FITNESS WORLD aka SHITNESS WORLD -


Dr. Mengele
 Share

Recommended Posts

Kan ikke forstå man har så stort et problem, som du har med de kæder. Hvis du ikke finder udbudet godt nok, må du jo finde dig et andet sted at træne.

Jeg træner selv i Fitnessworld et par gange om ugen, og min motivation har og bliver aldrig at jeg skal kunne løfte 200 kg og ligne en opsvulmet michelin mand, synes ikke det er pænt og unaturligt....

Jeg kommer der for at træne mine muskler, men ikke for at de skal kunne ses fra rummet, men for at de skal kunne bære min krop. Til dette formål er de eksisterende centre fint for mig, og sikkert også for størstedelen af den danske befolkning. Og nej det har intet med ringe motivation at gøre, men det faktum at det er et fåtal af befolkningen som ønsker at ligne de muskelbundter de stødder ind i. De kommer der for at "holde formen", måske tone kroppen lidt og blive sundere. Og så meget hyggeklub er der ikke over fitnessworld i forhold til fintessdk, de har jo ikke engang en kaffebar og sauna som den anden har ;o)

Jeg har det fint med at der ikke er basis for "de store drenge" disse stedder, jeg bryder mig heller ikke selv om at træne blandt dem.

Muaddib,

Vi har forklaret det nu på 8 sider hvorfor det er et problem at Fitness World får så meget dominans på markedet. Der er jo givet masser af grunde, masser af argumenter. Du kommer ikke rigtig med noget IMOD disse pointer.

Husk på, at befolkningens målsætning jo også skyldes den atmosfære der i forvejen eksisterer, folk bliver påvirket af den træningsstemning der omfavner dem. Ja, mange træner for sundhed etc... mange træner også for at pleje dårlig samvittighed, og mange ville sikkert gerne træne mere effektivt. Spørg bare pigerne om de ikke gerne ville tabe sig lidt hurtigere, eller mændene om de ikke gerne ville bænkpresse 77½ kg i stedet for 45.

Når folk først er motiveret og får resultater så sker der også noget med deres lyst til at blive ved :smile:

Under alle omstændigheder har Quantanamo ret, ingen grund til at fjerne udstyr så den 5-10% der ønsker at bruge det ikke kan :smile:

du er vel enig?

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forstå man har så stort et problem, som du har med de kæder. Hvis du ikke finder udbudet godt nok, må du jo finde dig et andet sted at træne.

Jeg træner selv i Fitnessworld et par gange om ugen, og min motivation har og bliver aldrig at jeg skal kunne løfte 200 kg og ligne en opsvulmet michelin mand, synes ikke det er pænt og unaturligt....

Men du kommer jo heller ikke til at svulme og og løfte 200 kg bare fordi du bliver sat til at træne frivægte. Du får derimod bedre balance, bliver stærkere, får bedre koordination.

Jeg kommer der for at træne mine muskler, men ikke for at de skal kunne ses fra rummet, men for at de skal kunne bære min krop. Til dette formål er de eksisterende centre fint for mig, og sikkert også for størstedelen af den danske befolkning.

Men vil du ikke gerne have dine muskler trænet på optimal vis? Dine muskler vil bedre kunne bære din krop, hvis de er trænet med frivægte. Man kan faktisk påstå at netop, hvis dit formål ikke er at få store muskler giver frivægte meget mere mening end maskiner, da du træne hele organismen, i modsætning til mskiner der er isoleret omkring netop musklerne.

Min påstand er, at frivægte kræver flere og bedre instruktører. Det betyder, at der skal ansættes flere til hvert center, at der skal bruges flere penge på uddannelse af disse og at de efterfølgende skal have mere i løn. Derfor er det lettere at lade folk blive i maskinerne og lade mængden af instruktører være så lavt som muligt.

Der står jo ikke på håndvægten hvordan man kan bruge den, på maskinen står der hvordan man bruger den. Og så er der en "maskine til hver muskel" og så går man ellers bare en tur i centeret. Og så længe centeret kan slippe afsted med dette - hvorfor så ikke gøre det? Frivægtene kræver - netop pga. deres mange anvendelsesmuligheder - en meget mere aktiv indgang til træningen.

