bare lidt træning


jenz
 Share

Recommended Posts

Lidt om mig selv:

Navnet er Jens og kommer fra Århus. Jeg er 23 år, 178cm høj og vejer ca 76-77kg. Jeg læser molekylær medicin på AU og er igang med 4. semester.

Mål i år;

Halvmarathon. Tidsmæssigt vil jeg gerne under de 2 timer, men ellers har jeg ikke rigtig nogen mål, syntes bare det kunne være fedt at prøve at løbe de lidt længere distancer.

Hvad har jeg opnået?

fladbroløbet 5.6km; 24 min 19 sek 3/5 2009

ca. 15 km på 1 time 8 min og 24 sek.

ca. 12.5km på 59min og 50 sek.

ca. 9.7km på 41min 15 sek.

ca. 5 km på omkring 20 min.

Styrketræning PRs.

Bænk med ben oppe.

10x80

8x85

Bænk med opspænd

7x100

Squat

5x95 m. bælte

Dødløft

1x150

3x140

Gamle PRs samt stævne resultater. Vægt ca 75kg

Stævner Gennemført:

Nordland Cup 90-125-170 total 385kg Uden udstyr

TSK Cup 210-170-210 total 590kg

DM Bænkpres 158kg

Træning raw:

Squat smal stand m bælte

2x150

4x145

5x140

Squat bredt

bælte

3x120

uden bælte

3x110

6x105

Dødløft

3x190 sumo

1x180

3x160

4x150

10x145 Sumo

Bænk med pause

1x140

3x135

4x130

6x125

7x120

9x110

10x100

volume

5x5x120

5x2x130 + 4x130

smal bænk

8x100

6x105

5x115

1x130 (uden pause)

Skrå bænk lillefinger på ring. uden pause

1x110

3x95

5x85

8x80

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

og så lidt den første træning i denne log :)

5.6km Dårligt vejr og ømme ben er ikke ligefrem den bedste motivation, så blev bare stille og roligt. Havde løbet fladbroløbet i går hvor jeg nappede de 5.6km på 24 min og 19 sek, så var rimelig træt i stængerne.

Nu krydser jeg bare fingre for onsdag, hvor jeg håber på at være lidt frisk i benene og kan få en tur på omkring de 10-11 km :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke det bedste vejr i dag, da det blæste helt vildt da jeg var ude på landet, men så snart jeg kom ind i byen var der ikke rigtig noget, så fik lige lyst til at løbe lidt ekstra meter :smile:

løb ca 12.5km. tiden var på 59min og 51 sek.

De sidste 2.5km tog 10 min og 5 sek.

En ret god løbetur, selvom at den startede lidt dårligt med lav energi og blæst, så blev den efterhånden rigtig god :smile:

Skal sige at være et personligt bedste da jeg aldrig har løbet så lang og i så lang tid, så kan vist ikke være andet end tilfreds :bigsmile: + at der faktisk var overskud til sidst, hvis vi ser bort fra at mit ene indlæg sad dårligt og der var ved at komme en vabel på den anden fod heh..

Link to comment
Share on other sites

Løbeturen i dag blev på 9.7km og tiden blev 43 min og 5 sek, så må siges at være en pænt fremgang fra de 44 min og 20 sek :bigsmile:

Jeg gav den rigtig god gas på de første 3.6 km sek. Her har jeg 2 steder hvor jeg plejer at tage mellemtider for at kunne sammenligne dagens form og tid med de forrige. Det viste sig i dag at gå forrygende her, da jeg løb 7min og 11 sek til det første punkt og andet blev 14 min og 49. Den første jeg er ikke helt sikker på er det hurtigste jeg har gjort det, men den anden tid er mindst 30 sek hurtigere end jeg har gjort det før. Kalder bare disse punkt 1 og punkt 2 i fremtiden :smile: Skal lige siges at punkt 1 ligger omkring 1.9 km væk og den næste så er 1.7 km længere ude (altså 3.6 i alt).

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur blev på ca. 8.1km og tog 37min 19 sek. Den første halvdel tog 19 min 17 sek

Lidt spurt under løbeturen.

1.25km 4 min 19 sek.

1.5km 5 min 32 sek.

ud over disse var det stille og roligt

Puha man kommer til at svede i det her gode vejr med lange bukser og semi langt hår :tongue:

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur kom helt op på omkring 15 km :bigsmile: Det tog mig 1 time og 8 min 24 sek.

