Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg vil også til at bruge afmystificering, når jeg slår en fis henne i mave-cruncheren. Nogle gange kommer man jo til at spænde en del i maveregionen, når man kører den øvelse. Og jeg er egentlig træt af at pege anklagende på en anden, der træner, når folk kigger misbilligende i fisens retning. :4oops:

Let løb med barnevogn i regnvejr.. 

I går ballet-aspirant, i dag Mary Poppins-imitator. Hvad blir det næste??

Link to comment
Share on other sites

Let løb med barnevogn i regnvejr.. 

I går ballet-aspirant, i dag Mary Poppins-imitator. Hvad blir det næste??

Det ved jeg ikke... Billeder af dyr i loggen? :lol:

Træning i JJ klubben

Opvarmning: Det sædvanlige, dog med lidt koordinationstræning.. Sjovt at se folk med en ellers god motorik være ved at falde over egne ben..

”Sumo kamp”, man står overfor hinanden på to måtter, i hvert sit hjørne. (2x2 meter).. Så gælder det om at få modstanderen til at røre gulvet med andet end fodsålerne og/eller træde udenfor måttearealet.. Hårdere end man lige skulle tro, men rigtigt skægt. :devil:

Så skulle der tages billeder til en reklame kampagne – en lejlighed til at få trænet de mere spektakulære kast (enhånds, brandmandskast (O-goroma) osv..) B)

Til slut: Udspænding og massage, begge dele en sjældenhed for undertegnede :4oops:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdags træning på arbejdet:

Squat (Smithstativ):

10 x 60

8 x 80

1 x 110

1 x 120

1 x 120

1 x 120

Dødløft:

5 x 70

1 x 110

1 x 130

1 x 130

1 x 130

Chins:

5 x 4 x kropsvægt

Bænk:

8 x 60 expl.

5 x 70

5 x 80

5 x 80

Incline dumbbell:

10 x 3 x 30

Armstrækkere:

2 x 20

Cable crunch:

10 x 2 x hele stakken

Bend over row:

Havde ikke fået spændt "clips"en, så hele den ene side røg af da jeg vendte mig hurtigt :4oops:

Kender ikke vægten, men kørte dem ultra hurtigt i den koncentriske del..

Hyperextensioner:

2 x 10

En blandet pose bolsjer, det skyldes at min træning konstant blev afbrudt af andre som skulle bruge vægtene :angry: Frækt, når man tænker på at jeg får løn for at være der :lol:

Så var der en som havde ondt i lænden, og han insisterede på at få gode råd.. Også frækt, når det er det jeg er der for...

Har iøvrigt overvejet at skifte navn til: Jesus.. Ja, det tror jeg ville passe.. Havde en kanon oplevelse med en ældre patient idag, jeg skulle egentlig hjælpe hende med en anden skavank, men hun havde tydelige discus problemer. (Udstråling i benet, haltende gang osv..) Efter 2 (TO!!) bagover bøjninger var hun symptomfri for første gang i 2 måneder.. Det har jeg sgutte set før!!

Nåmmen nok sludder for idag, glæder mig til næste træning! :)

Link to comment
Share on other sites

Har iøvrigt overvejet at skifte navn til: Jesus.. Ja, det tror jeg ville passe.. Havde en kanon oplevelse med en ældre patient idag, jeg skulle egentlig hjælpe hende med en anden skavank, men hun havde tydelige discus problemer. (Udstråling i benet, haltende gang osv..) Efter 2 (TO!!) bagover bøjninger var hun symptomfri for første gang i 2 måneder.. Det har jeg sgutte set før!!

Dét er nemlig en god øvelse / bevægelse ... alle burde påbydes at udføre dem hver morgen og aften :bigsmile::bigsmile:

Og ja - flere fysser burde ophøjes til helgener ... :worship:

Link to comment
Share on other sites

Dét er nemlig en god øvelse / bevægelse ... alle burde påbydes at udføre dem hver morgen og aften :bigsmile:

Det er så sandt som det er sagt.. Jeg tror faktisk at grunden til det ikke er så kendt i offentligheden er: Det er så enkelt at man ikke tror det passer. :)

Hvordan går det med din ryg Madman?

