Lindt 99% chokolade HVOR ER DU?


Sucker4Chocolate
 Share

Recommended Posts

Christian - Ja men det måske det du synes om dem, men JEG elsker mørkt chokolade, og ELSKER!!!! :wub: lindt 90% derfor kunne jeg godt tænke mig at smage den med 99%

Cmailla - ok tak for info, er stadig lidt interesseret i at prøve, blev meget overrasket over 90%, Ja har googlet den og kunne se den kunne bestilles hjem, men fandt også en gammel tråd herinde, med nogle som sagde de have købt den i Danmark, så det synes jeg ville være lidt nemmere. Derfor håbede jeg lige at der var nogen der kom forbi der lige vidste det.

mvh

Link to comment
Share on other sites

Det er temmeligt sikkert at 99% chokolade intet specielt gør for varm chokolade. Og det er egentlig også ærgeligt at alt der fokuseres på med chokolade er cacaoindholdet. Man bruger jo heller ikke alkoholindholdet som eneste indikation på en vins kvalitet.

Lige nu har jeg tre poser chokolade, en 64%, en 66% og en 70%. De har alle sammen hver deres smagsnuancer, men meget mere nuanceret smag end nogen 85% jeg har smagt. Min erfaring er at går man meget over 70%, så forsvinder smagsnuancerne en for en.

Link to comment
Share on other sites

Det er temmeligt sikkert at 99% chokolade intet specielt gør for varm chokolade. Og det er egentlig også ærgeligt at alt der fokuseres på med chokolade er cacaoindholdet. Man bruger jo heller ikke alkoholindholdet som eneste indikation på en vins kvalitet.

Lige nu har jeg tre poser chokolade, en 64%, en 66% og en 70%. De har alle sammen hver deres smagsnuancer, men meget mere nuanceret smag end nogen 85% jeg har smagt. Min erfaring er at går man meget over 70%, så forsvinder smagsnuancerne en for en.

Fuldstændig enig.

Og æder man chokolade med et kakaoindhold på over 90 % pga. kakaobønnens sundhedsgavnlige effekter, så kan man lige så godt drikke noget kakaomælk lavet på vand, kakaopulver og sødemiddel.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share