Hvor længe træner I af gangen?


Dr. Durden
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg træner et standart 2 splitprogram. Dvs. jeg kommer hele kroppen igennem på to træningsdage. Jeg laver 2-3 øvelser pr. muskelgruppe med 3 sæt af 8-10 repetitioner stykket.

Jeg bruger vel ca. 40-45 min til muskeltræningen og ca. 30 min på min Crosstrainer. Så alt i alt lidt over en time.

Mvh. Claes

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg træner et standart 2 splitprogram. Dvs. jeg kommer hele kroppen igennem på to træningsdage. Jeg laver 2-3 øvelser pr. muskelgruppe med 3 sæt af 8-10 repetitioner stykket.

Jeg bruger vel ca. 40-45 min til muskeltræningen og ca. 30 min på min Crosstrainer. Så alt i alt lidt over en time.

Mvh. Claes

Hvor mange muskelgrupper har du delt op i? Jeg tænker bare umiddelbart, hvordan hulen du kan nå det på så kort tid...

Link to comment
Share on other sites

Hvis man nøjes med 1 minut mellem sættene og et par minutter mellem hver øvelse, så er det ikke noget problem at nå det på den tid. Jeg træner også alene og har privat træningsrum, så der er ikke så mange forstyrrende elementer. :smile:

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

2-split, 6-8 øvelser, 2-3 timer.

Jeg forstår til gengæld ikke hvordan man kan bruge så lang tid på 6-8 øvelser, medmindre man sidder og puster ud og ser TV det halve af tiden. :tongue:

Jeg træner ca. 9 fulde øvelser på max 45 min. Jeg tror man skal passe lidt på med at holde for lange pauser mellem sættene og repetitionerne. Det siger min erfaring mig. Men måske det er forskelligt fra person til person.

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår til gengæld ikke hvordan man kan bruge så lang tid på 6-8 øvelser, medmindre man sidder og puster ud og ser TV det halve af tiden. :tongue:

Hvis man løfter tilstrækkeligt tungt er 1-2 minutter mellem sættene slet ikke nok. Jeg bruger som regel over en halv time på at squatte f.eks., men en omgang curls tager selvfølgelig markant kortere tid.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man løfter tilstrækkeligt tungt er 1-2 minutter mellem sættene slet ikke nok. Jeg bruger som regel over en halv time på at squatte f.eks., men en omgang curls tager selvfølgelig markant kortere tid.

Du har ret. Det kan være der forskellen ligger. Jeg løfter slet ikke så vanvittigt, som jeg gjorde engang. Jeg løfter moderat for at vedligeholde en pænt proportioneret krop.

Jeg kom sgu til at ligne lidt for meget en skraldemand dengang jeg kørte super hårdt, det vil jeg ikke denne gang. Jeg har erfaret at muskeltræning kan gøre en blind for hvad der egentlig er sundt og pænt.

Men 1-2 min mellem mine tøsesæt, det er vist klart tilstrækkeligt. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Du har ret. Det kan være der forskellen ligger. Jeg løfter slet ikke så vanvittigt, som jeg gjorde engang. Jeg løfter moderat for at vedligeholde en pænt proportioneret krop.

Jeg kom sgu til at ligne lidt for meget en skraldemand dengang jeg kørte super hårdt, det vil jeg ikke denne gang. Jeg har erfaret at muskeltræning kan gøre en blind for hvad der egentlig er sundt og pænt.

Men 1-2 min mellem mine tøsesæt, det er vist klart tilstrækkeligt. :tongue:

Det kunne jo måske være, at ikke alle trænede for at være hverken sunde eller pæne? :smile:

Mht. moderation, se min signatur.

Link to comment
Share on other sites

Du har ret. Det kan være der forskellen ligger. Jeg løfter slet ikke så vanvittigt, som jeg gjorde engang. Jeg løfter moderat for at vedligeholde en pænt proportioneret krop.

Jeg kom sgu til at ligne lidt for meget en skraldemand dengang jeg kørte super hårdt, det vil jeg ikke denne gang. Jeg har erfaret at muskeltræning kan gøre en blind for hvad der egentlig er sundt og pænt.

