Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

1 x 95 PR!! :step: Første PR i bænk i 10 år...

TIL LYKKE ... PR's giver én sådan en herlig bekræftelse af, at det hele alligevel nytter :) :)

Tonsvis af diskopumperøvelser, fordi jeg havde lyst  :w00t:

Tsk tsk - hvad skal det ikke ende med ... :lol: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Madman: Tak... Det føles helt mærkeligt efter så mange år.. :lol:

Torsdags træning 3/7-03:

Dagens træning indebar et par sprækkede shorts :4oops:

Squat:

8 x 60

5 x 90 BANG, så sprækkede shortsne :lol: Lidt pinligt at gennemføre sættene..

1 x 3 x 110

8 x 90

Dødløft:

10 x 60

5 x 100

1 x 130

1 x 1 x 140

Chins, ”pavel-style” 2 runder

1 x kropsvægt

2 x

3 x

4 x

5 x kropsvægt

Bænk:

8 x 60

2 x 80

2 x 82,5

Full contact twist

5 x 5 med stangen

2 x 5 x stang + 10kg

5 x 3 "AB-Wheel" rul med håndvægt

Snaksnaksnak.. :bunny:

God træning, det er fedt at kunne træne 2 gange ugtl. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning idag tirsdag:

Klog af skade (!) valgte jeg idag at træne i cykelshorts B) :

Squat, ATG:

5 x 60

3 x 3 x 90

1r x 2s x 110

Jeg kører altid ultrakorte pauser imellem sæt og øvelser - eet langt supersæt.. Det er egentlig ikke for at opnå noget særligt, blot fordi jeg synes det er rart.. Og så minder det lidt om de krav som stilles i bla. Judo :)

Pavels chins:

3 sæt til 4, ladder style

Bænk: (Kom til at spekulere på: Gad vide hvad max "tilladte" afstand imellem hænderne er, i styrkeregi?)

5 x 60 opv.

3 x 80

2 x 90

4 x 80

3 x 82.5

4 x 80

Dødløft:

3s x 5r x 100

AB-Wheel

3s x 5r (knælende)

Forskellige mærkelige øvelser for kroppens rotatorer B)

Udemærket træning, lidt uinspireret, det sene tidspunkt er ikke særligt gavnligt <_<

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Tidlig morgen træning:

Meget som sidst..

Squatten kørte fint idag, og i chins kørte jeg gustent mange sæt...

Diskopump af biceps og bryst - man skal vel til stranden :devil: .. Løkken er et dejligt sted, næsten ligegyldigt vejret.. Der er altid noget lidt nyt ved vejret eller stranden :)

Så en ung fyr der trænede bænk i smithstativet... Havde lyst til at sige noget, men han så ikke snakkesaglig ud..

AB- wheel øvelserne med en håndvægt er begyndt at blive for nemme, må til at træne fra stående..

Dejlig træning - nu skal familien pakkes ned B)

Link to comment
Share on other sites

Kom til at spekulere på: Gad vide hvad max "tilladte" afstand imellem hænderne er, i styrkeregi?

Har fundet følgende: "The spacing of the hands shall not exceed 81 centimeters, measured between the forefingers" fra Bench Press competition official rules.

Et andet sted blev der tilsvarende talt om 32 tommer mellem pegefingrene.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Træning i formiddags, havde kun 45 minutter, så der var INGEN pauser imellem sæt og øvelser :devil:

Squat:

8 x 60

5 x 100

1 x 110

2 x 1 x 120

Dødløft:

10 x 60

5 x 100

5 x 110

Chins, ”pavel-style” x 3

1 x kropsvægt

2 x

3 x

4 x

5 x kropsvægt

Bænk:

10 x 60

5 x 80

5 x 80

5 x 80

2 x 90

3 x 82,5

Mave, diverse:

AB-Wheel:

3 x 3, knælende

H... hedt, og h... godt :)

Link to comment
Share on other sites

God træning idag, kunne stadigt mærke træthed i kroppen fra i forgårs :chicken:

Squat:

5 x 60

3 x 100

1 x 110

1 x 120

Bend over rows:

3s x 5r x 60 kilo

Chins, ”pavel-style” x 4

1 x kropsvægt

2 x

3 x

4 x kropsvægt

Bænk: :bunny:

10 x 60

5 x 80

5 x 80

5 x 80

2 x 90

3 x 82,5

Skulder i smith stativ:

3s x 3r x 70 kilo

Mave, diverse:

AB-Wheel:

3 x 3, knælende

One arm deadlift: (Kanon svært at holde balancen med stangen) :blink:

5s x 1r x 60 kilo

One arm deadlift i smithstativ: :w00t:

3s x 1r x 90 kilo

Frivend med military press:

3s x 3r x 60 kilo

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Træning idag.. Går lidt og leger med tanken om at starte igen på judo efter sommerferien.. Det er betingelsesløst den bedste sportsgren i mine øjne.. Stor all round funktionel styrke + kondition.. Nu må vi se - de er nogle hårde rødder inde i Aalborg klubben, håber ikke jeg er blevet for gammel og stiv :chicken:

5 minutter løbebånd ved 11 kmt.

Squat:

5 x 60

3 x 100

1 x 110

1 x 120

Bend over rows:

3s x 5r x 60 kilo

Chins, ”pavel-style” x 4

1 x kropsvægt

2 x

3 x

4 x kropsvægt

Skulder i smith stativ:

4r x

60 kilo

70 kilo

80 kilo

72.5

70

Mave, diverse:

AB-Wheel:

3 x 3, knælende

Full contact twist:

3 x 3

One arm row:

3s x 6r x 30 kilo

Lidt surfen rundt i maskinparken.. Det hiver lige det sidste ud, når man er for træt til at "bokse" med de frie vægte.. :)

Sandsæk: 5 min.

Link to comment
Share on other sites

Hej Dumb...

Ja, men det er stadigt for svagt.. Jeg ved det.. Har bare ikke helt vænnet mig til at kunne træne hver 2. eller 3. dag :w00t: Det er fedt at have ferie B)

Fedt at ferien er over stået :lol: (ingen misundelse...nænæ...sårn er jeg ikke...det ved du da gamle ven :unsure: )....

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Ja, jeg misunder dig også.. Men jeg MÅ altså ikke komme på arbejde før i uge 32, og så går der ikke så længe før jeg skal på kursus B)

Skal til moderlandet (fyn) i uge 31, regner med at gæste en af centrene i Odense.. Måske OBBC...

Så kunne man jo se om man kan genkende nogen fra Powerposse'et :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nu da vi lige opdagede hinanden på ma.dk, bliver jeg lige nødt til at høre, hvor seriøs du er med kampsportstræning pt. og hvor hyppigt du leger ninja?

jeg tjekkede din profil derovre og kunne konstatere, at det var en ret så imponerende årrække, du må have været i branchen og du er højtgradueret i flere stilarter.

Link to comment
Share on other sites

Blanco: Hej igen :)

De seneste to år har det meste af min tid gået med at passe børn - derfor kun MA een gang om ugen..

Har været (hysterisk :lol: ) seriøs før.. Træning 6-7 gange om ugen :smilejap:

Men nu er tiden/lysten ved at være der igen, og den dér fornemmelse: Jeg ka' sq stadig :4crutches: Det ved jeg ikke om jeg kan, så som jeg skrev ovenfor: Når sæsonen starter, så står den nok enten på judo eller sumbmission fighting :w00t:

Jeg tror Submission her i Aalborg er OK, og judoklubben er guldvindere i både 1. og 2. division de sidste 2 år, så der skulle nok være lidt hmm... tæsk i vente :beatup:

Hvordan går det med din træning?

Link to comment
Share on other sites

Damn, med 6-7 gange træning ugentligt, begynder man vel næsten at snakke japansk til hverdag :bigsmile:

Jeg er selv stoppet med Ashihara Karate (men jeg vender nok tilbage der en dag), og træner nu kun krav maga en gang i mellem, når tiden og motivationen er til det, men kampsport er helt klart noget, der tiltaler mig og som jeg også regner med at vil gøre noget mere ved en gang i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

5 minutter løbebånd ved 11 kmt.