Jeg tror faktisk at langt de fleste instruktører ved nok til at instruere folk i frivægtsøvelser. Langt de fleste instruktører træner jo selv med frivægte og langt de fleste har faktisk en fin uddannelse. De bruger bare kun en brøkdel af dem. Da jeg arbede som instruktør gik vi at vide at vi ikke måtte vise kunderne frivægtsøvelser!!! wtf?

Men tror du ikke at netop de motionister, der er i TSK, er blevet der, netop fordi de er "typen" der bliver motiveret af at se stærkere personer træne på anderledes måder, fordi de er mere aktivt involveret i deres træning og har andre ambitioner?

Ivan, Peter? Ivan bænker over 100. Det er der ikke mange på hans alder og vægt der gør ude i fitness centrene, og han er hverken seriøs eller dedikeret eller noget som helst. Eneste forskel er at han træner et sted, hvor 100 ikke er meget.

Link to comment
Share on other sites

Det er meget farligt at bruge egne ønsker mål og referencerammer som målestok for hvordan andre skal forvalte deres liv.

Tråden her er en lang reminder om hvor galt det går og hvor respektløst det kan være over for andre mennesker hvis man ikke husker at alle ikke deler samme mål og ønsker.

Det er ikke alle der vil bænkpresse 100kg, det er ikke alle der vil andet end at føle velvære og overskud efter en omgang træning i fitness world. Det er ikke alle der identificerer sig så meget med deres krop og træning, at det bliver en dominerende del af deres liv.

Personligt foretrækker jeg at arbejde med mennesker, der bruger træningen til at forbedre deres liv og at hjælpe dem med at integrere det i deres livsstil, så det bliver en fast bestanddel af deres liv fremover. For disse mennesker træningen et middel til at nå et mål, jeg prøver at gøre træningen til en oplevelse og nydelse i sig selv, så hænger det ved.

Min egen målsætning er en hel anden, men det er min målsætning og jeg kan sagtens se det absurde i de omkostninger jeg er villig til at tage for at nå mine mål.

Scheuermann, tjeck!

2cm benlængdeforskel, tjeck!

Dårlig skulderfunktion som følge af gammel rhomboideus tear (10år siden) tjeck!

SI leds problemer jævnligt, tjeck!

Valg af sport... Styrkeløft... Hvor dum kan man være :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det kunne være interessant hvis folk kort kunne sige hvor (hvis) de træner i en af de store fit-kæder og så deres vurdering af det produkt som kæden lever. Derefter kan man lave en lille kort analyse om folk er tilfredse med det produkt som kæderne leverer og om der så er flere der støtter mangele i hans holdninger.

Fdk nørrebronx - tilfreds, ja skam, de har alt hvad jeg skal bruge i frivægte. Maskinerne er der jo også, så kan man se på ham i netundertrøjen eller Tøzerne der bruger dem.

Ptpoul, jeg er så smigret over, at du nævner fdk nørrebro, føler mig helt populær. . .

Mangele - hvor træner du? eller hvor kunne du tænke dig at træne?

Link to comment
Share on other sites

Men du kommer jo heller ikke til at svulme og og løfte 200 kg bare fordi du bliver sat til at træne frivægte. Du får derimod bedre balance, bliver stærkere, får bedre koordination.

Men vil du ikke gerne have dine muskler trænet på optimal vis? Dine muskler vil bedre kunne bære din krop, hvis de er trænet med frivægte. Man kan faktisk påstå at netop, hvis dit formål ikke er at få store muskler giver frivægte meget mere mening end maskiner, da du træne hele organismen, i modsætning til mskiner der er isoleret omkring netop musklerne.

Jeg tror faktisk at langt de fleste instruktører ved nok til at instruere folk i frivægtsøvelser. Langt de fleste instruktører træner jo selv med frivægte og langt de fleste har faktisk en fin uddannelse. De bruger bare kun en brøkdel af dem. Da jeg arbede som instruktør gik vi at vide at vi ikke måtte vise kunderne frivægtsøvelser!!! wtf?

Ivan, Peter? Ivan bænker over 100. Det er der ikke mange på hans alder og vægt der gør ude i fitness centrene, og han er hverken seriøs eller dedikeret eller noget som helst. Eneste forskel er at han træner et sted, hvor 100 ikke er meget.