Link to comment
Share on other sites

Forsinket inkast af fredagstræning på arb:

Tirsdags træning på arbejdet:

Squat (Smithstativ):

10 x 60

8 x 80

1 x 110

Chins:

5 x 4 x kropsvægt

Incline Bænk:

8 x 60 expl.

5 x 70

5 x 80

5 x 80

Incline dumbbell:

10 x 3 x 30

Rows maskine:

3 x 10 x hele stakken

Cable crunch:

10 x 2 x hele stakken

Hyperextensioner med 5 kg. vægtskive over hovedet:

3 x 12

Var stadigt baldret efter sidste træning.. :chicken: Prisen for failure træning?

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Har iøvrigt overvejet at skifte navn til: Jesus

Hov hov, JEG er Jesus! Det ved jeg, fordi jeg er fri af synd på trods af utallige fristelser.

Du kan få lov at være helligånden. Du ved, det er ham/den/det, der besvangrer jomfru Maria. Det er mere en opgave for dig, tror jeg. :devil:

flere fysser burde ophøjes til helgener ... 

Ej altså, Jesus er da ikke en helgen!

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

1) Hov hov, JEG er Jesus! Det ved jeg, fordi jeg er fri af synd på trods af utallige fristelser.

2) Du kan få lov at være helligånden. Du ved, det er ham/den/det, der besvangrer jomfru Maria. Det er mere en opgave for dig, tror jeg. :devil:

flere fysser burde ophøjes til helgener ... 

3) Ej altså, Jesus er da ikke en helgen!

1) Hmm.. Er du sikker på det? Er der ikke lidt chinchillamekaniker i dig? <_<

2) Det må jeg squtte for konen (Her mangler en "tøffel smilie") :lol:

3) Korrekt, Madman må liiige læse lidt mere på lektien :)

Link to comment
Share on other sites

3) Korrekt, Madman må liiige læse lidt mere på lektien  :)

Tsk tsk ... nu er der vist gået insektsex i tråden - jeg har aldrig påstået at Jesus var en helgen :tongue:

Du skrev du ville være Jesus ... det kommenterede jeg så slet ikke, men konstanterede blot at flere fysser burde ophøjes til helgener ... såeh deeeeet B) :)

Link to comment
Share on other sites

MadMan: I stand corrected.. Vi kan jo heller ikke alle være Jesus :lol:

Mandag d. 26/5-03: Træning i JJ klubben, 18.00 - 21.15 (!)

Havde indvilliget i at undervise "voksen begynder" holdet i gulvkamp.. Vægten lagt på holdegreb og frigørelser. Deltog selv så meget som muligt, hvilket kan mærkes idag. :chicken:

Andel halvdel: Forberedelse til reaktionsbane torsdag: Reaktionsøvelser i eet væk.. Var tilsidst så baldret, at jeg måtte udgå for ikke at risikere en skade. Det er længe siden jeg har trænet så meget på en aften :devil:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 31/5-03

Opvarmning: 5 Min på løbebånd

Og så kom chokket: De havde byttet squatstativet ud med et smith stativ!!!! :angry: Jeg skrev øjeblikkeligt en klage i ris/ros kassen.. Jeg bruger selv smithstativet når jeg træner på arb., og det er fint, men de skal fa’me ikke tage det i centeret..

Squat:

8 x 60

5 x 100

5 x 1 x 110

Dødløft:

10 x 60

5 x 100

1 x 130

1 x 150

1 x 130

3 x 100

Chins, ”pavel-style”

1 x kropsvægt (for tiden ca. 97 kg.)

