Sign in to follow this  
poubellos

Bioimpedansmålere: Hvornår på dagen er den mest præcis?

Recommended Posts

Hvornår på dagen skal jeg måle min fedt procent via badevægt med bioimpedans fedtprocent måler for at den måler mest præcist?

Og må jeg ha spist/drukket lige inden, eller hvor fastet skal man være for at opnå den mest præcise måling?

Det bedste er om morgen. Du må ikke have dyrket motion inden - derfor godt lige efter du er stået ud af sengen. Du må ikke spise eller drikke det mindste 4 timer før MINDST. Men gerne mere. Så det optimale ville være at stå op og hoppe direkte ud på vægten efter toilet besøg og drikke så lidt som muligt aftenen før. Så får du det bedste resultat.

Det bedste er at lade være og købe en fedttang, en bioimpedansmåler er alt for upræcis.

Bioimpedans er, hvis brugt rigtigt og af en fornuftig kvalitet, lige så valid som en fedttang.

Bioimpedans er, hvis brugt rigtigt og af en fornuftig kvalitet, lige så valid som en fedttang.

Jeg hopper lige ind her.

Stubbe --> Jeg bruger en vægt af tvivlsom kvalitet til at måle min fedtprocent relativt. Vægten beder om alder, træningsniveau, køn og vægt.

Hvor præcis kan den være, og er det overhovedet fornuftigt, hvis jeg blot bruger tallet relativt?

Hr. K

Jeg hopper lige ind her.

Stubbe --> Jeg bruger en vægt af tvivlsom kvalitet til at måle min fedtprocent relativt. Vægten beder om alder, træningsniveau, køn og vægt.

Hvor præcis kan den være, og er det overhovedet fornuftigt, hvis jeg blot bruger tallet relativt?

Hr. K

Har den ikke også højde med?

Hvis den er for upræcis bør det ikke engang bruges relativt, men om den er det er jo sværere at svare på.

Hvad er det for et mærke og model?

Stubbe: Min virksomhed har købt en
- ved du hvor valid den er?

Kan du evt sige noget om hensigtsmæssig målemetode osv? :smile:

Jeg kender ikke produktet. Jeg kan blot se at de oplyser der er en standard error på 3,5%, hvilket er lidt højere end jeg havde forventet.

Fremgangsmåde som larsen123 er ganske fornuftig, dog vil jeg nøjes med at sige: drik og spis begrænset i timerne op til og begræns alkohol et døgn før. Herudover drik og spis almindeligt aftenen før. Det skriver de vel også nogenlunde i manualen der medfølger.