FITNESS WORLD aka SHITNESS WORLD -


Dr. Mengele
 Share

Recommended Posts

Lad mig gætte engang...

Du tjener ikke nok til at betale en af landets billigste kontingenter på sølle 199,- kr. pr. md.?

Og så er du sikkert blevet sat godt og grundigt på plads af en af de unge piger, der arbejder som fitness-instruktør i Fitness World, og som har en godkendt uddannelse til at bestride jobbet. Hun kunne tage mere i bænkpress end du.. ikke? Eller vidste hun bare mere end dig om anatomi?

Du må virkelig være en bitter dreng, siden du har så meget galle, du skal have lukket ud.

Hvor har du fået en så dårlig oplevelse, siden du tør kalde folkene bag hele kæden for halvkriminelle og samtlige centre i kæden for ubrugelige?

Har du skrevet til Fitness World, inden du lukkede din galle ud her?

Og måske er det ikke gået op for dig, at Fitness World er for alle, der vil gøre noget for sig selv og sin krop. Det er for hr. og fru Danmark, der ønsker at komme i form uden at skulle slås om vægtene med typer som dig.

Jeg er glad for at komme i et Fitness World-center. Og jeg nyder det hver gang.

Er du ikke tilfreds, står det dig frit for at melde dig ind et andet sted.

Men gør det dog uden at svine folk til.

Hej "Pinstripe" fra Vestsjælland,

Jeg kan se dit indlæg, og læse det. Jeg kan konstatere du kan formulere dig med relativ kohærens, og kongruens er også at spore. Men udover disse sproglige/grammatiske aspekter kan jeg ikke spore én eneste sober, relevant og meningsfyldt tanke i dit i høj grad meget personfikserede, indholdsløse, nedladende indlæg. På godt dansk sætter jeg mig tilbage i min stol, klør mig i håret, og spørger mig selv: Hvad er det i grunden manden vil sige. Og jeg må være mig selv var skyldig, for jeg kan vitterligt ikke komme med et bare lidt kvalificeret bud på dette meget nysgerrige spørgsmål.

Jeg kan ikke understrege hvor langt din skrivelse er fra virkeligheden, og jeg finder det svært at vælge ord der kan bidrage til mit forsøg på at understrege med hvilken intensitet jeg finder dit indlæg fuldkommen, 100%, aldeles og uden undtagelse uden kvalitet.

Jeg ved virkelig ikke hvad der er at skrive tilbage, "Pinstripe".

Link to comment
Share on other sites

hey

Jeg træner i fitnessDK i århus. Det gør jeg primært fordi de har nogle hold som er gode. jeg vægter styrketræning og holdtræning 50/50. Hvis jeg primært gik efter styrke ville jeg smutte ned i Dansk helsesport. Gider ikke cykle op til Ny Helse og Motion. Det betyder ikke jeg er tilfreds med mulighederne for styrketræning. Styrketræningsdelen i et center som busgaden er ringe. Gulvet hvor træningsbænkene står er meget ujævnt således at bænkene vipper når man træner. Sikkerhedsmæssigt og træningsmæssigt er det for ringe.

Man kunne med meget få økonomiske midler tilføre 20kilos stænger, Squatrack, bedre muligheder for ophævninger. Så ville centrene være meget bedre. Man undervurderer hvor mange almindelige mennesker der gerne vil bruge sådant udstyr. Det er en fejlagtig analyse at tro at det kun er steroidefyldte bodybuildere der gerne vil træne med frie vægte.

Når jeg træner møder jeg masser af mennesker som efterspørger bedre muligheder for styrketræning Det er alle typer mennesker. Folk der klatrer i bjerge, der er soldater, folk der laver styrketræning som supplement til anden sport.

Man synes kun fitnessDKs 11kilos stænger er ok, hvis man ikke har prøvet andet.

Jeg tror faktisk de store kæders beslutning om at begrænse mulighederne for fornuftig funktionel styrketræning kan vise sig at være en dårlig forretningsmæssig beslutning.