Jeg har ikke snakket noget om jeg ikke selv løfter frivægte. Siger bare at det er de færeste som har et mål at løfte så stor en mængde frivægte så kæden vil bruge penge på det. Jeg er da overbevist om at jeg aldrig vil komme til at løfte det, ikke fordi jeg ikke vil kunne komme til det, men forbi min muskler på et tidspunkt vil være store nok til mig. Jeg søger ikke enorme muskler på overarmene eller noget, synes disideret det er GRIMT, og det kender jeg mange som deler den mening.

De folk kommer jo kun sådan et sted for at få lidt muskler og så holde det ved lige, det bliver næppe en besættelse for dem at skulle kunne løfte 100-200 kg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk at langt de fleste instruktører ved nok til at instruere folk i frivægtsøvelser. Langt de fleste instruktører træner jo selv med frivægte og langt de fleste har faktisk en fin uddannelse. De bruger bare kun en brøkdel af dem. Da jeg arbede som instruktør gik vi at vide at vi ikke måtte vise kunderne frivægtsøvelser!!! wtf?

Det er mig lidt uforståeligt hvorfor instruktørerne IKKE må overhovedet. Men det kan måske have noget at gøre med at ledelsen har et ønske om at have så få instruktører som muligt og der derfor ikke er tid til den ekstra instruktion det kræver. Simpelthen bare for at maksimere profitten.

Ivan, Peter? Ivan bænker over 100. Det er der ikke mange på hans alder og vægt der gør ude i fitness centrene, og han er hverken seriøs eller dedikeret eller noget som helst. Eneste forskel er at han træner et sted, hvor 100 ikke er meget.

Netop dem du nævner tror jeg slet ikke ville kunne finde sig til rette i FW. Hvor er sofagruppen de kan sludre i en time efter træning? Hvor er kaffemaskinen de kan hygge rundt om? Hvor skulle de lige slentre ud og ryge? Se også sådan en som Skolelæreren - jeg tror det kunne være god underholdning at se ham træne i FW :smile:

At Ivan så har et habilt bænkpres er heldigvis en sidegevinst af det, men mon ikke han ville være okay stolt hvis han havde bænket i FW hele sit liv og nappede 80 kg. og de to andre "kun" 70?

Men spørgsmålet er jo så om TSK har gjort at de er blevet sådan eller om de var sådan fra start.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i Equinox Scandinavian Center der går DB kun til 30 kg, men de har er Squat stativ og 2 bænke den ene teknogym :devil: den er godt nok ringe, men den anden er ok, den stang der i squat stativet er på 17 kg, jeg syntes det er pisse træls og deres kiks er fra mange mærker det er til at blive skør af, men lige nu bruger jeg mest tid på spinning(pga. vægttab) så passer Equinox Scandinavian Center mig bedre end mit gamle center DHS som hade bedre vægtudstyr men meget dårliger cardio og ingen hold træning, når jeg har tabt mig 20 kg kunne det godt være at jeg meldt mig ind i en styrke klub, til MOL julefrokosten var vi ude i AAK super fedt udstyr de har, det ville være super hvis Equinox Scandinavian Center, men de fleste der træner der er nok ligeglade så sådan noget udstyr får vinok ikke.

Link to comment
Share on other sites

Personligt foretrækker jeg at arbejde med mennesker, der bruger træningen til at forbedre deres liv og at hjælpe dem med at integrere det i deres livsstil, så det bliver en fast bestanddel af deres liv fremover. For disse mennesker træningen et middel til at nå et mål, jeg prøver at gøre træningen til en oplevelse og nydelse i sig selv, så hænger det ved.

Men kan træningen ikke også være en oplevelse og en nydelse, hvis der trænes med frivægte? Som jeg skrev vil utrolig mange faktisk gerne træne med frivægte - de tør bare ikke, fordi frivægte på en eller anden måde er mytologiseret. Bare se i denne tråd. Muadibb er bange for at hans muskler bliver for store, hvis han træner på en bestemt måde - det siger alt om, hvor lidt folk ved ude i centrene.

Jeg har ikke snakket noget om jeg ikke selv løfter frivægte. Siger bare at det er de færeste som har et mål at løfte så stor en mængde frivægte så kæden vil bruge penge på det. Jeg er da overbevist om at jeg aldrig vil komme til at løfte det, ikke fordi jeg ikke vil kunne komme til det, men forbi min muskler på et tidspunkt vil være store nok til mig. Jeg søger ikke enorme muskler på overarmene eller noget, synes disideret det er GRIMT, og det kender jeg mange som deler den mening.

