bedste bodybuilding program


ferdinand9286
 Share

Recommended Posts

Hej Ferdinand.

Tror det bliver lidt svært at svare entydigt på, og jeg er lidt i tvivl om hvad du ønsker at opnå med tråden. Savner du inspiration eller er du gået i stå?

Jeg har selv haft glæde af at lade mange forskellige træningsprogrammer afløse hinanden. De fleste har jeg selv skruet sammen. Jeg oplever at det at skifte dem ud med jævne mellemrum, har gjort den største forskel for mig, i modsætning til kun at følge et enkelt program. Jeg synes min krop reagerer godt på de forandringer i træningen jeg udsætter den for når jeg går fra én type program til en anden.

Hvad synes du selv har været bedst? Du har trods alt trænet i 6 år. Hvornår oplevede du selv din største fremgang?

/M

Link to comment
Share on other sites

HST

Ubetinget det mest succesfulde program, jeg har trænet efter.

Hr. K

Samme her!

Tog 8 kg på på 8 uger (og nej, blev ikke ret federe :D)

Men er det eksempler du søger, så kommer det klart an på hvad du har mulighed for at ændre på. Hypertrofi skabes ved variation. Og her kan det bla. være at du i en periode laver 3x fullbody pr. uge i et par måneder, til så at skrue op til at f.eks. træne 2x pr. dag. Der er mange måder til at lege med det på. Dog skal man huske den vigtigste faktor, restitution (hvile samt ernæring). Hypertrofi kan især fremskaffes ved at lade musklen superkompencere eller træne rigtig hyppigt (hver dag).

Men hvis det er inspiration du søger, så find ud af hvor mange dage du maksimalt kan træne, og så få designet et program som kan varieres i det antal dage.

Link to comment
Share on other sites

Samme her!

Tog 8 kg på på 8 uger (og nej, blev ikke ret federe :D)

Men er det eksempler du søger, så kommer det klart an på hvad du har mulighed for at ændre på. Hypertrofi skabes ved variation. Og her kan det bla. være at du i en periode laver 3x fullbody pr. uge i et par måneder, til så at skrue op til at f.eks. træne 2x pr. dag. Der er mange måder til at lege med det på. Dog skal man huske den vigtigste faktor, restitution (hvile samt ernæring). Hypertrofi kan især fremskaffes ved at lade musklen superkompencere eller træne rigtig hyppigt (hver dag).

Men hvis det er inspiration du søger, så find ud af hvor mange dage du maksimalt kan træne, og så få designet et program som kan varieres i det antal dage.

Det du beskriver der er da absolut hverken en krav eller garanti for hypertrophy.

Man kan lave en lang liste over ting der vil være med til at fremme muskelvækst og det der ville jeg ikke finde på at nævne :blink:

Alt i alt et ret rodet indlæg, du nævner selv at hvile er det vigtigste, for dernæst at foreslå træning hver dag..

Link to comment
Share on other sites

Hej Ferdinand.

Tror det bliver lidt svært at svare entydigt på, og jeg er lidt i tvivl om hvad du ønsker at opnå med tråden. Savner du inspiration eller er du gået i stå?

Jeg har selv haft glæde af at lade mange forskellige træningsprogrammer afløse hinanden. De fleste har jeg selv skruet sammen. Jeg oplever at det at skifte dem ud med jævne mellemrum, har gjort den største forskel for mig, i modsætning til kun at følge et enkelt program. Jeg synes min krop reagerer godt på de forandringer i træningen jeg udsætter den for når jeg går fra én type program til en anden.

Hvad synes du selv har været bedst? Du har trods alt trænet i 6 år. Hvornår oplevede du selv din største fremgang?

/M

Yes jeg føler lidt at jeg er goet i stå. Det der ofte sker er at jeg selv laver et nyt program, som jeg virkeligt kan mærke giver noget i begyndelsen. Men efter ca. en uge bliver jeg ikke det fjerneste øm mere og derfor mister jeg geisten da jeg ikke tror det virker

Lige ny kører jeg følgende program

Mandag day 1

Tirsdag day 2

Onsdag day 3

Torsdag rest

Fredag day 1

Lørdag day 2

Søndag rest

skuldre er enten dag 1 eller 2, hvilket kommer an på hvor meger energi jeg har.

