FITNESS WORLD aka SHITNESS WORLD -


Dr. Mengele
 Share

Recommended Posts

Tror bare at han er en af de personer der skriger efter opmærksomhed, da den gamle tatovering og kamphunden er ved at være slidte, og så det jo bare at finden et andet "offer", i næste uge skriver han sikkert om behandlingsgarantien på de danske sygehus. Eneste udvej med sådan personer er at lukke øre og øjne, de findes her og der og alle vejenen.

Kunne du så ikke gøre folket her på MOL en tjeneste og følge dit eget forholdsvis gode råd?

Link to comment
Share on other sites

og instruktørerne er sandsynligvis tilstrækkeligt uddannet men uagtet dette ukvalificeret og inkompetent.

Lad mig se om jeg forstår dig ret... Instruktørerne i FW er tilstrækkeligt uddannede, men så snart de bliver ansat forsvinder deres kvalifikationer og kompetencer som dug for solen??

Kan du komme med en begrundelse for hvorfor det pludselig sker - måske endda et eksempel?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Kunne du så ikke gøre folket her på MOL en tjeneste og følge dit eget forholdsvis gode råd?

Nu har du jo ikke selv opfundet den dybetallerken :wink: så måske du selv skulle holde fingerne fra tastaturet brormand...

Eller find en anden at lave cikane på.....

Edited by Willy
Link to comment
Share on other sites

Lad mig se om jeg forstår dig ret... Instruktørerne i FW er tilstrækkeligt uddannede, men så snart de bliver ansat forsvinder deres kvalifikationer og kompetencer som dug for solen??

Kan du komme med en begrundelse for hvorfor det pludselig sker - måske endda et eksempel?

Uddannelse er ikke nødvendligvis lig kvalifikation.

Link to comment
Share on other sites

Seriøst Willy/Keld Erland du er da helt eminent til at blive personlig i dine indlæg, du virker utrolig hæmmet hvad angår kontakt med andre mennesker, og qua dette har jeg begrundet mistanke til et eller andet sted at tro, at du måske ikke er så kompetent en træner, hvis det du viser her er din måde at tiltale andre mennesker på...

Du tager det jo åbenbart personligt når folk har indvendinger imod FW, nej, jeg har ikke været i alle 39 centre og få lavet programmer, af flere grunde, blandt andet at jeg er overbevist om at jeg ikke kan få bedre program end det jeg kører efter.

Men lad os tage situationen:

Kom jeg bare i ét FW center og fik forkert vejledning, så er det jo også et for meget...

Link to comment
Share on other sites

Ja lidt af det :laugh: eller skal jeg sige lige så seriøst som denne tråd....

Jeg tror at folk vil have væsentligt nemmere ved at forstå dit budskab, hvis du valgte at anlægge en mere brugervenlig tone, i stedet for selv at synke ned på samme niveau :smile:

Nu har du jo ikke selv opfundet den dybetallerken :wink: så måske du selv skulle holde fingerne fra tastaturet brormand...

Eller find en anden at lave cikane på.....

Ret imponerende at du kan udlede noget om en anden persons intelligens ud fra så sparsom en iagttagelse.

Det vil jeg give dig ret i, men på hvilken måde mener du så at de er tilstrækkeligt uddannede??

Lige et lille twist; de KAN godt være tilstrækkeligt uddannede til at blive ansat i FW UDEN at være uddannet til et tilstrækkeligt højt niveau, eller besidde de kvaliteter, der må være nødvendig basis for en god personlig træner :smile:

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg lige give mit besyv med i tråden her da jeg selv var instruktør i et center nogle år tilbage.

Da jeg blev ansat havde jeg vel trænet i 5 år, men jeg vidste ingenting, jeg vidste hvad de forskellige øvelser hed og hvilket muskler de primært ramte, men derudover var der intet at hente.

Faktisk mente jeg ikke der var andet at vide, måske lige de latinske navne på musklerne.