De folk kommer jo kun sådan et sted for at få lidt muskler og så holde det ved lige, det bliver næppe en besættelse for dem at skulle kunne løfte 100-200 kg.

Jeg er helt med på at dit mål ikke er store muskler, men det får du heller ikke sådan bare lige, fordi du træner med frivægte. Til gengæld får du sandsynligvis bedre ryg, sundere krop og du når hurtigere de resultater du vil. (Selvom disse ikke er at have kæmpe bøffer). Du er vel ikke bange for at nå dit mål for hurtigt? Hvis målet er at komme til københavn, vil du vel også hellere derind på 5 minutter end på 2 timer. At træne med godt udstyr fx frivægte. Gør simpelthen tiden du er om at nå dit mål kortere. Det ændrer ikke dit mål.

Det er mig lidt uforståeligt hvorfor instruktørerne IKKE må overhovedet. Men det kan måske have noget at gøre med at ledelsen har et ønske om at have så få instruktører som muligt og der derfor ikke er tid til den ekstra instruktion det kræver. Simpelthen bare for at maksimere profitten.

Tror ikke det er nødvendigt med flere instruktører, for så komplicerede er frivægtsøvlser jo heller ikke (pånær squat). Der er helt naturlige bevægelser, som man kan lære ved at se et andet menneske udføre dem. Jeg vil påstå at det er mindst ligeså svært at få forklaret, hvordan en maskine skal indstilles. Selve øvelsen er så lidt sværere at udføe, men når først man har fået at vide, hvordan man gør, er det jo bare at øve sig. Hvor mange af de øvelse du udfører har du fået descideret instruktion i?

Netop dem du nævner tror jeg slet ikke ville kunne finde sig til rette i FW. Hvor er sofagruppen de kan sludre i en time efter træning? Hvor er kaffemaskinen de kan hygge rundt om? Hvor skulle de lige slentre ud og ryge? Se også sådan en som Skolelæreren - jeg tror det kunne være god underholdning at se ham træne i FW :smile:

At Ivan så har et habilt bænkpres er heldigvis en sidegevinst af det, men mon ikke han ville være okay stolt hvis han havde bænket i FW hele sit liv og nappede 80 kg. og de to andre "kun" 70?

Men spørgsmålet er jo så om TSK har gjort at de er blevet sådan eller om de var sådan fra start.

Du har helt ret, men det du referer til er jo mere det sociale. Jeg vil heller ikke træne i FW, hvis jeg kan undgå det. Min pointe med sammenligningen var at det sagtens er muligt for mennesker der ikke er dedikerede eller seriøse, men blot er motionister at få en god træningsoplvelse med frivægte. De nye i centret gør som de får besked på eller efterligner dem de gerne vil se ud som. Hvis der ikke var maskiner, ville folk træne frivægte.

Mit postulat er at det kun er fordi fitness kæderne undervurderer motionisterne (målgruppen) at de satser så meget på maskinerne.

Link to comment
Share on other sites

Det er mig lidt uforståeligt hvorfor instruktørerne IKKE må overhovedet. Men det kan måske have noget at gøre med at ledelsen har et ønske om at have så få instruktører som muligt og der derfor ikke er tid til den ekstra instruktion det kræver. Simpelthen bare for at maksimere profitten.

Er ikke sikker på det nødvendigvis er sådan længere, at man ligefrem ikke MÅ,

men flere frivægtsøvelser kræver flere og bedre instruktører, plus at folk vel typisk

er længere tid i centeret hvis de skal træne sådan, efter min erfaring i hvertfald,

og det var tidligere, i Equinox i hvertfald, ikke velset fra ledelsens side,

hurtigt ind og hurtigt ud, kun i maskiner, done deal.

Jeg tror seriøst os der sidder nogle herinde som slet ikke har noget begreb

om hvor hård konkurrencen er lige pt blandt kæderne, og de der super instruktører

som alle efterlyser, de hænger altså ikke bare på træerne, givet vis fordi folk

med de og de kompentencer har andre, bedre og mere vellønnede jobs.

Man skal altså være noget af en idealist for at stå med en prof. træner uddannelse

og så slave den i en kommerciel kæde til 100 kr i timen.

