DOUBLE JOURNAL - DOUBLE TROUBLE


Fru Erik
 Share

Recommended Posts

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Flot træning Doczor! Specielt dine squats er lækre!

Din dejlige barndomsberetning fik mig til at tænke på dengang min kære broder fik stød af et stødhegn, og for at straffe det, tog han fat i det med begge hænder, og bed det!

Det gav ham aldrig stød efter denne episode :smile:

Nej det var de ikke i dag, jeg følte mig flad efter en lang dag på arbejdet :smile:

Uha, Mads, det var en god historie. Din bror, han lyder dog som lidt af en klovn :smile: Du burde fortælle historier i din log som alle vi læsere kan hygge os med? :smile:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Nej det var de ikke i dag, jeg følte mig flad efter en lang dag på arbejdet :smile:

Uha, Mads, det var en god historie. Din bror, han lyder dog som lidt af en klovn :smile: Du burde fortælle historier i din log som alle vi læsere kan hygge os med? :smile:

:smile:

Så vil jeg grave en god historie frem til imorgen, som man kan hygge sig med, samtidig med at man også er lidt imponeret over min træning :smile:

Du er en champ!

Link to comment
Share on other sites

Erik er midlertidigt ekskluderet fra dette forum, men tillader sig at svare alligevel :smile:

Jeg kan ikke sætte en alder på, da det er meget individuelt. Min erfaring er at kropsføling og evnen til at koncentrere sig er de vigtigste parametre, når man skal vurdere om et individ er aldersmæssigt parat. Arthur, som er den yngste af mine løftere, er ni år gammel. Men hans træning er markant anderledes end ekspv. hans 5 år ældre bror. For Arthurs vedkommende - hvilket ville være min generelle fremgangsmåde med så unge atleter - handler det om at stimulere hans fysiske udvikling men lade selve vægtløftningen være en mindre del af det. Følgende øvelser bruger vi hyppigt:

Tak for svaret. Jeg har en nevø på 2½, hvis forældre har den opfattelse at 'rigtige' drenge spiller fodbold. Jeg har så den opfattelse at fodboldspillere er nogle bozos og at fodbold har alt for stort skadepotentiale, til at man bør 'tvinge' børn til at deltage i det. Til gengæld vil jeg hellere have ham i gang med noget gymnastik/svømning/atletik/VL som for mig at se, udvikler generelle fysiske egenskaber.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret. Jeg har en nevø på 2½, hvis forældre har den opfattelse at 'rigtige' drenge spiller fodbold. Jeg har så den opfattelse at fodboldspillere er nogle bozos og at fodbold har alt for stort skadepotentiale, til at man bør 'tvinge' børn til at deltage i det. Til gengæld vil jeg hellere have ham i gang med noget gymnastik/svømning/atletik/VL som for mig at se, udvikler generelle fysiske egenskaber.

Dine dårlige erfaringer fra fodbold skal vel ikke overføres til din nevø. Fodbold har også massere af gode udviklende elementer for børn. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret. Jeg har en nevø på 2½, hvis forældre har den opfattelse at 'rigtige' drenge spiller fodbold. Jeg har så den opfattelse at fodboldspillere er nogle bozos og at fodbold har alt for stort skadepotentiale, til at man bør 'tvinge' børn til at deltage i det. Til gengæld vil jeg hellere have ham i gang med noget gymnastik/svømning/atletik/VL som for mig at se, udvikler generelle fysiske egenskaber.

Det var edderhugme en gang pladder

Link to comment
Share on other sites

"Tak for svaret. Jeg har en nevø på 2½, hvis forældre har den opfattelse at 'rigtige' drenge spiller fodbold. Jeg har så den opfattelse at fodboldspillere er nogle bozos og at fodbold har alt for stort skadepotentiale, til at man bør 'tvinge' børn til at deltage i det. Til gengæld vil jeg hellere have ham i gang med noget gymnastik/svømning/atletik/VL som for mig at se, udvikler generelle fysiske egenskaber."

