Løb hver 2. dag?


zukop
 Share

Recommended Posts

Hej Hej,

Jeg har sat mig for at jeg vil tabe mig nogle kilo.

Jeg er derfor begyndt at spise ordentligt og løbe så meget som jeg nu kan her i begyndelsen. Jeg har i den sidste uge løbet ca 3 km ( ja jeg kan ikke løbe mere endnu ) hver dag.

Jeg læste så i dag at det ikke er smart at løbe hver eneste dag, da ens krop skal have tid til at hvile. Det har jeg sådan set ikke noget problem med, og jeg kan godt forstå det, for efter en uge med løb hverdag kan man godt begynde og mærke at man laver noget.

Men de dage man ikke løber, er der ikke en stor change for at man tager på?

Jeg spiser ca 50g havregryn til morgen mad.

3 stykker rugbrød med pålæg ved 12 tiden¨.

og så kun noget frugt efter aftensmaden.

Jeg arbejder som it mand, så jeg sidder ned det meste af dagen, så jeg forbrænder ikke det store, jeg har regnet ud at jeg ca forbrænder 2800kalorier om dagen af mig selv...

Men nu når jeg har sat mig for kun at løbe hver anden dag, tager det så 2x så langtid at tabe sig?

Så mit spørgsmål er om det er fint nok det jeg har gang i, eller jeg skal lave noget mere end kun hver 2. dag.

Hilsen Nybegynderen.. (:

Ps jeg er 19år, mand, og vejer ca 90kg 180cm høj

Link to comment
Share on other sites

Du skulle gerne tabe dig gennem kosten og ikke gennem motionen. Så umiddelbart burde du også tabe dig selv om du ikke løber. Du forbrænder næppe mere end 200 kcal på en 3km løbetur (afhængig af din puls). Men hvis du gerne vil træne hver dag er der mange andre måder at træne på. Der er intet i vejen for at svømme, styrketræne, cykle mm. mellem dine løbeture....

Edit: Med mindre du er total færdig efter 3km burde du også kunne løbe hver dag. Det er kun hvis du træner dig selv til udmattelse du bør holde 48 timers hvil. Jo mere du presser dig selv, jo længere hvil skal du have, så det er noget du selv skal bedømme.

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Okay.

Så kan man jo passende sige at man løber første dag og cykler anden dag, for at det ikke skal blive for ensformet.

Ang. min kost ser det så fornuftigt nok ud til at jeg kunne tabe mig, men den motion jeg laver?`

Jeg vil selvfølgelig øge min motion i takt med min kondition bliver bedre.

Link to comment
Share on other sites

Okay.

Så kan man jo passende sige at man løber første dag og cykler anden dag, for at det ikke skal blive for ensformet.

Ang. min kost ser det så fornuftigt nok ud til at jeg kunne tabe mig, men den motion jeg laver?`

Jeg vil selvfølgelig øge min motion i takt med min kondition bliver bedre.

Ang motion lyder det meget fornuftigt, så bliver det ikke for ensformigt og du har mindre chancer for skader end løb hver dag, det kan være en hård omgang for kroppen.

And kosten er det meget svært at udtale sig om, kommer an på kcal ind kontra kcal du forbrænder.

Link to comment
Share on other sites

Hej Zukop.

Du skriver at du er 180 cm høl og vejer 90 kg. Dvs. at du skal tabe dig ca. 14 kg.

Du spiser for lidt og forkert.

Følg min plan

Du må ikke drikke alkohol da det binder fedtet til kroppen.

Det kan være svært at tabe sig. Jeg har selv gået fra 107 kg. til 85 kg. Jeg fulgte disse meget enkle kostregler. ( Jeg måler 189 cm )

1: Reducer indtaget af kulhydrater. Dvs. ingen slik, sodavand, kartofler, pasta, hvidt brød, kager og ris.

Til erstatning for disse produkter spises der masser af frugt, gerne 6 stk. om dagen. Start gerne dagen med 2 stk. frugt og et glas vand og ikke andet.

Kl. 9. indtager du så igen 2 stk. frugt og et glas koldt vand.