Bænk:

8 x 60

5 x 80

4 x 90

4 x 85

6 x 70

Dødløft:

5 x 100

2 x 110

1 x 120

1 x 130

1 x 140

1 x 150

3 x 120

Squat:

5 x 60

3 x 100

1 x 110

3 x 90

Chins, ”pavel-style” x 4

1 x kropsvægt

2 x

3 x

4 x kropsvægt

Mave, diverse:

AB-Wheel:

3 x 3, knælende

Full contact twist:

3 x 3

Frivend med military press:

3s x 1r x 60 kilo

Skulder, bryst og latissimus i maskinerne.. Det er dejligt at kunne give det sidste, uden at være bange for en skade.. Da jeg ikke ved hvornår jeg kan træne igen, har jeg det fint med at køre urimeligt mange sæt..

Sandsæk: 15 minutter

Fokuserede på cirkelsparket.. Til forskel for det stilrene og "smukke" cirkelspark som man ser i karate oa. traditionelle stilarter, træner jeg udelukkende det "tunge", lidt langsommere og "uskønne" muay thai cirkelspark:

Let dans om sækken (så let som det nu bliver med ca. 97 kilo :lol: ), bestemmer mig for at sætte sparket lavt, og ind i den svingende sandsæk. (sætter lidt større krav til timing)..

Det er i kamp vigtigt at man ikke "signalerer sparket", og det kan man ligeså godt øve sig på under træning..

Så det var en overrasket sandsæk som fik "een over låret" :lol:

Sparket (med højre): Drejer venstre fod en anelse udaf under landingen fra de små hop.. Kroppen roteres så hurtigt det er muligt mod venstre.. Man påbegynder en langsom "nedstigning" i knæet, for at hente lidt ekstra kraft fra ens tyngde. (ikke uvæsentligt)

Hænderne holdes oppe omkring kæberne, og højre skulder følger med over mod venstre.. Et milisekund efter passerer højre knæ sækken, og det øverste af skinnebenet hamrer med maksimal kraft ind i målet.

Dette spark kan knuse muskler og knogler..

Hvis skindet på skinnebenet holder, er dette næsten, NÆSTEN lige så godt som sex!!! :w00t:

Du mærker det "perfekte spark helt ned i tåspidserne, og får med det samme lyst til at gøre det igen..

:ninja::ninja::ninja::ninja: Fire ninjaer for dagens fede træning!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var i sidste uge på fyn hos familien, og det blev til to træninger i "Fitness and lifestyle gym" i Oense'.. :)

Det er et lækkert sted, og de har rigtige squat racks, som altid er ledige ;) Trænede fullbody, og havde lillesøs med den ene gang.. Hun har ikke trænet i et par mdr., men dødløftede alligevel 75 kg. i perfekt stil.. Thumbs up for det!!!!

Nåmmen centeret er som sagt udemærket, men har ry for at tiltrække rockertyper og "narkomaner" <_< Det forstyrrede dog ikke min træning, som var rigtigt fed - min ufrivillige træning i Smith stativ har bestemt ikke gjort min squat svagere - tværtimod..

Mødte en gammel muay thai makker, som siden blev professionel ved stald Palle.. Nu træner hun til miss fitness - det har ikke gjort hende mindre trimmet :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Er der nogle øvelser, du har erfaring med skulle være specielt overførlige til spark?

Jeg tænkte, når man laver ekstension i knæleddet efter wind-up, ville det så være mere logisk at supplere sin træning med knee extensions, da øvelsen konkret minder meget mere om bevægelsen end fx squat? I begge tilfælde bruger man selvfølgelig quadriceps (i squat i samarbejde med andet), men det er mest knee ekstensions, der bruges i low kick.

jeg ved godt, at det er en maskine og alt det der, men den virker så overfrølig, som noget kan være til netop det spark.

Jeg spørger fordi mit low kick er utroligt kraftløst og det er ret irrterende. Til gengæld er mig high kick ret godt, men det er sjældent jeg har behov for at sparke så højt, som jeg har evnerne til, når jeg selv er 187cm høj. Low kicket er nok vigtigere.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share