Der er selvfølgelig sportsgrene, som vil have en fordelagtig påvirkning på den fysiske udvikling. I mine øjne er fodbold ikke i høj kurs, men jeg ser det bestemt ikke - som dig - som noget farligt man skal afholde sig fra. Ydermere, er det en holdsport og det sociale aspekt (samarbejde, tillid til medspillere, kammeratskab etc.) er for mange forældre en vigtig del, hvis de skal vælge på barnets vegne.

En lille tilføjelse: I stedet for kategorisk at dele alt op i sportsgrene, er det mit indtryk, at kvaliteten af træningen - ligemeget i hvilken sportsgren - afhænger MEGET af den enkelte træner. Jeg har set flere trænere indenfor vægtløftning - som jeg ellers opfatter som en fremragende måde at udvikle sin fysisk på - være så inkompetente, at jeg ville have sendt mit barn til dart i stedet.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Folks, i dag trænede jeg. Træningen i dag var med mine gode venner, BB1 og BB2, folks.

Dagens træning er dedikeret til CRAWDADDY! aka Christian Broncyk aka KRAGEFAR! aka DEN BLÅ DYNAMO! aka CRAW! aka KRAGEN!

DB Flat Bench Deload!

30 x 25 kg

15 x 45 kg

15 x 45 kg

15 x 45 kg

12 x 45 kg

15 x 40 kg

15 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

Deload!

Triceps: 12 sæt SUPERSET MANIA

Ca. 140 reps total

Barbell Cheat Curls

(10 x 50 kg )

(10 x 50 kg)

5 x 80 kg

5 x 80 kg

Standing DB curls - Deload!

15 x 20 kg

15 x 22½ kg

12 x 22½ kg

10 x 22½ kg

God træning med mine friends, folks.

Engang for år siden sad jeg i klasselokalet, det var midt på dagen og vi havde time. Så lå der nogle aviser på mit bord som jeg rullede sammen til et rør. Så melede jeg et stykke kridt til pulver og kom det ned i den ene ende af røret. Så vendte jeg mig om mens læreren ikke kiggede og rettede avisrøret mod en fra klassen og blæste så i den anden ende. Så fløj der en kridtsky ud over ham som så spredte sig gennem lokalet. Så måtte de med kridtallergi forlade lokalet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Folks, i dag trænede jeg. Træningen i dag var med mine gode venner, BB1 og BB2, folks.

Dagens træning er dedikeret til CRAWDADDY! aka Christian Broncyk aka KRAGEFAR! aka DEN BLÅ DYNAMO! aka CRAW! aka KRAGEN! aka leeee'

Friend :smile:

God træning med mine friends, folks.

Engang for år siden sad jeg i klasselokalet, det var midt på dagen og vi havde time. Så lå der nogle aviser på mit bord som jeg rullede sammen til et rør. Så melede jeg et stykke kridt til pulver og kom det ned i den ene ende af røret. Så vendte jeg mig om mens læreren ikke kiggede og rettede avisrøret mod en fra klassen og blæste så i den anden ende. Så fløj der en kridtsky ud over ham som så spredte sig gennem lokalet. Så måtte de med kridtallergi forlade lokalet.

Det var lige præcis en go' dejlig træning, friend :smile:

Din triceps workout var awesome, friend :smile:

Sikke en ballademager du har været i dine yngre år, friend :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Venner, I morgen vil jeg også træne :smile:

Jeg regner med at køre en 500-600 sæt baglår. Hvad synes I om det?

Den idé kan godt få "Dr Numzes seal of approval", friend :smile: Og får det hermed :smile:

Link to comment
Share on other sites

DAGENS TRÆNING er dedikeret til Kæresten af CRAWDADDY! aka Christian Broncyk aka KRAGEFAR! aka DEN BLÅ DYNAMO! aka CRAW! aka KRAGEN!