Men markedet løser det jo nok selv på sigt. Glæder mig til at se hvad det bliver til med crossfit i århus

Link to comment
Share on other sites

I praksis er uddeling af frivægtsøvelser vanskeligt af flere årsager:

1. Interessen er ikke stor for det. At sætte en uinteresseret person til det giver dårligere fokus teknik og motivation.

2. Træningfrekvensen hos det gennemsnitlige medlem er ikke særligt høj = teknik læres ikke særligt godt. Teknik pointers glemmes.

3. Opfølgning: Hvis vi motiverer medlemmerne alt vi magter kommer under halvdelen til en gratis opfølgning. Vi arbejder på at blive bedre til dette, men det er svært!

4. Niveauet hos mange medlemmer er elendigt. Koordination, styrke, bevægelighed -det er chokerende. Det kræver et vist grundniveau før man kan introducere mere krævende øvelser.

5. Instruktørernes job er ikke at lave optimale træningsprogrammer, det er at finde de bedste træningstilbud, så gruppetræning etc prioriteres højere end styrketræning. Derfor er det ikke altid tid til de avancerede øvelser.

6. Motivation. Det er ikke alle der motiveres af det samme som os. Mange medlemmer vil helst maskiner hvis man spørger dem: hvad vil du helst, maskiner/frie vægte? Så er min erfaring at maskinerne ofte vælges.

Ingen motivation, ingen træning.

Der er forskel på frivægtsøvelser og der er forskel på mennesker. For mange af de medlemmer jeg har mødt har maskiner været et naturligt sted at starte. Arbejder jeg som PT, så rykkes de over i kropsvægtsøvelser og frie vægte. For der er der mulighed for coaching under træning og konstant justering, screening etc. Det er der ikke mulighed for med en enkelt instruktion.

Synes det er et solidt indlæg, mange fatter ik særlig meget om instruktion vs PT og de ting der kan og bør ændres da mulighederne er helt anderledes. Og man skal vide forskellen her før man skal rette kritik, de fleste ved at frivægte er noget af den beste træning der kan opnåes. Men for newbs og dem med lille erfaring så skal der tages en del hensyn til evner vs tid.

Dr. Mengele & AnCap

I er sku birds of a feather, smart i ordet men når svære spørgsmål bliver stillet så sniger i pænt uden om for det meste, og med dum smarte bemærkninger. Og repeat setninger omkring FW, i har en kritik uden ende. Og i lyder som en dårlig LP.

Dr. Mengele du kommer slet ik med en personlig historie om hvorfor det er så "dårligt" i FW som det er. At sige bla bla bla dårligt om noget mange gange gøre det ik rigtigt. Nu skal du ikke tabe sutten vel? :icecream:

Hvis vi skal ha et ægte billed af din kritik så kom med mere end nøøøø de har dårlig instruktøre. Hvad er din personlig erfaring, eller vil du ik ud med det fordi det er pinligt? Be a man, say it like it is. Hvad synes du er bedre end technogym feks? Og er den difference så stor i sidste ende? Er det ik små detaljer?

Endnu en lille detail, hvis jeg ik husker galt er en af deres "dårlig instruktøre" tæt på eller er uddannet læge, og har en stor viden om træning! Ups hva Dr. Mengele!

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Dr. Mengele & AnCap

Hvis vi skal ha et ægte billed af din kritik så kom med mere end nøøøø de har dårlig instruktøre.

Læs første indlæg i tråden :smile:

Hvad synes du er bedre end technogym feks?

Eleiko :smile:

Og er den difference så stor i sidste ende?

Ja :smile:

Er det ik små detaljer?

Nej :smile:

Endnu en lille detail, hvis jeg ik husker galt er en af deres "dårlig instruktøre" tæt på eller er uddannet læge, og har en stor viden om træning! Ups hva Dr. Mengele!