Q har et meget fornuftigt indlæg, det kunne da være fedt med et center kun

med frivægte, men det er altså desværre os noget idealistisk, og igen, fordi

folk herinde har set sig så blinde på at vi uden videre træner 10 timer om

ugen og kommer afsted til træning uanset om der er 40 grader eller snestorm

og går op i vores kost osv osv, så betyder det altså ikke at ALLE gør det,

de fleste er tilfredse med langt mindre, og har hverken tid eller motivation

til det som folk herinde synes bør være normen for alle.

Og som Poul tidligere har nævnt, komfort, komfort og atter komfort

tæller altså også. Odense har et enkelt sted, hvor folk åbenlyst krådter den max,

og der var altså en god håndfuld af de tidligere stærkmænd osv, som skiftede

fra krådthulen til Equinox, fordi, og jeg citerer, " der er større, lysere og bedre og renere lokaler

med mere plads og flere maskiner".

Så kan de mere idealistiske af jer sgu selv regne på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i Equinox Scandinavian Center der går DB kun til 30 kg, men de har er Squat stativ og 2 bænke den ene teknogym :devil: den er godt nok ringe, men den anden er ok, den stang der i squat stativet er på 17 kg, jeg syntes det er pisse træls og deres kiks er fra mange mærker det er til at blive skør af, men lige nu bruger jeg mest tid på spinning(pga. vægttab) så passer Equinox Scandinavian Center mig bedre end mit gamle center DHS som hade bedre vægtudstyr men meget dårliger cardio og ingen hold træning, når jeg har tabt mig 20 kg kunne det godt være at jeg meldt mig ind i en styrke klub, til MOL julefrokosten var vi ude i AAK super fedt udstyr de har, det ville være super hvis Equinox Scandinavian Center, men de fleste der træner der er nok ligeglade så sådan noget udstyr får vinok ikke.

Hold da ellers op... Jeg blev forpustet bare af at læse den sætning :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I praksis er uddeling af frivægtsøvelser vanskeligt af flere årsager:

1. Interessen er ikke stor for det. At sætte en uinteresseret person til det giver dårligere fokus teknik og motivation.

2. Træningfrekvensen hos det gennemsnitlige medlem er ikke særligt høj = teknik læres ikke særligt godt. Teknik pointers glemmes.

3. Opfølgning: Hvis vi motiverer medlemmerne alt vi magter kommer under halvdelen til en gratis opfølgning. Vi arbejder på at blive bedre til dette, men det er svært!

4. Niveauet hos mange medlemmer er elendigt. Koordination, styrke, bevægelighed -det er chokerende. Det kræver et vist grundniveau før man kan introducere mere krævende øvelser.

5. Instruktørernes job er ikke at lave optimale træningsprogrammer, det er at finde de bedste træningstilbud, så gruppetræning etc prioriteres højere end styrketræning. Derfor er det ikke altid tid til de avancerede øvelser.

6. Motivation. Det er ikke alle der motiveres af det samme som os. Mange medlemmer vil helst maskiner hvis man spørger dem: hvad vil du helst, maskiner/frie vægte? Så er min erfaring at maskinerne ofte vælges.

Ingen motivation, ingen træning.

Der er forskel på frivægtsøvelser og der er forskel på mennesker. For mange af de medlemmer jeg har mødt har maskiner været et naturligt sted at starte. Arbejder jeg som PT, så rykkes de over i kropsvægtsøvelser og frie vægte. For der er der mulighed for coaching under træning og konstant justering, screening etc. Det er der ikke mulighed for med en enkelt instruktion.

Link to comment
Share on other sites

Selve øvelsen er så lidt sværere at udføe, men når først man har fået at vide, hvordan man gør, er det jo bare at øve sig. Hvor mange af de øvelse du udfører har du fået descideret instruktion i?

Det er meget få. Men jeg har også styrketrænet mere eller mindre seriøst i 10 år og søger aktivt at lære mere. Det er ikke det indtryk jeg får fra de fleste gennemsnitlige motionister, der "bare vil træne lidt" eller "være lidt stærkere".

Det jeg oplever i FW er, at medlemmerne hurtigere er at tæt på at få det maksimale ud af en maskine (justere den rigtigt, rigtig belastning) end de er til at gennemskue effektiv træning med en DB. Og det er kun på baggrund af en enkelt instruktion på 1-2 min. eller ved at kigge på tegningen på maskinen.