Center ejeren havde i forvejen en del instruktøre ansat, men de var mere inkompetente end jeg var og det siger altså noget.

Alle hans instruktøere havde en instruktør uddannelse og var blevet certificeret.

Kort tid efter min ansættelse stødte jeg på t-nation og så gik det meget hurtigt op for mig at jeg måske ikke liige vidste helt så meget som jeg ellers havde gået og troet.

6 mdr efter skulle jeg selv op til instruktør kurset hvilket jeg dumpede ret kraftigt.

En smule forvirret fortalte læren mig om de ting jeg havde svaret forkert på og her gik det op for mig at det meste af pensummet var så ud-dateret at det var direkte ubrugeligt.

Et af spørgsmålene der blev stillet omhandlede hvilke faktorer der spillede ind ved hypertrofi, styrke osv.

Nu kan jeg ikke huske mit konkrete svar, men jeg skrev en del omkring nervesystemets invirkning og forskellige typer muskelfibre etc.

Da læren så kom ind på mit svar mht dét, blev jeg forbløffet for i de 6 mdr havde jeg brugt al min fritid på at læse div. artikler, bøger osv.

Jeg prøvede så at forklare ham baggrunden for mine svar, men han begyndte at sige det var nøget vrøvl, nervesystemet havde intet med muskler at gøre.

Nå, men jeg fortsatte uden problemer med at arbejde der indtil chefen en dag blev opsøgt af en kunde hvis' datter havde fået lagt et program af mig dagen forinden.

Moderen syntes det var noget, UNDERLIGT noget det her program og hun ville gerne have en ny tid til hendes datter så hun kunne få et ORDENLIGT program.

datteren program bestod så vidt jeg husker af 15-20 min opvarmining og øvelser som dødløft, squat etc.

Det resulterede i at chefen fuldte mig rundt med en kunde som skulle have lagt et program, kunden som var min personlige ven var basket spiller og ville have et program der hjalp ham hertil.

Der var nogle squat jumps og noget, jeg kan egentlig ikke huske det, men jeg havde dagen forinden læst en t-nation artikkel tilregnet BB spillere og det var dette program vi havde bestemt os for at afprøve. Min rolle bestod i at undervise teknikkerne og ikke meget andet.

Chefen tog fat i mig ( det skal lige siges at han har været i branchen i 20 år) og spurgte om det var den slags programmer jeg lagde for folk hvor jeg jo måtte erkende at det var dét.

Dagen efter lå der en fyre seddel i min bakke og min ven ringede kort tid efter og fortalte at chefen havde taget fat i ham mens han var igang med at varme op dagen efter, her havde han sagt at jeg kun havde været i praktik og at den praktik periode nu var overstået.

Programmet jeg havde lagt var derfor ikke lagt af en Professionel hvilket han jo nok måtte erkende var meget meget tydeligt for det var da noget være møg.

Ende resultatet blev at min ven fik lavet et nyt program af chefen selv, en veteran med 20 år erfaring og mange insruktør udd. bag sig, som jeg stadig har liggende.

Programmet bestod af nogle fuldstændig random valgte øvelser som alle var i maskine.

Link to comment
Share on other sites

Grum historie - men med mindre det lige vedrøre en af de kæder vi her diskutere - så er det ikke så relevant for tråden :smile:

Det er det da, når vi taler om en generel attitude omkring kommercielle centres attitude overfor kundernes træning, instruktørengagement/evner, etc. :wink:

Det er svært at argumentere for behovet for tunge DBs, hvis instruktører og centerejere har den indstilling, at alt skal foregå i maskiner, selv sportsspecifik træning af atleter.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg kan forstå så er der en række instruktører fra FW FitDK o.lign store kæder, uden at det skal være en personlig jagt, hvilken type programmer ligger i for en kunde som kommer ind og siger at han har trænet i et par år og ønsker at få større muskler?