Så uddannede eller "tæt på" uddannede læger, mener du, er kompetente fysiske trænere? Hvad tænker du specifikt på - udover anatomi og fysiologi -, som på medicinstudiet giver disse kvailifikationer? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Læs første indlæg i tråden :smile:

Eleiko :smile:

Ja :smile:

Nej :smile:

Så uddannede eller "tæt på" uddannede læger, mener du, er kompetente fysiske trænere? Hvad tænker du specifikt på - udover anatomi og fysiologi -, som på medicinstudiet giver disse kvailifikationer? :smile:

Meget af første indlæg er mere hans smag og prefference end om de muligheder de tilbyder vs hold om kvalitet og evner. At det er svært for ham at indse er tydligt kun hans prob. Plus meget af hans kritik holder ikke særlig godt da de virker mere baseret på hetz end direkt realitet. Gennem tråden er det meste af kritiken vist uholdbarto g gjort til skamme. At folk ikke træner optimalt og spilder deres tid, jamen det sker i alle centre og er ikke kun noget i FW. At der er mangler aft til udstyr jamen "netto har ik kaviar" hvorfor skulle FW ha 80kgs DB når det ik er deres klientel mål?

Eleiko you say, personligt har jeg aldrig prøvet mærket, men er prisen den samme for udstyret og ydelsen bedre burde de jo klart skifte. :smile:

Hvad er price range på Eleiko vs Technogym? Hvis man sammenligner deres feks latpulldown maskiner eller andre?

Afh til uddannede eller "tæt på" uddannede læger, hvis man kombinere det med en solid trænings erfaring over en længere år række så ja. De vil ha en god viden om bevægelses baner, mønstre og typer. Ha evner til at finde og adskille maskiner fra som ikke egner sig til go motorik. Og være yderst kompetent til pille ens dårlig teknik fra hinanden og indset noget bedre. For ikke at nævn kost, nu er ham jeg omtaler en der går op i BB så det giver vel mere end en der er tynd og kun har sin evner i hoved :smile:

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Jeg brænder igennem i Fitness World :smile: Det er ikke det bedste sted jeg har været, så det må være i mangel af bedre.

Men jeg klarer mig dog fint igennem, vi har fået 20kgs stænger så det er fedt nok, samt at der også er kommet ordentlige 20kg skiver, så hvad jeg ikke har nok til i håndvægte det kan jeg tage med stang, men når det er sagt så er der også bras, blandt andet bænkpresbænkene og squatstativ.

Desuden så er der masser af spejle, så jeg hele tiden kan holde øje med min frisure. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Eleiko you say, personligt har jeg aldrig prøvet mærket, men er prisen den samme for udstyret og ydelsen bedre burde de jo klart skifte. :smile:

Hvad er price range på Eleiko vs Technogym? Hvis man sammenligner deres feks latpulldown maskiner eller andre?

Afh til uddannede eller "tæt på" uddannede læger, hvis man kombinere det med en solid trænings erfaring over en længere år række så ja. De vil ha en god viden om bevægelses baner, mønstre og typer. Ha evner til at finde og adskille maskiner fra som ikke egner sig til go motorik. Og være yderst kompetent til pille ens dårlig teknik fra hinanden og indset noget bedre. For ikke at nævn kost, nu er ham jeg omtaler en der går op i BB så det giver vel mere end en der er tynd og kun har sin evner i hoved :smile:

Eleiko laver primært stænger og skiver.

Ang. det med læger, så tror jeg du overvurderer deres evner i forhold til at forbedre f.eks teknik.

Link to comment
Share on other sites

Læger ved en masse om fysiologi og patofysiologi.

En masse om anatomi, histologi embryologi osv.

Typisk meget mindre om biomekanik, bevægeanalyse,træningsfysiologi , teknik, coaching, motivation.

Der er simpelt hen ikke et frivægtstræning, biomekanik, fysiologiske adaptationer til styrketræning på medicinstudiet.

Derfor kan en læge være lige så skidt instruktør som alle andre.