Min pointe med sammenligningen var at det sagtens er muligt for mennesker der ikke er dedikerede eller seriøse, men blot er motionister at få en god træningsoplvelse med frivægte. De nye i centret gør som de får besked på eller efterligner dem de gerne vil se ud som. Hvis der ikke var maskiner, ville folk træne frivægte.

Jeg er helt enig i, at de kan få en god oplevelse med frivægte. Men jeg tror ikke træningsoplevelsen bliver så meget bedre end med maskiner, at det kan betale sig for centrene, at bruge den smule ekstra tid på medlemmerne.

Mit postulat er at det kun er fordi fitness kæderne undervurderer motionisterne (målgruppen) at de satser så meget på maskinerne.

Og mit postulat er, at kæderne ser, at motionisterne får en fornuftig træning ved maskiner, som kæderne kan maksimere profitten med.

Det kunne være spændende at høre hvad den gennemsnitlige motionist ude i kæderne ville sige til denne tråd og sige til at få noget instruktion i frie vægte/anderledes træning i de mere seriøse klubber rundt omkring. Det er vidst det vi mangler i denne tråd...

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt alt jeres instruktørbashing.. Jeg træner bl.a i fitness world i Århus, og her har jeg flere gange set instruktører der underviser nyligt startede i DL og Squat, endda var der en instruktør der pænt bad en fyr der prøvede at slippe for let, til at tage tyve ekstra kilo på sit squat.

Link to comment
Share on other sites

En anden ting med maskiner/smithstativ vs frivægte er at man kan tage mere vægt på i maskiner/smithstativ i forhold til hvad man kan i frivægt og mange kan godt lide at sige at de lyfter en masse kg.

Det er nok rigtigt. Men så er de da ikke for kloge. Og de er måske ikke engang klar over frivægtenes fordele.

Edited by zetter
Link to comment
Share on other sites

Jeg er det, som man betegner som hr og fru danmark (eller frøken :wink: )

Jeg har de sidste ti år trænet on and off (mest off) i fire forskellige centre her i Odense, der i blandt OBBC.

Jeg har altid bevæget mig rundt i maskinerne og egentlig været ganske tilfreds med det. Jeg har ikke haft nogen større interesse i, hvordan tingene fungerede, men skulle bare forbedre min samvittighed :smile:

De sidste tre måneder er der dog sket det, at jeg er begyndt at interessere mig for, hvad jeg rent faktisk laver. Jeg har læst en masse artikler her på motion online og andre forums. Jeg bruger nu primært frivægte i min træning og er super glad for det. Jeg føler en større glæde ved at kunne variere min træning og har fundet lige præcis de øvelser, som jeg synes er sjovest. Dog skal det siges, at jeg stadig bruger maskiner i noget af min træning, da jeg simpelthen føler mig mere sikker ved det.

Var jeg blevet kastet ud i squat, DL og bænk med det samme, ville jeg være blevet skræmt fra vid og sans og aldrig have bevæget mig over i frivægtsområdet igen.

I OBBC er der et utal af forskellige muligheder til det samme, hvilket gør det til et super sted. De har opdelt stedet, så der er "tøse"-maskiner og cardo-maskiner på én etage og frivægt m.m. på den anden. Dette er en god opdeling. Men sjovt nok, så oplevede jeg tit, at de store gutter kom op i "tøse"-området for at tage lidt forskellige øvelser. Wonder why :tongue:

Men jeg endte selv på nederste etage, da jeg syntes, at maskinerne der, var bedre i og med, at der var flere forskellige muligheder for det samme.

Nu er jeg dog endt med at træne i Equinox af den simple grund,at det ville være billigere (har været så smart at hoppe på deres kampagne-tilbud; kommer du, så betaler vi). Så må vi se, hvor smart det viser sig at være, nu hvor krisen truer, men det er en helt anden sag.

Jeg er glad for at træne der og kan godt lide de luksuriøse omgivelser.

Det var mit bidrag :smile:

\\Vidya

Edited by Vidya
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt alt jeres instruktørbashing.. Jeg træner bl.a i fitness world i Århus, og her har jeg flere gange set instruktører der underviser nyligt startede i DL og Squat, endda var der en instruktør der pænt bad en fyr der prøvede at slippe for let, til at tage tyve ekstra kilo på sit squat.