Får han et standard tag maskine nr. 4, 5, 9 og 10 med 3x10 gentagelser eller bliver der gået lidt mere ind til benet med at han bør have variation i sin træning og bør få de store grundøvelser ind i sin træning?

Achilles beskrivelse af en instruktør rammer desværre meget godt min egen oplevelser, men eftersom de er en 3-4 år gamle så kan ting jo have ændret sig...

Edited by Ramius
Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg kan forstå så er der en række instruktører fra FW FitDK o.lign store kæder, uden at det skal være en personlig jagt, hvilken type programmer ligger i for en kunde som kommer ind og siger at han har trænet i et par år og ønsker at få større muskler?

Lige meget hvordan jeg vælger at læse din post så giver den ingen mening på nogen måde

Link to comment
Share on other sites

Det er det da, når vi taler om en generel attitude omkring kommercielle centres attitude overfor kundernes træning, instruktørengagement/evner, etc. :wink:

Det er svært at argumentere for behovet for tunge DBs, hvis instruktører og centerejere har den indstilling, at alt skal foregå i maskiner, selv sportsspecifik træning af atleter.

Præcis.

Programmet var/er

Opvarmning : løb 5 min

15 min general udstrækning - dvs statisk.

Maskine BP 2x20

Udstrækning af pec's i pauserne

Indersde lår maskine 2x15

Udstrækning af ben mellem pauserne

Hyperextension i maskine 2x12

Biceps maskine 2x18

Triceps maskine 1x20

Lat pulldown maskine 3x12

Benpress maskine 1x15

20 min general udstrækning.

Efter tre uger fik han lavet et nyt program som var et tre split som var et BB "program"

Det her er ikke et enestående tilfælde.. jeg har så mange små historier af den her slags..

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Det er det da, når vi taler om en generel attitude omkring kommercielle centres attitude overfor kundernes træning, instruktørengagement/evner, etc. :wink:

Det er svært at argumentere for behovet for tunge DBs, hvis instruktører og centerejere har den indstilling, at alt skal foregå i maskiner, selv sportsspecifik træning af atleter.

En specifik historie af ikke ny dato om et ikke navngivet center - som tilfældigvis passer med din fordom om de kommercielle centre... Sorry - ringe validitet og relevans

Link to comment
Share on other sites

En specifik historie af ikke ny dato om et ikke navngivet center - som tilfældigvis passer med din fordom om de kommercielle centre... Sorry - ringe validitet og relevans

Ja, for det giver jo meget mening at ignorere det.

"Hov, den historie passer jo til DIN MENING! Så kan den ikke bruges..." Er det sådan vi diskuterer nu?

Nu er 4 år ikke ret lang tid, og navnet er fuldstændigt ligegyldigt, da vi diskuterer en generel tendens.

Vil du have et forsøg til? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, for det giver jo meget mening at ignorere det.

"Hov, den historie passer jo til DIN MENING! Så kan den ikke bruges..." Er det sådan vi diskuterer nu?

Nu er 4 år ikke ret lang tid, og navnet er fuldstændigt ligegyldigt, da vi diskuterer en generel tendens.

Vil du have et forsøg til? :wink:

Har jeg ikke behov for egentligt tak. Jeg har ingen særlig interesse i at forsvare de kommercielle centre. Tråden handler om en kritik af Fitnessworld - at en har haft en dårlig oplevelse med et eller andet center er ligegyldigt i den diskussion.