Den første tredjedel var rimelig stille og roligt, men derefter kom der en mere fart på. Havde overraskende god energi, selv da jeg kun manglede få km. Faktisk den sidste halvdel af turen hvor der var mest energi. Min ene hofte små brokkede sig dog til sidst, men forståeligt da jeg jo slet ikke er van til at løbe så lange ture :smile: Så de næste par dage skal benene lige have lidt ro med god mad til konfirmation og en god bunke lektie læsning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

ja ved det, kunne bare ikke helt lade være i går :tongue: Men har heller ingen planer for at skulle ud og løbe længere distancer her det næste stykke tid. Jeg regner med at skulle holde mig omkring de 10 km eller mindre de næste par uger :smile:

Link to comment
Share on other sites

En lille løbetur med min bror på næsten 5 km. Det tog 20 min 42 sek. Rimelig god tur, men kunne godt mærke at min mave føltes lidt tung efter weekendens fråden med konfirmation og tur på cafe med damen for at fejre vores 2 års dag :4thumbup:

Mit skinneben har brokker sig lidt efter min tur på 15km, nu er det så ovre og rykket ned i anklen :tongue: Så for lige at få det iorden bliver det relativt korte ture i denne uge og gerne på noget end astfalt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du går til den, fedt at læse..

Men kunne måske være en ide at lave et program, så du har styr på hvornår du løber, og søre for du ikke overbelaster dine ben. Hvis du laver et program, som typisk vil være at løbe 3 gange om ugen, kan du ligeså stille øge distancen i takt med at du bliver bedre. Bruger selv denne måde.

Link to comment
Share on other sites

Tror du har fat i den lange ende. Har kigget lidt på nettet men har ikke rigtig fundet det store ud over dette http://www.dourun.dk/halvmar1.asp som jeg tror måske kunne være godt til mig :smile: Syntes bare der er mange små ture, men måske os det som der skal til for at mine sener og led kan følge med :smile:

Grunden til at jeg ikke bare selv smider et sammen er at jeg ikke aner en dyt om programlægning til løb :tongue:

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Tror jeg har fundet det rigtige program. Det findes her http://www.marathon.dk/main/traeningsprogram.asp og hedder træningsprogram ½ maraton - for den seriøse debutant. Ved ikke helt om jeg kommer til at gennemfører det helt, da jeg både har eksamen her den næste 1½ måned og bagefter 2 uger i thailand, men vil prøve at gøre mit bedste :smile: Fik desuden købt nye løbesokker i dag, så de skal afprøves her senere på ugen. De går vist kun op til anklerne, hvilket lidt er en fejl, da jeg gerne ville have haft nogle som var længere, men nu ser vi om det ikke går :smile: ellers må jeg ud og spendere lidt flere penge på sokker :tongue:

ps. min far skal løbe maraton her på søndag i København. Fuck det er sejt! :4thumbup: Den største respekt fra mig af!

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Løbetur i går i sønderjylland på ca. 9.4 km. Tiden blev 43 min 55 sek. Var bare en stille og rolig tur.

Forresten min far løb 3 timer og 44 min på sin maraton så er super flot klaret :4thumbup:

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Så kom dagen hvor jeg begynder på Allans løbeprogram for debutanter til et halvmarathon.

8.5km løb på 38 min 9 sek.

punkt 1. 7 min 23 sek

punkt 2. 14 min 58 sek.

Den første del gik godt nok ikke for hurtigt, men den næste del er det hurtigste jeg har gjort det. Den samlede tid er dog ikke hurtig nok desværre. Og så var jeg ellers helt færdig bagefter :tongue: så tog mig lige 2 km at komme mig igen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur blev på 6.25km og tog 29 min 24 sek.

De første 1.25km var stille og roligt og så var der 3,75km med interval. De skulle ifølge programmet have været på 10x100 x4 men blev nogle lidt længere distancer. Og så lige 1.25km til sidst som foregik stille og roligt.

Højre skinneben er ikke helt tilfreds med at skulle løbe 2 dage i træk :dry: øv øv

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur blev på 8.5km og tog 37 min og 58 sek. Generelt en skod tur da der var mega meget modvind, fik en vabel på min ene hæl efter 4km ca. Fik også en god omgang sidestik som lige tog nogle km at komme af med. Men på trods af alle disse problemer så gik det stadig 11 sek hurtigere end sidst, så helt ringe kan det ikke have været :smile: Glæder mig til at se hvad jeg kan gøre det på, når tingene spiller

punkt 1. 7 min 7 sek

punkt 2. 15 min 48 sek.

Dvs. 50 sek langsommere end sidst ved punkt nr 2.! så har indhentet over 1 min på det sidste stykke, men var så os der jeg gik totalt død sidst :smile:

Trænger til nye løbe sko!!! :dry: Må se om jeg ikke kan finde lidt tid i morgen, men skal både læse og på arbejde, så tvivler nu lidt desværre.