Men 1-2 min mellem mine tøsesæt, det er vist klart tilstrækkeligt. :tongue:

Man kan altså også sagtens løfte tungt og hårdt og samtidigt vedligeholde en pænt proportioneret krop, som også er sund... :smile:

On topic:

Jeg træner 1½-2 timer, hvis det er med vægte, og 2-5 timer, hvis det er anden træning.

Link to comment
Share on other sites

Man kan altså også sagtens løfte tungt og hårdt og samtidigt vedligeholde en pænt proportioneret krop, som også er sund... :smile:

On topic:

Jeg træner 1½-2 timer, hvis det er med vægte, og 2-5 timer, hvis det er anden træning.

Definer "anden" træning... :boobs::alright::shades::nahnah:

Link to comment
Share on other sites

Min egen træning tager ofte over 2 timer.

Hvorfor?

Fordi jeg er doven, ude af form efter lang tids styrkeløft, fik jeg nævnt jeg var doven?

Eftersom mit mål er muskelmasse nu kommer jeg til at cutte pauserne en del fremadrettet.

Lille tip: hold pauserne korte mellem de første sæt af en øvelse og forlæng dem mellem de sidste. Mest tidseffektivt på den måde. Hvis målet er at syre max til i en pump øvelse spiller andre ting naturligvis ind.

Link to comment
Share on other sites

Min egen træning tager ofte over 2 timer.

Hvorfor?

Fordi jeg er doven, ude af form efter lang tids styrkeløft, fik jeg nævnt jeg var doven?

Eftersom mit mål er muskelmasse nu kommer jeg til at cutte pauserne en del fremadrettet.

Lille tip: hold pauserne korte mellem de første sæt af en øvelse og forlæng dem mellem de sidste. Mest tidseffektivt på den måde. Hvis målet er at syre max til i en pump øvelse spiller andre ting naturligvis ind.

Haha :bigsmile: Man behøver per defination ikke at være doven fordi man er styrkeløfter. Men ja. Har jo før været efter dit mht. til densitet. Læg din hjerne i omklædningsrummet og plug din nosser til istedet. 1½time i helvede og når du geninstallere hjernen efter træning så er du ikke bare fået en super effektiv træning, men du har også fået recharget hjernen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver at køre det så intenst som muligt. Det hører til sjældenhederne, at jeg har mere end - eller så meget som - ét minuts pause imellem sættene. I et træningspas kører jeg som oftest 5x5 i de "rigtige" øvelser, og da mit split er indrettet i en for- og bagsidedag supersetter jeg oftest øvelserne, så det ikke er atypisk for mig f.eks. at køre fem reps bænkpres, rejse mig op fra bænken, spurte over til squatstativet, tage fem reps der, og så videre indtil jeg får lavet 5x5, uden nogen pauser overhovedet. Hvis der da er pauser involveret, holdes de til et absolut minimum i de første sæt. Superset'ingen gælder naturligvis også for dødløft/rows og så videre. De eneste gange jeg ikke kører i samme tempo, er i forbindelse med progressionen i forhold til belastning, hvor det sker at jeg kører i et mere stille og roligt tempo. Udover de "rigtige" øvelser kører jeg et par supplerende øvelser som f.eks. shrugs og lægøvelser samt ni sæt mave til at slutte af på. Der kører jeg som oftest også i ganske højt tempo. Mine træningstider svinger en del, afhængigt af hvor meget jeg forsøger at gå op i belastning i den givne uge. Mine korteste træningspas varer nok omkring 40-45 minutter, mens de længste ligger på omkring det dobbelte. Mit hurtigste træningspas var en pres-dag, hvor jeg kun ville få mulighed til at træne før skole, hvor jeg havde ca. 50 minutter fra at centret åbnede til at jeg skulle være i en bus hjemad til Elmegade fra Nørrebro Station, for at nå at tage et bad og spise morgenmad, og som jeg klarede på 35-40 minutter. 20-25 minutters opvarmning og stræk, efterfulgt af 5x5 squat, bænkpres og militærpres samt to supersettede lægøvelser og de ni sæt mave. Det var hårdt og intenst, og jeg var ganske fornøjet med det.

Edited by Fredrik
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share