De har en baggrundsviden der gør det lettere for dem at gennemskue når Charles Poliquin lukker lort ud og kan nævne alle musklerne udspring hæfte og innervation. Det betyder ikke de har fået forståelse for funktion elelr kan anvende denne forståelse.

Link to comment
Share on other sites

Hej "Pinstripe" fra Vestsjælland,

Jeg kan se dit indlæg, og læse det. Jeg kan konstatere du kan formulere dig med relativ kohærens, og kongruens er også at spore. Men udover disse sproglige/grammatiske aspekter kan jeg ikke spore én eneste sober, relevant og meningsfyldt tanke i dit i høj grad meget personfikserede, indholdsløse, nedladende indlæg. På godt dansk sætter jeg mig tilbage i min stol, klør mig i håret, og spørger mig selv: Hvad er det i grunden manden vil sige. Og jeg må være mig selv var skyldig, for jeg kan vitterligt ikke komme med et bare lidt kvalificeret bud på dette meget nysgerrige spørgsmål.

Jeg kan ikke understrege hvor langt din skrivelse er fra virkeligheden, og jeg finder det svært at vælge ord der kan bidrage til mit forsøg på at understrege med hvilken intensitet jeg finder dit indlæg fuldkommen, 100%, aldeles og uden undtagelse uden kvalitet.

Jeg ved virkelig ikke hvad der er at skrive tilbage, "Pinstripe".

Næ, jeg kan se, at du blev temmelig mundlam og fandt på en masse intetsigende bavl for at flytte fokus fra emnet.

Det kan man jo ikke bebrejde dig, når du mangler evnen til at acceptere andre former for fitness.

Måske skulle du forsøge at løfte containere på en eller anden havn.

Måske skulle du forsøge at finde et job, så du kan betale for kontingentet. 199,- kr. er jo det rene tyveri for at komme i form i en af landets største fitness-kæder.

Kan du selv hitte ud af ironien, eller er den ikke tung nok heller?

Link to comment
Share on other sites

Næ, jeg kan se, at du blev temmelig mundlam og fandt på en masse intetsigende bavl for at flytte fokus fra emnet.

Det kan man jo ikke bebrejde dig, når du mangler evnen til at acceptere andre former for fitness.

Måske skulle du forsøge at løfte containere på en eller anden havn.

Måske skulle du forsøge at finde et job, så du kan betale for kontingentet. 199,- kr. er jo det rene tyveri for at komme i form i en af landets største fitness-kæder.

Kan du selv hitte ud af ironien, eller er den ikke tung nok heller?

Det er nogle voldsomt person orinterede indlæg du får kørt af.

Der er også en del internet psychic over det, når du gætter om fysisk form, indkomstgrundlag og andre ting som er tråden uvedkommende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke læst hele tråden, men vil lige givet lidt af mit besyv med:

Jeg er sgu enig med threadstarter. Jeg træner selv i fitnessDK og det er da til at brække sig over, at 95% af dem som er der, er totalt clueless omkring hvad de laver. Jeg lytter af og til med når de "personlige trænere" hopper rundt og viser maskiner til overvægtige mænd og kvinder, som bliver, efter egen overbevisning, tynde via pengepungen og ikke hårdt slid. Og en del af det der bliver sagt, det er decideret dumt og direkte forkert. Jeg har så ikke nosser nok til at bryde ind, men det gør alligevel ondt i træningshjertet, når den personlige træner får sagt ting som: "Denne maskine er god, for så bliver dine muskler lange og flotte."

Det ER en kaffeklub. Der er dog enkelte individer tilstede i denne kaffeklub, som rent faktisk har en interesse i at træne; det er altså bare ikke majoriteten. Det kan godt være at "body combat", "step" og "ultimate gymnastic 2001 titanium" er nogle hyggelige træningsstunder, men efterhånden er det blevet træningens ansigt udadtil. 45 minutters lav intensitetsbevægelse med maksimum 1 kgs håndvægte i hver arm, er på ingen måde et optimeret træningspas, men desværre, så er det hvad majoriteten af folk opfatter som værende træning - og de bliver sjovt nok hverken tyndere eller større af det! Det eneste jeg har respekt for, det er spinning-timerne; det er desværre også det eneste "program" man kan melde sig til ud af de mange, som jeg giver lidt for.

