Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lyder fedt med træningen med Iran. Sjovt du skriver det faktisk..... jeg har bedt Guarden om at hooke mig op med nogle timer med Iran. Bare for lidt afveksling. Går ud fra du kan anbefale det? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Iran er - som man næsten kan gætte - en utroligt teknisk dygtig fyr.

Han er ganske rigtigt lidt svær at forstå, og der var da også tidspunkter hvor vi bare kiggede undrende på hinanden, og så trænede det han havde vist. Så kom han lidt efter og rettede på os, da vi jo tydeligvis ikke havde hørt efter :laugh:

Det ændrer dog ikke ved, at jeg i fredags nok havde en af mine aller mest "mindblowing" oplevelser som "kampatlet", da han lærte os de tidligere nævnte escapes.

Det er muligt at metoderne er almindelig day to day træning i andre klubber, men måden vi fik vist teknikkerne, og hans egen indsigt er fantastisk.

Trods hans manglende engelskkundskaber, vil jeg nok sætte ham i top 3 af de bedste instruktører jeg har mødt. Og det er ikke så få, siden 1985 :blush:

De små greb og teknikker som han lærte os i forb. med kampene kan man imo også kun få serveret så relevant, af en fyr med hans erfaring.

Der var bl.a. en lille variant til guillotine choken, som jeg aldrig har set før..

Og så er han som Svendsen skriver - sympatisk. Helt nede på jorden - intet "her kommer mesteren" over ham - til trods for at han nok har meget at have det i..

Men lad være med at slamme ham :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Nåh nej det var nu ikke noget et- eller to ord jeg tænke over. Snarere at du kalder det en escape. Jeg plejer at tale om at 'break' (the) guarden, og derefter evt. 'pass' den, eller 'stand up'. Men escape? Nah det er vel mere forbehold submissionforsøg eller fra positioner hvor man bliver domineret.

Orkkløveri :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Træning i går:

En let løbetur i bakkerne.. Havde maxet i eetbens benpres om formiddagen (160 kilo fra 90° flekteret knæ), så benene var ikke helt klar til "en let løbetur i bakkerne" som Mandal kærligt omtaler det :surrender:

Bagefter lidt mount kontrol.. Og escapes (for ham der ligger nederst :tongue: )

Til sidst kæmpede vi 1 minuts kampe hvor man skulle forsøge at blive i mount. Ikke nogen nem opgave, når ham der var mounted ikke behøvede at tænke over slag og submissions..

Idag: Løb, chins og pushups..

En fed video fra Ole B's gym i Thailand:

Link to comment
Share on other sites

Submission..

Dagene uden træning har ikke virket negativt på formen. Kæmpede mange kampe idag, men havde stadigt en fornemmelse af at jeg kunne fortsætte, da vi stoppede..

Desværre er der ikke så mange tunge drenge i klubben for tiden, men det svinger lidt op og ned..

Er helt færdig nu, men heldigvis kun en halv arbejdsdag i morgen :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dean Lister skrev:

I'm soooooo sorry I'm STILL in fuckiin New York this really sucks because there was bad weather and we couldn't land so I missed my flight to Copenhagen I will NOT (confirmed now) be able to do the seminar tomorrow on the 13th
:sneaky2:

Det var lidt af en bummer..

Men heldigvis skrev han lidt senere:

I will be in Europe for more than two weeks and at the end of my trip towards the end of June I will have a few extra days available

Så forhåbentlig bliver der et kursus om et par uger!

Istedet tog jeg op i klubben sammen med Mandal.

Vi kørte lidt Lister teknikker, som vi har luret af fra hans kampe. Så er det jo næsten som at være der selv.

Bagefter rullede vi.

Og denne dag nåede jeg et af mine uudtalte trænings mål: Nemlig at kæmpe lige op med Mandal. Det gjorde jeg idag, og vi vandt stort set lige meget over hinanden, i de cirka 1½ time vi kæmpede.

Det er en stor ting for mig, da jeg lige siden min start til Submissionfighting, er blevet pwned hver eneste gang vi har kæmpet :4crutches:

Så trods alt en OK dag :4thumbup:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Løb, OAPU og wide stand PU - én masse de seneste dage. De seneste ugers daglige styrketræning - omend kun eet sæt - har bestemt givet mig et styrke boost. Jeg kan mærke det i gulvkampen, hvor jeg virkelig har fået noget mere at sætte ind med.

Igår hyggetrænede jeg i klubben. Mandal holdt fri efter marathon træning onsdag, så vi kørte frihjul. Rullede lidt med drengene, og kørte mit powergame. Røg dog efter et par kampe ned på en achilleslock, mesterligt indsat af Glenn :nonono: :4thumbup:

Zap og Martek var der også. Martek er en stor kleppert på omkring de 100 kg - rippet! Han er polak, og har trænet brydning i et års tid, samt jiu-jitsu et halvt års tid i x-gym.

Jeg prøvede at rulle med ham, men han var ligesom en væg at løbe ind i :sleepy:

Jeg kunne ikke rokke ham, andet end når han sad i mount - her kunne jeg få ham af. Når han tilgengæld fik fat, var det med at have et "tap" klar :biggrin:

Helt klart en bonus for klubben, at have ham med hver fredag.

Apropos fredag - næste uge skulle Iran gerne kigge forbi igen :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Ja, hans engelske kunne godt liiige trænge til en finpudsning.. Men det kan mit polske så også :laugh:

Nu er det kun een gang jeg har "rullet op" med Claus - jeg ved han vil gøre sit til at det ikke sker igen.. :alright:

Overvejer lidt at signe mig til openmat 10.. Det er den bedste måde at holde dampen oppe i træningen på - at se frem til et stævne. Om jeg så kommer til at deltage er en anden snak :innocent:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Hvilken vægtklasse tænker du på? Umiddelbart har du jo en sølv fra OM at vise frem, så jeg vil mene du er kvalificeret. Jeg forestiller mig max 5 andre der kan vise samme resultater i +85 :smile:

Jeg overvejer også at ansøge, men det bliver nok i -75, så jeg cutting here I come.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share