Day 1

Chest

Decline Barbell 4 x 5

Flat Barbell 3 x 10

Incline Dumbells 3 x 10

Cables crosses 2 x 12

Triceps

Close Grip Bench 4 x 5

Decline dumbell extentions 3 x 10

Cables pushdowns 2 x 12

Shoulders

Military Press 4 x 5

Hammer grip seated presses 3 x 10

single arm lateral cable raises 2 x 12

Day 2

Biceps

Preacher curls 4 x 5

incline dumbell curls 3 x 10

cable curls 2 x 12

Back

pullups 4 x 5

bent-over barbell rowing 3 x 10

Straight arm cable pulldowns 2 x 12

Day 3

Legs

Front squat 4 x 5

close stance leg press 3 x 10

cable leg extentions 2 x 12

Hamstrings

Romanian deadlift 4 x 5

deadlift (not hamstrings based) 3 x 10

leg curls 2 x 12

Programmet et baseret på at køre tunge, lette, og konstant tension i hver muskelgruppe, hvilket kombineret skulle give megen muskel vægst. Men jeg ved ikke om der sker noget.

Er der nogen der kommen tare til mit program?

Link to comment
Share on other sites

Før vi kommer videre her skal du nok ændre instilling, at du ikke bliver øm, har INTET med om programmet virker eller ej at gøre, så er en meget ringe indikator at bruge. Gå hellere efter om du bliver stærkere enkelte øvelser og følg et godt og solidt program som feks HST, så skal du nok komme godt igang igen.

Link to comment
Share on other sites

hej mester..:)

jeg kan anbefalde hst (hypertrofi specifik træning)

det er et rigtig god trænings program hvor du virkelig kan mæreke og se forskel hurtigt kan varmt anbefalde det

jeg trænet der i 12 uger og jeg tog 5 kg. på

men læs lidt om det og skriv hvis du har spørgsmål så bare spørg. http://www.motion-online.dk/styrketraening...cifik_traening/

god træning. hilsen Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jegh ar også haft success med programmet tidligere. Men jeg har tænkt på hvordan man kan lave programmet mere bodybuilding basret. Man træner trods alt 5 reps de sidste 4 uger, hvilket er halvdelen af programmet. Har du nogen forslag?

5*5 er da også godt i hypertrofisammenhænge. Jeg vil snarere sige, at de 2 første uger med highrep er spild af tid.

Link to comment
Share on other sites

Jegh ar også haft success med programmet tidligere. Men jeg har tænkt på hvordan man kan lave programmet mere bodybuilding basret. Man træner trods alt 5 reps de sidste 4 uger, hvilket er halvdelen af programmet. Har du nogen forslag?

Det her er næsten deja vu, men en gang til for prins Knud;

HST ER et bodybuilding program, så det giver ingen mening at gøre det mere "mere bodybuilding baseret".

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Det du beskriver der er da absolut hverken en krav eller garanti for hypertrophy.

Man kan lave en lang liste over ting der vil være med til at fremme muskelvækst og det der ville jeg ikke finde på at nævne :blink:

Alt i alt et ret rodet indlæg, du nævner selv at hvile er det vigtigste, for dernæst at foreslå træning hver dag..

Hvad er der rodet og forkert ved det??

Hvile er ikke bare til musklen til er restitueret. Det handler om at man f.eks. hviler de mest brugte motoriske enheder (MU). Her tager jeg udgangspunkt i Chad Waterburys 'HFT BB's Next Frontier'. Træner man ofte, vil en opdeling af musklens aktivitet benyttes ved at aktivere MU på forskellige vinkler. F.eks. træner du tung incline db. press om morgenen og let dips om aftenen. Der vil man træne forskelligt, hvilket giver nok restitution i løbet af dagen til at fremskaffe hypertrofi. Men der skal selvfølgelig varieres i hyppigheden af træning. HST-principperne er hyppigst brugt på en 3x fullbody pr. uge. Så optimal hypertrofi er et sammenspil mellem variationer.

Restitution er et vidt begreb, da man ikke altid nævner fuld- eller delvis restitution eller superkompensation. Så der kan hurtigt blive misforstået noget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share