Og kaffeklubben er desværre også styret af folk, som ikke aner det mindste om træning og som har mere uddannelse i socialt samvær, end egentlig forståelse for fysiologi. Hvordan kan der være SÅ mange folk, som tager steroider og som får lov til at træne videre, selvom det er så tydeligt? Havde jeg været boss, så ville jeg kunne udpege de første 5-10 stk. Og hvordan kan jeg være så sikker? Enten har disse personer ufattelige gener, en umådelig forståelse for kost og en uhyggelig selvdisciplin; for de vokser enormt i løbet af 2-3 måneder kun ved hjælp af bicepsøvelser og kabel-træk til ryggen. Ingen squat; ingen dødløft; ingen rows; ingen military press; ja, ingen fucking frivægte overhovedet, udover bænkpres en sjælden gang. Og de er enorme.

Jeg ved ikke alt om træning. Men, jeg ville fandme ønske, at jeg var i et center, hvor folk gjorde. Jeg ville ønske, at jeg befandt mig i et center, hvor folk rent faktisk skreg ad én, hvis man tog dødløft forkert. Men folk er for høflige og jeg siger sgu heller ingenting.

Det værste er også deres uduelige regler: "HUSK HÅNDKLÆDER PÅ MASKINERNE!!!!!!" Altså, jeg går ikke i et motionscenter for at undgå sved. Så blev jeg derhjemme. Helt ærligt, så er jeg ligeglad med, om stedet lugter lidt af mand. Jeg sveder i øvrigt aldrig selv.

Men, jeg må heller ikke have min mobiltelefon fremme. Hvad fanden skal jeg så lave imellem sæt? Jeg har en hyggelig tendens til at skrive med forskellige folk, når jeg træner. Jeg løfter 45 sekunder, holder 2 minutters pause og fortsætter; det gør jeg uanset om jeg bruger min telefon eller ej. Kan folk ikke være ligeglad med hvad jeg bruger mine pauser på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke læst hele tråden, men vil lige givet lidt af mit besyv med:

Jeg er sgu enig med threadstarter. Jeg træner selv i fitnessDK og det er da til at brække sig over, at 95% af dem som er der, er totalt clueless omkring hvad de laver. Jeg lytter af og til med når de "personlige trænere" hopper rundt og viser maskiner til overvægtige mænd og kvinder, som bliver, efter egen overbevisning, tynde via pengepungen og ikke hårdt slid. Og en del af det der bliver sagt, det er decideret dumt og direkte forkert. Jeg har så ikke nosser nok til at bryde ind, men det gør alligevel ondt i træningshjertet, når den personlige træner får sagt ting som: "Denne maskine er god, for så bliver dine muskler lange og flotte."

Det ER en kaffeklub. Der er dog enkelte individer tilstede i denne kaffeklub, som rent faktisk har en interesse i at træne; det er altså bare ikke majoriteten. Det kan godt være at "body combat", "step" og "ultimate gymnastic 2001 titanium" er nogle hyggelige træningsstunder, men efterhånden er det blevet træningens ansigt udadtil. 45 minutters lav intensitetsbevægelse med maksimum 1 kgs håndvægte i hver arm, er på ingen måde et optimeret træningspas, men desværre, så er det hvad majoriteten af folk opfatter som værende træning - og de bliver sjovt nok hverken tyndere eller større af det! Det eneste jeg har respekt for, det er spinning-timerne; det er desværre også det eneste "program" man kan melde sig til ud af de mange, som jeg giver lidt for.