Kl 12. indtager du gerne 300 gram grøntsager, et stk. rugbrød uden fedtstof, 200 gram kylling, kalkun eller fisk som tun i vand, gerne med lidt mayonaise til og to glas kold vand

Kl. 14 indtager du 2 stk. frugt. og et glas koldt vand

kl . 16 indtager du 2 stk frugt og et glas koldt vand

kl 18. indtager du 300 gram grøntsager, 200 gram kylling, kalkun, fisk. og to glas koldt vand

kl. 20 indtager du atter to stk. frugt.

kl. 22 går du i seng drik gerne et glas vand. og hav evt. et glas med koldt vand stående ved siden af sengen til natten.

Du må ikke drikke vand der indeholder alkohol, da alkohol binder fedtstoffet i kroppen.

Du må gerne drikke max. et glas mælk om dagen.

Du må ikke indtage andre typer af mælkeprodukter da de indeholder kuldydrater i stor mængde.

Denne kur vil sætte gang i en afgiftning af kroppen, da maden vi spiser indeholder store mængder af gift som skal ud, derfor al vandet.

Hvis du følger denne kur vil efter max. 4 måneder have tabt ca. 20 kg.

Glemte : Du må ikke spise fastfood overhovedet, altså ingen pommes frites, pizza, hotdog, grillkyllinger osv. Ej heller is. slush ice osv.

Det kan anbefales at du dyrker motion hver dag når du er kommet iorden igen. Gerne en time. Men træn forskelligt hver dag. Gå gerne stille og roligt.

Du skal ikke power træne.

Det kan også anbefales at få massage på hele kroppen hver fjortende dag, at gå i sauna så ofte du kan. Det sætter også gang i udrensningsprocessen og dermed vægttabet.

Det er meget normalt at du kan opleve en uge eller to hvor du ikke taber dig. Men det betryder intet da du så vil tabe dig mere i næste uge.

Jeg kan anbefale dig at søge på: vægtkonsulenterne i google. Evt. at melde dig ind. Det gjorde jeg og det virker. Men det er ikke for tøsedrenge. Smiler.....

Min kur og kostplan er herfra.

Derudover handler det til syvende og sidst om din egen indstilling til at ville tabe dig. Det er dig der bestemmer. Du er din egen kaptajn. Du sætter kursen. Og er det ikke bare vidundeligt at tænke på. Her bestemmer du og ikke andre.

Link to comment
Share on other sites

Glem hvad mask1 skriver. Jeg er ikke kostkyndig, men hans "råd" virker på mig som Jehovas vidner, altså meget frelst og nærmest sektagtigt. Jeg har fået nøjagtig de samme råd som dig, se tråd fra 110 til 90 kg

Du taber dig ikke meget ved motion alene, du skal have kosten med. Når det er sagt er det også meget vigtigt at du lægge forsigtigt ud i dit løb, ellers ender du som mig med et ømt knæ der gør jeg ikke kan løbe. Jeg trænede op til at løbe 5k på en måned (5k, 30:40). Så find dig et begynder løbeprogram og følg det, suppler evt på løbsfri dage med noget fitness, der træner noget andet end dine ben.

Held og lykke med dit projekt.

Lars Kofod

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også enig med VenaN. Det er det du spiser der gør en forskel, og en løbetur på 3 km hver dag burde være ok. I øvrigt synes jeg også lige så godt du kan sidde og massere de muskler du kan mærke bliver brugt når du nu alligevel sidder der foran din skærm, strække benene ud etc. Selvom det ikke giver en direkte effekt tror jeg du restituerer bedre herved.

Hvis man i yderste konsekvens lever af 2 big mac hver dag, men skærer det ned til een, vil man da tabe sig hvis man opretholder sine daglige aktiviteter. Når man først er begyndt at tabe sig så kommer lysten til den sunde kost af sig selv. F. eks. oplevede jeg selv at alle former for slik begyndte at lugte grimt og syntetisk efter vægttab.