Fik desuden en stivkrampe og en hepatitis A vaccine i dag, så nu er jeg lidt mere klar til Thailand om 6 uger :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

hep hep så blev der købt nye løbesko. Blev aasics gel 3000 og kostede 1000kr, så var en lidt dyr fornøjelse. Men tilgengæld så sidder de rimelig godt og giver en noget bedre støtte end dem jeg løber i nu, så regner med at det er det værd. + de har en bedre absorption :bigsmile: Der blev også købt et nyt indlæg til skoene, så skulle gerne være klar til at give den lidt gas på de 10km i morgen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur blev 9.7km og tog mig 41 min 15 sek. Det var med nye sko og indlæg. Skoene var super gode! Mærkede stort set intet i skinnebenet, så man må sige at absorberingen er noget bedre end ved de gamle :bigsmile: Indlægget i min venstre sko gjorde NAS! Allerede efter ca. 4 km. Men havde jeg så også forventet, da det er nogle andre end dem jeg er van til og de støtter meget bedre end de gamle. De kom slidmærker på strømperne på indersiden af foden :blink:

punkt 1. 7 min 17 sek

punkt 2. 14 min 58 sek

Den samlet tid var så 1 min 50 sek bedre end sidst jeg løb den, så er jeg pænt godt tilfreds med :bigsmile: Nærmer mig de 40 min hastigt

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur blev på 500m løb og 500m hvor jeg måtte gå, da min hæl og skinneben gjorde mega ondt :mad: tog 14 min 15 sek :tongue:

Holder nok lige en pause i morgen så den vabel på hælen kan komme sig lidt og det skinne ben og så lidt har en chance :smile:

Ellers har jeg spillet en helt masse basket i dag, dog stort set kun skud, så er der ikke vildt meget motion i :smile:

Link to comment
Share on other sites

Følte mig endelig klar i dag, så tog en bette tur på 8.5km. Det tog mig 39 min og 5 sek, hvilket ikke just er en god tid men var nu heller ikke det jeg gik efter i dag. Jeg tog punkt 1 på 7 min 2 sek og punkt 2. på 14 min 43 sek, hvilket begge er pr. Men min puls var ufattelig høj, så valgte derefter at tage den meget med ro. Prøvede desuden at løbe så meget i siden af vejen ude i gruset som jeg kunne for at sparer så meget på skinnebenet som muligt. Mit skinneben brokkede sig mere eller mindre hele vejen, hvilket er ved at være ret irriterende :mad: Til sidst så gik det fanme os op i hoften, hvilket jo nok skyldes at man ikke løber helt optimalt når skinnebenet gør ondt hver gang man træder. Så det var vist generelt en lidt dårlig oplevelse. Tilgengæld så prøvede jeg at ligge mine indlæg under det indlæg som er i skoen. Følte at de støttede lidt mindre, men tilgengæld så skøjtede min fod ikke så meget frem og tilbage i skoen og var kun til aller sidst der kom lidt med noget vabel, så tror nok det er positivt heh

Jeg har lidt besluttet mig for at droppe det program jeg ellers lige er begyndt på. Så de næste par uger kommer til at stå på korte distancer og mere stille og roligt løb for at prøve at komme det stads i skinnebenet til livs.

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

Nå ikke så meget træning lige for tiden. Læste lidt på nettet i går om det med mine skinneben og der var mange som anbefalede at man evt cyklede lidt før løbeturen og derefter løb meget langsomt, samt at man også trappede ned til sidst på ens løbetur. Så vil jeg prøve her næste gang inden jeg skal ud. Evt lave noget andet læg træning og udtrækning inden og efter.

Men i dag blev det bare til 1 times stille og rolig skydetræning i basket med bette bror

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg første ud af 3 eksamener overstået i går, hvilket betød at der var lidt ekstra tid i dag til noget motion. Mit skinneben er blevet en del bedre. Det kan stadig mærkes, men slet ikke i samme grad som før :bigsmile:

Startede med lidt udstrækning og derefter omkring 5,6km cykling på 14 min for lige at få lidt opvarming.

Derefter ca. 3 kms løb og tog 16 min 30 sek. Tog den meget stille og roligt for at skåne skinnebenet. Kunne ikke rigtig mærke noget, så var lækkert

Så lige 1 km cykling hjem og så lidt udstrækning

Var kanon dejligt at kunne løbe igen uden smerterne, så fortsætter vist bare denne metode med noget opvarmning og nedtrapning og så ser hvad bener sig til dette :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Så prøver vi igen. Har døjet lidt med skinnebenet og det er der stadig lidt, men prøver så vidt muligt at varme godt og og ned og så krydser jeg bare fingre for at det virker. Ellers er min skulder stadig smadret, så den står på en masse genoptræning til den. Når dette er sagt, så skal der self også siges at mine ambitioner er skruet en del ned. Nu er først prioteten at komme over skaderne og så må vi se hvad det ender med. Skal prøve noget svømning i næste uge igennem uni, så der håber jeg bare at min skulder kan holde til det. Hvis den kan det, så vil jeg i fremtiden prøve at se om jeg ikke kan komme ned hvertfald 1 gang om ugen og løbe 2 gange.

Dagens træning den 2 okt.

Lidt forskellige maveøvelser samt 4 sæt med chinups + læg træning. En løbetur på ca. 5 km i stille tempo. Holdte nogle pauser under vejs for at strække ud i benet og lave diverse øvelser til læg, mave og ryg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share