BB curls hver dag?


LurifaX
 Share

Recommended Posts

Hvis det udelukkende er Simons metoder, der er skyld i hans gode resultater, hvordan kan det så være han kan bænke mere end han kan squatte?

Jeg ved ikke hvem du referer til her i tråden? Men jeg har ihvf aldrig skrevet du kun er hans metoder der er afgørende for hans fremgang og jeg vil ikke diskutere hvordan han træner ben vs arme. Det er sagen uvedkommende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvem du referer til her i tråden? Men jeg har ihvf aldrig skrevet du kun er hans metoder der er afgørende for hans fremgang og jeg vil ikke diskutere hvordan han træner ben vs arme. Det er sagen uvedkommende.

Hvis det hverken er hans metoder eller genetik, hvad er så den udslagsgivende faktor? :smile:

Simon træner hårdt og fornuftigt, lever nærmest i askese, men jeg vil også mene han har gode gener.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det hverken er hans metoder eller genetik, hvad er så den udslagsgivende faktor? :smile:

Simon træner hårdt og fornuftigt, lever nærmest i askese, men jeg vil også mene han har gode gener.

Det sidste er vi så uenige i.

Du overfortolker med det færste. Tingene er ikke sort/hvide, der er ikke en faktor alene men flere i samspil der afgør tingene.

Min pointe er: Der er ingen der har store arme der træner biceps hver dag. Det mener jeg er væsentligt.

Simon er et eksempel på dette.

Link to comment
Share on other sites

Min pointe er: Der er ingen der har store arme der træner biceps hver dag. Det mener jeg er væsentligt.

Simon er et eksempel på dette.

Der er nu masser af eksempler på atleter, der på daglig basis "træner biceps", bedste eksempel er mandlige redskabsgymnaster, de har som regel store guns, og det kan vel ikke tilskrives andet end deres højrekvente og vulominøse træning.

Link to comment
Share on other sites

Der er nu masser af eksempler på atleter, der på daglig basis "træner biceps", bedste eksempel er mandlige redskabsgymnaster, de har som regel store guns, og det kan vel ikke tilskrives andet end deres højrekvente og vulominøse træning.

Men vi kan da nok også godt blive enige om at 4 sæt curls om dagen ikke matcher en hel dags træningsprogram for en elitegymnast.

Link to comment
Share on other sites

Elitegymnaster har dværgearme i længde og dem vi ser er atleterne med de bedste gener.

Jeg kan ikke så den store sammenhæng mellem disse mennesker og armtræning for bodybuildere.

Et eksempel er Kasper Fardan. Fantastisk atlet, utrolig bænkpresser, tidligere Danmarks bedste gymnast osv.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Mysteriet er da endnu større med blackice:

Han er semiseriøs, har lousy gener, men alligevel benchpresser han tæt ved 160 på en BW på lidt over 90. :tongue:

Det er der vel ikke noget ekstra-ordinært ved. Hvis man læser hans log kan man se det er sjældent han misser en træning, han har trænet i en del år efterhånden (vel at mærke med hovedet det rette sted), samt været afholdende i endnu flere år. Energien må han da have kanaliseret ud et eller andet sted! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Elitegymnaster har dværgearme i længde og dem vi ser er atleterne med de bedste gener.

Jeg kan ikke så den store sammenhæng mellem disse mennesker og armtræning for bodybuildere.

Et eksempel er Kasper Fardan. Fantastisk atlet, utrolig bænkpresser, tidligere Danmarks bedste gymnast osv.

Det er da pudsigt, at dem der har de bedste gener for hypertrofi samtidig også har talent for gymnastik.

Jeg vil ikke argumentere mere for det, jeg synes der findes meget "bevismateriale" for at høj frekvens/stor volumen, giver god masse. Gymnaster, cykelryttere, skøjteløbere og vægtløftere er blot nogle af dem jeg lige kan finde på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share