Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Hehe - løber bliver jeg nok aldrig. Jeg løber for at få noget udholdenhed til grapplingen... Jeg løber også lidt freakish: Samme rute, samme vej og i stort set samme tempo. :smile:

En dag håber jeg faktisk på at få løbet en marathon.. Det tror jeg er sådan noget man bare skal have prøvet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En lang dags grappling med Iran er forbi.. Nu venter kun Kaspers fødselsdag iaften - så må vi se om Iran kan drikke igennem.. :devil:

Vi grapplede selvsagt en masse idag, og Iran viste en del cranks og chokes, som jeg aldrig har set før. Men de virkede sq! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Idag: Løbetur med fokus på højt tempo. Kom da også under de 20 minutter for første gang i år. Måske var det alligevel en god ide at jeg ikke drak igennem i nat :cool:

Op af dagen er det blevet til en del sæt pushups og chins. Jeg har tilmeldt mig som grappler til Adrenaline stævnet den 5/5.. Så må vi se om der kommer en modstander :4signme:

I morgen skal jeg - igen - på kinesiotaping kursus. Ikke fordi jeg var helt blank efter første gang (!), men fordi det nu bliver afholdt på min arbejdsplads. Og så kan man jo lige så godt deltage.

Link to comment
Share on other sites

Idag: Løbetur med fokus på højt tempo. Kom da også under de 20 minutter for første gang i år. Måske var det alligevel en god ide at jeg ikke drak igennem i nat :cool:

Op af dagen er det blevet til en del sæt pushups og chins. Jeg har tilmeldt mig som grappler til Adrenaline stævnet den 5/5.. Så må vi se om der kommer en modstander :4signme:

I morgen skal jeg - igen - på kinesiotaping kursus. Ikke fordi jeg var helt blank efter første gang (!), men fordi det nu bliver afholdt på min arbejdsplads. Og så kan man jo lige så godt deltage.

Håber du får en kamp... så må vi lige hilse på igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Håber du får en kamp... så må vi lige hilse på igen :smile:

Det gør jeg også - men Gg leder vist mest efter nogen som vil slå hinanden i hovedet. Og nu er jeg jo ikke voldelig såehh.. :tongue: Men du har fået en ser jeg - jeg regner med at købe en ringside billet (omend de er LIDT pebrede i prisen) - så skal du nok få nogle konstruktive tilråb :biggrin:

Har fået grapplet lidt i sidste uge + lidt løb. Fik Zap i et kast fredag - han kom dog hurtigt ovenpå igen. Han kæmper iøvrigt også til Adrenaline - stakkels modstander! :gal:

Idag løb, chins og pushups.

Jeg løb i 19 min. 17 sek - altså cirka 9 sekunder fra rekorden. Det er en HELT iorden tid, så formen er ihvertfald OK.

Lavede 1 OAP med hver arm, med hånden på badekarskanten. Kunne lige akkurat gennemføre den i OK stil! (Paralelle skuldre, albuen ind)

Så er jeg da på fightcardet. Regner med at mit billede kan skræmme livet af min modstander - rrrrrrr :laugh:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Forberedelserne til matchen på lørdag går fint! Min kondition er OK, og styrken testede jeg idag i centret - også OK.

Igår til Submission kørte vi 1 mod tre (en mand kæmper på skift mod tre)

Behøver jeg sige at alle vores modstandere blev trætte før os ("os" er Glenn, Zap, nicolai og undertegnede.) :4thumbup:

Jeg vil under alle omstændigheder gerne vise at man godt kan deltage, selvom man er "moden af alder" :laugh: (eller som der står under præsentationen "Despite his age" :devil: )

Jørgen vs Jonas

Bliver fedt!!

Har lige set at Nicole Sydbøge også skal kæmpe - FEDT!!!

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

I går kørte jeg forberedelse til kampen sammen med Glenn. Det gik forrygende, og under opvarmningen virkede det til at min kondi og styrke er tip top!

Glæder mig meget til på lørdag - og ikke mindst til alle de andre spændende kampe. Godt stævne Grau har fået brygget sammen dér.

Resultater tilgår her - så snart de er tilgængelige :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så er resultaterne tilgængelige :cooldance:

Vi havde fem kæmpere i aktion i går til Adrenaline.

Zap, Glenn, Nikolai, Lasse og undertegnede.

Nikolai lagde ud. Han dominerede kampen med gode nedtagninger og gulvkontrol fra starten af, men gassede så. Blev herefter selv domineret - og han tabte på dommerstemmer.

Glenn havde fuld kontrol, men blev ramt sidst i kampen og tog tælling, hvilket afgjorde kampen til modstanderens fordel.

Jeg selv kørte mit planlagte game: Hari goshi (hofte-ben kast) med efterfølgende keylock med benet.

Desværre poppede min modstanders albue, og han måtte opgive.

Jeg tror dog ikke at han får mén. Jeg fik min pokal, og var faktisk ganske tilfreds! :alright:

Lasse tabte en lidt rodet kamp til en taktisk og passiv (imho) BJJ grappler. Men sådan er det jo, når man kæmper med andres regler :smile:

Zap viste sig at være præcis det vilddyr, som vi oplever i nogle få glimt oppe i klubben. Han har simpelthen et ekstra gear, som modstanderen ikke ønsker at opleve. Han sled, slammede og slog sin islandske modstander tilbage til vulkanøen :4boxing:

Et fedt stævne på alle måder! :4thumbup:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Tillykke med din sejer!! :4thumbup: Fedt kast du fik fyret af... der var sgu smæk på, da han ramte måtten! :devil: Surt vi ikke lige fik hilst....

