Erfaringer kettlebells af forskellige fabrikater


Mayol
 Share

Recommended Posts

Kære alle,

Jeg kunne godt bruge lidt feedback på erfaringer med forskellige KB fabrikater. Hvilke fabrikater har været elendige og hvilke gode....

Særligt Eleiko virker interessante. Nogen der har erfaringer med at køre over broen og købe eleiko-KB i F.eks. Malmø?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal starte med at sige at jeg personligt kun har erfaring med to forskellige typer kettlebells, de "originale" og så dem fra eleiko. De "originale" har et lidt større og solidt

håndtag hvorimod eleikos har et lidt mindre håndtag. Der er ligeledes gået hul på en af eleiko'erne - hvilket måske kan så lidt tvivl om deres kvalitet, men det er ikke noget som en omgang gaffa ikke har kunne fikse endnu :laugh:

Så det kommer vel lidt an på kvalitet kontra pris i tilfældet, men jeg vil ikke sige at du skal holde dig fra eleiko, da det som regel er en personlig sag om hvor stort et håndtag KB'en skal have.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige købt min første KB (16kg) fra www.kontaktsport.dk, af mærket "Bad Company"

http://www.kontaktsport.dk/product_info.ph...2f7b91fc53357cf

Uden at have nogen forudgående kendskab til kettlebells, så kan jeg faktisk ikke se hvordan kvaliteten overhovedet kan blive bedre? Den er støbt hel, dvs uden svejsninger ved håndtag osv - og så er den massiv og med stort kraftigt håndtag.

Jeg kan ikke se hvordan den på nogen måde kan gå i stykker, men det er nok bare mig der ikke har brugt den nok :)

En anbefaling herfra - og så er de heller ikke så dyre sammenlignet med andre producenter.

PS: Hvordan kan der gå hul på en KB?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal starte med at sige at jeg personligt kun har erfaring med to forskellige typer kettlebells, de "originale" og så dem fra eleiko. De "originale" har et lidt større og solidt

håndtag hvorimod eleikos har et lidt mindre håndtag. Der er ligeledes gået hul på en af eleiko'erne - hvilket måske kan så lidt tvivl om deres kvalitet, men det er ikke noget som en omgang gaffa ikke har kunne fikse endnu :laugh:

Så det kommer vel lidt an på kvalitet kontra pris i tilfældet, men jeg vil ikke sige at du skal holde dig fra eleiko, da det som regel er en personlig sag om hvor stort et håndtag KB'en skal have.

Tak til jer begge for at bidrage til tråden!

DsKoala: Synes du grebsstørrelsen er et decideret issue ? eller fungerer din træning lige fint med begge?

Jeg må dog også spørge: Hvordan hulen kan der gå hul på en KB?

Link to comment
Share on other sites

Angående hvordan der kan gå hul på en kettlebell må jeg være svar skyldig, da de er "fælles-eje" der hvor jeg træner - men det hører sikkert en go' historie til,

da jeg selv har været med til at rive vægge ned, med nogle af de andre uden at der er sket noget med dem overhovedet :bigsmile:

Grebsstørrelsen ser jeg ikke som noget decideret problem at det er mindre, det kan ligefrem være en fordel med et lidt mindre greb til high-rep snatch, swing og lign.

yderligere skal det siges at eleiko har en mindre "base" hvilket gør at man skal bruge en del mere koncentration til at holde den stabil ved øvelser så som renegade rows.

Kender desværre ikke til "http://www.metal-supply.dk/portal-b2b/anno...ew.html?id=3239", men det kunne helt sikkert være interessant hvis de sælger til en billig penge

Link to comment
Share on other sites

Herhjemme har jeg følgende:

32/24 kg fra kettlebells.dk

- Ret tykke håndtag, supergodt slebet meget fin kvalitet. Lakeringen er næsten lidt for glat til min smag (læs: jeg har for svagt greb). Prisen er pebret.

16kg fra kettlebells.de (silber)

- Mere mat lakering og ganske god. Ikke helt så høj kvalitet på slibning og der er et par minimale "buler" i slibningen. Til prisen absolut et hit.

I centret har de vist hovedsageligt Eleikos. De er helt ok, dog mærkbart grovere slibning end de andre, men ikke noget problematisk. Jeg har også set der er slået hul i én af dem (træner vi samme sted DsKoaLA? :bigsmile:) sådan på størrelse med en 1-krone, hvor det ligner at det bare er en skal fyldt med jernklumber af en art. Det er dog lidt svært at se igennem det bette hul.

Jeg blev også enormt skuffet da jeg så det, fordi jeg jo var gået ud fra at skidtet var massivt.

Link to comment
Share on other sites

Maxpower:

Udfra din log, kan jeg se du træner i Crossfit (Copenhagen)? Så vi træner ikke det samme sted, jeg træner i CSA :wink:

Men hvis i også har haft uheld med Eleiko, kan det jo tyde på at man skal holde sig fra det mærke grundet dårlig kvalitet.

Mayol:

Hvis de er til at snakke med, så er jeg frisk på at bestille nogle så vi muligvis kunne få noget mængde rabat - hvis det skulle have interesse

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle de gode bidrag!! ....

Ja, lyder da spøjst med "hullet" på Eleikoen ... troede også at KB var massivt jern, men er måske en sjælden skade hvis man ligefrem river vægge end med dem i CSA :laugh: (ikke desto mindre kan det godt virke lidt afskrækkende)

Dskoala: Jeg skal nok vende tilbage så snart jeg får rykket på KB-indkøb så du er orienteret hvis du skal være med ... tror dog først det bliver om et par uger da jeg har lidt for travlt for tiden til at få researchet det ordentlig...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også lige tilføje, at den Bad Company KB jeg har købt hos www.kontaktsport.dk, er til en yderst fornuftig pris (har googlet og sammenlignet en del) - og så er finish rigtig fin. Den er "mat" i looket og med ret jævn overflade, samt ingen tegn på sammensvejsninger.

PS: Det lyder da mærkeligt hvis en KB ikke skulle være massiv - de der Eleiko lyder da ikke ret fede...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share