Og kaffeklubben er desværre også styret af folk, som ikke aner det mindste om træning og som har mere uddannelse i socialt samvær, end egentlig forståelse for fysiologi. Hvordan kan der være SÅ mange folk, som tager steroider og som får lov til at træne videre, selvom det er så tydeligt? Havde jeg været boss, så ville jeg kunne udpege de første 5-10 stk. Og hvordan kan jeg være så sikker? Enten har disse personer ufattelige gener, en umådelig forståelse for kost og en uhyggelig selvdisciplin; for de vokser enormt i løbet af 2-3 måneder kun ved hjælp af bicepsøvelser og kabel-træk til ryggen. Ingen squat; ingen dødløft; ingen rows; ingen military press; ja, ingen fucking frivægte overhovedet, udover bænkpres en sjælden gang. Og de er enorme.

Jeg ved ikke alt om træning. Men, jeg ville fandme ønske, at jeg var i et center, hvor folk gjorde. Jeg ville ønske, at jeg befandt mig i et center, hvor folk rent faktisk skreg ad én, hvis man tog dødløft forkert. Men folk er for høflige og jeg siger sgu heller ingenting.

Det værste er også deres uduelige regler: "HUSK HÅNDKLÆDER PÅ MASKINERNE!!!!!!" Altså, jeg går ikke i et motionscenter for at undgå sved. Så blev jeg derhjemme. Helt ærligt, så er jeg ligeglad med, om stedet lugter lidt af mand. Jeg sveder i øvrigt aldrig selv.

Men, jeg må heller ikke have min mobiltelefon fremme. Hvad fanden skal jeg så lave imellem sæt? Jeg har en hyggelig tendens til at skrive med forskellige folk, når jeg træner. Jeg løfter 45 sekunder, holder 2 minutters pause og fortsætter; det gør jeg uanset om jeg bruger min telefon eller ej. Kan folk ikke være ligeglad med hvad jeg bruger mine pauser på?

Jeg kan desværre som Fdk-kunde nikke genkendende til dine pointer om folks desillusionelle opfattelse af hvad træning er for en størrelse. Men ikke desto mindre bør det ikke ødelægge din træning, så længe udstyret er der. For så er problemet i realiteten kun personalet, da det også er deres ansvar at sørge for, at holde kundekredsen "ren", jf. diverse anti doping kampagner. Edit: Der er naturligvis også tænkt på din kaffeklubpointe, men da de ikke gør noget forkert er det ikke personalets ansvar. De vil bare være sociale og sunde udadtil.

Af ren interesse kunne jeg godt tænke mig, at vide hvilke ting du selv træner. For som skrevet tidligere i tråden opbygges nogle centre som "hårde" og "bløde" rum, dvs. en fordeling af maskiner/frivægte iforhold til hvilke personer der plejer at bruge dem - hvis man kan sige det sådan. Du kan naturligvis være uheldig, ikke at træne i sådan et center.

Der vil altid være 'Pro's & Con's' offentlige steder med et stort spektrum af mennesker, da bestyrelsen jo går efter medianen, for at få flest kunder.

- Ellers bør man melde sig ind i vægtløfterklubber, men der kan være, som én skrev tidligere i tråden, mangel på aircon, holdtræning og wellness.

Man må bare finde det sted man bedst passer ind, du finder sgu næppe det perfekte.

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

Afh til uddannede eller "tæt på" uddannede læger, hvis man kombinere det med en solid trænings erfaring over en længere år række så ja. De vil ha en god viden om bevægelses baner, mønstre og typer. Ha evner til at finde og adskille maskiner fra som ikke egner sig til go motorik. Og være yderst kompetent til pille ens dårlig teknik fra hinanden og indset noget bedre. For ikke at nævn kost, nu er ham jeg omtaler en der går op i BB så det giver vel mere end en der er tynd og kun har sin evner i hoved :smile:

Nu har jeg trænet en del år i Århus universitets motionscenter (AUS) med en hel del "tæt på" uddannet læger og du kan rolig gå udfra at den medicin studerende der ikke har opsøgt træningsinformation udover sit studie, fatter ligeså meget hat af basal træning, som alle andre.