Glem som kaufuss siger alt om mask1's kur.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder måske som en lidt stringent og fast metode mask1 beskriver der. Den ville ikke fungere for mig, pointen er at du skal finde en måde der passer til dig. :)

Der er masser af ting du kan lave på den anden dag. Jeg ville veksle lidt i mellem:

1) Gå en tur i skoven, i byen, ned at handle. Geocaching.. you name it?

2) Kropsvægtøvelser - der findes masser af simple øvelser du kan lave der hjemme

3) Udspænding - efter et par dage med motion, kan det være rart bare at side på gulvet foran pejsen og lave udspænding.

4) Cykle, vej og skov, hurtigt eller bare en tur for hyggens skyd, eller hen til noget andet træning

5) Svømmehal, man kan sagtens lave andet i svømmehallen end at svømme crawl.

6) Fittnesscenter - ja her er der jo utallige muligheder, ligefra fra at blot at bruge deres crosstrainer, at deltage på hold og træne med vægte

7) Der findes alverdens klubber og foreninger, find en der interesserer dig og indeholder motion - det kan være hvad som helst.

8) Løbet kan varieres i uendeligheder, undgå at løbe den samme tur, med samme hastighed hver gang.

Motion behøver ikke altid være 110% Chris McDonald helvedes-pineri... Det kan også sagtens være sjovt. :)

Hårdt kan også være sjovt, men det handler om at variere det, ellers bliver man sgu træt af det.

Man skal selvfølgelig træne med en vis intensitet for at tabe sig, men hvis man gør det hver anden dag, så brug de sidste dage på at være god ved dig selv, og sørg for at ha' det godt med at træne. Gå til massør, fysioterapeut, husk at gå i det varme når du er i svømmeren eller hvad du har brug for og lyst til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også enig med VenaN. Det er det du spiser der gør en forskel, og en løbetur på 3 km hver dag burde være ok. I øvrigt synes jeg også lige så godt du kan sidde og massere de muskler du kan mærke bliver brugt når du nu alligevel sidder der foran din skærm, strække benene ud etc. Selvom det ikke giver en direkte effekt tror jeg du restituerer bedre herved.

Hvis man i yderste konsekvens lever af 2 big mac hver dag, men skærer det ned til een, vil man da tabe sig hvis man opretholder sine daglige aktiviteter. Når man først er begyndt at tabe sig så kommer lysten til den sunde kost af sig selv. F. eks. oplevede jeg selv at alle former for slik begyndte at lugte grimt og syntetisk efter vægttab.

Glem som kaufuss siger alt om mask1's kur.

Smiler ....

Min kostplan virker. Synes ikke man skal leve af fastfood. Det er dyrt, usundt og ulækkert.

Link to comment
Share on other sites

Hej Zukop.

Du skriver at du er 180 cm høl og vejer 90 kg. Dvs. at du skal tabe dig ca. 14 kg.

Du spiser for lidt og forkert.

Følg min plan

Du må ikke drikke alkohol da det binder fedtet til kroppen.

Det kan være svært at tabe sig. Jeg har selv gået fra 107 kg. til 85 kg. Jeg fulgte disse meget enkle kostregler. ( Jeg måler 189 cm )

1: Reducer indtaget af kulhydrater. Dvs. ingen slik, sodavand, kartofler, pasta, hvidt brød, kager og ris.

Til erstatning for disse produkter spises der masser af frugt, gerne 6 stk. om dagen. Start gerne dagen med 2 stk. frugt og et glas vand og ikke andet.

Kl. 9. indtager du så igen 2 stk. frugt og et glas koldt vand.

Kl 12. indtager du gerne 300 gram grøntsager, et stk. rugbrød uden fedtstof, 200 gram kylling, kalkun eller fisk som tun i vand, gerne med lidt mayonaise til og to glas kold vand

Kl. 14 indtager du 2 stk. frugt. og et glas koldt vand

kl . 16 indtager du 2 stk frugt og et glas koldt vand

kl 18. indtager du 300 gram grøntsager, 200 gram kylling, kalkun, fisk. og to glas koldt vand

kl. 20 indtager du atter to stk. frugt.

kl. 22 går du i seng drik gerne et glas vand. og hav evt. et glas med koldt vand stående ved siden af sengen til natten.

