessant nok, men forskellen på de to var ikke så stor som forventet (jeg havde faktisk forventet en Vera sejr).

enig

man kan lidt for let forestille sig at en hardy vs. GSP ville ende ligesom Sanchez vs. GSP gjorde (selvom jeg vil mene at sanchez er bedre end hardy)

Link to comment
Share on other sites

Men hvordan får man helt konkret point? Er det kun submissions og takedowns, eller er der også point på pins? Belønnes sweeps ligesom takedowns?

3) Securing Points :Mount position = 2 points

Back mount with hooks = 3 points

Passing the guard = 3 points

Knee on stomach = 2 points

Clean Sweep = 4 points

Sweep = 2 Points

Clean Take down (Ends passed the guard)= 4 points

Take down (Ends Guard or Half Guard)= 2 points

* Each position must be established for 3 seconds or more in orderfor points to be awarded.

* When changing multiple positions points will be awarded only for the position that has been established for 3 seconds or more.

* Reversals are considered Sweeps as well.

Panalties:

* When a fighter voluntarily jumps in the guard or goes from standing position to a non-standing position by any means and remains down for 3 seconds or more, he will be punished by a minus point.

* When a fighter disengages from contact and starts backing up and avoids to engage again he will be punished by minus point.

* A passive fighter will be warned twice and then will be punished by minus point. The refree will warn the passive player by the wards “WARNING PASSIVITY“

Noget af det der skal tolkes og som er i kontrast til BJJ regler er:

- Takedowns, der skal man kontrollere modstanderen i 3sek får at få point.

- Fra nederst half-guard til top turle giver ikke sweep point

- Man kan akkumulere point ved at f.eks. tage mount igen uden at skulle starte forfra ved at passere

- Reversals tæller, dvs. hvis man bridger folk af/over

- Og selvfølgelig alt alle benlås inkl. heel hook er tilladt

...og et par andre små finesser som alligevel ændrer gamet.

Link to comment
Share on other sites

Anders, jeg læser dit indlæg som om, at det er en alm. bivirkning fra roids?

nej, det er det faktisk ikke anerkendt som. Colitis er jo en ret sjælden sygdom og det taget i betragtning er der mange store mænd (primært fra BB), der er blevet diagnosticeret med den...

Men hvis du spørger om jeg tror der er en form for sammenhæng så er svaret ja. Men det er ikke noget der er undersøgt, så vidt jeg ved..

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved sgu ikke rigtig med Lesnar. På den ene side synes jeg han er et utroligt usympatisk menneske, der blot "tromler" over sine modstandere, så ham ude vil jeg ikke græde over. På den anden side ville jeg gerne se ham mod Carwin, Velasquez og selvfølgelig Fedor og få smæk. Mht. doping er jeg ret overbevist om at de fleste i toppen tager nogle former for ulovlige stoffer, men jeg har nok et lidt løst forhold til sportspræstationer og doping.

I aften er der UFC. Tito Ortiz vs Griffin. Ikke de store forventninger til den kamp. Ortiz vender tilbage efter en lang periode ude og Griffin har set skidt ud på det seneste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved sgu ikke rigtig med Lesnar. På den ene side synes jeg han er et utroligt usympatisk menneske, der blot "tromler" over sine modstandere, så ham ude vil jeg ikke græde over. På den anden side ville jeg gerne se ham mod Carwin, Velasquez og selvfølgelig Fedor og få smæk. Mht. doping er jeg ret overbevist om at de fleste i toppen tager nogle former for ulovlige stoffer, men jeg har nok et lidt løst forhold til sportspræstationer og doping.

I aften er der UFC. Tito Ortiz vs Griffin. Ikke de store forventninger til den kamp. Ortiz vender tilbage efter en lang periode ude og Griffin har set skidt ud på det seneste.

ja, Griffins selvtilid kan godt have fået et knæk af Silva

Thiago vs. Volkmann tror jeg godt kan blive god

Hvad angår Lesnar så er det jo bare nederen at se en mand vinde, selvom han ikke kan slås. Det skal selvfølgelig siges med et forbehold, men altså - fuck hvor ser han bare ringe ud når han kæmper- Jeg fatter ikke at det virker så godt.... Iøvrigt har de jo trukket en del i land med hvor alvorligt det var...

Hvad med Kessler mod Ward, bliver det streamet nogen steder?

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

ja, Griffins selvtilid kan godt have fået et knæk af Silva

Thiago vs. Volkmann tror jeg godt kan blive god

Hvad angår Lesnar så er det jo bare nederen at se en mand vinde, selvom han ikke kan slås. Det skal selvfølgelig siges med et forbehold, men altså - fuck hvor ser han bare ringe ud når han kæmper- Jeg fatter ikke at det virker så godt.... Iøvrigt har de jo trukket en del i land med hvor alvorligt det var...

Lesnar's styrke ligger vel netop i hans størrelse.

Han er simpelthen for stor til at hans modstander kan komme ind på livet af ham ,og han har samtidig en forholdsvis lang reach (81"), som også sørger for at holde de fleste væk.

