smerter ved maveøvelser


nicovegas
 Share

Recommended Posts

Kære brugere

Håber i kan hjælpe mig. Jeg har store problemer med at tage mavebøjninger, uden det gør ondt i min lænd. Jeg har efterhånden det, man vil kalde en lille ølmave og er virkelig opsat på at fjerne den. Jeg har lagt min kost om og vil nu gerne i gang med at tage mavebøjninger. Problemet er bare at jeg aldrig rigtig har kunne tage mavebøjninger, pga. af smerter i lænden. Jeg har ikke normalt ondt i lænden, det kommer kun i forbindelse med mavebøjninger. Jeg har faktisk aldrig oplevet at være øm i maven efter mavebøjninger, da smerter i lænden stopper øvelserne. Efter ca. 10 mavebøjninger begynder det at syre i ryggen og jeg må herefter stoppe gentagelserne, da smerterne forværres. Efter et par sekunder er ”syren”, smerten væk og jeg kan igen påbegynde maveøvelsen, indtil syren kommer igen. Syren kommer herefter hurtigere og hurtigere. Jeg træner ofte lænden uden de store problemer. Er meget frustreret, da jeg virkelig har lyst til at give den gas med mavebøjninger, da jeg gerne vil have fjernet ”bulen”, fedtet fra maven. Nu skriver jeg til jer i håb om gode råd og derefter må næste skridt være at gå til en kiropraktor. Har i nogle ideer til hvordan jeg kan lære at tage mavebøjninger, uden at belaste lænden og undgå smerterne? På forhånd tak.

Michael

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share