Og den person, det er ANGEL! aka ANALGEL aka NORAH! aka NumzeNorah

248050fraek244545.JPG

HAM TIME

Leg Curls

10 x 5/6 stack

--- supersæt

SLDL

15 x 120 kg

--- supersæt

Leg Curls

20 x 2/6 stack

Leg Curls

10 x 5/6 stack

--- supersæt

SLDL

15 x 120 kg

--- supersæt

Leg Curls

15 x 2/6 stack

Leg curls

5 x 4.5/6

5 x 4/6

10 x 3/6

10 x 3/6

Som I kan se, mine friends, var dagens træning ikke deload. Man kan ikke deloade når man dedikerer sin træning til NumzeNorah :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal lige fremhæve, det eneste jeg fik at spise var ikke en appelsin :smile: - Men jeg nævnte appelsinen, da det måske er særegent :smile: Mange spiser jo for eksempel rugbrød med pålæg, måske franskbrød, lidt frugtjuice, havregryn, den slags. Jeg, derimod, jeg fik altså en appelsin :smile:

Senere i dag, venner, der der der træning med mine gode venner - Doktor Numze og Doktor Nissen :smile: Ens træning er nu bedre i selskabet af gode friends. Så det vil jeg se frem til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kræver en bicepsmåling i denne log, friend. :smile:

Ej, jeg må hellere give et sandt svar, min ven Salt. Salt, dig kan jeg godt lide. Du er ikke et skvadderhoved.

Jeg kan godt lide dig, Salt. Du er en good guy.

Svaret er lidt over 47½ cm uden pump. Så det passer nok meget godt med lidt under 49 med pump :smile: Lad os ikke glemme, at ærmet på min nydelige skovmandsskjorte af mærket "Big Yank" i størrelse 2 XL strammer så dejligt når jeg spænder :smile:

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

ANNONCERING: UNDSKYLD

Undskyld, mine venner. Jeg skrev ovenfor, at mine biceps målte 47½ cm uden pump.

DETTE TAL ER IKKE SANDT. Jeg har angivet overfor jer, mine venner, et forkert tal.

Jeg målte nemlig igen. Denne gang flere målinger, faktisk, for at sikre en akkurat og nøjagtig måling.

Jeg måtte herved konstatere, at tallet ikke er 47.5cm. Det er, derimod, 47,7.

Link to comment
Share on other sites

ANNONCERING: UNDSKYLD

Undskyld, mine venner. Jeg skrev ovenfor, at mine biceps målte 47½ cm uden pump.

DETTE TAL ER IKKE SANDT. Jeg har angivet overfor jer, mine venner, et forkert tal.

Jeg målte nemlig igen. Denne gang flere målinger, faktisk, for at sikre en akkurat og nøjagtig måling.

Jeg måtte herved konstatere, at tallet ikke er 47.5cm. Det er, derimod, 47,7.

Det er nogle store arme du har ven :wub:

Du er et forbillede inden for overarme!

Link to comment
Share on other sites

ANNONCERING: UNDSKYLD

Undskyld, mine venner. Jeg skrev ovenfor, at mine biceps målte 47½ cm uden pump.

DETTE TAL ER IKKE SANDT. Jeg har angivet overfor jer, mine venner, et forkert tal.

Jeg målte nemlig igen. Denne gang flere målinger, faktisk, for at sikre en akkurat og nøjagtig måling.

Jeg måtte herved konstatere, at tallet ikke er 47.5cm. Det er, derimod, 47,7.

Hej friend, der nu ikke længere blot er en efriend, men en ægte én af slagsen. Jeg er ked af jeg ikke fik set dine gunz, men at du i stedet valgte at skjule dem under din skovmandsskjorte af mærket "Big Yank" i str. XXL. Selvom den var flot ville jeg hellere have set dine awesome gunz. Jeg spiste en grape mens jeg trænede i går.

Link to comment
Share on other sites

Hej Søren aWesome, aka friend. Du er en af the good guys. På denne liste finder vi også Fru Erik, naturligvis, og mine gode venner, BB1 og BB2 (Nissen og Tunen herindefra). Mads Thøgersøe og salt er også good guys. Jeg byder dem således velkommen til at skrive i denne LOGSE. På den modsatte pol har vi en gruppe folk fra hvem jeg frabeder mig indlæg. På denne liste finder vi folk som Guarden, DBM, Romeren, Yetti/Pjevsen, Diddley, etc. Folk der plæderer for funktionel træning, folk der bozoer, og/eller folk med et inflatorisk værdisæt. De er ikke the good guys.

Jeg kan dog selvsagt ikke disponere over Fruens halvdel af loggen, så de må - forudsat Fruen ønsker det - kommentere på hans del.

Men som sagt, du er en good guy. Du må gerne skrive.

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share