Vold og trusler mod personale


sundance_kid
 Share

Recommended Posts

Det indbefatter dog i mine øjne ikke f.eks. på forlangende at registrere fremmøde hos medlemmer, der af den ene eller den anden grund ikke er i besiddelse af deres medlemskort på fremmødetidspunktet. Da det ikke kræver megen tid eller ulejlighed at gøre det, er det i og for sig helt almindelig service, der ikke realistisk set kan tænkes at lægge nogen særlig belastning på driften af et fitnesscenter.

Jeg er for så vidt enig med dig i at det ikke er et problem at logge et fåtal af personer ind. Men hvis ikke der er konsekvens for glemt kort, så taler vi ikke blot et fåtal, men rigtig mange. Og så bliver det lige pludselig temmelig omfattende.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er ikke rimeligt at forvente, at personale gør de ting, du nævner, eller noget tidskrævende og fuldstændig forstyrrende for deres arbejde.

Det indbefatter dog i mine øjne ikke f.eks. på forlangende at registrere fremmøde hos medlemmer, der af den ene eller den anden grund ikke er i besiddelse af deres medlemskort på fremmødetidspunktet. Da det ikke kræver megen tid eller ulejlighed at gøre det, er det i og for sig helt almindelig service, der ikke realistisk set kan tænkes at lægge nogen særlig belastning på driften af et fitnesscenter.

Faktisk mener jeg, at alt andet er dårlig service, da personalet er til for kunderne - og ikke for at lave penge til en "timepris" på 5400 kroner, antaget at det tager over 20 sekunder at skrive et CPR-nummer ind.

På et så oligopolt marked som det, FW og FDK befinder sig på, tror jeg heller ikke på alt våset om noget ønske om reel konkurrence fremfor blot at malke de kunder, som man allerede har, og jeg finder det som en fuldkommen vanvittig undskyldning for det sidste, at påstå at der er tale om nogen form for "udgiftsminimering", når man tager 5400 i timen for at taste 10 cifre ind og trykke en bon ud.

Og med din optik så vælger du vel bare en anden udbyder af produktet end f.eks. FW? .... stop dog det flæberi og lad virksomhederne selv bestemme hvordan deres produkt skal tage sig ud ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for så vidt enig med dig i at det ikke er et problem at logge et fåtal af personer ind. Men hvis ikke der er konsekvens for glemt kort, så taler vi ikke blot et fåtal, men rigtig mange. Og så bliver det lige pludselig temmelig omfattende.

Hvor ofte sker det så, at der faktisk opstår problemer pga. sådan noget?

Jeg træner i Fitness.dk Nørrebro, hvor det temmelig ofte hænder, at folk glemmer deres kort og manuelt skal "krydses af". Fitness.dk har ingen regler vedrørende glemte kort - eller sådan virker det i hvert fald på mig og SimonHP - men vi ser ikke kæmpe horder af kunder, der optager personalet op og skaber kaotiske tilstande, fordi de nægter at medbringe deres kort. De fleste har faktisk kort med, og det er måske en ud af tyve, der ikke tager sig kort med og derfor kræver ekstra opmærksomhed fra personalet.

De her fem procent har jeg aldrig set skabe noget reelt problem, så jeg ser ikke hvorfor det skal skabe specielle tilstande med personale, der ikke kan passe dets arbejde, i Fitness World.

Og med din optik så vælger du vel bare en anden udbyder af produktet end f.eks. FW? .... stop dog det flæberi og lad virksomhederne selv bestemme hvordan deres produkt skal tage sig ud ...

Jeg har stort set altid mit kort med, med mindre jeg har tabt detog derfor må købe et nyt på stedet, så jeg flæber ikke over noget som helst.