Ja det er jo fint nok, men er instruktionen dels tilstrækkelig og bliver der fuldt op på den ?

Jeg har iøv konsekvent bedt folk tage kg AF stangen fordi de extra kg KUN førte til partials

i røv dårlig stil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i Equinox Scandinavian Center der går DB kun til 30 kg, men de har er Squat stativ og 2 bænke den ene teknogym :devil: den er godt nok ringe, men den anden er ok, den stang der i squat stativet er på 17 kg, jeg syntes det er pisse træls og deres kiks er fra mange mærker det er til at blive skør af, men lige nu bruger jeg mest tid på spinning(pga. vægttab) så passer Equinox Scandinavian Center mig bedre end mit gamle center DHS som hade bedre vægtudstyr men meget dårliger cardio og ingen hold træning, når jeg har tabt mig 20 kg kunne det godt være at jeg meldt mig ind i en styrke klub, til MOL julefrokosten var vi ude i AAK super fedt udstyr de har, det ville være super hvis Equinox Scandinavian Center, men de fleste der træner der er nok ligeglade så sådan noget udstyr får vinok ikke.

Der er intet i vejen for at starte på styrkeløft mens du taber dig. Den første tid er jo især teknik træning :-)

Link to comment
Share on other sites

Der er intet i vejen for at starte på styrkeløft mens du taber dig. Den første tid er jo især teknik træning :-)

Siger du jeg ikke har teknik :tongue: du har helt ret, jeg mangler meget teknik, men det er mere tiden jeg tænker på, jeg træner hver dag og er tidligst hjemme kl 19.15 i dag var jeg hjemme 20.45 efter 4 timer cykling, det bliver til 18 timer om ugen + 3-4 timers styrke hvis jeg skulle flytte de timer til en styrkeklub skal der ligges 2 timers transport oven i så bliver det lidt for meget tid at bruge på træning, men vi ses nok om et ½ til 3/4 år ude i AAK :smile: det er et fedt sted.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Siger du jeg ikke har teknik :tongue: du har helt ret, jeg mangler meget teknik, men det er mere tiden jeg tænker på, jeg træner hver dag og er tidligst hjemme kl 19.15 i dag var jeg hjemme 20.45 efter 4 timer cykling, det bliver til 18 timer om ugen + 3-4 timers styrke hvis jeg skulle flytte de timer til en styrkeklub skal der ligges 2 timers transport oven i så bliver det lidt for meget tid at bruge på træning, men vi ses nok om et ½ til 3/4 ude i AAK :smile: det er et fedt sted.

Hvorfor så meget cykling? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det handler slet ikke om sundhed eller noget andet for dem: ene og alene PENGE. Det er alt det er. De kunne servicere "eliten" ved blot at opstille nogle powerracks, ordentlige bænke og skiver, og tunge håndvægte. Ligesom de er i deres gode ret til at tjene penge er folk i deres gode ret til at kritisere deres latterlige fitness centre aka Kaffeklubber.

Fitness World er indbegrebet af dårlig, ineffektiv og tidsspildende træning. Elendigt udstyr, elendige instruktører, elendig atmosfære.

Lad mig gætte engang...

Du tjener ikke nok til at betale en af landets billigste kontingenter på sølle 199,- kr. pr. md.?

Og så er du sikkert blevet sat godt og grundigt på plads af en af de unge piger, der arbejder som fitness-instruktør i Fitness World, og som har en godkendt uddannelse til at bestride jobbet. Hun kunne tage mere i bænkpress end du.. ikke? Eller vidste hun bare mere end dig om anatomi?

Du må virkelig være en bitter dreng, siden du har så meget galle, du skal have lukket ud.

Hvor har du fået en så dårlig oplevelse, siden du tør kalde folkene bag hele kæden for halvkriminelle og samtlige centre i kæden for ubrugelige?

Har du skrevet til Fitness World, inden du lukkede din galle ud her?

Og måske er det ikke gået op for dig, at Fitness World er for alle, der vil gøre noget for sig selv og sin krop. Det er for hr. og fru Danmark, der ønsker at komme i form uden at skulle slås om vægtene med typer som dig.

Jeg er glad for at komme i et Fitness World-center. Og jeg nyder det hver gang.

Er du ikke tilfreds, står det dig frit for at melde dig ind et andet sted.

Men gør det dog uden at svine folk til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share