Arme / Muskler


Bousa
 Share

Recommended Posts

Før har jeg taget omkring 1sæt 12 reps biceps curl, om dagen, i mindre perioder. Altså nogle gange med ugers mellemrum.

Jeg har haft meget tynde arme før jeg startede med at træne, jeg kan huske at jeg på et tidspunkt kunne nå rundt om mine overarme med to fingre.

Ca midtvejs 2008 begyndte jeg først at træne seriøst.

Det som der skete da jeg begyndte at køre shoulder pull, var at mine biceps sener i overarmene blev synlige, allerede efter første gang. Og mine overarme blev synligt større, samtidig med at jeg efter kort tid kunne øge vægten fra 12 reps med 30kg til ca 5 reps med 60kg, hvilket nu er mit max. Og i øvrigt vist også max for tårnet, desvære.

Siden har jeg bare trænet videre, og er også begyndt på andre øvelser. Samtidig med at nogle af mine t-shirts er begyndt at stramme. hmm :tongue:

Der er nu også en tværgående sene som er blevet synlig, mest i den højre arm, og det skete vist nok efter at have kørt biceps curl.

Nu har jeg set muskuløse personer før, og ofte er deres sener synlige, og har derfor ikke tænkt mere over det. Det er også mest hvis jeg spænder, og så holder det et stykke tid efter træning.

Men kunne det være tegn på overtræning? Fordi jeg køre biceps øvelser nærmest hver dag, hvor jeg kun springer over hvis jeg føler mig træt.

Jeg har også de sidste gange jeg har trænet, oplevet at mærke at huden "spænder" i armene, sikkert fordi musklerne udvider sig lidt under træning.

I løbet af i år er jeg gået fra 15kg i biceps curl til 20kg. Hvor jeg laver dem, langsomt op og ned, som jeg har set flere anbefale. Føler også det giver mere at køre dem langsomt. Det første program jeg har gennemført, kørte jeg for nylig, det var et "russisk" program, som jeg fandt her: http://www.getbig.dk/article.php?id=161

Første gang kom jeg igennem det, og syntes allerede jeg kunne mærke en forbedring i min styrke ved næste trænings dag.

Det positive kan så siges at være, jeg har ikke længere tynde arme, selv mine underarme ser ikke så tynde ud mere.

Edited by Bousa
Link to comment
Share on other sites

Du skal IKKE træne biceps hver enestedag. Hvis du kun træner biceps, som du har skrevet ville jeg foreslår at du finder nogle øvelser til de andre muskel grupper. Og hvis det spænder i dine muskler når du træner, så er der intet galt i det, da musklerne har brug for meget ilt og derfor kommer der meget blod ud i musklerne. Og det for musklerne til at se større ud og "spænde".

Link to comment
Share on other sites

Nu var grunden at jeg fik mistanke om overtræning, nu mest at jeg kom i tanke om Sylvester stalone havde sagt at en synlig sene i (hans ene bryst vist nok), var pga af en gammel skade.

Jeg tror jeg har trænet for meget Biceps i nogen tid, fordi jeg har ligget på de 20kg i nogle uger nu.

Nu er jeg også for kort tid siden, begyndt at træne Bænkpres, dødløft, og squat. Samt noget Military Press.

Min max i bænkpres er 50kg, og det er ikke meget mere end nogle uger siden, at jeg kun kunne tage 40max. Jeg har styrketrænet før, men har ikke været over de 100 i nogle af øvelserne, så vidt jeg husker. Og biceps er først noget jeg begyndte at træne seriøst sidste år.

Men det kan godt være at jeg skal prøve at springe 1dags tid over ad gangen med biceps, og se om det hjælper. Nu vil jeg lige forsøge mig med det russiske i en tid først, fordi jeg syntes at det gav rigtigt godt første gang. Ja undskyld alt den snak om biceps, men mine arme har været meget tynde, så det er nok nærmest blevet hovede øvelse, efter butterfly på maskine.

Noget andet som undre mig, er at selvom jeg er begyndt at kunne se resultater i spejlet. Så vejer jeg stadig kun 70kg!

Jeg har i sammenhæng med træningen, omlagt min kost, sådan at jeg spiser mest frugt og grønt, og syntes også det har hjulpet. Men selvom jeg spiser mere, så lader det ikke rigtigt til at jeg vejer mere. Efter et toilet besøg, er det hele væk igen.. Når jeg spiser kød, så er det som regl kun fisk. I dag gør jeg så en undtagelse, fordi jeg er godt nok blevet sulgten efterhånden.

I øvrigt, så er jeg begyndt at prutte en del. Særligt når jeg er ude og løbe, eller under enkelte styrketrænings øvelser..

Edited by Bousa
Link to comment
Share on other sites

Bousa -> Der er så mange af dine spørgsmål der skriger af at du mangler viden om de grundlæggende ting. Brug den tid det tager at læse i begynder tråden (den kan du finde som 3 eller 4 øverste topic her i styrketræningforumet), ved godt der meget læsning, men det vil være det værd! Når du har læst lidt i den og forstået grundprincipperne i træning fx forskel på fullbody vs. split træning vs. biceps træning, hvad man bør spise for forøge sine muskler, hvordan man taber sig og tager på så vil du højst sandsynligt kunne få væsentlig mere hjælp til de spørgsmål du måtte have på det tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share