Bedre holdning


Andersen80
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har nogle problemr med min ondt i lænden, som følger af at jeg går og "falder sammen" i overkroppen.

jeg søger efter nogle øvelser som kan styrke min holdning og jeg er faldet over denne artikel :

http://www.netfyssen.dk/tr%E6n%F8vreryg1.htm

- under træning -> ryg

med 2 maskinøvelser.

Jeg vil høre om i har bud på andre (frivægte, eller kabeløvelser) samt nogle supplerende øvelser som vil kunne hjælpe på mit problem?

På forhånd tak!

Edited by Andersen80
Link to comment
Share on other sites

Jeg har nogle problemr med min ondt i lænden, som følger af at jeg går og "falder sammen" i overkroppen.

Hej Andersen80

Som Vastus siger er core træning en rigtig god ting. Men du er nødt til at rette ryggen og skyde brystet frem når du går (og evt spænde let i maven). Det vil muligvis føles unaturligt i starten (specielt hvis du er høj) men det bliver en vane, er godt for ryggen og ser bedre ud.

Held og lykke med det.

sunek

Edited by sunek
Link to comment
Share on other sites

Hej Andersen80

Som Vastus siger er core træning en rigtig god ting. Men du er nødt til at rette ryggen og skyde brystet frem når du går (og evt spænde let i maven). Det vil muligvis føles unaturligt i starten (specielt hvis du er høj) men det bliver en vane, er godt for ryggen og ser bedre ud.

Held og lykke med det.

sunek

Tak for svarene.

Jeg har nu et par dage fokuseret på at presse skuldrebladene sammen bagpå ryggen - og dette ser faktisk ud til at virke ( i hvert fald indtil videre, har nemlig ikke har ondt efter længere gåture - som normalt er der problemet er størst)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share