2 x

3 x

4 x

5 x

6 x

5 x kropsvægt, og så måtte det være NOK!

Bænk:

10 x 60

5 x 80

5 x 80

8 x 60

Mave, diverse:

Cablecrunch: 3 x 10 x hele stakken

Dragon flags: 5

“Den der med eleikostangen stående i hjørnet, sving den fra side til side(REDIGERET: DEN HEDDER FULL CONTACT TWIST) http://www.t-mag.com/html/body_96ab.html : 3 x 10 med 10kg på! Det var svinehårdt!

Traditionelle floorcrunch: 1 x 30

Skulder i maskine:

3 x 10 x 60 kg.

Nedtræk i technogym:

3 x 10 x hele stakken

Knæekstentionsmaskine:

3 x 8 x 55 kg.

Stående en hånds løft af håndvægt fra gulv til strakt over hovedet:

3 x 5 x 25.7 kg..

Og til sidst: Hærdning af skinneben på sandsæk, 15 min.

En ganske pæn mængde øvelser, det tog godt 2 timer, med højest 2 minutters pause mellem øvelserne. B)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Mandag 2/6-03, træning i JJ klubben:

Opvarmning, løb og styrke... Introducerede dragon flags øvelsen. Der var kun 2 ud af 8 som kunne udføre den korrekt.. Squat med makker på ryggen.. Her viste det sig at disse bukser man bærer i JJ, ikke egner sig til at lave squat i.. En "sprækkelyd" fra en af deltagerne vidnede om at der nu var kommet mere bevægelsesfrihed :lol: Det grinede vi lidt af..

Sluttede opvarmningen af med traditionel brydning: Gi-jakkerne af, og ingen benkast.. Det var svært, da vi er vant til at have noget at gribe fat i, og normalt "spænder ben" i et væk... Menneskets hud bliver meget glat når man sveder, og det stiller større krav til styrken at skulle holde fast i et led f.eks...

Så var der atemi træning, vi fik udleveret en lille kort stav (ca. 15 cm.) som kan bruges mod sårbare punkter.. Det er rimeligt smertefuldt at få hugget sådan en genstand ned imellem biceps og triceps, eller i nervepunktet under øret :retard:

Til sidst: Tekniktræning i gulvkamp - altid rigtigt sjovt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træningen i fredags blev desværre ikke ført til protokols :4oops: , men den lignede gårsdagens træning en del:

Squat:

8 x 60

5 x 100

1 x 110

2 x 1 x 120

Benpres:

2 x 5 x hele stakken

Dødløft:

10 x 60

5 x 100

1 x 130

1 x 130

2 x 1 x 140

Chins, ”pavel-style” :devil:

1 x kropsvægt

2 x

3 x

4 x

5 x kropsvægt

Bænk:

10 x 60

5 x 80

5 x 80

8 x 60

Mave, diverse:

AB-Wheel:

3 x 3, knælende.. Fy for s… hvor er den HÅRD!!! :chicken:

Full contact twist: :devil:

2 x 5 x eleiko..

Så kom der patienter og forstyrrede mig B)

Link to comment
Share on other sites

Træning på konens arbejde: 18/6-03

Løb som opv: 10 min. Ved 10 kmt.

Squat:

1s x 5r x 60kg

3s x 3r x 90

2 x 2 x 110

3 x 6 x 90

Lidt rodet, men jeg kører til failure, so what the f...

Chins, Pavels ladder: :4sport:

2 x til 5

Pull ups:

2 x til 5

Bænk:

1s x 6r x 60 kg

5s x 8r x 80kg

2s x 8r x 70kg

Dragon flags: 2 reps :chicken:

Full contact twists: :ninja:

3s x 6r x eleiko

3s x 6r x eleiko+10kg.

Skulder på incline db bænk:

3s x 6r x 30kg i hver hånd

Knæekstensionsmaskine:

2s x 5r x 60kg

Biceps curls db:

2 x 8 x ukendt..