Det var en skam, at Zap's modstander blev stoppet (så ikke lige hvad der skete?). Ville gerne ha' set lidt mere action fra de to.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Tak for det. Jeg har lavet det kast 1000 gange til træning, og nu sad den altså lige som den skulle :bigsmile:

Jeg sad og så din kamp: Flotte skift og positioner i fik lavet! Ærgerligt den ikke gik til din fordel.

Fedt stævne iøvrigt - og CSA klarede sig da vist generelt godt!

Vi må se om det ikke kan lade sig gøre at udveksle lidt MOL anekdoter snart - om ikke andet så til næste openmat :4thumbup:

Jeg tror at Ingthor fik en flænge da Zap slammede ham noget grusomt i kanvassen.. Og så virkede det som om at han blev lidt skræmt..

Link to comment
Share on other sites

Lars: Tak for det! Hvornår ser vi dig i ringen igen? :smile:

Svendsen: Haha, takker.. :cool: Du kørte også en ganske hård stil - afsluttende med RNC selvf.. Jeg så ikke helt dit stunt til sidst - og man skal nok også være noget mere end Noob for at huske referencen - men god stil alligevel :laugh:

Coq rouge: Det var netop planen, at pacificere ham med mine fingerstråler :4disguise:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Svendsen: Haha, takker.. :cool: Du kørte også en ganske hård stil - afsluttende med RNC selvf.. Jeg så ikke helt dit stunt til sidst - og man skal nok også være noget mere end Noob for at huske referencen - men god stil alligevel :laugh:

Hvorfor var det en selvfølge? :bigsmile: Egentlig ville jeg g&p'en ham ala hughes vs. gracie, meen jeg blev advaret om ikke at slå i nakken, og tiden løb ud, så skulle der afsluttes :bigsmile:

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

:smilejap: Jeg venter lige med at kommentere min kamp indtil jeg har set den, men umiddelbart mener jeg også jeg gjorde en del ting godt. Vægttræning har jeg nu efterhånden holdt pause fra i snart et år. Håber at få overskud til det efter eksamerne. Powergym ligger ikke så langt herfra, så det er en mulighed.

---

edit: decideret vægtløftning(sporten), flirtede jeg kun med i et par måneder for lang tid siden. Det var for hårdt(der var trænere på) og for upraktiske tider.

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

:smilejap: Jeg venter lige med at kommentere min kamp indtil jeg har set den, men umiddelbart mener jeg også jeg gjorde en del ting godt. Vægttræning har jeg nu efterhånden holdt pause fra i snart et år. Håber at få overskud til det efter eksamerne. Powergym ligger ikke så langt herfra, så det er en mulighed.

Ellers er der et rigtigt godt sted i vestbyen. Det hedder Aalborg Styrkeløfterklub og der har vi alt det en mma'er har brug for :cool:

Link to comment
Share on other sites

Træning.

I forgårs: Løb, OAP med hånden på badekarskant, chins og ordinære pushups med ultrabred fatning.

Den "formel" kører jeg hver gang jeg træner herhjemme (cirka 4 gange om ugen)

I går trænede jeg lidt på jobbet: Snatchede nogle 38 kilos håndvægte..

Idag: Hjemmetræning.

Link to comment
Share on other sites

Løb, chins og pushups..

Overvejer at stille op til Danish open, men det er bare så f..... dyrt, når man skal krydse bro/færge + den lange køretur.. :sneaky2:

Har du evt. overvejet en togbillet? Jeg kunne forestille mig at der er noget at spare + det er mindre anstrengende.

Link to comment
Share on other sites

Så er det blevet forår.

Dette måles ikke på om bøgen er sprunget ud, eller andre usikre indikatorer.

Det ses helt enkelt ved, at SFA træner i bakkerne bag klubben :cooldance:

Det tager kun 9 minutter at løbe den korte rute, men den er OND - det går meget op og ned af bakke..

Bagefter en benhård opvarmning, og så nedtagninger.

Til sidst kæmpede vi. Jeg var ikke helt skarp, men fik da brændt nogle kalorier af.. :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Træning i SFA..

Iran Mascarenas var på besøg igen. Nu var det ikke for at banke os ligesom sidst :laugh: men for at gå i dybden med nogle teknikker.

Vi arbejdede med sweeps når man var mounted, eller når modstanderen lå i sideposition eller halfguard.

Rigtigt effektivt.

Og så lavede vi en slags "find fem fejl". Vi delte os i to hold, og kæmpede på skift foran alle de andre. Og Iran.

Bagefter brugte han så et par minutter til at fortælle: "Du gjorde sådan - hvis du gør sådan bliver dit game skarpere"..

Det var fantastisk godt, for nu var det pludseligt de ting som vi gjorde til daglig som blev forbedret!!! :alright:

Kan ikke vente til jeg får afprøvet det i kamp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share