Og så har han sin wrestling, som han da også er god til....Men i dagens MMA er det jo langt fra nok er være god til en enkelt gren i kontaktsport.

Jeg er vildt imponeret over den styrke han kan ligge i hans hammerfists og slag 'uden fuld ROM' (håber folk forstår).

Personligt tror jeg sagtens han kan stå godt imod Fedor, specielt da Fedor kun har en 74" reach...så der har Lesnar helt klart en fordel.....Han slår hårdt og kan holde modstanderen på afstand.

Om Fedor så har noget at byde på med hans wrestling og submission game, kunne jo være interessant at se, men det kræver jo lige at han kan blive enig med White om et fight-card.

Jeg skal se 106'eren i aften, og håber helt klart på at Griffin løber med sejren, selvom jeg ikke er videre begejstret for hver Ortiz eller Griffin.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Lesnar's styrke ligger vel netop i hans størrelse.

Han er simpelthen for stor til at hans modstander kan komme ind på livet af ham ,og han har samtidig en forholdsvis lang reach (81"), som også sørger for at holde de fleste væk.

Og så har han sin wrestling, som han da også er god til....Men i dagens MMA er det jo langt fra nok er være god til en enkelt gren i kontaktsport.

Jeg er vildt imponeret over den styrke han kan ligge i hans hammerfists og slag 'uden fuld ROM' (håber folk forstår).

Personligt tror jeg sagtens han kan stå godt imod Fedor, specielt da Fedor kun har en 74" reach...så der har Lesnar helt klart en fordel.....Han slår hårdt og kan holde modstanderen på afstand.

Om Fedor så har noget at byde på med hans wrestling og submission game, kunne jo være interessant at se, men det kræver jo lige at han kan blive enig med White om et fight-card.

Jeg skal se 106'eren i aften, og håber helt klart på at Griffin løber med sejren, selvom jeg ikke er videre begejstret for hver Ortiz eller Griffin.

Jeg er ret uenig i din analyse. Lesnar er en urimeligt dårlig bokser og derfor er hans reach i praksis ligegyldig. Derudover er det slet ikke i hans interesse at holde modstandere væk. Man har jo aldrig set ham bokse strategisk for at holde en modstander væk. Det eneste han har demonstreret indtil videre er jo at han kan swarme en modstander, læne sig ind over ham og lægge vægt på ham og så trætte ham ud. Han skal dog have kredit for at være i usædvanligt god form og ret hurtig af sin størrelse, hvilket sikkert gør ham svær at tage ned. Det er få mænd på hans størrelse der kan holde gassen bare nogenlunde over tre runder.

Jeg tror ikke at Lesnar ville have en chance mod fedor

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nogen der ved hvornår Lyoto Machida skal kæmpe om bæltet igen og om det i første omgang bliver rematch til Shogun Rua eller der er en anden der står først i køen?

Eller nogen der så Tank Abbot blive submitted her for nogle dage siden? Ikke det fedeste comeback for ham at ryge ud i første runde. Husker ham som en ret brutal kæmper i det gamle UFC der ikke virkede som om han tog alt for meget hensyn til modstandernes helbred.. Der var sgu et par ret ubehagelige afslutninger på nogle kampe..

Edited by rhodos
Link to comment
Share on other sites

Nogen der ved hvornår Lyoto Machida skal kæmpe om bæltet igen og om det i første omgang bliver rematch til Shogun Rua eller der er en anden der står først i køen?

Har der været tale om en rematch? Kunne da være ret interessant...

Hvad er folks tanker egentlig om Penn vs. Sanchez og Mir vs. Kongo på lørdag?

Personligt tror jeg Mir har en god chance for at vinde over Kongo. Kongo er vel primært bokser/kickbokser og det er bemærkelsesværdigt at når det ikke lykkes ham tæve folk i jorden i første eller starten af anden runde, men går tiden ud så taber han på point. Et eller andet sted tror jeg det vil være svært, selv for Kongo, at lave knock-out på Mir tidligt, og Mir kan måske nå at lave noget af sit BJJ-magi.

På den anden side synes jeg det er svært at komme med et godt gæt på udfaldet af Penn vs. Sanchez. Jeg har ikke set mere end et par kampe med Sanchez, men mit indtryk er ikke at han super teknisk velfunderet når han først kommer ned på jorden, men til gengæld har gode takedowns, groundnpound og hurtighed af en anden verden. På den anden side er Penn verdensmester i BJJ og viste mod GSP at han kunne tage ret mange kajerystere, så hvad gør Sanchez hvis hans groundnpound ikke virker?

Hvad siger i?

Link to comment
Share on other sites

Nu hedder tråden jo "den store kamsportstråd" så jeg kunne da godt være lidt nysgerrig over folks MA erfaring.

Hvad i har trænet, hvor længe og hvorfor, har i haft kampe osv.

Meget lidt Jiu Jitsu og BJJ... Mit ovenstående indlæg var nu overhovedet heller ikke for at komme med en "ekspertanalyse" eller noget. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share