Link to comment
Share on other sites

En specifik historie af ikke ny dato om et ikke navngivet center - som tilfældigvis passer med din fordom om de kommercielle centre... Sorry - ringe validitet og relevans

Du har ret i at der ikke kan udledes noget repræsentativt ud fra dette ene eksempel. Men jeg mener ikke det har ringe relevans. Mener du det fordi det ikke passer med DIN "fordom" om kommercielle centre? :smile:

Edited by zetter
Link to comment
Share on other sites

Du har ret i at det ikke er repræsentativt. Men jeg mener ikke det har ringe relevans. Mener du det fordi det ikke passer med DIN "fordom" om kommercielle centre? :smile:

Jeg er ikke imponeret af standarden på instruktører - men kender seriøse folk der arbejde med det på en ordentlig måde. Bl.a ptpoul her fra boarded. Billedet er en del mere nuanceret end sort hvidt

Link to comment
Share on other sites

Du har ret i at der ikke kan udledes noget repræsentativt ud fra dette ene eksempel. Men jeg mener ikke det har ringe relevans. Mener du det fordi det ikke passer med DIN "fordom" om kommercielle centre? :smile:

Hvis historien var om en ansat i fitness worlds oplevelser havde den måske relevans.

Hvad der foregår i et tilfældigt provins center er noget helt andet.

jeg vil forøvrigt advare meget imod at man tror man ved meget mere end gennemsnittet fordi man har læst et par artikler på t.nation/elitefts osv. Der er en masse lort på t.nation og en stor del af artiklerne på t-nation henvender sig til en ganske snæver målgruppe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke imponeret af standarden på instruktører - men kender seriøse folk der arbejde med det på en ordentlig måde. Bl.a ptpoul her fra boarded. Billedet er en del mere nuanceret end sort hvidt

Der findes nogle meget dygtige instruktører rundt omkring i centrene, ingen tvivl om det. Det var såmænd ikke det jeg anfægtede. Jeg mente blot at Achilles´ beretning kan have relevans (modsat dig) selv om der er tale om et ikke navngivent center. Ja - tråden handlede oprindelig om FW - men er (heldigvis?) udvidet til at omhandle fitnesscentre generelt, hvilket jeg mener gør diskussionen mere interessant.

Som du selv skriver er billedet ikke sort vidt. Derfor er Achilles´ post også relevant. Det er vel ved at se tingene fra forskellige synsvinkler at man kommer (nærmere) til en (del)konklusion. Du har ret i at Achilles´historie er af ældre beretning. Men der foregår nok stadig situationer ude i centrene som ligner Achilles´skrækhistorie hvor betalende medlemmer bliver vildledt.

(Man kan måske ikke forvente at enhver fitnessinstruktør kan lave et program specialdesignet til en basketspiller. Men det postede program er da til at græde snot over :cry: )

Link to comment
Share on other sites

Poul er ikke bare dygtig instruktør - men central for uddannelsen af instruktørene i en af de store kæder - for mig et bevis for at billedet af ureflekteret penge kynisme ikke er helt korrekt. Jeg synes bare diskussionen skal være fair.

Link to comment
Share on other sites

Hvis historien var om en ansat i fitness worlds oplevelser havde den måske relevans.

Hvad der foregår i et tilfældigt provins center er noget helt andet.

jeg vil forøvrigt advare meget imod at man tror man ved meget mere end gennemsnittet fordi man har læst et par artikler på t.nation/elitefts osv. Der er en masse lort på t.nation og en stor del af artiklerne på t-nation henvender sig til en ganske snæver målgruppe.

"tilfældigt provinscenter". Hvis det er et "tilfældigt" provinscenter, så er det vel netop et problem at det kan forekomme i et "tilfældigt" provinscenter. (eller mener du ikke at standarden er helt så høj i provinsen :bigsmile: )

Link to comment
Share on other sites

Poul er ikke bare dygtig instruktør - men central for uddannelsen af instruktørene i en af de store kæder - for mig et bevis for at billedet af ureflekteret penge kynisme ikke er helt korrekt. Jeg synes bare diskussionen skal være fair.

Jeg kan kun medgive at det er betryggende hvis Poul er central for uddannelsen af instruktører i en af de store kæder. Ja diskussionen skal være fair og folk kan nok godt udlede deres konklusioner om repræsentativitet.

Edited by zetter
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share