Du må ikke drikke vand der indeholder alkohol, da alkohol binder fedtstoffet i kroppen.

Du må gerne drikke max. et glas mælk om dagen.

Du må ikke indtage andre typer af mælkeprodukter da de indeholder kuldydrater i stor mængde.

Denne kur vil sætte gang i en afgiftning af kroppen, da maden vi spiser indeholder store mængder af gift som skal ud, derfor al vandet.

Hvis du følger denne kur vil efter max. 4 måneder have tabt ca. 20 kg.

Glemte : Du må ikke spise fastfood overhovedet, altså ingen pommes frites, pizza, hotdog, grillkyllinger osv. Ej heller is. slush ice osv.

Det kan anbefales at du dyrker motion hver dag når du er kommet iorden igen. Gerne en time. Men træn forskelligt hver dag. Gå gerne stille og roligt.

Du skal ikke power træne.

Det kan også anbefales at få massage på hele kroppen hver fjortende dag, at gå i sauna så ofte du kan. Det sætter også gang i udrensningsprocessen og dermed vægttabet.

Det er meget normalt at du kan opleve en uge eller to hvor du ikke taber dig. Men det betryder intet da du så vil tabe dig mere i næste uge.

Jeg kan anbefale dig at søge på: vægtkonsulenterne i google. Evt. at melde dig ind. Det gjorde jeg og det virker. Men det er ikke for tøsedrenge. Smiler.....

Min kur og kostplan er herfra.

Derudover handler det til syvende og sidst om din egen indstilling til at ville tabe dig. Det er dig der bestemmer. Du er din egen kaptajn. Du sætter kursen. Og er det ikke bare vidundeligt at tænke på. Her bestemmer du og ikke andre.

HIhi. Undgå vand der indeholder alkohol.... men rent whisky er okay???

Frugt indeholder kuldhydrater? hvad er din pointe?

Den mad vi spiser indeholder gift og forskellige stoffer der har en påvirkning på kroppen. Forskellig enzymer spalter disse stoffer således at de kan bruges af kroppen i forskellige henseende. Er der stoffer vi ikke har brug for, omdannes de eller ryger ud med urinen. Hvad der ryger ud med urinen kan kroppen desværre ikke regulere så præcist.

Som regelt har kroppen i forhold til giftstoffer forsvarsmekanismer der beskytter kroppen mod skadelig elementer. Utilstrækkelig forsvarsmekanismer i forhold til gift kan have en kortvarig eller langvarig virkning på kroppen.

Vi kender der med alkohol, vi drikker for meget og for det dårligt. Sjældent tager vi varig skade (udover nogen hjerne celler hist og her). Andre stoffer har en chance for at virke skadelig på længere sigt, f.eks. forskellige kraftfremkaldende stoffer. Det man kan gør for at undgå skadelig virkninger på kroppen er at leve hygienisk, spise sundt, undgå stress og have et aktivt liv. Dvs. skabe de bedst betingelser for at kroppen kan gør sig arbejdet. Udrenselses kurer og lignende er kun skadelige i dette sammenhæng.

F.eks. er det er en god ide at drikke vand, men for meget vand vil meget sjældent virke forebyggende i forhold til skadelig stoffer, men ofte gør at vi for skyllede en masse vigtige mineral ud der er med i kroppens forsvarsmekanismer. Spiser man samtidig med dette mindre salt, sveder (f.eks. ved at gå i sauna) er risikoen større. Mangel af mineralet Zodium kan før til alt fra opkast til død. Det betyder ikke at vi skal spise ekstra meget zodium, men at vi skal undgå overdrevet indtag af vand uden tilførsel af mineral. Dvs. spis og drik normalt.

Der er flere eksempel på folk der er død af eller er blevet syge af udrenselses kur.

hvad med at du læst lidt på på tingende inden du postet. Så kunne din råd også være til gavn. Prøve f.eks. at læse vores begynder tråd.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share