Mandler


Scapula
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er glad for mandler, og spiser vel cirka 50 gram om dagen. Det er søde mandler, og altså ikke de bitre som jeg mener har læst kan være giftige i for store mængder.

Jeg synes dog tidligere, at jeg har læst at alle nødder i for store mængder kan være giftige for kroppen, men jeg kan ikke finde tråden herinde, og kan ikke finde et svar på nettet.

Jeg vil derfor høre, om der er nogen der ved om det er ok at spise så mange mandler, eller om det kan være giftigt for kroppen?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er glad for mandler, og spiser vel cirka 50 gram om dagen. Det er søde mandler, og altså ikke de bitre som jeg mener har læst kan være giftige i for store mængder.

Jeg synes dog tidligere, at jeg har læst at alle nødder i for store mængder kan være giftige for kroppen, men jeg kan ikke finde tråden herinde, og kan ikke finde et svar på nettet.

Jeg vil derfor høre, om der er nogen der ved om det er ok at spise så mange mandler, eller om det kan være giftigt for kroppen?

50 gram er ingenting...

Du kunne sagtens spise 200 gram om dagen uden problemer.

Mandler er fyldt med vitaminer og mineraler. Bl.a. dobbelt så meget kalk som mælk, derudover store mængder magnesium, folsyre, B2, og vitamin E.

Største problem med mandler er prisen..

Edited by pioneer.
Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret:)

Jeg er klar over at der er rigtig mange gode ting i mandler, men mener bare at jeg tidligere læste en kommentar på en kostplan hvor vedkommende blev frarådet at spise 50 gram nødder. Jeg håber dog at personen tager fejl, da jeg synes at der er rigtig mange gode ting i mandler:)

Hvis der er andre der har viden omkring dette, må i meget gerne give jeres mening/viden til kende:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kunne forestille mig at der var nogle fedtenergiprocent-fokuserede ernæringseksperter der er meget fokuserede på nødder da de indeholder relativt mange kalorier. Så er generelt går fra sådan en til en gennemsnitsdansker på en eller anden tilfældig kur - kunne nok være max 50g.

Æd løs, personligt elsker jeg mandler, de kan kombineres og anvendes i et utal af retter fra morgenmad og snacks til salater og desserter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hmm ved ikke hvor meget 50gram svarer til, jeg spiser et par stykker om dagen, men både mandler og andre nødder indeholder typisk rigtigt mange kalorier.. men hvis man har styr på vægten osv. er det vel ok som måltid (personligt syntes jeg ikke de mætter så meget kan gnaske sååååååååå meget af blandede nødder og rosiner sammen det er skide godt hehe).

ved ikke det med giftstoffer osv. så der må jeg melde pas.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share