jeg skal snart igang


kokkerie
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har gået med dårlig ryg siden februar, været sengeliggende siden Sct. Hans - og skal nu opereres om en uge ;-)

Og så skal jeg igang med en skånsom og blid genoptræning - det ser jeg frem til

Jeg har tabt mig 3 kg og vil gøre alt for at de ikke ryger på igen, jeg er godt klar over at det sikkert er muskelmasse der er røget, men jeg håber at jeg gennem fornuftige og kloge kostvalg kan holde vægten og komme i god form

Er der nogen der har erfaring med genoptræning efter operation for Diskus ?

Den sidder helt klassisk melle 4 og 5 lændehvirvel

Dejligt forum at være i !

Kokkerie

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke så meget erfaring endnu, en står ca. i samme situation:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=51188

Håber du få has på ryggen. Hvor skal du opereres henne?

Hej

Jeg skal opereres på det dagkirurgiske afsnit på Nørrebrogade i Århus...det er imorgen og jeg er meget nervøs

Har talt med Peter Duel som skal stå for operation, han er meget kompetent og ser godt ud ( ha ha ha) så jeg r helt "tryg"

Glæder mig meget til at få et normalt liv...

rie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er jeg igennem operationen for min diskusprolaps, men tingene er ikke som de burde være..

Jeg har fået føleforstyrrelse i mit højre ben samt i foden, jeg er stadig på lige så meget morfin som før operationen, fordi jeg har haft smerter så lang tid(siden sct. hans) kan min hjerne ikke finde ud af at den påvirkning der har belastet mine nervebaner er væk....så det er noget rod....

men jeg tager den med ro, er nu igen smertedækket, går omkring, nyder efteråret, læser og håber på at næste gang jeg trapper ud af morfinen at så har min hjerne opfattet at alt er som som det skal være...

Men udsigterne er ikke for gode, igår sagde en neurokirurg til mig at der kan gå op til 6 mdr, og det kan osse være kronisk...det er jo næsten ikke til at holde ud at tænke på....

Jeg har drengen på 8 og 10 som jeg gerne snart vil være aktiv sammen med, men det har lange udsigter.....

rie

Link to comment
Share on other sites

jeg skal åbenbart ikke tro at jeg bare så'n kan begynde at være oppe som jeg har lyst til

efter et par dage med mange timer på benene har jeg erfaret at det kan jeg ikke...

så nu er kuren 1 time oppe og så min 30 min på langs.....det bliver hårdt hvis der er sådan det skal være de næste mange uger.....MEN hvis det så hjælper er det jo godt, det er kun tiden der kan vise det

rie

Link to comment
Share on other sites

Hej og godmorgen

Ja så lærte jeg da det med - TAK for det...

Jeg har det da heldigvis godt her til morgen, det r dejligt at fornemme at selv om det er små gradienter så er der en lille fremgang at spore.

jeg var ikke så træt igår aftes da vi skulle spise aftensmad, og mine ben er blot lidt stive og "ømme" hertil morgen

Så kuren med at passe mine liggetider (jeg er IKKE EJENDOMSHANDLER :laugh: ) ser nok ud til at virke

Tålmod !

Nå - hav det godt, jeg glæder mig så meget til at jeg skal igang med den rigtige genoptræning, til at jeg igen skal mærke sved på panden ( ikke bare af svedeture pga overgangsalderen :smile: ) til at mærken luften, vinden og regnen - uha det bliver godt !

rie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share