Jeg træner heller ikke engang hos Fitness World, da jeg meldte mig ud derfra efter en måneds medlemskab, uden at have oplevet at blive opkrævet penge for glemt kort, men jeg finder blot tiltaget som latterligt penny-pinching, som sænker det allerede ikke-eksisterende serviceniveau :wink:

Det, at jeg ser det som dårlig service og som latterligt betyder ikke, at jeg "flæber" over det eller ønsker at diktere driften af private virksomheder. Jeg forventer dog generelt, at man fra en kapitalistisk virksomheds side ønsker at gøre noget for mig som kunde, når jeg lægger mine penge der.

Selv hvis det kan udvikle sig til en reel udgift, er sådan basal service næppe nogen stor udgift. Afkastet er derimod gladere kunder, der kan tænkes at være mere loyale, lægge flere penge og undlade at smække de ansatte i ansigtet, fordi de afkræver latterlige gebyrer af dem :wink:

Dog har andre kolleger i de centre, jeg har været tilknyttet ofte været udsat for trusler og ubehageligheder (spyti ansigtet og lign.) særligt for rockere, og jeg kan tydeligt se hvorfor: De har været utrygge i situationer, hvor de må give dem en påtale eller stå fast ved vores regler, hvis de har været utilfredse over noget, og derfor har pr. automatik antaget en forsvarsposition, hvilket har fået negative
Utrygge og arrogante yuppier er et yndet mål for en del af den slags menneskers knytnæver.

Selvom de måske er på hjemmebane, sådan rent geografisk og fysisk, er de virkelig ude på dybt vand, da verden ikke nødvendigvis fungerer sådan, som de tror, og de pressionsmidler, de er vant til at bruge, ikke virker på folk, der er ligeglade med sådan noget, men faktisk kunne være samarbejdsvillige, hvis de blev udsat for en mere fornuftig og reelt respektfuld tilgang.

Link to comment
Share on other sites

Hvor ofte sker det så, at der faktisk opstår problemer pga. sådan noget?

Jeg har aldrig oplevet et medlem hidse sig op overfor mig. Så åbenbart er det ikke det store problem at få at vide at der vanker bøde næste gang man glemmer sit kort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig oplevet et medlem hidse sig op overfor mig. Så åbenbart er det ikke det store problem at få at vide at der vanker bøde næste gang man glemmer sit kort.
Jeg tænkte mere, på at der skulle opstå problemer i retningen af overbebyrdelse og "ret omfattende" ting pga. folk, der ikke tager deres kort med :wink:
Link to comment
Share on other sites

Tilbage til det som debatten jo RENT faktisk handlede om - nemlig hvor meget man skal finde sig i som medarbejder i et center - og lad mig med det samme sige at jeg synes at personalet i mit eget center finder sig i LANGT mere end de både bør - og har fået at vide de skal finde sig i. Det er meget muligt at man mener at de regler der er i centeret er noget skod - men det temmelig meget bad luck, når man nu har skrevet under på selv samme regler ved indmeldelsen. Det betyder selvfølgelig heller ikke at personalet skal være urimelige, men det oplever jeg sådan set kun sjældent de er - men jeg oplever derimod temmelig ofte at kunderne er det.

Det er egentlig sjovt at vi taler om "medlemmer" - de er jo egentlig kunder. Skulle de så ikke også behandles som sådanne - jo! det har du ret i - men det de har betalt for inkluderer ikke retten til arrogant, voldeligt, aggressivt, nedladene eller andre ubehagelige eller direkte uopdragede måder at true personalet - BASTA!!! - og min holdning er at det ikke anden eller tredje - men FØRSTE gang det sker er ensbetydene med en bortvisning - og udmelding.

I Danmark er der på en eller anden måde en tendens til at rigtig mange mennesker tror at det er en MENNESKERET at blive medlem af et center, og at det er "klubber" - men fitness centre er jo generelt (når man taler om FDK,FW, EQUINOX etc.) set BIZNESS!

Med hensyn til reaktion - tjaah, jeg mener jo at kommunikation er en god og direkte forbindelse mellem to mennesker. Jeg mener dog også at kæderne har et ansvar for at skole deres personale i ret kommunikation, og endda mener jeg at kursus i krise håndtering er godt.

Claus

Edited by Dumb&Dumber
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share