Som afslutning: 10 min på sandsæk.. Der var alvorligt udsolgt, jeg tror delvist at det skyldes det tidlige træningstidpunkt (9.00 – 11.00)

Link to comment
Share on other sites

Nå, men det er vel så bare en skammel. :lol: Jeg ku ikke lige se dig lave skulderpres på en incline-bænk....

Knæet har det bedre - jeg laver mine seks milliarder øvelser om dagen og håber, det er det, der har medført en lille bedring. Nu kan jeg gå ned i knæ UDEN at det knirker! :jodler:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

MDK: Uden at HVAD knirker? :lol:

Nåmmen træning... Var ude at træne i tirsdags, havde travlt, undlod opvarmning, fik en mindre rygskade, KANON!!! :blink:

Idag var den bedre, så jeg tog ud at træne igen.. (Godt man ikke er behandler, for så ville man jo ikke have nogen undskyldning for ikke at give skaden tid til at forsvinde <_< )

Utraditionel træning, indebærende frivend med efterfølgende military press (5 x 1 med 60 kg.).. Tror ikke den står opført nogen steder.. Var så krævende at jeg kortvarigt måtte støtte mig til væggen, da det sortnede for øjnene..

5 x 5 "Een hånds frivend" med 27.5 kgs håndvægt..

5 x 5 Full contact twist med eleiko..

5 x 3 "AB-Wheel" rul med håndvægt (jo jo, det kan godt lade sig gøre :) )

Chins, bænk, DL, Squat praktisk talt til udmattelse.. (Der er ca. en uge imellem træningerne)

Kørte nok lidt ekstra hårdt på, for at fejre at ryggen var så godt som OK.. Det er utroligt hvad sådan en karl gør ved ens psyke.. Der sidder altid en lille trold i baghovedet og siger: Gad vide om du bliver OK igen??? :(

Men det blev jeg, og regner ikke med at mærke noget til den imorgen (Btw, det var en slags indeklemning medialt for højre skulderblad, nedad til..)

Fe' træning, trods lidt småkiksere undervejs :devil:

Link to comment
Share on other sites

MDK: Uden at HVAD knirker?  :lol:

Uden at knæbassen knirker. Ja, knirker!

5 x 5 "Een hånds frivend" med 27.5 kgs håndvægt..

5 x 5 Full contact twist med eleiko..

5 x 3 "AB-Wheel" rul med håndvægt (jo jo, det kan godt lade sig gøre  )

Jeg tror, du kører de mest syrede øvelser på MOL. :bigsmile:Full contact twist med eleiko - det lyder som eksotisk drink.

Link to comment
Share on other sites

30/6-03, om aftenen.. Dagens træning indebar en PR!! :w00t:

Squat:

8 x 60

5 x 90

1 x 3 x 110

8 x 90

Benpres:

5 x 60, ekspl.

Dødløft:

10 x 60

5 x 100

1 x 130

1 x 150

2 x 1 x 140

Chins, ”pavel-style” 2 runder

1 x kropsvægt

2 x

3 x

4 x

5 x kropsvægt

Bænk:

8 x 60

2 x 80

1 x 90

1 x 95 PR!! :step: Første PR i bænk i 10 år... (Det skal lige siges at jeg ikke har trænet bænk koncentreret siden starten af 90' erne..) Men stadig en fed fornemmelse, og den føltes let, så der er mere at komme efter!!!

Full contact twist

5 x 5 med stangen

2 x 5 x stang + 15kg

5 x 3 "AB-Wheel" rul med håndvægt

Frivend med military press:

5 x 60 kg.

Frivend:

1 x 80 kg.. Jeg skal nok liiiige have justeret teknikken :4oops:

Tonsvis af diskopumperøvelser, fordi jeg havde lyst :w00t:

Kanon træning, man har slet ikke lyst til at gå hjem igen.. B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share