Bioimpedansmålere: Hvornår på dagen er den mest præcis?


poubellos
 Share

Recommended Posts

Det bedste er om morgen. Du må ikke have dyrket motion inden - derfor godt lige efter du er stået ud af sengen. Du må ikke spise eller drikke det mindste 4 timer før MINDST. Men gerne mere. Så det optimale ville være at stå op og hoppe direkte ud på vægten efter toilet besøg og drikke så lidt som muligt aftenen før. Så får du det bedste resultat.

Link to comment
Share on other sites

Bioimpedans er, hvis brugt rigtigt og af en fornuftig kvalitet, lige så valid som en fedttang.

Jeg hopper lige ind her.

Stubbe --> Jeg bruger en vægt af tvivlsom kvalitet til at måle min fedtprocent relativt. Vægten beder om alder, træningsniveau, køn og vægt.

Hvor præcis kan den være, og er det overhovedet fornuftigt, hvis jeg blot bruger tallet relativt?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg hopper lige ind her.

Stubbe --> Jeg bruger en vægt af tvivlsom kvalitet til at måle min fedtprocent relativt. Vægten beder om alder, træningsniveau, køn og vægt.

Hvor præcis kan den være, og er det overhovedet fornuftigt, hvis jeg blot bruger tallet relativt?

Hr. K

Har den ikke også højde med?

Hvis den er for upræcis bør det ikke engang bruges relativt, men om den er det er jo sværere at svare på.

Hvad er det for et mærke og model?

Link to comment
Share on other sites

Stubbe: Min virksomhed har købt en
- ved du hvor valid den er?

Kan du evt sige noget om hensigtsmæssig målemetode osv? :smile:

Jeg kender ikke produktet. Jeg kan blot se at de oplyser der er en standard error på 3,5%, hvilket er lidt højere end jeg havde forventet.

Fremgangsmåde som larsen123 er ganske fornuftig, dog vil jeg nøjes med at sige: drik og spis begrænset i timerne op til og begræns alkohol et døgn før. Herudover drik og spis almindeligt aftenen før. Det skriver de vel også nogenlunde i manualen der medfølger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share