Link to comment
Share on other sites

Det handler slet ikke om sundhed eller noget andet for dem: ene og alene PENGE. Det er alt det er.

I mine øjne udbyder et træningscenter en ydelse mod betaling, hvilket vel er ganske naturligt. Hvilket træningscenter udbyder denne service "for deres blå øjnes skyld"? Der kan vel ikke herske tvivl om, at de personer, der træner - hvad enter det er i FW eller et andet træningscenter - alt andet lige forbedrer deres overordnede sundhed.

De kunne servicere "eliten" ved blot at opstille nogle powerracks, ordentlige bænke og skiver, og tunge håndvægte. Ligesom de er i deres gode ret til at tjene penge er folk i deres gode ret til at kritisere deres latterlige fitness centre aka Kaffeklubber.

Fitness World er indbegrebet af dårlig, ineffektiv og tidsspildende træning. Elendigt udstyr, elendige instruktører, elendig atmosfære.

I mine øjne skyldes din frustration primært, at Fitness World ikke opfylder dine behov gennem deres udstyr, ansatte samt atmosfære - og dét er du naturligvis i din gode ret til at påpege/kritisere. Når dét er sagt, så er der jo forhåbentligt ingen, der tvinger dig til at træne i netop Fitness World?

For en god ordens skyld skal det understreges, at jeg ikke er eller tidligere har været medlem af Fitness World. Jeg ønsker blot at understrege, at ethvert træningscenter er i deres gode ret til at indrette deres træningscenter som de ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan set det er nævnt tidligere, men jeg må lige bekræfte at udstyret varierer meget fra FW-center til FW-center og jeg har svært ved at tage dit tuderi alvorligt i forhold til de to steder jeg træner. Og.. selvom jeg hader technogym, lorte "saddelbænke" og skodstænger så er det vist en grov forsimpling af hævde at folk ikke får noget ud af at bruge det...

Til orientering er der 50 mm stænger og squatrack samt anstændige bænke på gasværksvej og vesterport .. og det er havd jeg skal bruge.... (omend jeg gerrne så et ekstra rack på vesterport). Det er mere end de fleste FitDK-centre jeg har set(minus gamle hardwork).... har aldrig fattet hvordan man kan åbne et træningscenter uden et squatrack, som jeg har set masser af andre steder !?!

Link to comment
Share on other sites

Fed pointe, Salt. Der er stort set ingen normale brugere i fitnesscentrene, der har - eller får - behov for så store håndvægte, og derfor er der ingen grund til, at de er der.

Den var nu ironisk ment.

Hvor meget er det lige det kræver at have nogle håndvægte liggende op til fx. 50 kg. Og hvad kræver det at have eleikovægte/ivanko/leoko stænger og skiver i et center. Som sagt så træner jeg i et center hvor der er cybex maskiner og eleiko frivægte. Det er et center for hr. og fru Danmark.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Den var nu ironisk ment.

Det forstår jeg ikke?

Hov, du ændrede dit indlæg. Men jeg forstår stadig ikke billedet. Det fremgår jo af billedteksten, at det er første gang i syv år, at der er nogen, der er stærk nok til at løfte vægtene. Så er det da en dårlig investering?

Edited by LFB
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Fed pointe, Salt. Der er stort set ingen normale brugere i fitnesscentrene, der har - eller får - behov for så store håndvægte, og derfor er der ingen grund til, at de er der.

Ja, Gud forbyde folk får resultater.

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg nu ikke, Han blander sig i. Men hvis der kun er én ud af samtlige brugere, der kan bruge vægtene, så skulle denne måske finde et andet sted at træne.

Nu er det ikke alle der har 5-6 forskellige træningscentre lige i nærheden, de kan vælge imellem. Så hvis man ikke passer ind i centeret så skal man pisse af?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share