Militæret


Garderen
 Share

Recommended Posts

Goddag alle sammen.

Jeg er i den uheldige situation at jeg ikke er i den bedste form, men skal i militæret d. 3 august 2009. i den kongelige livgarde. har ikke haft særlig meget tid til at træne kondi pga. afsluttende studenter eksame.

Jeg har derfor fra nu til d.3 august til at komme i nogenlunde form..

Nogle som kan give nogle gode råd til at kunne komme i god form hurtig ?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Løb interval løb! altså spurt og gå osv. Det bruger de også meget i garden, det har jeg fra en ven som var der inde fra aug 08 til april 09.. Husk styrketræning for at kunne holde til at gå med fuld oppakning, det bliver lagt meget fokus på da den generelle dansker har en for svag krop til at kunne klare værnepligten så vi kommer til at gå med rygsæk heletiden. Det er vidst også for at kunne klare patruljeturen og rex. som de siger på LG hjemmeside så ville det være surt ikke at kunne gennemføre værnepligten pga en skade.

Skal selv i garden den 3 august :) det bliver fedt! ihvertfald alt det min ven har fortalt lyder mega fedt.

Håber det hjalp din fokus på en evt træning lidt?

Et lille link til deres hjemmeside.

http://forsvaret.dk/LG/Indkaldt%20til%20Li...es/default.aspx

Link to comment
Share on other sites

Well. Jeg har styrketrænet i 3 år ca. mest HST så føler mig i ok fysisk form. Så har jeg løbetrænet ca. 2-3 gange om ugen i små 2 år, det skal sige at i vinterperioden har jeg holdt pause, dvs. fra december til februar ca. Jeg løb 3100 meter på 12min sidst jeg tog cooper testen, så det er okay, men ellers føler mig okay klar.

Link to comment
Share on other sites

Ja, interval løb er en god ide. Løb hver 2. dag indtil midt juli ca. så at kroppen kan nå at tilvænne sig til den nye situation, så du undgår skader.

Ved styketræningen er fitness centeret jo altid en god mulighed hvor du også kan få nogle gode råd, men eller kan jeg foreslå:

http://hundredpushups.com/

og

http://www.twohundredsitups.com/

Husk selvfølgelig også marchtræning, undgå at bruge skoletasken da den ikke er beregnet til det og du vil hurtigt få ondt i ryggen.

Skal selv ind i Livgarden den 3. august....2010!...De starter ikke flere hold op da de havde brugt 1 mia. kr. mere end de havde råd til, typisk når man har set frem til det i så mange år. Yay for me! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke være trist over, at du ikke har fået trænet. Værnepligt er nothing. Hvis du er alm. af bygning og uden skavanker, kan du møde op dag 1 uden at have trænet specifikt og stadig klare det.

Held og lykke i det grønne menig.

Helt enig.

Værnepligten er nok det sted hvor du kommer til at møde flest forskellige personer, i hele dit liv. Folk fra hele landet, fra alle samfundslag, med alle livssyn. Glæd dig :)

Mht. hvordan du skal træne, så er jeg uenig i at anbefale interval-træning fra dag 1. Det lyder ikke til at du har trænet før(??), så start ud med bare at løbe ganske normalt! Se her: http://dourun.dk/prg.asp og vælg hvad du føler der passer til dig! Samtidig så læs lidt af deres artikler, der står meget godt :)

Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Hæren siger at den bedste måde at komme i form på er ved interval, så burde han lægge fokus på det, da det jo kun er den måde der bliver trænet i livgarden.. ? Ved ikke om det er usundt at starte med interval, det er vel den samme belastning som ledene bliver udsat for, uanset om man løber 5km langsomt end hvis man spurter/går 5km? i dont know.

Men har selv løbet bare for at løbe i lang tid og havde problemer med at forbedre min tid på ex. en 5km, men efter jeg er begyndt på interval har det bare hjulpet en del. Ved ikke om det er fordi jeg presser mig selv mere end før osv. Det er klart at, det er begrænset hvad han kan opnå på den korte tid og jah, det er jo ikke en kommando uddannelse, bare en værnepligt.

Ved ikke? der må være nogle kloge hoveder her på MOL som kan svare på det evt? altså om det er mere skadeligt at løbe interval iforhold til alm løb i samme tempo?

Link to comment
Share on other sites

Hæren siger at den bedste måde at komme i form på er ved interval, så burde han lægge fokus på det, da det jo kun er den måde der bliver trænet i livgarden.. ? Ved ikke om det er usundt at starte med interval, det er vel den samme belastning som ledene bliver udsat for, uanset om man løber 5km langsomt end hvis man spurter/går 5km? i dont know.

Men har selv løbet bare for at løbe i lang tid og havde problemer med at forbedre min tid på ex. en 5km, men efter jeg er begyndt på interval har det bare hjulpet en del. Ved ikke om det er fordi jeg presser mig selv mere end før osv. Det er klart at, det er begrænset hvad han kan opnå på den korte tid og jah, det er jo ikke en kommando uddannelse, bare en værnepligt.

Ved ikke? der må være nogle kloge hoveder her på MOL som kan svare på det evt? altså om det er mere skadeligt at løbe interval iforhold til alm løb i samme tempo?

Alt andet lige, så vil 5km løbet med intervaller være hårdere for led og muskler, end 5km løbet i jævnt tempo. Når trådstarter ikke har løbet før (det lader det til), så skal sener og muskler lige have en tilvænningsperiode.

Jeg er udmærket klar over, at den bedste måde at forbedre sine tider på er gennem intervaltræning. Problemet er bare at det er hamrende kedeligt, ensformigt, og man mister hurtigt motivationen (jeg gør, ligesom mange andre).

- og som tidligere nævnt, så er det bare værnepligten :) Der skal desuden nok komme noget af interval-træning...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share